Anime Efterår 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf Kiwi » lør 25. okt 2014 11:05

Jeg så de fem afsnit Crunchyroll havde af Terra Formars i går. Det er en "lad alle statisterne falde som fluer" serie, og desværre smitter det lidt af på hovedpersonerne. Eksempelvis er der en cliffhanger sidst i afsnit fem, men man har ikke rigtig noget forhold til personen så det er lidt "muuh" om der bliver gravøl eller ej.
Det giver sig også udtryk i en "de nakkede min barndoms ven" scene. Selvom der bruges en del tid på at holde den døende tæt, gylpe blod op (er forresten utroligt deres uniformer hele tiden er så rene) og fælde tårer, er reaktionen mest "nå, det var åbenbart ikke en af hovedpersonerne".
Måske er forfatteren klar over det, ihvertfald bruges det meste af et afsnit på en nekrolog. Den metode blev også brugt i Attack on Titan, så den virker åbenbart. Personligt synes jeg det er et billigt trick, som ikke burde være nødvendigt hvis man havde givet sig lidt bedre tid til at etablere de forskellige karakterer.

Udover det er den vel ok for genren (selvom jeg egentlig kun kan sammenligne med Attack on Titan). Der hintes lidt til større plot, men seriens fokus er helt klart at "udrydde skadedyr". Den virker til at være ret kraftigt censureret (bortset fra en enkelt scene er det dog gjort ret elegant), hvilket igen tyder på at fokus er på en blodig krig mod kakkerlakker.
Hvis man er til krigsdrama i overhalingssporet går man nok ikke helt galt, men på nuværende tidspunkt virker der ikke til at være meget andet at komme efter. Det var en ok kontrast efter fem afsnit af Gillmore Girls (der lige er kommet på US Netflix), men jeg regner ikke selv med at se videre ;-)

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf nielsm » søn 26. okt 2014 16:13

Billede

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf Sylveon » søn 26. okt 2014 17:07

nielsm skrev:
Spoiler: vis
Billede


Klein looks kawaii.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf psyg » søn 26. okt 2014 18:20

nielsm skrev:Billede


Billede
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf psyg » lør 1. nov 2014 02:39

Billede
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf supergummibear » søn 2. nov 2014 15:29

Når ja så skal vi til det igen, jeg har set lidt på nogle af serierne fra den nye sæson :p

Akatsuki no Yona
Billede
En god start, der er brugt meget tid på virkelig at gøre noget ud af forholdet mellem karakterne. ^_^

Amagi Brilliant Park:
Billede
Main protagonist of the year!! ;D Not *_* men historien er sjov, elsker især det sidste minut af afsnittene, der hvor Kanie og Isuzu fortæller om en af Amagi´s attraktioner, det siger i hvert fald altid en del om, hvorfor parken ikke har så mange besøgende *_* .

Bonjour♪Koiaji Pâtisserie
Billede
Meget kort reverse harem, som igen viser os, at reverse harem serier godt kan kortes ned til 5 minutter i gennemsnit, da alt andet alligevel bare er overflødigt xD .

Cross Ange: Tenshi to Ryuu no Rondo
Billede
Ja der står godt nok ikke yuri eller shojou-ai i beskrivelsen, men det ville jeg ellers ønske de havde gjort, bare sådan til jeg var advaret ;) . Men ja ellers endnu et nyt bidrag fra Sunrise denne gang er det krydsningen mecha og drager. Hvordan det så kan være at når de sætter en mand ind i en mecha er han fuld påklædt fra top til tå, mens er det en kvinde så har de knapt nok tøj på, det er en underlig logik ;D .

Denki-gai no Honya-san
Billede
Hmm… :/ tror faktisk den er ment som noget comedy /slice of life ”noget”, men den er ikke særlig sjov, og karakterne er bare så meget, alt for meget -_- .

Fate/stay night: Unlimited Blade Works serien
Billede
Ufotable tager kampen op med Fate/stay night, og tænker: “nu har vi gjort Fate/Zero til en succes, så kan vi også gøre det ved dens trælse store ”bror” fate/stay night”.
De glemmer bare at uanset hvor flot de så kan få animationen til at være, ændre det ikke på at historien stammer fra en visual novel, der næsten har 10 år på bagen, så jeg tvivler på at de kan udrette mirakler og gøre den så meget bedre end den originale xD . Men jeg ser da med, om ikke andet kan jeg huske at Unlimited Blade Works filmen var en meget forvirrende ting af slagsen :/ , så hvis de får den bedre fortalt og holder sig i det spor, kan det da godt være at serien her bliver god :3 , men jeg har mine tvivl, sidder stadig og venter på Shirou´s episke sætning: ”People die when they are killed.” *_*

Garo: Honoo no Kokuin
Billede
Serien forgår i et alternativt univers der til forveksling minder om middelalderen, hvor kongens rådgiver indleder en jagt på hekse. Problemet er bare at heksene ikke er hekse, men Makai Knights! 8D Som i virkeligheden er specielle riddere der beskytter civil befolkningen fra onde horrors (en blanding af demoner og onde ånder).
Indtil videre, er den meget underholdene vi har en far og en søn der rejser rundt for at slås mod horrors, tiltrods for at faren er noget af en womanizer, som oftest får dem ud i det ene problem efter det andet :D .

Hitsugi no Chaika: Avenging Battle
Billede
Så tog jeg mig sammen til også at se sæson 2 af chaika, mest fordi jeg gerne vil vide hvorfor der render så mange piger rundt der alle mener de hedder Chaika? Der er så småt begyndt at tegne sig et mere fast billede af serien, og det er godt, for synes jo lidt at første sæson var meget løst fortalt, og kørte meget på forskelige arks, som alle blev afsluttet når Chaika og hendes crew var færdige et sted, og tog videre til det næste. -_-

Inou-Battle wa Nichijou-kei no Naka de
Billede
Hvad ville du gøre hvis du lige pludselig fik magiske kræfter? INGENTING åbenbart ! xD I hvert fald hvis man spørger karakterne i Inou-battle. De holder det bare for sig selv og bruger dem på alt muligt der ikke fører nogen vegne hen, men hey det er også lige meget for det er meget sjovt alligevel. Vi har vores typiske harem helt Andou (der vidst har været en smule for meget sammen med Rika fra Chuunibyou demo koi ga shitai) og de typiske harem stereotyper: Tomoyo (tsudere), Chifuyu (loli), Hatoko (den søde pige) og Sayumi (kamp sports pigen). Alle er de medlem af skolens litteratur klub, hvor de grundet deres nyopdaget kræfter laver alt andet end at læse, deres kræfter gør at de kan skabe de vildste scenarier og få dem til at forsvinde igen som var intet sket, sjovt koncept indtil videre, men lur mig om ikke at de kommer til at betale for de kræfter der tilsidst, intet er jo som bekendt gratis >:) .

Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
Billede
Parasyte! Den er bare for mærkelig, Shinichi (vores hovedperson)får invaderet sin hånd af en parasit, denne parasit begynder at få øjne og mund og kan tale til ham, det er vildt underligt. Ved ikke helt om jeg dropper den endnu, for handlingen er meget interessant, vi har Migi (Shinichis hånd) som ikke ejer et glimt af empati og vil gøre alt for at overleve uanset hvordan, også er der Shinichi der bestemt er mindst ligeså freaked ud af lige pludselig at må dele sin hånd med en parasit som alle os andre ville være. Dette fører til en del problemer, han kan bl.a. ikke fortælle andre om sin kattepine, fordi så slår Migi dem bare ihjel uanset om Shinichi vil have det eller ej, også har han endda været heldig for han er langt fra den eneste der er blevet invaderet, og hvis parasitten får fat i hjernen kan den overtage menneskets krop og sjæl xD .

Log Horizon 2
Billede
Der ikke så meget at sige Log horizon er stadig awesome, og Tetra(ny pige) er bare for nice (overvejer at gøre hende til min avatar) :D .

Magic Kaito 1412
Billede
Jeg er stor Meitantei Conan fan, så selvfølgelig skal jeg da se Magic kaito, tegnestilen er en smule anderledes end i Conan, det er der nok ikke nogen der har lagt så meget mærke til, for det er virkelig ikke meget, men det kan tydeligt ses hvis man stiller de to serier op mod hinanden.
Det er desværre som om magien lidt går af kaito kid, i denne her serie, fordi det ikke lige er ham der normalt er hovedpersonen i Meitantei Conan universet, (ja der er vidst et par afsnit og en ova eller to der er dedikeret til ham, men det er også det) her får vi præsenteret den unge uerfarende Kaito som ikke altid lige kommer så heldigt fra sine tyverier, og ikke den lidt mere charmerede og listige tyv han er i Conan. Men det er meget interessant lige at få hans oprindelses historie med. :3

Ookami Shoujo to Kuro Ouji
Billede
SM shojou (rolig nu før i stormer ud for at se den ;D ), der er et par enkelte referencer til SM, men ellers har den ikke meget med det at gøre, pigen Erika får bildt to piger fra sin klassen ind at en ”tilfældig” pæn dreng hun tog et billede af på gaden er hendes kæreste, uheldigt for Erika, er bare at drengen viser sig at være Kyouya Sata fra parallel klassen som pigerne fra klassen da også genkender med det samme, nu er hun så tvunget til at få Kyouya til at lade som om at han er hendes kæreste, men det gør Kyouya jo ikke helt gratis, han forlænger til gengæld at Erika bliver hans slave… øhm nej, nej, nej, host host jeg mente ”hund” ;D som skal adlyde hans mindste vink.
En serie der igen beviser at det med at sige sandheden oftest er den bedste løsning. :)

Orenchi no Furo Jijou
Billede
Endnu en kort serie, dette er til gengæld guld serien/de bedste 5 minutter i ugen ;D , ej plottet er virkelig totalt latterligt hovedpersonen Tatsumi har et badekar som en skønne dag bliver overtaget at havmanden Wakasa, som indtil da har boet i floden, men der var det beskidt og koldt, så der gad han da ikke bo, nu har Tatsumi ham så på halsen, han laver mad til ham og har købt et mini tv til havmanden som med jævne mellemrum også får besøg af, sine venner havmandblæksprutten og havmandsgoblen, serien har en del BL undertoner, men er ellers ret sjov. :D

Psycho-Pass 2
Billede
Jeg kunne skrive side op og side ned om psycho pass´s gloværdige 1. sæson (man er måske lidt stor fan okay), så mine forventninger til sæson 2 er sky høje! Og lige nu er den da meget spændende, så gør det ikke noget at animationen ikke er helt på samme niveau som første sæson, den kan stadig ses, nu må de bare ikke fucke historien op!

Sanzoku no Musume Ronja
Billede
Ghibli hvad har i gjort ved Ronja røverdatter :O ?? Hvorfor kan ikke bare holde jer til den normale Ghibli streg som vi alle forventer, i stedet for at ødelægge den på den der måde, med 3D computer animation og jeg ved ikke alt hvad. Altså animationen er ikke direkte dårlig, men den fungere altså heller ikke optimalt -_- -_- .

Selector Spread WIXOSS
Billede
WIXOSS er mega fed! Første sæson har jeg set på 2 dage! Så den fanger hurtigt, helt klart en af den mest undervuderende serier i år, hvis man spørger mig.
Den er mega twisted og der er ikke meget solskin og regnbuer over den, den følger lidt Madoka vognen og går i en meget mørk retning, kort fortalt:

Ruko kommer en dag i besiddelse af nogle kort fra spillet Wixoss som er meget populært på hendes skole, spillet går ud på at du har en avatar, kaldet LRIG (ordet GIRL skrevet bagfra) som du så med en masse kort kan booste og gøre stærkere så denne kan angribe modstanderens LRIG og eventuelt vinde kampen. I visse Wixoss kredse husere rygtet om at nogle få udvalgte Wixoss spillere er så kaldte ”Selectors” disse skulle være istand til at tale med deres LRIG og få muligheden for at blive en ”Eternal girl” som skulle give en lov til at få ens inderligste ønske til at gå i opfyldelse, uanset hvad dette måtte være(hint hint). Selvfølgelig kan Ruko da også tale med sin LRIG, hun hedder btw. Tama. (eller måske skulle jeg hellere gøre hende til min avatar *_* )
I kan vidst godt regne ud, at der også er en KÆMPE hage ved det hele, men det må i altså se serien for at finde ud af, men jeg lover at i ikke kommer til at fortryde det ;) .

Shigatsu wa Kimi no Uso
Billede
Drama, umådelig flot serie med mange flotte farver, søde karaktere og en masse klassisk musik, jeg elsker den <3 ! indtil videre er det nok den serie der har overrasket mig mest, og det ville ikke komme bag på mig hvis det ender med at blive sæsonens bedste, og OPen er fænomenal! (Y) (Y)

Shingeki no Bahamut: Genesis
Billede
Skulle efter signede være baseret på et kortspil, men serien har ikke rigtigt noget med kort at gøre.
Hovedprotagonisten FAVARO(ja det lyder bedre når man råber det, så derfor har jeg skrevet det med stort) er dusørjæger og er på flugt væk fra Kaiser (en ridder af en slags, som åbenbart også er dusørjæger og som har et horn i siden på FAVARO), han undslipper og fanger der på, en bad guy der er sat en dusør på, efter dette skal det selvfølgelig fejres på den lokale kro hvor han sidder og praler med sin ”fangst”. Hvad FAVARO ikke ved af, er at der sidder en mystisk pige på kroen og lytter med, hun konfrontere ham også uden for kroen og spørger uden videre om han ved hvor Helhiem ligger, i sin brandert lyver FAVARO og fortæller at han da godt ved hvor det er, men midt i det hele opstår der noget tumult med en kæmpe dæmon(ja altså serien spiller i en verden kaldet Mistarcia, som er en magisk verden hvor guder, mennesker og dæmoner lever side om side med hinanden) som pigen meget let besejre. Næsten morgen vågner FAVARO op på kroen, han håber det hele var en drøm, og opdager til sin forbløffelse at han har fået en hale! Kort og godt er dette den mystiske piges værk, hun har lagt en forbandelse over FAVARO indtil han har fortalt hende hvor Heliheim er, men faktisk ved han det overholdet ikke, så han forsøger på at vikle sig ud af hele situationen, men bliver til sidst nødtil at forslå hende at han kan vise hende vejen, også håbe på at han kan narre hende senere.
Der sker noget hele tiden og FAVARO er en rigtig slyngel, men hvad historien i sidste ender slutter med har jeg ingen idé om, det virker til at handlingen kan gå i tusinde retninger, men indtil videre en meget action præget adventure serie med et godt tempo. 8)

Shirobako
Billede
Nyt bidrag fra PA. Works, serien forgår i et animations studie, hvor vi som seer kan se processen i at lave anime, og hvor tidskrævende det er, hvis der bliver lavet fejl hen ad vejen eller hvis en enkelt scene i en anime skal ændres. :O
Jeg kan godt lide den, dog ville jeg nok have ønsket at de også lige fortalte os hvad alle de begreber so key animator og producer assistent gik ud på, altså google er min ven, det ved jeg godt, men det kunne være rart ikke kun at vide folks stilling, men også helt konkret hvad de laver, bare sådan til alle os udvidende seer der ikke aner hvordan man laver anime, kan være helt med.

Terra Formars
Billede
Giver Kiwi helt ret, her har vi en serie der går lidt i attack on titan sporet, her virker det bare ikke -_- , også er serien bare så diffust fortalt, et afsnit indeholder tit 5 minutters kamp i nutiden før den så går tilbage til fortiden, hvor vi så lige skal hører en historie fra en af de karakterer der enten lige har stillet træskoene eller også er meget tæt på at gøre det, efter 15 minutter med det, kommer vi tilbage i nutiden på mars hvor de stadig slås mod de store grimme kakerlakker. Det er virkelig ikke en optimal fortæller måde til en serie med så højt et tempo, man tager jo alt dynamikken fra den. Efter 6 afsnit ved jeg stadig ikke helt, hvem der er hovedpersonen altså, det siger lidt det hele, synes jeg. Og så har jeg idet hele taget svært ved at se problemet med de kakkerlakker, hvorfor fyrrer de ikke bare en kæmpe atombombe af i retning mod mars og springer den i stumper og stykker, så er de da af med skadedyrene engang for alle! :pirat:

World Trigger
Billede
En anden god overraskelse i denne sæson, en god shounen, jeg kan især godt lide karakterne, TRIGGER ON! 8D 8D 8D
Senest rettet af supergummibear fre 14. nov 2014 02:02, rettet i alt 1 gang.
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf JoaCHIP » søn 2. nov 2014 15:50

Tak for en god opsummering!

supergummibear skrev:Hvordan det så kan være at når de sætter en mand ind i en mecha er han fuld påklædt fra top til tå, mens er det en kvinde så har de knapt nok tøj på, det er en underlig logik ;D
Nej nej, sådan fungerer de fleste mecha'er da! Det er helt normalt. :D

supergummibear skrev:Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
... vi har Migi (Shinichis hånd) som ikke ejer et glimt af empati og vil gøre alt for at overleve uanset hvordan,
For dem hvis japanske er lidt rustent: "Migi" betyder faktisk 'højre' og "Hidari" betyder 'venstre', så navnet er da logisk i det mindste...
RYST OG NYD!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf l.mathiasen » søn 2. nov 2014 16:25

https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf supergummibear » søn 2. nov 2014 18:14

JoaCHIP skrev:Tak for en god opsummering!

supergummibear skrev:Hvordan det så kan være at når de sætter en mand ind i en mecha er han fuld påklædt fra top til tå, mens er det en kvinde så har de knapt nok tøj på, det er en underlig logik ;D
Nej nej, sådan fungerer de fleste mecha'er da! Det er helt normalt. :D

Åbenbart ;D ;D
JoaCHIP skrev:
supergummibear skrev:Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
... vi har Migi (Shinichis hånd) som ikke ejer et glimt af empati og vil gøre alt for at overleve uanset hvordan,
For dem hvis japanske er lidt rustent: "Migi" betyder faktisk 'højre' og "Hidari" betyder 'venstre', så navnet er da logisk i det mindste...

Tak for den lille info, jeg kunne nemlig ikke huske om Migi var højre eller venstre :S

l.mathiasen skrev:

LOL *_* *_* *_*
..."i'm think i am missing a few pieces here"
"Oh! I molded it for the female form so there are some slight differences in the design" "... yeah I noticed"
;D
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Efterår 2014

Indlægaf psyg » fre 14. nov 2014 06:54

Billede
「タダより高いものはない」


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster