Anime dansk fandub

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf Madsjen » man 15. dec 2014 16:05

Så vidt jeg ved er spejlvende-tekniken noget man bruger for at forvirre virksomhedernes bots, så de ikke kan gfinde det ulovligt brugte content ;)
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf nielsm » man 15. dec 2014 16:41

Hvis du begår indbrud og tyveri ved at smadre et vindue, men så sørger for at pænt sætte en ny rude i bagefter, har det så været lovligt?

Nej vel?

Bare fordi et computersystem ikke automatisk fanger dig betyder det ikke at det er lovligt at lægge en kopi af andres materiale op.


Det er fint at lave en fandub og sådan med nogen venner, så længe man holder det for en lille lukket kreds. Så er der ikke nogen der kommer efter dig, det er alt for meget arbejde i forhold til hvad de måske kan vinde på det.
Men hvis du deler det med den store, vide verden, er det noget andet. Så begynder det at blive noget der kan meldes til politiet, uanset hvor meget du vender og drejer billedet.

Små, enkelte klip kan måske forsvares med retten til parodi og satire, hvis altså det rent faktisk er parodi. Og kun korte klip, og ikke så mange at det til sammen giver en betydelig del af originalen.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf psyg » man 15. dec 2014 16:46

der ikke nogen tvivl om det ikke er lovligt ... men det måske bedre at sammenligne det med at gå over for rødt end indbrud :D
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf Gintoki » man 15. dec 2014 16:47

I forlængelse af det nielsm skriver, så vil jeg også fraråde at de færdige dubs lægges op på YouTube eller andre sociale medier på internettet.

Personligt syntes jeg stadig det lyder som et sjovt projekt men hvis formålet er at lave nogle officielle dubs eller tilsvarende, så er det et meget stort projekt og kræver der indhentes licens/tilladelse til dette. Tvilver dog på at projektet er i den skala :P

Som fandubs til sig selv og en lukket vendekreds, på dele af et afsnit eller andet, der kan jeg ikke se nogen skade i det, så længe det ikke deles på offentlige medier.
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf SsjGogo » man 15. dec 2014 18:53

Man kan man omvendt spørge sig - hvor mange licenspenge produktionsselskabet i Japan taber på, at der ikke kommer en officiel oversættelse/synkronisering.


Særligt set i lyset af, at branchen i forvejen er økonomisk presset.

Det moralske/etiske i det vil jeg ikke gå ind i - som sagt - det står den enkelte frit for, hvad denne laver bag husets fire vægge - vi på AniManga vil blot ikke opfordre til ulovligheder - uanset, hvor lidt grove de er.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Jamen så vælg en lovlig anime?

Indlægaf JoaCHIP » tirs 16. dec 2014 09:40

Findes der ikke noget "open-source anime" hvor ejerne bag har givet afkald på nogle af de relevante rettigheder? Måske Creative Commons?
- Jeg mener, vi er immervæk i en tid hvor folk afprøver de særeste juridiske modeller for udgivelse af software og andet digitalt indhold.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster