Anime i dansk tv

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Octopops
Chibi
Chibi
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 11. dec 2014 17:06
Køn: Mand
Geografisk sted: samsø

Anime i dansk tv

Indlægaf Octopops » søn 11. jan 2015 18:07

hey folkens :3
er jeg den eneste der synes vi mangler noget anime i dansk tv ???
ikke at jeg bedrer kan lide det på dansk, det er bare sjovt og hører hvad for nogle mærkelige stemmer de har valgt til de personer man ellers kender så godt. jeg synes simpelthen bare at dansk anime er humoristisk, er der andre der har det sådan ???

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf SsjGogo » søn 11. jan 2015 18:25

Desværre - jeg krummer tæer over de danske stemmer - også i de større Disney produktioner.

Jeg ved, at ikke alle nødvendigvis er enige med mig, men det er tit pinligt ringe. Anime burde dog være på dansk tv, mest for at introducere nye folk til universet.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf l.mathiasen » søn 11. jan 2015 22:57

En debat jeg har set springe op mange gange i løbet af årene, og har selv været fortaler for mere anime på dansk tv. Men for at være helt ærlig, så aner jeg ikke hvad er for noget anime der så skulle vises på dansk tv og hvem der skulle se det?
Det anime vi ser fra Japan nu om dage er jo ikke engang noget de selv ser på tv. Det bliver vist kl 2 om natten, og som regel beregnet til en meget smal gruppe af otaku.

Fremtiden ligger på nettet, så kan man se hvad man vil når man vil.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf SsjGogo » man 12. jan 2015 10:14

De kunne jo - som et eksempel - vise Ghibli filmene på dansk tv, som jo kan ses af hele familien - selvom nogle af filmene har nogle meget voksne temaer (hvis ikke dem alle).

Pokemon, Digimon m.v. kunne jo vises på Ramasjang for de små, som de jo tidligere har været på TV2.

Det til trods så er jeg helt enig med dig (L.Mathiasen) i, at fremtiden ligger på internettet, og (den amerikanske) Netflix har efterhånden et fint udvalg, som synes at vokse sig større.

CrunchyRoll gør det også godt - så det er bare om at støtte op.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Madsjen
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1054
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 00:57
Køn: Mand
Geografisk sted: tårnby, sjæland, danmark, europa, jorden, mælkevejen, universet :D

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf Madsjen » man 12. jan 2015 11:02

SsjGogo skrev:... og (den amerikanske) Netflix har efterhånden et fint udvalg, som synes at vokse sig større.


Jeg ville dog ønske at den Amerikanske netflix-kategori "Anime" og så var tilgængelig herhjemme. Min søster så pokemon med mig på mit værelse, og kiggede så videre gennem anbefalingerne. På egen hånd fandt hun anime hun var intresseret i.

Hvis man i danmark havde samme mulighed tror jeg miljøet ville vokse med en helt anden grad end det gør nu (hvis overhovedet)
Nothing to see here...

Move along!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf SsjGogo » man 12. jan 2015 11:08

Madsjen skrev:
SsjGogo skrev:... og (den amerikanske) Netflix har efterhånden et fint udvalg, som synes at vokse sig større.


Jeg ville dog ønske at den Amerikanske netflix-kategori "Anime" og så var tilgængelig herhjemme. Min søster så pokemon med mig på mit værelse, og kiggede så videre gennem anbefalingerne. På egen hånd fandt hun anime hun var intresseret i.

Hvis man i danmark havde samme mulighed tror jeg miljøet ville vokse med en helt anden grad end det gør nu (hvis overhovedet)


Jeg synes, at du burde sende Netflix en e-mail og høre, hvad de siger til det. Er helt enig med dig.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf SomethingPurple » man 12. jan 2015 12:44

SsjGogo skrev:De kunne jo - som et eksempel - vise Ghibli filmene på dansk tv, som jo kan ses af hele familien - selvom nogle af filmene har nogle meget voksne temaer (hvis ikke dem alle)..


De viser allerede Ghibli-film på Dansk Tv, de kører tit på DR Ultra.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf SsjGogo » man 12. jan 2015 13:23

I did not know - tak for info.

Udover disse - "let fordøjelige animu" for det vestlige publikum - kan jeg heller ikke se, at dansk tv kan bære de mere "krævende" serier.

Familien fra Bryggen clasher desværre lidt med Serial E. Lain. :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf l.mathiasen » man 12. jan 2015 14:48

Pokemon er jo en lang reklame, så den ville aldrig komme til DR, men den er på Disney XD, så den er skam stadigvæk på dansk tv.

Madsjen skrev:Hvis man i danmark havde samme mulighed tror jeg miljøet ville vokse med en helt anden grad end det gør nu (hvis overhovedet)

Tja mit indtryk er at der faktisk er færre animefans nu end der var for 10 år siden, og for at være helt ærlig forstår jeg det godt, for hvad skulle folk se? Selv om der naturligvis er undtagelser, er anime nu om dage beregnet til snævre målgrupper (ikke at det er unikt for hverken anime eller Japan, det er noget man har set med tv-mediet i hele verden), så der er simpelthen ikke nok der kan interessere de fleste folk. Kom med en håndfuld gode familieserier de kan vise i en god sendetid i Japan, i stedet for den endeløse strøm af light novel og idol serier der er på tv om natten, så giver det måske mening at vise dem i andre lande også.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime i dansk tv

Indlægaf SsjGogo » man 12. jan 2015 15:00

Jeg tør ikke sige om jeg er enig i, at der nødvendigvis er færre fans i dag end for 10 år siden - måske i Danmark. Jeg har dog ingen tal at gå ud fra.

Der må dog være en grund til, at Netflix (USA) satser på anime, og faktisk har et bredt demografisk udvalg - alt fra Digimon til Kite. Hvis ikke der var seere, ville de nok ikke bruge ressourcer på at tilføje forholdsvis mange nye serier til løbende.

Du har dog formodentlig nogle seer-tal du kan henvise til, så jeg skal ikke udelukke, at du har fuldstændig ret.

Nu omtaler du - som jeg læser det - nyere animu, og jeg er mere end tilbøjelig til at give dig ret i, at der bliver kørt på autopilot, og at mange serierne skræmmer de flere målgrupper.

Bronys er skyld i det hele!
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster