One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf LiseR » fre 15. jul 2011 18:22

Naruto slår de andre med længder når den fungerer. Historien er bedre og karaktererne skarpere tegnet (i personkarakteristik forståes). Desværre er seriens kvalitet meget svingende og kraftigt faldende efter afsnit 380 or so, men det er den eneste af de to der har formået at fange mig fra starten, og jeg har forsøgt med de to andre.

One Piece synes jeg var grimt tegnet og decideret fjollet.
Bleach var bare kedelig.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Hebi » lør 16. jul 2011 12:05

LiseR skrev:Naruto slår de andre med længder når den fungerer. Historien er bedre og karaktererne skarpere tegnet (i personkarakteristik forståes). Desværre er seriens kvalitet meget svingende og kraftigt faldende efter afsnit 380 or so, men det er den eneste af de to der har formået at fange mig fra starten, og jeg har forsøgt med de to andre.

One Piece synes jeg var grimt tegnet og decideret fjollet.
Bleach var bare kedelig.


aye.. Jeg havde samme mening om One Piece før jeg nåede til et par hundrede afsnit ind i serien. Så blev den tilgengæld også overraskende god. Og mindre barnlig, og mere seriøs hvilket man til en vis grad savner i One Piece i det første mange afsnit
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf LiseR » lør 16. jul 2011 15:30

Ooooh, kan være jeg skal forsøge piraterne igen. Men Naruto er jo også barnlig i starten.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Oriolidae » lør 16. jul 2011 22:21

Hebi skrev:
LiseR skrev:Naruto slår de andre med længder når den fungerer. Historien er bedre og karaktererne skarpere tegnet (i personkarakteristik forståes). Desværre er seriens kvalitet meget svingende og kraftigt faldende efter afsnit 380 or so, men det er den eneste af de to der har formået at fange mig fra starten, og jeg har forsøgt med de to andre.

One Piece synes jeg var grimt tegnet og decideret fjollet.
Bleach var bare kedelig.


aye.. Jeg havde samme mening om One Piece før jeg nåede til et par hundrede afsnit ind i serien. Så blev den tilgengæld også overraskende god. Og mindre barnlig, og mere seriøs hvilket man til en vis grad savner i One Piece i det første mange afsnit

Det er bare meget at forlange at man skal se et par hundrede afsnit før animeen endelig tager fat. -_-*
Billede

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Hebi » lør 16. jul 2011 23:24

Oriolidae skrev:
Hebi skrev:
LiseR skrev:Naruto slår de andre med længder når den fungerer. Historien er bedre og karaktererne skarpere tegnet (i personkarakteristik forståes). Desværre er seriens kvalitet meget svingende og kraftigt faldende efter afsnit 380 or so, men det er den eneste af de to der har formået at fange mig fra starten, og jeg har forsøgt med de to andre.

One Piece synes jeg var grimt tegnet og decideret fjollet.
Bleach var bare kedelig.


aye.. Jeg havde samme mening om One Piece før jeg nåede til et par hundrede afsnit ind i serien. Så blev den tilgengæld også overraskende god. Og mindre barnlig, og mere seriøs hvilket man til en vis grad savner i One Piece i det første mange afsnit

Det er bare meget at forlange at man skal se et par hundrede afsnit før animeen endelig tager fat. -_-*


Virkelig? Syntes du? :3. Ej altså den ''tager'' skam fat før det. Men jeg må da gerne indrømme at før Arabasta Arcet (omkring afsnit 120) kommer så sad jeg rimelig meget tilbage og tænkte.. Hvad fanden er det her for noget møg? Med undtagelse af nogle få andre afsnit.
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf LiseR » lør 16. jul 2011 23:55

Nu læser jeg MEGET hurtigt, så jeg kan hurtigt pløje ti tankobons igennem, og heldigvis findes one piece jo på dansk på biblo :o)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf SsjGogo » søn 17. jul 2011 10:34

Jeg er delvis enig med Hebi, man skal nok et stykke længere ind i One Piece før den "virkelig fanger", dog var jeg personligt fanget af humoren fra starten. Omvendt bliver serien langt mere seriøs og spændende længere hen ad vejen (man skal nok nå til Grand Line før der virkelig går gang i sagerne). Selvom der er fillers i One Piece, fylder de ikke nær så meget, og de alle lavet med et glimt i øjet, modsat Naruto, hvor fillers snart fylder mere end hovedplottet.

Personligt er jeg meget fascineret af tegnestilen i One Piece, det stikker lidt ud, og er ret fascinerende, selvom kvaliteten daler lidt i løbet af animen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Hebi » søn 17. jul 2011 16:34

SsjGogo skrev:Jeg er delvis enig med Hebi, man skal nok et stykke længere ind i One Piece før den "virkelig fanger", dog var jeg personligt fanget af humoren fra starten. Omvendt bliver serien langt mere seriøs og spændende længere hen ad vejen (man skal nok nå til Grand Line før der virkelig går gang i sagerne). Selvom der er fillers i One Piece, fylder de ikke nær så meget, og de alle lavet med et glimt i øjet, modsat Naruto, hvor fillers snart fylder mere end hovedplottet.

Personligt er jeg meget fascineret af tegnestilen i One Piece, det stikker lidt ud, og er ret fascinerende, selvom kvaliteten daler lidt i løbet af animen.


Humoren er facinerende, men seriøsiteten og det sørgelige og stærke venskab vi ser fra Naruto skal man vente længe på i One Piece. Men jo... Det kommer. Netop disse ting savnede jeg ved One Piece. Det irreterede mig grænseløst at hovedpersonen ikke lod til at have en klassisk ''sørgelig'' fortid som Naruto, eller Ichigo har.

Dette gør alt sammen er man har svært ved at have medfølelse med hovedpersonen. Når man dog når til Nami's historie begynder man at se en del af den form for medfølelse og sorg man føler med hende fremfor med hovedpersonen. Og hvor han ligesom Naruto bliver den stærke good guy der skal redde hende fra hendes fortid - ikke gennem snak, eller gennem trøst. Men gennem ren og skær brutal styrke som vi kender fra den slags serier.

Er man vandt til disse ''bonds'' vil man nok blive lidt skuffet over serien til at starte med. Da udviklingen af disse bonds og den seriøsitet vi ser omkring historien tager meget længere tid at udviklie i One Piece. Men jo... Den kommer, og den kommer helt sikkert - og den fungerer snildt lige så godt som i Naruto.

En sidste ting man snildt ligger mærke til er at både Ichigo's og Naruto's udgangspunkt er langt dårligere end Luffys. Jeg mener lets face it.. Luffy starter ud med tilsyneladende at kunne vinde over ALLE. Der findes det første lange stykke tid ikke nogen synlige fjender der rent faktisk har så meget som en chance mod ham. Her er Ichigo og Naruto nærmest svagere end ALLE andre de første mange episoder. Det kræver massiv og brutal træning før de kan klare andre på deres niveau. Manglen på medfølelse er alt sammen resultatet af dette.

Dette fungerede dog bedre i Naruto end Bleach... I Bleach får manden jo nærmest super krafter i løbet af 50 afsnit. Der er Narutos realisme trods alt eksisterende.
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
Sunny88
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: man 4. jul 2011 16:57
Køn: Kvinde
Geografisk sted: KBH, Danmark
Kontakt:

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Sunny88 » søn 17. jul 2011 16:59

Jeg ville sige One piece når det gælder det her spørgsmål. Både mangaen og animen er noget jeg nyder at følge og altid ser frem til når vi når midten af ugen og igen ved slutningen af den pågældende uge (manga og anime online release.)

Hvad angår de 2 andre... jeg har for længst droppet både naruto og bleach animerne pga. lamme fillers og de syyyyyygt gaaab kampe! (læser dog stadig mangaerne, men hader begge ark der kører der lige nu og i en periode for ikke så længe siden, havde jeg et helt år hvor jeg på ingen måde hverken så eller læste bleach. Slutningen af Aizen arket var bare for kedeligt og langtrukkent!)

Hvis man ser på one piece mangaen først: Første gang jeg overvejede den, blev jeg holdt tilbage af min kritiske sans. jeg syntes ikke godt om tegnestilen, og det fik mig til at dømme. Jeg valgte dog alligevel at læse den og gæt engang, den gik DURK ind på en 1. plads! (det er mange år siden, der var udkommet ca. anime 220 anime episoder der. Der er udgivet 507 nu. tæl selv ;)) Nu ligger den stadig oppe i toppen sammen med nogle lidt mindre kendte serier, men one piece vil klart altid have en plads i hjertet som en fantasifuld, god humored og fantastisk manga med rige og opfindsomme karaktere! I thank you, Oda! Keep it up!

One piece animen: Ja den er lang og det kan skræmme mange nye væk. men jeg er positivt overrasket. Ja de sidste par kampe er begyndt at blive lidt langtrukne. Men det eneste tidspunkt i animen jeg har måtte tage en pause, var arket hvor de skal kæmpe imod Moria. det var lige kedeligt nok for mig at se på. Ellers har jeg ikke kedet mig over den før. Alle fillers har jeg kunne lide indtil nu, de virker ikke overfladiske og de holder på humoren i stor stil! Noget hverken Naruto eller Bleach har kunne opnå. God Naruto, why do your fillers SUCK so much?!!!!!!!!! (nej jeg hader ikke naruto, jeg synes bare ikke den har så meget at byde på mere manga mæssigt og bestemt ikke anime mæssigt)

Det her er selvfølgelig bare min mening. Kunne uddybe mere, men det der med roman indlæg you know... Folk bliver desværre altid "TL:DR" af dem.
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf SsjGogo » søn 17. jul 2011 18:35

Vil lige tilføje, at Luffys fortid i sig selv også er ret sørgelig, og måske langt mere barsk end Narutos. Det at man skal vente 500 afsnit før det bliver vist, er så noget andet :D :P
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster