Mest uhyggelige anime du har set?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf Sylveon » tors 14. aug 2014 15:39

Jeg elsker et dejligt gys engang imellem, men har desværre ikke haft held i at finde en anime der virkelig fik nakkehårene til at rejse sig. Fik anbefalet Another, men den gav mig ikke ligefrem kuldegysninger, og jeg kunne sagtens se den i totalt mørke, uden at blive den mindste smule bange.

Elfen Lied fandt jeg da heller ikke uhyggelig, selv om jeg ved at den er grunden til mange folks mareridt. ;D

Så, nu er jeg da nysgerrig - Hvad ville i sige var den mest uhyggelige anime i har set? En serie der virkelig har givet jer søvnløse nætter?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf Shadari » tors 14. aug 2014 16:12

Hmm kender ikke så mange uhyggelige men mere spændende nå ja der er jo ghost Hunt den er lidt creepy ..
Hmm ....
Ellers prøv filmen shura - den er klam/uhyggelig
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Mathias
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1269
Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf Mathias » tors 14. aug 2014 19:23

Tror aldrig jeg har set en uhyggelig anime, men der er så heller ikke mange horror film der har skræmt mig.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_horror_anime

Nogle eksempler du kan prøve at undersøge nærmere.

Corpse Party Spillene var rimelig skræmmende så måske er animeen også?
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf Sylveon » lør 16. aug 2014 14:03

Mathias skrev:Tror aldrig jeg har set en uhyggelig anime, men der er så heller ikke mange horror film der har skræmt mig.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_horror_anime

Nogle eksempler du kan prøve at undersøge nærmere.

Corpse Party Spillene var rimelig skræmmende så måske er animeen også?


Fatter ikke at de har sat Ao no Exorcist og Attack on Titan under horror.. -_-*
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf SomethingPurple » lør 16. aug 2014 15:06

Sylveon skrev:
Mathias skrev:Tror aldrig jeg har set en uhyggelig anime, men der er så heller ikke mange horror film der har skræmt mig.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_horror_anime

Nogle eksempler du kan prøve at undersøge nærmere.

Corpse Party Spillene var rimelig skræmmende så måske er animeen også?


Fatter ikke at de har sat Ao no Exorcist og Attack on Titan under horror.. -_-*

Æh selvom de nok ikke er rigtig uhyggelige, så har de nu en del horror elementer.

Ghost Hunts blood strained labyrinth er nok noget af det mest uhyggelige jeg har set indenfor anime.

Nogle af Yamishibai historier er også godt for et lille gys, selvom serien er en primitiv flash-serie.

http://www.crunchyroll.com/yamishibai-j ... st-stories
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Mathias
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1269
Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf Mathias » lør 16. aug 2014 16:11

SomethingPurple skrev:Æh selvom de nok ikke er rigtig uhyggelige, så har de nu en del horror elementer.

Ghost Hunts blood strained labyrinth er nok noget af det mest uhyggelige jeg har set indenfor anime.

Nogle af Yamishibai historier er også godt for et lille gys, selvom serien er en primitiv flash-serie.

http://www.crunchyroll.com/yamishibai-j ... st-stories


Ahh ja den virkede faktisk lidt uhyggelig, især på grund af stilen og at de er så korte.


Sylveon skrev:Fatter ikke at de har sat Ao no Exorcist og Attack on Titan under horror.. -_-*


Attack on titan er nok mere horror i den sans at blive spist levende/se sine venner blive det, altså gore mere end psykologisk horror.
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf Kiwi » søn 17. aug 2014 12:05

Mest uhyggelige anime jeg har set? Helt klart Sister Princess! Tolv søstre?!? ;-)

Jeg har ikke set så mange horror animes, men dem jeg har set kører mest på chok og splat effekter. For mig er det ikke nær så effektivt som at der langsomt bygges op til en situation.

Jeg er ikke helt sikker på hvilken af Mermaid serierne jeg så, min kammerat sagde der var flere forskellige. På trods af at der tydeligvis ikke var brugt enormt mange penge på produktionen, var det faktisk en ret velfungerende gyser historie. Så hvis man er til horror vil jeg tro de er værd at give et kig.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf SsjGogo » søn 17. aug 2014 12:16

Hmm - det er svært, at definere "uhygge" - men noget der skabte mest uro i mig er en film som "Grave of the Fireflies".

Den fik mig til at abstrahere helt fra, at det var en tegnefilm jeg så - og man fik - endnu en gang - et indblik i - hvor meget vi mennesker er i stand til at ødelægge hinanden.

Jeg tror ikke, at jeg decideret har fået en "chok-skræk-effekt" af en gyser-anime.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf Sylveon » man 18. aug 2014 17:50

Det er sjovt hvordan serier uden noget decideret 'uhyrer' ofte kan være mere uhyggelige end dem der bombarderer med grafisk vold, og splatter-effekter. :/
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
Mathias
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1269
Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf Mathias » man 18. aug 2014 18:04

Sylveon skrev:Det er sjovt hvordan serier uden noget decideret 'uhyrer' ofte kan være mere uhyggelige end dem der bombarderer med grafisk vold, og splatter-effekter. :/


Reglen med horror er for det meste at det du ikke ser er mere uhyggeligt end det du ser.

Derfor de rigtig gode horror ting kun giver dig nok til at din hjerne begynder at fylde ud hvad der mon laver de lyde/hvad det var du så et glimt af.

De fleste horror ting er bare BOO! Monster!
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster