Anime dansk fandub

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Octopops
Chibi
Chibi
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 11. dec 2014 17:06
Køn: Mand
Geografisk sted: samsø

Anime dansk fandub

Indlægaf Octopops » tors 11. dec 2014 17:18

Hej folk :D
jeg har længe haft lyst til at fandubbe en anime, jeg tænker at det kan blive vildt sjovt :3 er der nogen der har lyst til at være med?

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf JoaCHIP » tors 11. dec 2014 19:12

Det kan sagtens lade sig gøre, men spørgsmålet er lidt om det skal være seriøst eller sådan mere for sjov.

Jeg kan godt afsløre med det samme, at det er svært og tidskrævende at gøre det rigtigt godt, og det kræver at man har skuespillere i omtrent samme alder som figurerne. Det kan godt kan slippe afsted med at bruger en voksen damestemme til en karakter som er en dreng, men det er nærmest også det eneste sted, man kan "snyde".

Så måske er det mere realistisk at lave en fjollet dub. Det sætter ikke så høje krav, og man kan bedre finde sig i at stemmerne ikke passer 100%.

Hvilken anime skulle det eventuelt være? Hvad kunne folk mon være mest interesserede i at lave en skør dansk udgave af?
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf Gintoki » tors 11. dec 2014 19:19

For at få lidt mere information, hvor i landet befinder du dig? For det er nok rart at folk også har mulighed for at kunne møde fysisk op til optage sessioner m.m. :P

Vi er et par stykker på siden her der har det tekniske udstyr til at lave gode optagelser og redigere lyd samt video. Så på den side er vi sådan set dækket ind :) Men vi befinder os mest i KBH og omegn, så skal vi være behjælpelige, så er det jo her det skal foregå.

Som JoaCHIP også er inde på, så er det også en god idé at få sat nogle rammer for projektet, skal det være seriøst eller totalt gak gak lal eller hvilket ambitions niveau ligger projektet på?

Og et forslag til hvad det kunne være, vil foreslå noget simpelt og småt til at starte med så man ligesom kan prøve og komme igang, så kan man altid gå mere amok senere hen :P
At lægge ud med at fandubbe Naruto fra A-Z er nok lige i overkanten, så et enkelt afsnit fra en serie eller måske en kort film eller noget er nok at foretrække til at starte med.

Som jeg også var inde på da vi snakkede om det på chatten, så lyder det som et sjovt projekt men om jeg deltager kan jeg ikke sige på forhånd og afhænger også af omstændigheder m.m. :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf SsjGogo » fre 12. dec 2014 10:13

Og spørgsmålet er så også, om det er lovligt, da man anvender originalt materiale, som man, som udgangspunkt, ikke har rettigheder til.

Hvis det er til privat brug er det self. en anden ting. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Advokaten har talt

Indlægaf JoaCHIP » fre 12. dec 2014 12:26

Muligheder, gogo, du skal se muligheder, ikke forhindringer. - Tænk ud af boksen! :D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf SsjGogo » lør 13. dec 2014 10:27

Jeg er offentlig ansat :/
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Octopops
Chibi
Chibi
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 11. dec 2014 17:06
Køn: Mand
Geografisk sted: samsø

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf Octopops » søn 14. dec 2014 19:40

COOL I SYNES SÅDAN NOGENLUNDE OM DET GUYS :3
mødes bliver dog svært da jeg bor på samsø :'( men så er det jo heldigt at vi lever i en tid fyldt med smarte dimser til at gøre tingene online.
så hvis nogen stadig har lyst, hvad har i så lyst til at oversætte?
jeg foreslår: Higurashi, Nisekoi, haruhi suzumiya, inuyasha, ranma, rouroni kenshin eller yuyu hakushu :jul:

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf Tanerion » søn 14. dec 2014 20:32

Som en der har haft lidt at gøre med sådan et projekt før vil jeg foreslå at i begynder med en film eller en OVA i stedet for en serie.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf SsjGogo » søn 14. dec 2014 20:57

Jeg vil igen påpege - at fandubs, uden den fornødne tilladelse fra ophavsretsindehaveren er i strid med ophavsretsloven. Ikke selve lydfilen, men video- og billeddelen er. Dette især, hvis flere skal have adgang til det.

Siden I taler om hele serier og film - falder det også udenfor citat og parodiretten.

Hvad I laver i det private står jer frit for - men at opfordre til det på AniMangas forum er noget andet.

Sorry for douchyness, men håber I forstår.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Octopops
Chibi
Chibi
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 11. dec 2014 17:06
Køn: Mand
Geografisk sted: samsø

Re: Anime dansk fandub

Indlægaf Octopops » man 15. dec 2014 15:57

Hey ssjGogo :3 det kan godt være du har ret, men kan man ikke spejlvænne det eller sådan noget? jeg tror nu også det er lige meget hvor meget man laver, er det forbudt er det vel forbudt. men jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at gøre noget ulovligt, :engel: det er skam bare for at have det sjovt, måske for nogle danskere ind i serierne, og give all der kender serierne et godt grin :jul:


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster