One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Hebi » tors 14. jul 2011 14:13

Lad den store fight... BEGYNDE! Alright... Lad os se på fakta, alle 3 serier er utroligt populære og er af anime fans kendt som ''de 3 store''. Den evige diskussion vil altid være: Hvilken af disse serier er bedst?

Naruto med sine ninja moves, og lettere sørgelige men actionprægede historie? 8)

One piece med sin geniale humor og virkelig gennemtænkte characters :pirat

Eller Bleach med sin enorme verden af Hollows, Shinigami's, og en god bunke flotte og meget grafiske angreb :o

Så... Hvad syntes i? :3
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf SsjGogo » tors 14. jul 2011 14:26

At sammenligne One Piece med Bleach og Naruto, er som at sætte en Ferrari op mod en Fiat Punto og Ford Fiesta, men lad mig da uddybbe:

Alle tre nævnte serier bygger på "Shounen-recepten" som blev lagt af ældre serier, primært Dragon Ball.

Banal beskrevet har vi en lettere naiv, men stærk ung fyr, der tit skiller sig markant fra alle andre i universet, og som gennem sin uskyldige charme og facon etablerer et solidt vennekreds.

One Piece skiller sig dog på nogle ret markante og afgørende (ifølge mig) punkter i forhold til Bleach og Naruto.

Først og fremmest humoren, som er pompøs, overgearet og helt igennem fantastisk. Vi har et univers med drag queens, perverterede kokke, sværdfægtere med 3. sværd, skeletmusikere og gummi mennesker.

Plottet er ekstremt dynamisk i og med, at rejsen medbringer konstant nye udfordringer, og at man efter 500 afsnit ikke er nået "slutningen" særligt nærmere. Persongalleriet er enormt og diversiteten er endnu større, og samtidig er der gjort plads til nogle sjove og relevante historiske inputs ( i form af inspiration til piratnavne, rejserne m.m.).


Naruto følger en dreng, som har en ræv boende i sig, og som har en lettere homosexuelt forhold til sin rival Sasuke, som tydeligvis er dragqueen, og hvor det hele krydres med en pige, der ikke rigtig ved, hvem hun vil i kanen med, Sakura. Til at følge dem, har man smidt en sensei ind, Kakashi, som igennem serien går med en maske på, og det plager ingen. Så er der vist også nogle frøer med.


Bleach følger en dreng, der bliver dødsgud, og som gennem 300 afsnit stiger i level 300 gange. Tror ikke der sker så meget andet i den serie. Jo, så har han en sværd, hvis "alter ego" bor i ham. De slås regelmæssigt, således at drengen kan stige 300 gange i level.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Guldl0k
Chunin
Chunin
Indlæg: 187
Tilmeldt: tors 7. jul 2011 22:18
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Albertslund, København

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Guldl0k » tors 14. jul 2011 14:50

Jeg har ikke set nogen af dem O_O
Totalt outsider :'(
.. I dont get drunk - I get awesome ! 8)

,~¤~'

Silver is my uke, and I'm his british seme .. RAPEFACE ! >:)

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf nodokasa » tors 14. jul 2011 14:58

Øh, ingen af de ovennævnte.
Se noget ordentligt som... Øh.
Basilisk?
Ninja Scroll (TV og filmen)?
Afro Samurai?
Sengoku Basara?
Trigun?
Zipang?

Bare et par fra min liste.. ~~
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf SsjGogo » tors 14. jul 2011 15:02

Nu omhandler emnet, hvilken af de 3, der var "bedst", ikke hvilke serier der generelt er bedst. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Hebi » tors 14. jul 2011 15:14

SsjGogo skrev:Nu omhandler emnet, hvilken af de 3, der var "bedst", ikke hvilke serier der generelt er bedst. :)


Jeg anerkender at mange serier overgår de 3 nævnte, men diskussionen handler om disse 3 og det gør den fordi de 3 serier er kendt som '' de 3 store''. Og lad mig lige tilføje til din kommentar Gogo. Tak for dagens absolute bedste grin, specielt omkring naruto delen tror ikke jeg har grinet så meget af noget før på det her forum :3.

''Optager latter BURST og sender det igennem forummet'' :3
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
MADAO
Chunin
Chunin
Indlæg: 115
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 21:59
Køn: Mand

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf MADAO » tors 14. jul 2011 15:26

SsjGogo skrev:At sammenligne One Piece med Bleach og Naruto, er som at sætte en Ferrari op mod en Fiat Punto og Ford Fiesta...


So that makes Dragonball a Bugatti? Or did you mean to say One Piece is an Audi A6 and DRagonball is still a Bugatti?
BilledeBilledeBilledeBillede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf SsjGogo » tors 14. jul 2011 15:41

MADAO skrev:
SsjGogo skrev:At sammenligne One Piece med Bleach og Naruto, er som at sætte en Ferrari op mod en Fiat Punto og Ford Fiesta...


So that makes Dragonball a Bugatti? Or did you mean to say One Piece is an Audi A6 and DRagonball is still a Bugatti?



Yes or perhaps a Private Jet and a Audi RS8? :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf l.mathiasen » tors 14. jul 2011 21:43

Kender ikke de nævnte serier, har aldrig hørt om dem, så dermed må jeg udlede at de alle er elendige :p
Tror nok de mere er kendt som de 3 meh serier hos mange animefans.
Beder bare om lidt plot, behøver ikke være meget :P
Men ok skal man finde et svar på hvad der er bedst med logikken om stor er godt der bliver udledt vælger jeg at kigge på uge 26 tv rating http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... -27-july-3 hvor jeg ser One Piece som nummer 5 Crayon Shin-chan som nummer 3 og Sazae-san som nummer 1, som derfor må være den bedste anime.
Hvis man vælger at se lang som godt må både Doraemon og Detective Conan være bedre end de 3 serier, blandt de 3 ville sikker sex piraten nok vinde med længde.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Oriolidae » tors 14. jul 2011 22:11

SsjGogo skrev:Naruto følger en dreng, som har en ræv boende i sig (...) Så er der vist også nogle frøer med.

Det er helt klart frø-samfundet der imo får Naruto til at være bedre end Bleach!!!!! $_$ Jeg vil ikke blande One Piece ind i vurderingen, da jeg kun har læst omkring 25 volumes af mangaen da jeg var yngre... :kys:

Men hvorfor er disse animeer så populære? I undrer jer virkelig? Min teori er, at det vækker tryghedsnarkomanen i os! Hvad er bedre end at kende en serie ud og ind, så man hver uge kan nyde selskabet med nogle karakterer man har fulgt igennem flere år? Tryghed, siger jeg jer, tryghed.
Jeg indrømmer gerne, at grunden til at jeg stadig ser Naruto Shippuden er fordi jeg føler mig godt tilpas i den respektive historie. Det er da lidt hyggeligt! :p (Pånær at diverse fillers og flashbacks er ved at slå mig ihjel, og som førnævnt; Naruto virker altså lidt for glad for Sasuke, det er endnu mere (ufrivilligt) påfaldende for os der har dyppet tæerne i yaoi-verdenen. :$ )
Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster