Anime Efterår 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Anime Efterår 2014

Indlægaf nielsm » tors 18. sep 2014 20:51

Nå nogen skal vel lave en tråd, men det bliver low effort det her.
Gider ikke lave nogen komplet liste, andre er velkomne til at søge efter ting selv andre steder på nettet.

Men nogen af de anime jeg regner med at komme til at se noget af bliver nok, i omtrentlig rækkefølge af positive forventninger:


Log Horizon S2
Fortsættelse. Hvorvidt de lever i en database eller ej er ikke helt sikkert, men det skal nok blive godt.

Chaika: Avenging Battle
Også en fortsættelse. Spændende univers og sjove + interessante karakterer, sammen med rigtig godt sammenskruede kampe.


Shigatsu wa Kimi no Uso
Angiveligt noget god kærlighedshalløj (for piger :$ ) ---
øh okay jeg får at vide i min øresnegl at det er det ikke?
Kærlighedshalløj er det vist men det er faktisk for lidt ældre drenge. Og så har det noget med musik at gøre. Det er jo egentlig bare bedre :D

Inou Battle wa Nichijou-kei no Naka de
Formentlig bare fjollet sjov. En gruppe gymnasieelever i samme klub får pludselig, af ukendte årsager, superkræfter, og de har absolut intet at bruge dem til. Der er ingen invaderende monstre fra en anden verden eller onde konglomerater eller noget som helst andet. Så hvad fanden gør man så?

Ore, Twintail ni Narimasu
Tror den bliver svær at tage seriøst. Noget med en knægt der er helt vild med piger med rottehaler, og så pludselig en dag bliver hyret til at transformere til en pige med rottehaler for at kæmpe mod nogen rumvæsener eller sådan noget.

Sora no Method
Et eller andet moe halløj hvor der også er et observatorium og vistnok en pige fra rummet eller sådan noget? Ikke rigtig sikker. Trailer

Fate/Stay Night UBW
Remake af anden rute af Fate/Stay Night. Den blev animeret som spillefilm for et par år siden, og floppede fælt der, så nu prøver de igen som TV serie i stedet. F/SN er ikke helt dårlig så lad os da se den an.

Amagi Brilliant Park
Øh et eller andet komedie, vist skrevet af forfatteren bag Full Metal Panic. Formentlig kommer den der bamse-maskot der også var i FMP: Fumoffu til at være med i den her også, men ellers har de to ikke noget med hinanden at gøre.

Yuuki Yuuna wa Yuusha de Aru
Eh synes jeg har set en trailer der så ud til den kunne være okay.

Danna ga Nani wo Itteiru ka Wakaranai Ken
Komedie, formentlig korte afsnit, med en dame der er gift med en übernørd. Komikken går på at hun ikke fatter hvad han siger fordi han bruger net- og anime-slang konstant.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf l.mathiasen » tors 18. sep 2014 21:02

nielsm skrev:Nå nogen skal vel lave en tråd, men det bliver low effort det her.

MUHAHAHAHA, ja jeg har i hvert fald ikke lavet en tråd denne gang :D
Men der er sådan en pæn liste her med beskrivelser og links til trailers og sådan http://livechart.me/fall

Nå jeg kan da paste det tekst jeg har skrevet på min blog om de anime jeg ser frem, selv om jeg ender med at se nogle tåbelige komedier.

Amagi Brilliant Park

I en del år har vestlige animefans ønsket sig en ny animesæson af Shoji Gatoh's bøger om Full Metal Panic! men det får de heller ikke denne gang, tilgengæld kommer der en anime over Gatoh's nyeste værk, som er en romantisk komedie om en ung fyr der pludselig skal lede en forlystelsespark, mens han er omgivet af søde piger. Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal forvente her, den kan jo ende som en ret ligegyldig harem, men jeg var jo meget glad for FMP i sin tid og håber på at humoren er den samme. Det er naturligvis Kyoto Animation der står for produktionen og det ses tydeligt i traileren.

Fate/Stay Night
Mine læserer kender nok godt Fate/stay night universet. Så ikke grund til megen præsentation her. Det er nyfortolkning af Unlimited Blade Works delen af samme studio Ufotable som lavet den flotte Fate/Zero i stedet for Studio Deen som stod bag den originale, så jeg forventer en bedre anime denne gang, men den behøver for min skyld ikke være helt så blodig og voldelig.

Gundam Reconguista in G

Gigantiske Gundam fylder 35 i år det bliver fejret med en ny serie der foregår i samme univers som den originale, dog mange hundrede år efter så det kunne egentligt lige så godt være i et nyt univers. Skaberen af Gundam, veteranen Yoshiyuki Tomino, instruerer selv for første gang i over 10 år. Mange folk i vesten har holdt sig fra Gundam fordi de har troet det kun handlede om nogle robotter der slås (hvilke er lidt sjovt Transformers popularitet taget i betragtning). Men jeg er personligt ret ligeglad med den del af det, jeg ser det for at se personerne tage store moralske valg i vanskelige situationer der kan betyde liv eller død for mange mennesker.

Log Horizon sæson 2

Til til endnu en sæson hos spillerne der er strandet i MMO verdenen Elder Tale. Der har været meget snak på nettet om hvilken serie er bedste Sword Art Online eller Log Horizon, og der er jeg helt klart på team Log Horizon, hvor Sword Art Online er beregnet til at opfylde en gamer teenagedrengs drøm om at være den seje helt som kan få alle pigerne (og med den debat om misogyni der er gamermiljøet for tiden ja så kan jeg godt se at den vil tiltale dem), er Log Horizon en anime lavet til den statslige tv-station NHK med det formål at underholde et bredt publikum med dybere personer og mindre fan service.

Ronja Røverdatter


Jeg synes ikke der bliver lavet meget godt anime med børn og familier som den primære målgruppe i dag, hvilket også betyder at det er svært at finde noget anime der er godt nok til at blive vist på dansk tv. Men denne anime fra det det statslige tv NHK er måske lige hvad vi leder efter for de skal ikke sælge legetøj som mange andre børne-anime, men kan fokusere på historien som er baseret på Astrid Lindgrens klassiker Ronja Røverdatter eller Sanzoku no Musume Ronia på japansk, hvilket i sig selv er nok til at gøre det meget interessant.
Men det stopper ikke der, mægtige Studio Ghibli er indblandet i produktionen, hvilket er lidt sjovt for Takahata og Miyazaki forsøgte i sin tid at få lov til at lave en Pippi anime. Det blev ikke til noget, men de følgende år fik de lavet andre serier baseret på vestlige bøger med unge piger i hovedrollen som Heidi og Anne fra Grønnebakken. Faktisk blev stærke unge piger et slags varemærke for Miyazaki da de skabte Ghbli. Det er også en en Miyazaki der instruerer Ronja Røverdatter, nemlig sønnen Gorō Miyazaki som senest har instrueret Oppe på Valmuebakken. Ghibli er ikke alene i denne produktion, hvilket man nok kunne gætte da de ikke kan lave cel shading, det kan Polygon Pictures til gengæld, de er måske ikke så kendte for anime selv om de lige har lavet Knights of Sidonia, men de har leveret animation til en del amerikanske serier som for eksempel Tron: Uprising, Transformers: Prime og Star Wars: The Clone Wars.

Yowamushi Pedal: Grande Road
Tid til sæson 2 af Yowapeda. Første sæson efterlod jo Onoda og resten af cykelholdet midt i en stor etape i mesterskabsløbet. Ja det er nemlig en sports-shounen, med en anime otaku i hovedrollen der tilfældigt ender på skolens cykelhold fordi han faktisk er en god bjergrytter. På holdet finder han en række venner der også viser sig at være lidt specielle typer. Det er bare sådan en sjov feel good serie hvor der måske ikke sker så meget. Faktisk den første sports-shounen jeg rigtigt kunne lide egentlig.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf nielsm » lør 20. sep 2014 13:44

Log Horizon S2 trailer, samme OP sang? :o

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf psyg » lør 20. sep 2014 18:02

Billede
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf nielsm » lør 4. okt 2014 11:40

Under to timer til DATABASE!


Desuden er "Jeg forstår bare ikke hvad min mand siger" umiddelbart en god anbefaling. Rapid-fire komedie der fungerer ved ikke at dvæle på tingene.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf nielsm » man 6. okt 2014 17:11

Fik også lige set Sora no Method/Celestial Method afsnit 1. Omtrent hvad jeg forventede, tror jeg, og ganske godt egentlig. Minder mig om noget P.A.Works kunne have lavet, men det er nu Satelight.
Så ja, pigen Nonoka vender tilbage til en by efter 7 år, en by som er kendt for en stor UFO-lignende ting der har hængt fast i himlen over den sø, byen ligger ved, i mange år. Der sker så ting, hvor Nonoka møder Noel igen, som seer må man antage at Noel har relation til UFO tingen. Der er også 4 andre barndomsvenner som (tilfændigvis?) vender tilbage dertil, hvis de ikke har været der hele tiden.

I stil og fornemmelse vil jeg nok kategorisere den med Nagi no Asukara, AnoHana, og Natsuiro Kiseki.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf nielsm » tors 9. okt 2014 19:21

Shirobako:
Min frygt er gjort til skamme, det er ikke nogen piger i en gymnasieklub der laver tegnefilm. Eller, det er de første få minutter, men de skynder sig at afslutte skolen og komme ud i erhvervslivet, og nu er det altså voksne mennesker i rigtige (dvs. fiktive) animationsstudier det handler om. De fem piger er stadig nye dog og det kommer nok i høj grad til at handle om deres tur op gennem rangstien.

Efter katastrofen Glasslip (jeg droppede den tidligt) tegner det her godt igen for P.A. Works.

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf supergummibear » tors 9. okt 2014 23:44

nielsm skrev:Shirobako:
Min frygt er gjort til skamme, det er ikke nogen piger i en gymnasieklub der laver tegnefilm. Eller, det er de første få minutter, men de skynder sig at afslutte skolen og komme ud i erhvervslivet, og nu er det altså voksne mennesker i rigtige (dvs. fiktive) animationsstudier det handler om. De fem piger er stadig nye dog og det kommer nok i høj grad til at handle om deres tur op gennem rangstien.

Efter katastrofen Glasslip (jeg droppede den tidligt) tegner det her godt igen for P.A. Works.


Kunne ikke være mere enig Shirobako virker som et lidt mere seriøst bud på en anime omhandlende hvordan man laver anime :)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf Crystal Dragon » tirs 14. okt 2014 11:07

Jeg bemærker en skræmmende mangel på Parasyte -the Maxim- (Kiseijuu) ;D

Billede




Don't mind me ... Just a bit obssesed by Parasyte at the time being ...
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf Shadari » tirs 14. okt 2014 11:16

Crystal Dragon skrev:Jeg bemærker en skræmmende mangel på Parasyte -the Maxim- (Kiseijuu) ;D

Billede




Don't mind me ... Just a bit obssesed by Parasyte at the time being ...

Uuh hvor mange episoder blir den på ? Det er en fed manga
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster