One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Hebi » søn 17. jul 2011 20:30

SsjGogo skrev:Vil lige tilføje, at Luffys fortid i sig selv også er ret sørgelig, og måske langt mere barsk end Narutos. Det at man skal vente 500 afsnit før det bliver vist, er så noget andet :D :P


Haha... Ja der har du en pointe :3
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Oriolidae » søn 17. jul 2011 23:03

LiseR skrev:Nu læser jeg MEGET hurtigt, så jeg kan hurtigt pløje ti tankobons igennem, og heldigvis findes one piece jo på dansk på biblo :o)

Jeg troede vi talte om animeen? Jeg synes helt klart one piece mangaen er najz fra starten af (en af de første mangaer jeg læste), men jeg kan blive meget kritisk overfor anime med lav grafisk kvalitet... Måske skulle jeg bare læse mangaen igennem igen, da jeg ofte bedre kan lide manga. Gah. Jeg kunne vist selv svare på det spørgsmål. -_-*
Billede

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf SomethingPurple » søn 17. jul 2011 23:45

kan Heller ikke udtale mig om anime udgaverne, har dog set ca. 50 afsnit af Naruto g 26 afsnit Bleach og intet af One pice ud over nogle af filmene, har dog læst meget mere af deres manga udgaver.

Det giver også mere mening at tale om serierne som de 3 store mht til manga for tiden og inden for shounen Jump.

Ser man på anime salget i japan er de tre store

With re-releases
01)  171,100 - Evangelion (111,558 1st run)
02)  *81,730 - 1st Gundam (*28,078 1st run)
03)  *78,671 - Bakemonogatari

Going by 1st run numbers only, no rereleases
01)  111,558 - Evangelion
02)  *78,671 - Bakemonogatari
03)  *69,496 - Madoka Magica (to vol 3)

I USA er de 3 bedst sælgende manga-serier for tiden

01) Naruto
02) Black Bulter
03) Hetalia

Generelt er jeg ikke så glad for anime udgaver af shounen Jump titler, da de tit bliver animeret så hurtigt at det går ud over animationskvaliteten og de bliver fuldt med fillers.

Ud fra manga udgaverne fortrækker jeg klart One Piece som også er den eneste af de tre jeg stadig følger med i.

skriver lige lidt mere om hvorfor en anden gang :)
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Oriolidae » søn 17. jul 2011 23:48

Tror det er 4-5 år siden jeg har læst en eneste One Piece-volume, så måske skulle jeg til at igang. :P

Nogen der kan sige om Bleach-animeen er meget bedre end animeen? Jeg er nemlig virkelig træt af animeen.
Billede

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Etex » man 18. jul 2011 00:23

Ja, Bleach animeen er bedre end animeen :P
Men personligt kan jeg bedst li' One Piece, da den svinger mellem at være både er dybt humoristisk, og virkelig sørgelig. Det gør serien virkelig epic.

På anden pladsen komme Bleach, som virker mere seriøst når man ser på det store billed, men dog også kan være ret sjov til tider.

Og så er der Naruto, som er ret over vurderet, men som jeg af en eller anden grund følger med i aligevel (Mangaen, ikke animeen. Den danske udgave, gider ikke følgemed hver uge). Det er nok fordi at jeg bare venter der skal ske' et eller andet.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Oriolidae » man 18. jul 2011 00:38

Etex skrev:Ja, Bleach animeen er bedre end animeen :P
Men personligt kan jeg bedst li' One Piece, da den svinger mellem at være både er dybt humoristisk, og virkelig sørgelig. Det gør serien virkelig epic.

-_-* -_-* -_-* -_-* -_-*

Jeg ment selvfølgelig om bleach-mangaen er bedre end animeen.
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf SsjGogo » man 18. jul 2011 07:51

Uden at kunne udtale mig om hhv. Naruto og Bleach - mangaen (måske skulle vi have en tilsvarende battle i Manga sektionen), så vil jeg mene, at One Piece animeen er meget loyal overfor mangaen.

Igen må jeg sige, at jeg synes selve grafikken i One Piece er flot, men tegnestilen er dog anderledes end hvad man ser i Bleach og Naruto, som er mere "klassiske" i deres streg.

One Piece skal dog nydes i HD, før det virkelig sparker numse.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Hebi » man 18. jul 2011 23:42

Etex skrev:Ja, Bleach animeen er bedre end animeen :P
Men personligt kan jeg bedst li' One Piece, da den svinger mellem at være både er dybt humoristisk, og virkelig sørgelig. Det gør serien virkelig epic.

På anden pladsen komme Bleach, som virker mere seriøst når man ser på det store billed, men dog også kan være ret sjov til tider.

Og så er der Naruto, som er ret over vurderet, men som jeg af en eller anden grund følger med i aligevel (Mangaen, ikke animeen. Den danske udgave, gider ikke følgemed hver uge). Det er nok fordi at jeg bare venter der skal ske' et eller andet.


Jeg er overrasket over du rater Bleach over Naruto som Anime. Det må du næsten uddybe for mig. Jeg syntes humoren i Bleach er plat og at characters'ne er ucharmerende og overhovedet ikke trækker igennem. Men det måske bare mig - hvem ved.
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf SsjGogo » tirs 19. jul 2011 09:01

Meget enig med ovenstående, uden at sammenligne det med Naruto, så synes jeg PERSONLIGT (Helle :P ), at Bleach er alt for lang en serie. Konceptet i starten var egentlig ret godt, men efter 300+ serier, så er Bleach blevet Groundhog Day, hvor alt gentages, gentages, gentages for derefter at blive gentaget igen. :(
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: One Piece Vs Naruto Vs Bleach

Indlægaf Hebi » tirs 19. jul 2011 12:59

SsjGogo skrev:Meget enig med ovenstående, uden at sammenligne det med Naruto, så synes jeg PERSONLIGT (Helle :P ), at Bleach er alt for lang en serie. Konceptet i starten var egentlig ret godt, men efter 300+ serier, så er Bleach blevet Groundhog Day, hvor alt gentages, gentages, gentages for derefter at blive gentaget igen. :(


Grundfundamentet med hollows osv. Virkede overraskende godt, måske de i virkeligheden skulle have holdt serien på dette statie fremfor at involverede soul society, Aizen osv.
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster