Anime Efterår 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf supergummibear » fre 14. nov 2014 13:31

Billede

OHH NOOOO!!! *_* *_* xD
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf Shadari » fre 14. nov 2014 13:51

supergummibear skrev:Billede

OHH NOOOO!!! *_* *_* xD

Haha xD
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf Kiwi » lør 15. nov 2014 18:49

Supergummibear endnu engang tak for en god gennemgang. Sparer en del tid når man kigger på Crunchyroll ;-)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf SsjGogo » lør 15. nov 2014 18:59

Enig med Kiwi, tak!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf supergummibear » lør 15. nov 2014 20:04

Kiwi skrev:Supergummibear endnu engang tak for en god gennemgang. Sparer en del tid når man kigger på Crunchyroll ;-)


SsjGogo skrev:Enig med Kiwi, tak!


Tak tak :) det var nu så lidt da :p
Jeg ser jo alligevel en del af sæsonens serier, så kan jeg da lige så godt dele mine tanker om dem her på forummet, i stedet for at gå rundt med en masse viden som ingen får gavn af ;)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf nielsm » man 17. nov 2014 20:56

Episode 7 af Inou Battle har det bedste mentale sammenbrud jeg har set længe. Det er hårdt at se.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf psyg » tirs 18. nov 2014 10:37

nielsm skrev:Episode 7 af Inou Battle har det bedste mentale sammenbrud jeg har set længe. Det er hårdt at se.


kald mig negativ men har lidt på fornemelsen at det er adaptionen som gør den her scene har det impact den giver, mere end at den obrindelige forfatter etenlig ville noget med det her break down.

vilket er en skam for det er helt vildt godt udført.

den største tragedie bliver når de (formetenlig) bare genopretter status quo i næste episode .__.
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf psyg » tirs 25. nov 2014 00:22

psyg skrev:den største tragedie bliver når de (formetenlig) bare genopretter status quo i næste episode .__.

(╯ಠ益ಠ)╯︵ ┻━┻
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf l.mathiasen » fre 28. nov 2014 18:53

Til de af jer der ser den nye Gundam serie og undrer jer lidt over hvorfor de danser engang imellem er det fordi Instruktør Yoshiyuki Tomino's datter Yukio er danser og koreograf, der normalt arbejder i Holland, men som er blevet hyret af ham til denne opgave. Der er et par Youtube-klip fra forestillinger hun deltager i her (hint, Hun er den japanske kvinde man på et tidspunkt ser topløs).





Til de af jer der ikke ser den nye Gundam, så lad være, der er meget bedre Gundam i kan se først!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf supergummibear » lør 10. jan 2015 00:54

Hov glemte da helt at efterårs sæsonen er slut! :O Så jeg må lige komme med et par kommentarer til de serier jeg fik afsluttet i denne sæson. Inden jeg vender mit hoved fokus på at skulle se et hel år tilbage, i forhold til at jeg også skal have skrevet et indlæg til tråden ”anime året 2014”. Men en ting af gangen, her er i hvert fald nogle ord om de serier jeg fik set/stadig ser af efterårs sæsonen. :p


Spoiler: vis
Amagi Brilliant Park
Billede
KyoAni, hvor mange gange har i egentlig tænkt jer at gentage slice of life temaet? Jeg personligt er ved at blive lidt træt af det :zzz: , serien startede lovende ud, med for en gang skyld ikke at foregå på en skole, men i stedet i en forlystelses park. Den introducerede os for et interessant plot, med en hovedperson der skal hjælpe en forlystelses park med at få et højt antal besøgende inden for en bestemt tidsramme, på trods af parkens lidt slidte tilstand, ellers må parken lukke. Parkens mange ansatte er ikke blot normale mennesker, men flygtninge fra et magisk land, kaldet Marpleland, og ser derfor alle ud som bamser og andre sjove farverige, mystiske, væsner det er derfor en lidt større opgave for hovedpersonen Kanie at nå målet.
Serien er meget sjov til tider, men den falder i den sædvanlige KyoAni slice of life fælde, som bare ikke rigtigt er interessant mere. xD

Så tror man at serien er noget helt andet i forhold til det Kyoani normalt laver, så tager man igen fejl. Hovedhistorien er god og original, men bliver kedelig hen ad vejen, fordi der forkommer for mange hverdags afsnit og en del afsnit der egentlig bare ikke har noget med handlingen at gøre.
Eksempelvis afsnittet med de fire feer der skal lære at arbejde sammen, det er total random og kommer bare ud af ingen ting, (and we don´t need to know about it!). Man kan så diskutere om der overhovedet var et afsnit der var vigtigt i forhold til det overordnede plot, for der sker ikke de store ændringer i parken, som handlingen skrider frem, det er mest af alt en meget episodisk fortælling om en ung fyr der skal forsøge at få flere besøgende i en forlystelsespark, hvor der i næsten hvert afsnit kommer en ny forhindring han skal overkomme, for at få flere kunder i biksen og det er det -_- .


Denki-gai no Honya-san
Altså jeg tror jeg fik et dårligt første håndsindtryk af serien her, mest fordi at de i et af de første afsnit alle løber rundt i badetøj og fanservicen vælter bare ind uden ende, men efter det afsnit, falder gemakkerne helt til ro igen og serien begynder at fokusere lidt mere på hovedtemaet i serien, som er forholdene mellem karakterne. Det lyder måske kedeligt, men det er heldigvis krydret med en masse humor, den del bliver så hurtigt for meget og ødelægger meget af stemningen, men det er det, der lidt er meningen. Men en forholdsvis sød serie, hvis man er villig til lige at se hen over fanservicen og den lidt overdrevne humor. :p


Fate/stay night: Unlimited blade works (tv)
Billede
Fate universet dør åbenbart aldrig, nu har vi været vidende til så mange forskellige måder at omsætte den samme visual novel på, at jeg tvivler på at der kan presses flere mønter ud af den franchise. -_-
Og alligevel formår det nyeste skud på stammen, en værdig omsætning af unlimited blade works ruten i VN´en at fange min opmærksomhed til fulde.
Den oprindelige Fate/stay night var jeg ikke specielt stor fan af, men jeg har altid været glad for konceptet, det uopnåelige forhold mellem Shirou og Saber blev trættende i længden, også var der for meget typisk ”rom com, high school, harem humor” som nogen gange var så malplaceret at det bare var irriterende. -_-
Så hvad har unlimited blade works serien at tilføje til dette tilsyneladende udødelige univers?
Vidunderlig flot animation, som vi allerede har været vandt til siden Fate/zero, en Ova der ligeså godt kunne have været de første afsnit af serien, og et meget lavt tempo.

Jeg synes det virker som om at de trækker episoderne lidt for langt ud, der går for meget tid med snak og tit fører Shirou og Rins uendeligt mange planlægnings møder til absolut ingen konklussion eller facit, ofte render de bare rundt og støder mere eller mindre tilfældigt ind i det ene problem efter det andet, uden egentlig at have aftalt en strategi på forhånd, selv om de har brugt flere episoder på at diskutere problemet. xD Selvfølgelig skal de reagere passende efter deres alder og erfaringer for at give deres karakter mere troværdighed, men så snot dumme er der vel ingen gymnasie elever der er? :p Jeg mener come on :p , de ved at en psykopat Master og servant muligvis befinder sig på skolens område, og alligevel pakker de pænt deres skoletaske, den følgende dag for at gå i skole :O ? Åhhhh altså xD ! Og med det, er vi også kommet ind til kerne problemet, som den oprindelige fate/stay night serie led lige så meget under, som den nye gør, nemlig dens karaktere...
Da hele historien her har fokus på gymnasie elever og ikke voksende som i fate/zero, handler personerne ofte overilet eller direkte dumt, også er der desværre stadig et trælst romantisk sub plot, som jeg indtil videre ikke engang helt ved, om det faktisk er der, eller om jeg bare ser noget, der ikke er der? Det gør også at selvom Ufotable har prøvet at genskabe den samme alvorlige atmosfære som i Zero, fungerer det ikke helt på samme plan her, da de også har beholdt en del af harems humoren fra den oprindelig fate/stay night og det passer ikke helt sammen. xD

Også er der jo Shirou, som stadigvæk må gå, som en af de dummeste hovedpersoner i animens historie! Billede
Det gik så godt i starten med at lade Rin og Archer være hovedpersonerne (det er alligevel de to karakter jeg bedst kan lide i F/S N. universet) men så allierer de sig med Emiya Shirou og Saber og derfra tager Shirou bare alt opmærksomheden med sit irriterende helte ævl, som vi på forhånd ved at han alligevel vil faile noget så grumt, fordi han bare er dum(okay dum er meget ondt sagt, for det er i bund og grund ikke kun dumhed, men mere fordi han har de idealer han har. Problemet er lidt at når normale mennesker er i farer, vælger de at skide hul i deres idealer og flygte, men det gør Shirou jo ikke, han holder stædigt ved sine idealer til det punkt, hvor det simpelthen bare er for dumt af ham ikke at give efter. Her kan man sige at det gør de fleste anime protagonister, men ved Shirou er det lige stadiet over den normale dumme shounen helt).

Når alt dette så er sagt, så er det forfriskende at se at både Rin og Archer har fået større roller, og at Saber denne gang mere har rollen som Shirous virkelig servant og dermed fungere mere, som en bi-person. Musikken er god, både OP og ED er virkelig gode, og det at de har sat den oprindelig Openings sang ind sammen med rulleteksterne i sidste afsnit, er bare lige toppen af kransekagen. :engel:
Jeg skal selvfølgelig huske at tilføje at påtrods af seriens lidt langsomme tempo, at når der så endelig sker noget, sparker serien så meget røv! 8D Ikke nok med at det er utroligt fedt at se på, kamp scenerne er ofte både spændende og afvekslene sat sammen og er faktisk noget af det bedste ved serien. (Y)
Er Fate/stay night: Unlimited bladeworks serien så bedre end oprindelige Fate/stay night serie?

Tjo… :/ Altså jeg er stadig for at man smider alt det, der har med den oprindelige VN at gøre væk, altså både serien her, unlimited bladeworks filmen fra 2010 og den første serie fra 2006. xD For konceptet er godt, men omsætningen klarer fate/zero omkring 100 gange bedre end alt det andet fate materiale der er der ude. Skulle jeg alligevel være tvunget til at vælge imellem den nye serie og den gamle, må svaret være den nye, for den er om ikke andet flot at se på, humoren er mere nedtonet, næsten ingen fan service eller trælse waifu kampe og frem for alt mindre Shirou og Shinji (Hader Shinji).

Så på baggrund af det rædsomt tyndslidte materiale skaberne har haft at arbejde med, har Ufotable klart mesteret at trække mange gode elementer ud af serien, indtil videre. Så er der bare at vente på anden del til foråret.

BilledeBilledeBillede



Hitsugi no chaika: Avenging battle
Chaika, havde efter en del rumlen frem og tilbage en forholdsvis okay slutning :) .
Anden sæson var bedre end den første, jeg tror en af årsagerne til det var, at man nu kender universet og har skruet ned for sin forventninger.
Chaika er en okay adventure serie, men mange af midterafsnittene i første sæson var ret kedelige. Anden sæson besvarer heldigvis alle de spørgsmål man har og lader serien slutte på en fin og let måde, uden den helt store tragedie.



Inou Battle wa Nichijou kei no Naka de
Den blev faktisk mere og mere kedelig hen ad vejen, det at hovedpersonerne har super krafter er virkelig dårligt udnyttet, og det ender egentlig bare med at blive et typisk rom com harem serie til sidst, skuffende Trigger, meget skuffende. Den er ikke dårlig, men bare meget typisk og ligner en hver anden harem serie, den bidrager med absolut intet nyt, men Andou (hovedprotagonisten) er jo lidt sjov *_* .


Ookami Shojou to kuro Ouji
Skole shojou, igen intet nyt at komme efter i de første mange episode, men efter pigen finder rigtigt sammen med fyren, udvikler serien sig til det bedre, fordi det er lidt fint at se hvordan deres forhold stille og roligt udvikler sig. :3


Orenchi no Furo Jijo
Billede
MEST OVERDRAMATISERE OPENING EVER! Også til en serie der handler om en havmand der flytter ind i en anden fyrs badekar, er det dumt? JA. :) Er det underholdende? JA! :D Er det sjovt? JAA! :D :D Er den alt for kort? JA! *_* Helt ærlig 5 minutters bishounen i badekar er generelt altid for lidt :p , men når ja, bedre end ingenting ;) Men nøj hvor bliver de folk der ser OP´en og regner med en vildt god serie, da skuffet BilledeBillede


Psycho pass 2
Billede
Øhm psycho pass 2 tja… glæder mig til filmen, handlingen i serien var ganske okay, til tider en smule svær at følge måske, men okay :) . Kamui (den lidt for pæne skurk, der virkelig lider af en seriøs omgang personligheds spaltning xD xD ) giver politiet nok at se til, men der var også andre ting at se til, så som den nye ekstremt trælse politi inspektør Shimotsuki og den meget mystiske enforcer Togane :sur: .
2. sæson var spændende, det kan jeg ikke rigtigt tage fra den, men var den god? :/ :/
Jeg havde nok forventet lidt mere udvikling fra karakternes side af, og en mere realistisk( hvis man kan bede om det i et sci-fi univers) sag /motiv for Kamui´s handlinger.
Den kommer aldrig til at over gå sæson 1. ( men det er nok også fordi jeg stiller den op, på noget af en høj piedestal ;) ). Men egentlig en okay side historie, der passer godt til det vi allerede har set. :p


Selector Spread WIXOSS
Billede
Wixoss må siges at have efterårs sæsones bedste slutning (Y) Og er i det hele taget en god serie :) . Historien er til at forstå hele vejen igennem serien, karakterne udvikler sig en del hen ad vejen, der kan godt opstå en del forvirring undervejs, fordi nogle af dem lidt skifter plads (det kan kun forstås, hvis man har set serien :S ), men det bliver godt forklaret, så man burde ikke være i tvivl om hvem, der er hvem.

Men alt i alt en god historie med gode og meget farvestrålende karaktere. En perfekt komprimeret serie, der ikke synligt springer over nogen steder hvor gæret er lavt. Den er spændende og lidt twisted, og hver gang du ikke troede at nu kan det ikke blive mere (af mangel på ord)ondt/sygt, så kan det, det godt alligevel >:) . På trods af dens lidt syge/vilde handlingsforløb, er den værd at se, kampene eller rettere sagt spillene, er ikke som i mange andre serier hovedplatformen, men mere bare en ting på side linjen, det er ikke engang alle spillene vi får at se. Hvilket gør at man aldrig ved hvad der sker i et afsnit, for det er slet ikke som i en standard episode som i eksempelvis yugioh, (hvor hvert et afsnit med garanti består af en eller flere spil dueller). Ja der bliver spillet en del, men længe ikke på samme niveau, og hver en kamp gik ikke kun ud på at vinde eller tabe, men også hvilke motiver der driver de individuelle karakterer og frem for alt, hvor langt de er villige til at gå for at nå deres mål, samt hvor dybt de i virkeligheden falder, uanset om de når deres mål eller ej. :(
Karakterne bliver ofte stillet overfor en vægt skål, hvor der i den ene ligger alt det de gerne vil have og i den anden ligger der alt det de i forvejen har, så er spørgsmålet hvilken en, der vejer tungest? Er de villige til at opgive noget for at få det de gerne vil have? og passer de ikke på, mister de måske i bund og grund alt. >:) >:)


Shingeki no Bahamut: Genesis
Der er måske lige en del for mange elementer proppet ind i serien af en gang, den rummer alt lige fra engle til zombier og der sker temmelig meget på et afsnit. Givet at serien kun omfatter 12 episoder giver det god mening med det høje tempo, og det er heller ikke så slemt, at det tager noget fra serien.
Persongalleriet er som sagt meget afvekslene og de fire hovedpersoner er vildt forskellige, og det giver en god kemi i blandt dem (Y) (Y) . Historien er sådan lidt svag, igen fordi der er stoppet så meget ind i handlingen, så på det punkt ville serien nok være bedre tjent med lidt flere afsnit, så kunne man have udglattet det meste.
Slutning var god og sidste afsnit var virkelig bare godt på alle fronter 8D , jeg synes lidt at kvaliteten af animationen faldt lidt i midten af serien, men de sidste par afsnit er der intet at klage over og sidste afsnit var uden tvivl det bedste, både visuelt og handlingsmæssigt $_$ . Er det noget jeg vil se igen? Muligvis, mest fordi nu har jeg muligheden for at lave et marathon, og derfor se hele serien af en omgang, så er det lidt lettere at holde styr på det hele.


Terra formars
Jeg hader ”Terra forMars” af alle de personer de slår ihjel, var det så nødvendigt lige at slå, den eneste karakter jeg godt kunne lide ihjel? Kunne det ikke lige så godt have været edderkoppe drengen? (kan ikke huske navnet) eller Akari? Eller generalen?(hans navn kan jeg heller ikke huske) -_- Hvorfor skulle det lige være den arme tysker da :'( ? han havde da ikke et let liv i forvejen? Ja Terra formars er bare en dårlig omgang lort, hvis jeg skulle nævne en god ting serien havde var det… tja… jo… bare glem det, der er ikke noget godt at komme efter :sur: .


Rester fra sommer sæsonen 2014!


Akame ga kill
Billede
Jeg havde utroligt svært ved at se noget godt i Akame ga kill i starten, fordi jeg regnede med at der skulle ske en masse, på en intelligent og raffineret måde, men nej. Tatsumi og resten af team Night Raid forsøger at gøre en ende på al landets korruption og nedslagtning af civilbefolkningen, ved simpelthen at vælte landets Monark og hans premierminister. Hvordan gør de så det? ved simpelthen at slå alle der stiller sig i vejen for dem ihjel, hver gang de så har besejret en fjende, kommer der en ny osv. -_-

Sådan kører den mere eller mindre i ring igennem hele serien, så min skuffelse over at have forventet noget lidt andet end det jeg fik, var næsten nok til at droppe serien, men så prøvede jeg at ændre min tankegang og i stedet for at forvente noget af serien, bare nyde den for det den er, i stedet for det jeg håbede på den var. Serien er mest af alt en action serie til alle de anime fans derude, der ikke behøver en indviklet historie for at føle sig underholdt, men bare gerne vil se en masse action, folk der kæmper med mystiske specielle våben og slår ihjel på stribe. OG DØER PÅ STRIBE! :'( Det er en af de serier, hvor du i hvert fald ikke må knytte dig for meget til karakterne for lige pludselig er de bare væk :O .

Sword art online 2
Det meste er sagt i sword art online tråden, men jeg synes skaberne i hvert fald har gjort sig mere umage med udviklingen af nogle af seriens karaktere. Og tilføjer faktisk en smule flere følelser (hvis man kan sige det sådan), den viser os at det hele ikke bare handler om Kirito´s ”one man army”, imod resten af den futuristiske spil industri, men også en pænt stor ark om hans ”Waifu for lifu” Asuna som jeg synes faktisk klarer hovedperson tjansen meget godt. Også er jeg vild med 2. opening, mest fordi det næsten får en nostalgisk følelse op i mig, når jeg tænker tilbage på SAO, hvilket er godt gjort når serien ikke er mere end 2 år gammel.


Serier jeg stadig ser:
- Akatsuki no Yona: Mega god, det er lidt Fushigi yuugi møder Ouran highschool host club, den har bare taget en del afsnit om rigtigt at komme i gang, men meget underholdene, og lidt mere dramatisk til tider, karakterne er virkelig det der bære serien fuldt ud, og dem er der gjort en del ud af. Serien har potentiale til at blive den bedste shojo i lang tid. :D
- Cross Ange: Tenshi to Ryuu no Rondo: Eneste mecha/ ecchi der faktisk er god, og hvor man håber at det lykkes for hovedpersonen at ødelægge hele verden! >:)
- Garo: Honoo no Kokuin: Et lidt specielt bidrag, men har et meget overbevisende univers og en mega sjov far ”This is a misunderstanding! A misunderstanding! I was just trying to help your wife with her stiff shoulders!” “ -Then why the hell are you butt-naked?!” Var flad af grin Billede, absolut dårligste undskyldning, for at have en affære med en anden mands kone.
- Kiseijuu: Sei no Kakuritsu: Enhver har vidst opdaget at der findes noget der hedder parasyte, en utrolig spændende seinen som bare bliver ved med at have cliffhængers. :#
- Log Horizon 2: Bedste Trap, den så jeg måske ikke lige komme :D , men er det bare mig eller er det ved at gå meget ned for Log horizon?, den er faktisk lidt kedelig. :zzz:
- Magic Kaito 1412: Må beundre karakternes uophørlige dumhed, den håbløse politi betjent (Nakamori) har stadig ikke fattet hvem kid er, selvom han næsten møder ham dagligt, men det er jo en del af seriens charme :p .
- Sanzoku no Musume Ronja: Hvis jeg skal være helt ærlig, så var jeg chokeret over animationen, men nu vil jeg have den på dvd! <3 Der er bare noget nostalgisk over serien, baggrundsmusikken er så stille og rolig, det hele er så harmonisk og afstressende på en alle anden måde, jeg kan virkelig godt lide den. (Y)
- Shigatsu wa Kimi no Uso: Drama og musik, det kører stadig, men det går lidt langsomt. :/
- Shirobako: Er totalt fascineret, hver eneste gang jeg ser et afsnit, det er virkelig begyndt at åbne øjnene for mig omkring hvor meget arbejde der er i at lave anime. :O
- Word trigger: Tjo altså folk siger at det er en virkelig dårlig omsætning af mangaen, jeg har ikke læst mangaen og elsker den alligevel, så måske er jeg bare mærkelig? 50 episoder jeg skal se dem alle! :) :) 8D
Senest rettet af supergummibear lør 10. jan 2015 11:53, rettet i alt 1 gang.
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster