Hej. Vi har besluttet at låse alle fora og stoppe for nyoprettelse af brugere. Dette sker grundet manglende aktivitet, men vi efterlader stadig muligheden for at læse gamle opslag.
Man kan altid regne med, at du kommer med nogle anime relevante oplæg eller input supergummibear. Det er dejlig, at der er nogle på forumet, der virkelig brænder for at tale om anime
Nu har jeg ikke set så meget fra 2014, men ikke desto mindre vil jeg da forsøge at udfylde nogle af kategorierne efter bedste evne. Skulle jeg udelade en fantastisk anime i en af kategorierne, så er det med størst sandsynlighed fordi jeg ikke har set den pågældende serie. Men her er min liste så
Sneffe skrev:Man kan altid regne med, at du kommer med nogle anime relevante oplæg eller input supergummibear. Det er dejlig, at der er nogle på forumet, der virkelig brænder for at tale om anime
Mit anime år: • Bedste vinter, forår, sommer og efterårs serie? - Vinter serie: Noragami (Den eneste serie jeg blev færdig med fra i vinters) - Forårs serie: Baby Steps (Så frem til denne serie hver uge, og glæder mig til S2) - Sommer serie: Nobunaga Concerto (Synes den var utrolig underholdende) - Efterårs serie: World Trigger (=3=)
• 5 bedste anime serier? - De fire overstående + No Game No Life
• Bedste mandlige person? - Saburou fra Nobunaga Concerto
• Bedste kvindelige person? - Takasaki, Natsu fra Baby Steps
• Dårligste anime? - Soul Eater Not! (Not som i "should not have been made")
• Mest skuffende anime? - Hitsugi no Chika. Ved ikke hvad jeg havde forventet...
• Mest positiv overaskende anime? - Nobunaga Concerto. Den kom fuldstændig bag på mig, og især animationen!
• Bedste sport? - Baby Steps. Har ikke andet end kærlighed til den her serie
Der var en del som jeg ikke følte jeg kunne udfylde, fordi jeg ikke har set så mange serier færdig.
Bedste 5 1. Ping Pong the Animation 2. Gekkan Shoujo Nozaki-kun 3. Yuuki Yuuna wa Yuusha de Aru 4. Chaika - The Coffin Princess 5. Silver Spoon 2
Bedste mandlige hovedperson Andou Jurai (Inou-Battle) Ja jeg vælger en harem-hyrde her. Men han viser sig faktisk at have personlighed og bevæggrunde for hans gøren og laden, og han har forhold til alle pigerne der ikke bare ligger i "de dumpede ligesom ned i min baghave". Og ud over det viser han faktisk handlekraft. Så måske er det ikke så meget at han er "den bedste hovedperson", men mere den mest positivt overraskende.
Bedste kvindelige hovedperson Naru (Barakamon) En af de bedste portrætteringer af et ungt barn set i anime i lang tid, sidste der kunne måle sig var nok i Usagi Drop, og det bliver nok svært at komme tættere på en Yotsuba anime.
Bedste par/duo Asuna + Yuuki (Sword Art Online II) Der var mange gode par og kombier i år, men nu vælger jeg så en ikke-romantisk, for de er typisk mere interessante. Starter som et lidt tilfældigt møde, bliver et godt venskab med gode eventyr (og lol kirito), og så finder man efterhånden ud af at det er nødt til at ende sørgeligt, og det bliver alligevel vendt til det bedre. Desuden synes jeg det er noget ganske god scifi der ligger uden om og det fortjener en plads på stemmesedlen
Dårligste Mahouka Koukou no Rettousei Mage til røvkedeligt bras skal man lede længe efter. Det virker til at der sker en masse spændende ting, men det trækker og trækker ud, og der er alligevel ingen spænding i det for man ved jo at den guddommelige hovedperson altid har et dumt trick i ærmet der øjeblikkeligt vender situationen til hans fordel, så de onde slet-ikke-kinesere bare kan dø i stimevis. Nej det er sjældent man ser noget så elendigt.
Mest skuffende Glasslip Kunne også have være Wizard Barristers eller Toaru hikuushi e no koiuta, men nu valgte jeg Glasslip fordi jeg ofte har været glad for P.A.Works' originale fortællinger. Men den bombede totalt; rodet ufokuseret fortælling der tilsyneladende ikke ved hvad den vil. Jeg har også ladet mig fortælle at den slet ikke udnytter glaspusteri-temaet som den ellers skulle have haft. Wizard Barristers holdt lidt længere på action og mysterie, men faldt efterhånden også fra hinanden og jeg gjorde den ikke færdig. Hikuushi så jeg til ende og selvom der var dele der fungerede godt i den, faldt den også fra hinanden rent tematisk, hen mod slutningen. Det virkede til den ville fortælle noget om revolutioner, krig og dem involveret på fronten, men det var som om den til sidst modsagde sig selv.
Mest positivt overraskende Yuuki Yuuna wa Yuusha de Aru Læs min mini-anmeldelse i "lige afsluttet" tråden
Bedste action Chaika - The Coffin Princess For godt koreograferede kampe som sjældent er forudsigelige, særligt fordi alle typisk opfører sig smart inklusive "de onde".
Bedste drama One Week Friends Godt nok er præmissen lidt langt ude, super-specifikt og fast periodisk hukommelsestab? Men det fungerer godt, og karaktererne giver et godt samspil.
Bedste komedie Gekkan Shoujo Nozaki-kun
Bedste ecchi Sakura Trick Ikke noget over-the-top, men fjollet og sød nok
Bedste moe Kanojo ga Flag o Oraretara God var den ikke, men koncentreret moe var det i hvert fald.
Bedste sport Haikyuu!! Også på kandidatlisten var Ping Pong som jeg fravalgte fordi den ikke har så meget fokus på selve sporten, samt Baby Steps som jeg fravalgte fordi den til tider bliver lidt for instruerende på en dårlig måde.
Bedste animation Ping Pong the Animation
Bedste BGM Zankyou no Terror(ændret) Fine musikalske valg fra Yoko Kanno. Jeg havde først Noragami stående her, som også har god musik, men stilen fra Terror er nu mere min smag i længden.
Bedste OP Hikaru nara (Shigatsu wa kimi no uso)
Bedste ED Witch Activity (Witch Craft Works)
Bedste slutning Ping Pong the Animation For der var faktisk tale om en afslutning. Alle karakterer bliver givet en fremtid og alle har gennemgået en personlig udvikling. Man kan kun være tilfreds med resultatet.
Bedste effekter Ping Pong the Animation Mange sekvenser er CG animeret med Flash, og det fungerer enormt godt.
Største facepalm Kanojo ga Flag o Oraretara Afsløringen/plottvistet i de sidste afsnit er fuldstændig gak.
Jeg har frasorteret serier, der først bliver afsluttet i det nye år, så ingen Fate/Stay Night unlimited Blade Works, Parasyte, Akatsuki no Yona, Garo, Shigatsu wa Kimi no Uso, SHIROBAKO, blandt de bedste serier i 2014, selvom det alle er serier jeg indtil videre finder gode.
Bedste vinter Silver Spoon del 2
Bedste forår Ping Pong the Animation
Bedste sommer Gekkan Shoujo Nozaki-kun
Bedste efterårs serie Gugure! Kokkuri-san
5 bedste anime serier 1.Gekkan Shoujo Nozaki-kun Sådan laver man en smart og sjov shoujo-parodi med dejlige sjove karakter.
2.Silver Spoon Sæson 2 Sådan set bare anden del Silver Spoon, men da første sæson havde et fint stoppepunkt, kan man godt se den som en forsættelse, selvom Silver Spoon fra starten var annonceret som en serie delt i to, en af de nye trends vi har set de seneste år. Anden del forsætter i samme gode stil og formår også at udvikle sine karakterer og undgår at køre i tomgang.
3.Ping Pong the Animation Taiyō Matsumotos speciele tegnestil kunne ikke have passset bedre end til en instruktør som Masaaki Yuasa, som er kendt for sin særlige instruktion, og der bliver fortalt en eminent, psykologisk og realitisk historie med god karakter udvikling og så det samtidig en serie, som går imod flere af de klicher vi finder inden for sport-shounen, og som som grafisk ikke ligner de fleste serier.
4.Mushishi Zoku Shou Den længe ventede forsættelse af Mushishi, som fortæller de resterende histoirer fra mangaen, som ikke blev animeret i første omgang, der ikke rigtig noget nyt under solen, men når noget er godt i forvejen er det heller ikke nødvendigt.
5.Haikyu!! Formår at holde et nogenlunde ordentligt tempo hele vejen igennen, så kampene ikke bliver for lange, i modsætning til de fleste sports-serier. Dynamikken mellem karakterne er god og leverer også en god humor hele vejen igennem, og så er animationen tempofylt og dynamisk, så kampene kommer til deres fulde ret.
Bedste ongoing serie?(dækker over længere serier, som har kørt i længere tid) Diamond no Ace Var ikke imponeret over de første par episoder i sin tid, men serien tog en anderledes retning end jeg forventede og blev faktisk en ganske god sports-serie.
Bedste film Kaguya-hime no Monogatari En langsom, men medrivende feministisk og buddistisk fortælling, fortalt igennem en flot grafisk streg, der ligger langt væk fra den typiske ghibli stil.
Bedste mandlige person Hoozuki (Hoozuki no Reitetsu)
Bedste kvindelige person Uka-sama (Inari, Konkon, Koi Iroha)
Bedste Par eller Duo Kageyama og Hinata(Haikyu)
Dårligste anime Mahouka Koukou no Rettousei Virker først som en klichefyldt og kedelig LN adaption, med typiske harem-elementer og incestuøse overtoner, og bliver så gennemsyret af japansk nationalisme og racisme og bliver ren propaganda for objektivisme og übermensch tankegang. FØJ.
Mest skuffende anime Samurai Flamenco Den her serie startede så godt ud, men udviklede sig i en enorm bizar retning, som nærmest ødelagde hele serien, kun en god slutning reddede dette markværk fra at blive rent gylle. Sådan laver man ikke en hyldest til sentai-genren.
Mest positiv overaskende anime Gugure! Kokkuri-san og Tokyo Ghoul
Kokkuri-san forventede jeg ville blive en af de der platte og ikke sjove serier, men den overaskede ved faktisk at være ret sjov, godt hjulpet på vej af en til tider sort og grovkronet humor og med lige store dele fanservice til både hunkøn og hankøn, og så var den til tider også forbasket nuttet.
Tokyo Ghoul forventede jeg ville være en gore-fyldt action serie uden substans, men serien overraskede mig ved sin fokusering på karakterne og hovedpersonens udvikling og kvaler og de spørgsmål den stillede hen af vejen.
Bedste Drama Isshuukan Friends Selvom gimmicken let kunne være gået hen og blevet for urealistisk og ensformlig, formåede serien alligevel at virke troværdig og fortælle en god, til tider vemodig og til tider utrolig nuttet historie.
Bedste komedie Gekkan Shoujo Nozaki-kun
Bedste action Kill La Kill
Bedste sport Ping Pong
Bedste animation tv-serie Haikyu!!
Bedste OP Sidonia (Sidonia no Kishi )
Bedste ED
Walk like an Egyptian (Jojo's Bizzare Adventure)
og bare for sjovs skyld, nu jeg havde delt dem op, er her alle de serier jeg fik set sidste år.
Very good Silver Spoon Season 2 Mushishi Zoku Shou Jojo's Bizzare Adventure: Stardust Crusaders del 1 Haikyu!! Gekkan Shoujo Nozaki-kun Ping Pong the Animation
Good Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works del 1 inari, Konkon, Koi Iroha Pupipoo Hoozuki no Reitetsu Noragami Nobunagun Hitsugi no Chaika Hitsugi no Chaika: Avenging Battle Shingeki no Bahamut: Genesis Gugure! Kokkuri-san Yowamushi Pedal Soredemo Sekai wa Utsukushii Free! Eternal Summer Tokyo Ghoul Kuroshitsuji: Book of Circus Kill La Kill Isshuukan Friends Baby Steps første sæson Barakamon Kuroko no Basket anden Sæson Log Horizon første sæson Magi: The Kingdom of Magic Nagi no Asukara
Fine Tonari no Seki-kun: The Master of Killing Time Chuunibyou demo Koi ga Shitai! Ren NiseKoi Re-Hamatora The Pilot’s Love Song (Toaru Hikuushi e no Koiuta) World Conquest: ZVEZDA PLOT Sora no Method Ookami Shoujo to Kuro Ouji Captain Earth Sidonia no Kishi Bokura wa Minna Kawaisou Kamigami no Asobi Hanayamata Ao Haru Ride Love Stage!! Zankyou no Terror Samurai Flamenco Strike the Blood
Average Wizard Barristers Buddy Complex D-Frag! Hamatora Space Dandy Psycho-Pass Season 2 Selector Infected WIXOSS Selector Spread WIXOSS Donten ni Warau Akuma no Riddle Black Bullet Soul Eater Not! No Game No Life Mekaku City Actors Ryuugajou Nanana no Maizoukin Kanojo ga Flag wo Oraretara Fate/kaleid liner Prisma Illya 2wei! Aldnoah.Zero del 1 Sword Art Online II Tokyo ESP
Bad Terraformars Gokukoku no Brynhildr Kiniro no Chord Blue Sky
Very bad Magical Warfare (Mahou Sensou) Abarenbou Rikishi!! Matsutarou DRAMAtical Murder
Horrible Mahouka Koukou no Rettousei
Appalling Pupa
Dropped Robot Girls Z Sakura Trick Recently, My Sister is Unusual Engaged to the Unidentified Witch Craft Works Strange+ Nobunaga the Fool CROSS ANGE 1 Lord Marksman and Vanadis Amagi Brilliant Park M3: Sono Kuroki Hagane Atelier Escha & Logy Kindaichi Shounen no Jikenbo Returns Glasslip Himegoto Sabagebu Samurai Jam Bakumatsu Rock Shonen Hollywood Locodol Magimoji Rurumo Argevollen Rail Wars Akame Ga Kill! Nobunaga Concerto
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...