Anime Efterår 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf SsjGogo » lør 10. jan 2015 10:28

Hvordan får I tid til at se alle de serier :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf supergummibear » lør 10. jan 2015 12:05

SsjGogo skrev:Hvordan får I tid til at se alle de serier :D


Et utrolig godt spørgsmål, jeg tror det har noget at gøre med antallet af timer i døgnet, man har lyst til at sove :D
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf supergummibear » lør 18. apr 2015 00:34

I forlængelse af at også resten af serierne fra efterårs sæsonen nu er slut, kommer her også en lille kommentar til dem ;)

Akatsuki no Yona
Billede
En af de bedste reverse harem i nyere tid! I starten er der lidt mange flashbacks og sådan, men serien udvikler sig til det bedre, og Yona er en meget stærk shojo heltinde, der nok formår at fange de fleste, med sit ”røde” hår og vilje styrke.
Også de andre karaktere er godt sat sammen, og deres forhold indbyrdes er til tider utrolig sjovt at følge med i *_* . Der skal lige gives en lille hyldest til Ao, for at være det sødeste egern ever <3 ! ”The Honey scene” var måske lige en smule for intens, til den type anime, men når ja, jeg klager bestemt ikke Hak = hot.... Når et sidespring (bare ignorere sidste linje). Akatsuki no Yona er helt bestemt et kig værd, håber seriøst på en anden sæson meget snart (Y)

Kort sagt: Se den, om ikke andet så for Ao´s skyld.


Cross Ange: Tenshi to Ryuu no Rondo
Kender i det, at noget kan være så dårligt at det faktisk er godt? Ja det er nok tilfældet med Cross Ange, serien bød på sindsyge plot twists af den aller værste skuffe, og så meget yuri fanservice at jeg kunne brække mig +o( , samt forfærdelig animation i især den sidste del af serien.
Det er ikke en serie jeg nogensinde vil anbefale til nogen, men så sindsyg som plot twistene end var og hvor tæt jeg så end, har været på at drukne i det tykke lag af forfærdelig fanservice, så kan jeg ikke få mig selv til at hade den :p For jeg morede mig sgu ! *_* Måske er det et tegn på utrolig dårlig smag, jeg ved det ikke, men der var et eller andet utrolig tilfredsstillende ved at møde en mecha prinsesse der faktisk kun er ude på at ødelægge verdnen, med alle hendes kvindelige og mandlige beundre hængende rundt om hende. Drager fra en anden verden og en ond hjerne bag hele fortagnet der bare er så forfærdelig klam og klistret på alle de punkter, man nu kan forstille sig det >:( man håber bare at hun giver ham tæv til sidst.
Serien starter ud i øst og ender i vest(eller den fjerneste ende af en anden galakse, til dem der har set serien, i kan sikkert godt følge mit metafor ;) ) og formår på en eller anden måde alligevel at give mening, måske ikke meget, men der er en sammenhæng (sådan da ;D ). Ange styrer på den der vildt langt ude yuri fanservice agtige måde. 8)

Kort sagt: Lad vær med at se den, hvis du ikke bryder dig om yuri fanservice og dårligt animerede mecha serier, med vilde plot twists.


Garo: honoo no kokuin
Hvorfor den absolut skulle have 24 afsnit forstår jeg ikke :/ :/ ? Alt er bare forfærdeligt i den sidste del af serien. Der er totalt intetsigende fillers, og karaktere du godt kan lide dør, den onde bliver bare mere forfærdelig og et romantisk forhold der ikke burde have eksisteret blomster op, bare for til sidst at beslutte at parterne går hver til sit. xD
Jeg spørger hvorfor? Den første halvdel var super, intet at klage over, men så er der vidst en instruktør der har kedet sig og tænkt:” ej det her er for kedeligt, der skal ske noget mere…” og det gjorde der så også kan man sige, men absolut ikke på den gode måde. -_- -_- -_-

Kort sagt: Se de første 12 afsnit også glem at resten eksisterer -_-


Kiseijuu: Sei no kakuritsu
Billede
Parasyte er meget spændende i de første mange episoder, man frygter hele tiden for Shinichi´s damsel in distress (Murano) som han da også selv er ret så bekymret for, igennem nærmest hele serien. -_-
Shinichi selv er virkelig en anime karakter der kommer ud på noget af en udvikling igennem serien, og går fra at være den her kedelige high school elev med briller, der ikke på nogen måde kan sætte sig selv igennem over for andre, til den her nærmest følelsesløse/ kyniske person der godt ved at han har følelser og er bevidst om at han burde reagere anderledes end hans kyniske ydre gør, men alligevel ikke formår at gøre noget ved det. Han står hele tiden med et ben i hver båd, om han nu er menneske eller parasit. Det aspekt af serien bliver bare trukket en smule for langt ud.

I de senere episoder bliver han faktisk lidt irriterende på grund af det og fordi han ikke tager nogen direkte beslutning om enten at gå imod parasitterne, eller gå med dem i kampen om at ”vælte” menneskeheden. Og jeg kan godt se problematikken ud fra hans ideologi om at alt levende har ret til at leve, men hvad vil du helst :/ ? Slå menneskeheden ihjel? Eller kæmpe for den? Tag dog en beslutning menneske! :p
Han tager da heldigvis også en beslutning til aller sidst, men helt ærligt han kunne have udrettet så meget mere, hvis han da havde taget den beslutning så meget før xD og serien havde måske ikke tabt pusten så meget, som den gjorde til sidst. :(

Jeg kommer ikke uden om lige at nævne Migi, Shinichi´s højre hånd (bogstaveligt talt *_* ) som jo så udvikler sig direkte modsat af Shinichi, den går hen og får en dybere forståelse af empati og menneskelige værdier. Det er lidt ironisk hvordan de to karaktere virkelig får en god forståelse af hvordan hinanden tænker og anskuer verdnen, når de er så utroligt forskellige. Ja jeg er nok mest på team parasit! Både Tamura Reiko(btw. episode 18 er virkelig god! :O ) og Migi kommer med en del gode input omkring menneskeheden, selv om de jo faktisk er parasitter og ikke burde kunne forstå menneskene. Serien bliver til tider en smule mere filosofisk end jeg lige havde forventet, men lidt ligesom i Tokyo Ghoul, sætter serien spørgsmåltegn ved menneskene og om racerne i bund og grund er så forskellige som de alle påstår?

Kort sagt: Den er spændende, men har et lidt sløvt pay off til sidst, dog har den en del gode filosofiske betragtninger med i bagagen ;)


Log Horizon 2
Tjaaaa… :/ Hvad skete der lige for Log horizon 2? :/
Første sæson var fantastisk og det kan da være svært at leve op til forventningerne for en 2. sæson, men er der en sequel der bare ikke lever op til nogen forventninger, over hovedet what so ever, er det da Log Horizon 2. Come on, Crusty forsvinder i cirka 20 afsnit :O Akatsuki for en lille ”udviklings ark” som virkelig bare er kedelig -_- William holder enetale i 20 minutter (ET HELT AFSNIT!!! -_- ) og ”børne gruppen(Minori, Tohya, Rundelhaus Code, Isuzu og Serara)” er sendt på tur for at hente materiale til TASKER! >:( FTW! :p For en lorte sæson man!! :sur:
Havde det ikke været for en forholdsvis god boss battle i de sidste par afsnit, havde denne sæson da været total spild af tid! -_- For lidt Shiro, for lidt Crusty og alt alt alt for lidt ”Glasses Pushing”! (N)

Kort sagt: Se de sidste 3 afsnit, alt andet er nærmest uvigtigt for hele historien, det er en sequel der ikke er værd at bruge tid på -_- -_- -_-


Magic Kaito 1412
Magic kaito er lidt som case closed meget episodisk med et plot der ikke bliver gjort noget for at fremskynde, men er ellers meget underholdende, hvis det er det man er til, men den er nok mere til dem der mangler et supplement til franchisen. Nuff said :p
Kort sagt: Den kan springes over.


Sanzoku no Musume Ronja
RONJA!! :) Øv jeg havde egentlig forventet et lille time skip på et tids punkt, men det gør ikke det store, alt i alt var Ronja en sød serie, der plot mæssigt minder lidt om gamle eventyr anime serier fra sidst i 80´erne – først i 90´erne.
Historien skildre Ronja og hendes oplevelser på røver borgen. Jeg forstår godt at mange har fravalgt den på grund af animationen, og Ghibli havde profiteret 100 gange mere hvis de havde besluttet at serien skulle tegnes i normal 2D, men jeg synes de sammen med Polygon pictures har leveret et godt forsøg på en fuldt computer animeret anime serie. :) Det er bestemt meget anderledes, men der er meget mere mimik i ansigterne på figurerne her, end eksempelvis i første sæson af Knights of Sidonia. At jeg så er totalt modstander af brugen af computer animation i anime er så noget andet. ;)

Kort sagt: Den er nok mest tænkt for det yngre publikum, men giver en forholdsvis fin seer oplevelse, både på billede og især lyd siden :)


Shigatsu wa Kimi no Uso
ALLE DE FLOTTE FARVER! <3 <3 Serien har uanset hvordan man ser på det, været en fest for øjnene og ørerne. Handlingsmæssigt er det den perfekte lille drama serie, følelserne bliver sat i noget at et frigear. Det der nok var mest malplaceret var faktisk det små comedy scener de har sat ind imellem det hele for at forsøge på at bryde alt dramaet xD . Det var lidt for oplagt og smurt en anelse for tykt på til tider, men ellers har det egentlig været en god oplevelse på den helt sørgelige måde :'( , desværre kan man sige.
Nogle ville nok mene at drama delen blev for meget til sidst, men det synes jeg nu ikke, ja det med katten var måske næsten ”over the top” og gjorde det hele endnu mere melankolsk, (but I am girl you know, I Love drama)
og jeg druknede da også næsten i min egen tårer strøm i sidste afsnit, snøft.. snøft... :'( :'( :'(

Kort sagt: Er du til drama og klassisk musik, så kan du godt se den, men du kommer nok til at snøfte lidt undervejs :'(


Shirobako
Billede
NO MORE hen´na Hanashi !! Episode 23 er bare EPIC! :D
Serien fanger måske ikke lige med det samme, men efter nogle episoder (hvor man har haft mulighed for at finde ud af, hvem de forskellige karaktere er og hvad de laver) bliver den faktisk vildt fascinerende $_$
Man får lidt en backstage tour rundt i et fiktivt anime studio, hvor alt omkring tilblivelsen af anime forklares og vist, ikke på den der forklarende folkeskole agtige måde, men hver gang hovedpersonen Aoi kommer ud for en ny ting hun skal tage højde for, i jobbet som produktions assistent, bliver det forklaret til hende, og vi lærer igennem hende hvordan en anime bliver til. Lige fra manga til anime, og det har været en fantastisk øjnåbner, der virkelig lærer en at sætte pris på anime på en helt ny måde :O . Alt er der tænkt på, selv ting som at de caster voice actors, beslutter sig for farver til karakter designs, laver alle baggrunds lydende og hvordan den generelle dynamik på en arbejdsplads fungere og ikke fungere.

Jeg har altid været glad for detalje graden i de serier som P.A works laver, hvad enten det er betyringen af et japanske hotel som i Hanasaku Iroha og helt ned til hvordan de forskellige huse var indrettet i Glasslip. Med Shirobako har de virkelig fundet en niche, som jeg virkelig håber de vil trække mere på i fremtiden. (Y)
Shirobako tager også en del realistiske aspekter og problematikker op som der er ved produktionen af nutidens anime. Så som hvordan en dårlig anime produktion virkelig kan skade en instruktørs og studies omdømme, men viser os også forskellen på at lave en original anime og en adaption af en manga og hvor svært det så kan være at kommunikere med de forskellige afdelinger, uanset om det er indenfor eget studio eller andre samarbejdspartnere og frem for alt hvilket tidspres der nogen gange kan være.
Shirobako er ikke kun en guide til produktionen af anime, men også en ros til anime industrien og de folk der arbejder i den og derfor er Shirobako virkelige i en liga for sig! :)
Kort sagt: SE DEN! (Y) (Y) (Y)


Word trigger
Psst..siger det lige igen, prøv og se den, for den go`:P Ja dens design appellere måske mest til børn, men universet er godt gennemtænkt, og karakterene er bare for awesome!
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf Kiwi » lør 18. apr 2015 17:34

supergummibear skrev:En af de bedste reverse harem i nyere tid! I starten er der lidt mange flashbacks og sådan, men serien udvikler sig til det bedre...

Er lige startet på Akatsuki no Yona i dag. Hvis jeg ikke havde læst dit indlæg, var jeg ikke nået ud over de flashbacks / forwards i starten.
Men du har ret i den bliver god længere inde. Der er stadig flashbacks, men de falder fint ind i flowet.
Tak for anbefalingen :-)

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf supergummibear » søn 19. apr 2015 00:42

Kiwi skrev:
supergummibear skrev:En af de bedste reverse harem i nyere tid! I starten er der lidt mange flashbacks og sådan, men serien udvikler sig til det bedre...

Er lige startet på Akatsuki no Yona i dag. Hvis jeg ikke havde læst dit indlæg, var jeg ikke nået ud over de flashbacks / forwards i starten.
Men du har ret i den bliver god længere inde. Der er stadig flashbacks, men de falder fint ind i flowet.
Tak for anbefalingen :-)


Puha så var det var da godt, at du ikke nåede at droppe den ;)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster