Mest uhyggelige anime du har set?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf Sylveon » man 18. aug 2014 18:09

Mathias skrev:
Sylveon skrev:Det er sjovt hvordan serier uden noget decideret 'uhyrer' ofte kan være mere uhyggelige end dem der bombarderer med grafisk vold, og splatter-effekter. :/


Reglen med horror er for det meste at det du ikke ser er mere uhyggeligt end det du ser.

Derfor de rigtig gode horror ting kun giver dig nok til at din hjerne begynder at fylde ud hvad der mon laver de lyde/hvad det var du så et glimt af.

De fleste horror ting er bare BOO! Monster!


Det er der Saya no Uta er et mesterværk. ;D
- Jeg sov ikke i fire dage.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf JoaCHIP » tors 4. sep 2014 18:21

Uhygge er ikke noget der i sig selv gør mig specielt glad for en film eller anime, så det er ikke noget jeg sådan går efter. Eller har særligt let ved at huske. Men jeg tror at en god lydside er ret essentiel for at det bliver uhyggeligt. Her er et par eksempler:

Patlabor The Movie (tror det var 3'eren jeg så) var vist ret uhyggelig. De der scener nede i Tokyo havn om natten. Intens stemning. (Musikken gav meget af stemningen.)

BoogiePop Phantom havde noget uhygge over sig, synes jeg. På sådan en sær psykologisk måde. (Her var det næsten mere lydeffekterne end musikken, der gav stemningen, selvom musikken i denne anime også er absurd godt skruet sammen.)

Og faktisk synes jeg også at Higurashi no Naku Koro ni Kai præsterede at være uhyggelig af og til, men det var ikke pga. lyden, men fordi jeg ved en fejl var kommet til at se sæson 2 først, og det gjorde det hele så mystisk, at den faktisk blev god!
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf Crystal Dragon » ons 7. jan 2015 02:29

Jeg er lige blevet færdig med første sæson af en fantastisk perle af en ukendt horror "anime".

Yamishibai
Billede

Jeg fandt serien ved rent tilfælde fra en youtuber der tilfældigt nævnte den, og da den er på Crunchyroll ville jeg give det et skud.
Gud den her serie skal oplevelses!
Der er måske folk der vil kalde den for primitiv i sin animation og derfor ikke give den en chance, men jeg mener virkelig at hvis man sætter sig ned med et åbent sind, slukker alt lyset og gør sig parat til at høre om japansk folklore, så kan jeg garantere for at der vil være en kold finger der glider ned af din ryg til næsten hvert afsnit.
Det gjorde det i hvert fald for mig. :O

Jeg har dog set nogen her i tråden snakke om den så er da glad for at den ikke er SÅ ukendt. ^_^
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
kibasnowpaw
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 30. jun 2013 08:44
Køn: Mand
Geografisk sted: Skibby
Kontakt:

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf kibasnowpaw » man 10. aug 2015 22:57

svampebob nå ja det ikke en anime hm... uhyggelige tror ikke jeg har set nogle jeg ville kalde uhyggelige jeg har set splatter og gore og spændingen anime men ikke nogle jeg vil kalde uhyggelige..

Disse to er nok dem der kommer tætes på ud fra hvad jeg kan huske af dem jeg har set.
Splatter /Gore:
Corps party

Spændingen
Ghost Hunt
mine hjemmeside
Den Danske Anime Klub

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf JoaCHIP » tirs 11. aug 2015 11:35

Jeg har sjovt nok ret svært ved at huske hvilke anime'er der var uhyggelige, men jeg prøver med to der ihvertifald har rigtige fede (skumle) soundtracks, hvilket hjælper en del med stemningen...

Såvidt jeg husker var Patlabor the movie III faktisk ret uhyggelig. Specielt der hvor de roder rundt nede i Tokyo havn om natten, uden helt at vide hvad det er de leder efter (tror jeg godt jeg kan sige uden at have spoilet noget).

BoogiePop Phantom var vistnok også ret uhyggelig, bl.a. fordi det var svært at gennemskue hvad der foregik, og stemningen var ret weird.

Mathias skrev:De fleste horror ting er bare BOO! Monster!
Helt enig, og det keder mig også temmeligt meget.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Mest uhyggelige anime du har set?

Indlægaf Shadari » tirs 11. aug 2015 11:53

Synes Higurashi no naku kort ni er creepy :3
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster