De bedste anime fra første halvdel af 10erne.

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

De bedste anime fra første halvdel af 10erne.

Indlægaf l.mathiasen » man 24. nov 2014 21:10

Nu er første halvdel af årtiet lige straks gået, og jeg vil derfor på min blog se lidt tilbage på hvad jeg anser som de bedste anime i den 5 årige periode.
Jeg regner med at lave 2 toplister, en for serier og en anden for film, og at de er klar op til jul. Jeg er jo så kun en enkelt mand med mine egne meninger om hvad der er godt, og tænkte derfor at lave et indlæg med andre folks egne top 5 lister over ½-årtiets favoritanime for at vise diversiteten i fandommen og folks smag.
Derfor spørger jeg så nu jer efter hjælp om at poste jeres top 5 over anime udkommet mellem 2010 og 2014, i behøver ikke adskille film og serier, men kan nøjes med en liste.
På forhånd tak :)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Houkou
Jonin
Jonin
Indlæg: 477
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 20:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: De bedste anime fra første halvdel af 10erne.

Indlægaf Houkou » man 24. nov 2014 22:00

Jamen du må da gerne få min, nummer 1 var nem men derefter var det svært at skulle vælge nogle frem for andre, men det er en fin liste der visser de fleste genre jeg kan lide :)
1: fairy tail
2: attack on titan
3: akatsuki no yona
4: kuroko no basket
5: noragami

De jeg har valgt er de animer der har fået mig til at læse mangaen da det er det der for mig gør en anime rigtig god, når man ikke kan få den ud af hovedet og bare må læse mangaen for at finde ud af mere.(ved godt fairy tail kom i slutningen af 2009 men menner nu mere den høre til dette årti)

jeg har desvære ikke set så mange film fra dette årti ihvertfald ikke som jeg ville sætte på min top fem. ._.
Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: De bedste anime fra første halvdel af 10erne.

Indlægaf Kiwi » man 24. nov 2014 22:01

Glæder mig til at læse artiklen :-)

De helt unikke anime i 10'erne, har for mig været:

Silver Spoon
Princess Jellyfish
Bunny Drop
The Hentai Prince and the Stoney Cat
Chihayafuru

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: De bedste anime fra første halvdel af 10erne.

Indlægaf nielsm » man 24. nov 2014 22:43

Efter en masse arbejde og gennemkigge liste over det meste anime udgivet i perioden er her måske en liste.

I rækkefølge:

Humanity Has Declined
Fremragende kombination af komedie og satire over moderne konsumerisme.

Kyousougiga
Flot og dynamisk animeret; en rørende simpel fortælling i et spændende univers.

My Daily Life (Nichijou)
Yderst velanimeret komedie.

Madoka Magica
Vigtigt genreværk som absolut har sat sine spor, meget velfungerende dramatisk rejse.

Date A Live
Veldesignet genreværk der burde være fuldstændig ligegyldigt men rammer alle de rigtige punkter for mig. (Mange andre ting kunne i og for sig også have haft den her plads på min liste.)

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: De bedste anime fra første halvdel af 10erne.

Indlægaf psyg » tirs 25. nov 2014 00:43

Yojouhan Shinwa Taikei
Mahou Shoujo Madoka Magica
Jinrui Ha Suitai Shimashita
Mawaru Penguindrum
Shin Sekai Yori
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: De bedste anime fra første halvdel af 10erne.

Indlægaf JoaCHIP » tirs 25. nov 2014 09:22

For mig har det været dem her:

* The Garden of Words
* Sakasama Patema
* Steins;Gate
* Hoshi wo Ou Kodomo
* Fractale
RYST OG NYD!

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: De bedste anime fra første halvdel af 10erne.

Indlægaf supergummibear » ons 26. nov 2014 00:02

Okay jeg holder mig til det der bliver spurgt om, jeg vælger kun 5 serier! (ikke noget med at lave alt mulig ekstra gøjl som jeg altid gør) kun 5 serier! :S

Her kommer først et totalt ligegyldigt afsnit, hvor jeg brokker mig over at det har været svært kun at vælge 5 anime serier, og hvordan jeg så er kommet frem til lige netop disse 5 serier, fremfor nogle andre:
Spoiler: vis
Det er da vildt svært man! :p Okay for at jeg kan lave listen bliver jeg nødtil at stille nogle flere kriterier for ellers kan jeg ikke indsnævre det så meget. -_-
Jeg har haft en længere diskussion med mig selv omkring hvordan jeg lige skulle gribe denne korte liste an, skulle jeg skrive de 5 serier, som jeg til hver en tid kunne anbefale videre til den brede mængde af anime fans? (så som Attack on titan, steinsgate, Mawaru peguindrum, Madoka magica og Ano hana) Eller skulle jeg være den totale ego tripper og bare komme med de 5 serier som jeg elsker, måske uden endda at kunne sætte fingeren på hvorfor? :/

Så i princippet stod jeg med to lister en der pleaser anime mainstreamen og en totalt egoistisk liste der måske slet ikke fortjener den anerkendelse som jeg giver den? Så jeg er gået på kompromi med mig selv og har fundet en mellem kategori! *_*

Jeg har valgt at fravælge de mest anerkendte anime serier, fordi de alligevel nok skal få den ros de fortjener, og har i stedet beskæftiget mig med de serier der har haft så stort et impact på mig at jeg nok aldrig vil glemme dem :) , også selvom serierne måske har deres små fejl, men at jeg stadig godt vil kunne anbefale dem videre med god samvittighed.
”Host Host” listen er selvfølgelig unummeret for stille det ene "værk" over det andet, det kan jeg altså ikke, plus at man lige skal bære i mente at der jo ikke er nogen der har set alt, så noget er måske ikke på listen fordi jeg ikke har set det. (Godt så har jeg vidst også skrevet et mega langt forord til absolut ingen verdens nytte, men det er stadig vigtigt for mig :3 :3 :3 )

Godt, så her er min liste så:
- Shin sekai yori
- Psycho pass (of course *_* *_* )
- Nagi no asukara
- Zetsuen no tempest,
- Kamisama no Memochou,

Jeg ville igen kunne bruge timer på at skrive hvorfor jeg lige har valgt disse serier, så i får den ultra korte: Fordi jeg kan lide dem :D

Hvis jeg nu skulle lave en eventuel film liste, så skulle den nok se sådan ud:
- Momo e no Tegami,
- Hotarubi no Mori e,
- Suzumiya Haruhi no Shoushitsu,
- Kotonoha no Niwa
- Ōkami Kodomo no Ame to Yuki
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: De bedste anime fra første halvdel af 10erne.

Indlægaf kaas » ons 26. nov 2014 09:39

1. Mawaru Penguindrum
2. Madoka Magica
3. Fate/Zero
4. Humanity Has Declined
5. Usagi Drop

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: De bedste anime fra første halvdel af 10erne.

Indlægaf SsjGogo » ons 26. nov 2014 13:57

I Tilfældig rækkefølge:

1) Log Horizon

2)Zetsuen no Tempest

3) Mawaru Penguindrum

4) Samurai Flamenco

5) Kuroko's Basketball
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: De bedste anime fra første halvdel af 10erne.

Indlægaf Shadari » ons 26. nov 2014 14:05

1 - s-cry-ed
2 - code geass
3 - darker than black
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster