Anime i dansk tv

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf SsjGogo » man 12. jan 2015 20:37

Sjovt du siger det - jeg har altid ment, at tyskerne, på nær japanerne, var de bedste til at synkronisere og stemmelægning generelt.

Smag og behag - jeg er også fra RTL2 generationen.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Octopops
Chibi
Chibi
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 11. dec 2014 17:06
Køn: Mand
Geografisk sted: samsø

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf Octopops » man 12. jan 2015 21:43

synes du ??? tja jeg ved ikke med andre serier, men Naruto kan jeg ikke lide på tysk. der skal være følelse i sætningerne, og det synes jeg bare ikke jeg oplever på tysk :jul: desuden har jeg oplevet at de nogle gange midt i alt det tyske bare lader en japansk linje blige som den er :S det ødelægger lidt oplevelsen nå stemmen bliver skiftet sådan midt i det hele (synes jeg :engel: ) men ja :3 :3 smag og behag du 8)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf SsjGogo » man 12. jan 2015 22:04

Jeg ser ikke Naruto (på nogen sprog), men det kan været niveauet er dalet, siden de glade 90'ere. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf JoaCHIP » man 12. jan 2015 22:16

Man skal vænne sig til tysk i det hele taget, og jeg har indtryk af at det let giver den der tåkrummende og halvkomiske effekt på folk som ikke er vokset op med så meget tysk.

Når man har hørt så meget tysk som Gogo og jeg, holder det op med at være lige så "slemt". ;) Til gengæld begyndte jeg at kunne genkende de samme stemmeskuespillere lidt for ofte, dengang jeg så meget tysk TV, hvilket var irriterende.

Men det samme kan jo også ske med de originale japanske stemmer. F.eks. ham der spiller Ero-sennin i Naruto genkendte jeg i 2-3 andre anime siden mit Naruto-misbrug (som jeg heldigvis er ude af nu.)

Men det var lidt off-topic...
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf SsjGogo » man 12. jan 2015 22:25

Omvendt lyttede man til sit publikum.

Jeg erindrer, at RTl2 havde hyret en skuespiller til at lægge stemme til Vegeta fra Dragon Ball Z - han blev erstattet efter et afsnit, pga fan shit storm!
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster