One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
MADAO
Chunin
Chunin
Indlæg: 115
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 21:59
Køn: Mand

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf MADAO » tors 14. jul 2011 22:14

l.mathiasen skrev:Kender ikke de nævnte serier, har aldrig hørt om dem, så dermed må jeg udlede at de alle er elendige :p
Tror nok de mere er kendt som de 3 meh serier hos mange animefans.
Beder bare om lidt plot, behøver ikke være meget :P
Men ok skal man finde et svar på hvad der er bedst med logikken om stor er godt der bliver udledt vælger jeg at kigge på uge 26 tv rating http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... -27-july-3 hvor jeg ser One Piece som nummer 5 Crayon Shin-chan som nummer 3 og Sazae-san som nummer 1, som derfor må være den bedste anime.
Hvis man vælger at se lang som godt må både Doraemon og Detective Conan være bedre end de 3 serier, blandt de 3 ville sikker sex piraten nok vinde med længde.


Now I do realize that this one is a troll, but I can't help writing this: Sazae-san is popular for different reasons ;)

BTW, I never watched One Piece, so I can't really compare.. But I can tell you there is not so much difference between Bleach and Naruto plot-wise, although death is more real in Naruto and Bleach feels more mature/adult-like, including its music.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf l.mathiasen » tors 14. jul 2011 22:36

MADAO skrev:
l.mathiasen skrev:Kender ikke de nævnte serier, har aldrig hørt om dem, så dermed må jeg udlede at de alle er elendige :p
Tror nok de mere er kendt som de 3 meh serier hos mange animefans.
Beder bare om lidt plot, behøver ikke være meget :P
Men ok skal man finde et svar på hvad der er bedst med logikken om stor er godt der bliver udledt vælger jeg at kigge på uge 26 tv rating http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... -27-july-3 hvor jeg ser One Piece som nummer 5 Crayon Shin-chan som nummer 3 og Sazae-san som nummer 1, som derfor må være den bedste anime.
Hvis man vælger at se lang som godt må både Doraemon og Detective Conan være bedre end de 3 serier, blandt de 3 ville sikker sex piraten nok vinde med længde.


Now I do realize that this one is a troll, but I can't help writing this: Sazae-san is popular for different reasons ;)

BTW, I never watched One Piece, so I can't really compare.. But I can tell you there is not so much difference between Bleach and Naruto plot-wise, although death is more real in Naruto and Bleach feels more mature/adult-like, including its music.

Nej den var mest skrevet for ironisk at kommentere at kalde dem de 3 store måske var lidt af en tilsnigelse, og lidt for at trolle :D
Sazae-san er foresten lavet i 6429 afsnit ifølge wiki på nuværende tidspunkt bare lige som en side oplysning.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf SsjGogo » fre 15. jul 2011 09:39

Kommercielt er de jo et sted "De 3 store", hvorvidt de også er det kvalitetsmæssigt er en helt anden diskussion.

Men altså, der er jo altid mange smagsdommere omkring, i should know, i'm one of them.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf l.mathiasen » fre 15. jul 2011 12:13

Ved godt at de bliver kaldt de 3 store Weekly Shounen Jump titler, hvilket de såmænd nok også er.
Men de 3 store, det er en tilsnigelse. Ja One Piece er gigantisk, ingen tvivl om det :pirat
One Piece solgte i Japan sidste år over 32 mio tankobons, det er omkring de samme antal solgte som de næste 6 på listen over mest solgte. Bare for at tallene skal give mening der er 128 mio mennesker i Japan.
Naruto ligger også pænt i svinget i kampen om resten af de mest solgte mangaer med sin andenplads med 7,4 mio solgte mangaer, hvilket er et meget imponerende antal, men ikke stor i One Piece sammenhæng.
3. mest solgte er Kimi ni Todoke med sine ca 6,6 mio solgte mangaer, men unge Sawako som ser nuttet ud på trods af mangaens oplæg har ikke evighedsserie der følger med i hendes kamp for kærlighed, så er måske lidt overset i vesten.
4. mest solgte manga med ca 5,7 mio solgte, Fairy Tail, er samme demografi som "de 3 store" og har en begyndende evighedsserie med sig, dog kun omkring de 85 afsnit lige nu. Men baserer man de 3 store på lange evigheds shounen er den mere populær på nuværende tidspunkt end Bleach.
Nummer 5 er så Bleach med ca 5,2 mio solgte, ca 40 tusinde mere end Fullmetal Alchemist.

Kigger man på listen over enkeltstående tankobons er Fullmetal Alchemist generelt bedre sælgende end Naruto. Naturligvis med kong Luffy på toppen.
Den bedst sælgende Bleach er nummer 22 på listen over bedst sælgende.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf SsjGogo » fre 15. jul 2011 12:34

Interessant, at Fairy Tail er så højt oppe, det havde jeg ikke troet.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Hebi » fre 15. jul 2011 13:35

SsjGogo skrev:Interessant, at Fairy Tail er så højt oppe, det havde jeg ikke troet.


Hvad kan man sige.. Serien er faktisk overraskende anti emo i sin handling, og i højere grad: Hold-din-kæft-og-æd-ild præget end de 3 andre ^_^. Men kan det virkelig passe at ingen her en mening om hvorvidt hvilken af de 3 rent faktisk er den ''bedste'' serie? Self er det svært at sammenligne men der findes vel de helt basale parametre man kan give en rating på: Grafik, Handling, Musik, etc.
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf SsjGogo » fre 15. jul 2011 14:00

Hebi skrev:
SsjGogo skrev:Interessant, at Fairy Tail er så højt oppe, det havde jeg ikke troet.


Hvad kan man sige.. Serien er faktisk overraskende anti emo i sin handling, og i højere grad: Hold-din-kæft-og-æd-ild præget end de 3 andre ^_^. Men kan det virkelig passe at ingen her en mening om hvorvidt hvilken af de 3 rent faktisk er den ''bedste'' serie? Self er det svært at sammenligne men der findes vel de helt basale parametre man kan give en rating på: Grafik, Handling, Musik, etc.


Synes ellers at jeg var god til at tilkendegive, hvor mit bud var - One Piece. :D Tegnestilen, plottet, karakterudviklingen, den generelle dynamik, persongalleriet og "awesomeness" topper i One Piece ift. Naruto og Bleach.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf *Wish* » fre 15. jul 2011 14:14

Faktisk er jeg ikke vild med nogen af serierne, men jeg kan da bedømme dem ud fra, hvor langt jeg nåede, inden jeg droppede dem...

Bleach: 2 episoder
Naruto: 1 epsisode anime, men åbenbart 16 bind af mangaen ifølge min MAL (fik jeg seriøst læst så meget..?!)
One Piece: 3 bind af mangaen

Så ud fra det, må jeg vel egentlig kunne lide Naruto bedst.

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Hebi » fre 15. jul 2011 14:36

SsjGogo skrev:
Hebi skrev:
SsjGogo skrev:Interessant, at Fairy Tail er så højt oppe, det havde jeg ikke troet.


Hvad kan man sige.. Serien er faktisk overraskende anti emo i sin handling, og i højere grad: Hold-din-kæft-og-æd-ild præget end de 3 andre ^_^. Men kan det virkelig passe at ingen her en mening om hvorvidt hvilken af de 3 rent faktisk er den ''bedste'' serie? Self er det svært at sammenligne men der findes vel de helt basale parametre man kan give en rating på: Grafik, Handling, Musik, etc.


Synes ellers at jeg var god til at tilkendegive, hvor mit bud var - One Piece. :D Tegnestilen, plottet, karakterudviklingen, den generelle dynamik, persongalleriet og "awesomeness" topper i One Piece ift. Naruto og Bleach.


heh yeah undskyld - Nu er du også undtagelsen :3 Med din rating der fik mig til at grine mindst 10 gange i løbet af igår :3
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf SsjGogo » fre 15. jul 2011 15:04

Nu blev jeg mindet om, hvor meget det end vægter, at nogle måske føler sig truffede af min Naruto kritik.

Lad mig så udnytte lejligheden og statuere, at alle mine tanker om Naruto er helt igennem personlige. De er udtryk for min egen smag eller manglen deraf, og jeg håber naturligvis ikke, at nogen har følt sig sårede over min kritik af Naruto eller en anden serie.

:)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster