Anime Forår 2015

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Anime Forår 2015

Indlægaf supergummibear » fre 20. mar 2015 16:13

Havde lige lidt tid så tænkte, nu jeg alligevel var herinde kunne jeg da oprette den nye sæsontråd, da det er begyndt at myldre frem med trailers og PV´s for de forskellige nye serier rundt omkring på nettet :P

Her er et udpluk af de serier der kunne være interessant at tage et kig på :p

Ameiro Cocoa
Arslan Senki
Baby Steps 2
Denpa Kyoushi
Diamond no Ace 2
Digimon Adventure tri
Billede

Dungeon ni Deai o Motomeru no wa Machigatteiru Darou ka?
Etotama
Fate/stay night: Unlimited Blade works 2
Gintama°
Grisaia no Rakuen
Gunslinger Stratos: The Animation
Hello!! Kiniro Mosaic
Hibike! Euphonium
High School DxD BorN
Houkago no Pleides
Kekkai Sensen
Koukaku kidoutai Arise: Alternative Architecture
Kyoukai no Rinne
Mahou Shoujo Lyrical Nanoha ViVid
Mikagura Gakuen Kumikyoku
Nagato Yuki-chan no Shoushitsu
Narudoma
Ninja Slayer
Nisekoi 2
Ore Monogatari!!
Owari no Seraph
Plastic Memories
Punch Line
Re-Kan!
Shokugeki no Souma
Sidonia no Kishi: Daikyuu Wakusei Seneki
Triage X
Urawa no Usagi-chan
Uta no Prince-sama Maji Love Revolutions
Yahari Ore no Seishun Love Comedy wa Machigatteiru. Zoku
Yamadakun to Nananin no Majo
Vampire Holmes

Går ud fra at det ikke er så svært at gætte, hvad jeg glæder mig mest til :p :p :p
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Anime Forår 2015

Indlægaf Willow » fre 20. mar 2015 16:22

Omg? What is this digimon madness? Ah!
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime Forår 2015

Indlægaf Sneffe » fre 20. mar 2015 16:35

Haruhi Suzumiya no Yuutsu var den anime, der virkelig fik mig ind i anime kultur. Efter at have set Haruhi Suzumiya no shoushitsu, som uden tvivl er en af mine yndlingsfilm, var jeg virkelig trist over at der ikke blev udgivet mere af franchiset. Nu ved jeg godt, at det er et andet animationsselskab, der animerer "Yuki Nagato no shoushitsu" og karakterdesignet er anderledes... men jeg glæder mig godt nok til at se hvad de får bikset sammen og mine forventninger er uden tvivl alt for høje xD

Udover Nagato Yuki-Chan no shoushitsu glæder jeg mig også til anden sæson af Nisekoi og anden sæson af Fate/Stay Night Unlimited Bladeworks. Det skal nok blive en god sæson :)

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Forår 2015

Indlægaf supergummibear » fre 20. mar 2015 17:12

Willow skrev:Omg? What is this digimon madness? Ah!

JAaaaa glæder mig so much !! Digimon har altid haft en lille plads i hjørnet af mit hjerte, det er en af de serier jeg voksede op med, så er jo totalt hyped for at se den nye serie :D Der grangiveligt skulle foregå 6 år efter den første sæson af digimon og omhandle de samme karaktere som i den oprindelige serie.

Jeg er dog lidt bekymret for det er igen Toei Animation, og vi ved alle sammen hvordan de nærmest har ødelagt den nye sailor moon :'( men da tegnestilen i denne nye sæson af digimon minder om stilen i Tsuritama, kunne noget tyde på at serien måske er mere målrettet til en mere moden alders gruppe, måske endda til selv samme gruppe der som børn så den 1. sæson af digimon og som nu er blevet voksne? det er selvfølgelige mere et gæt :p
En anden bekymring er at der ikke (hvad jeg ved af ) er opgivet nogen officiel dato på hvornår det første afsnit bliver sendt på japansk tv, så det kan være at det igen bliver ligesom ved sailor moon, hvor de også blev ved med at sige at den kom, også endte med at udkomme et halvt år senere end først annonceret. :p Men jeg er indtilvidere positiv og håber på det bedste :D :D (Y)


Sneffe skrev:Haruhi Suzumiya no Yuutsu var den anime, der virkelig fik mig ind i anime kultur. Efter at have set Haruhi Suzumiya no shoushitsu, som uden tvivl er en af mine yndlingsfilm, var jeg virkelig trist over at der ikke blev udgivet mere af franchiset. Nu ved jeg godt, at det er et andet animationsselskab, der animerer "Yuki Nagato no shoushitsu" og karakterdesignet er anderledes... men jeg glæder mig godt nok til at se hvad de får bikset sammen og mine forventninger er uden tvivl alt for høje xD

Udover Nagato Yuki-Chan no shoushitsu glæder jeg mig også til anden sæson af Nisekoi og anden sæson af Fate/Stay Night Unlimited Bladeworks. Det skal nok blive en god sæson :)


Ja første sæson af Haruhi var virkelig god, men så kom anden sæson med endless eight, som jeg til og med dagens dato stadig ikke har forstået mening i :/ :/ , men filmen var til gengæld vildt god :) så jeg ser også frem til den nye sæson selv om jeg er lidt ked af at det ikke bliver KyoAni der tager sig af animationen -_-
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Thomaz
Chibi
Chibi
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 00:30
Køn: Mand
Geografisk sted: So-called North.

Re: Anime Forår 2015

Indlægaf Thomaz » fre 20. mar 2015 19:40

Må godt nok indrømme jeg lige fik et lille stik i hjertet da jeg så Digimon vender tilbage i ny form... Ærlig talt er jeg ligeglad hvor meget folk enten 'hyper' eller frygter den, bare glad for at se det jeg "voksede op med" i teenage-årene er tilbage. Jeg skal da prøve at se den! Bare det ikke bliver det nye Pokémon og alle skal være nye karatkerer og digimons ._.
Dette indlæg er officielt sponsoret af Thomaz - because you're worth it

Brugeravatar
LightningHei
Jonin
Jonin
Indlæg: 449
Tilmeldt: fre 4. jan 2013 23:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Hvide Sande
Kontakt:

Re: Anime Forår 2015

Indlægaf LightningHei » lør 21. mar 2015 08:21

Glæder mig vanvittigt til Baby Steps!! Og til at spille tennis igen :D
I'm not a drunk pedofile!

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime Forår 2015

Indlægaf Sneffe » lør 21. mar 2015 11:27

supergummibear skrev:Ja første sæson af Haruhi var virkelig god, men så kom anden sæson med endless eight, som jeg til og med dagens dato stadig ikke har forstået mening i :/ :/ , men filmen var til gengæld vildt god :) så jeg ser også frem til den nye sæson selv om jeg er lidt ked af at det ikke bliver KyoAni der tager sig af animationen -_-


Ja Endless Eight er formegentlig for alle et mysterie, som kun Kyoto Animation forstår sig på, men der var nu også nogle sjove ting i anden sæson. Som en helhedsbedømmelse må man dog sige at anden sæson er ret forfærdelig xD

At Kyoto animation ikke animerer serien var måske også det mest skuffende for mig med offentliggørelsen af serien. Satelight har ikke rigtigt vist mig at de kan animere noget i den kaliber som jeg godt kunne tænke mig af et spin-off af Haruhi serien. De gjorde et ret godt stykke arbejde med første sæson af Log Horizon, men den serie synes jeg egentlig er mest interessant på grund af dens historie og univers. Jeg håber inderligt at de er i stand til at løfte opgaven :) . Til gengæld er det de originale stemmeskuespillere, der indgår i serien, hvilket også burde være et krav for at de i det hele taget kunne lave en spin-off serie, men ikke desto mindre er det betryggende :)

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår 2015

Indlægaf l.mathiasen » lør 21. mar 2015 16:00

2. sæson af Haruhi er let nok at forklare, det var et franchise der tjente styrtende penge, problemet var bare at forfatteren ikke rigtig skrev nogle bøger, som man kunne sælge eller lave anime af, så de genudgav den første sæson, lavede samme episode 8 gange i bedste Groundhog Day stil, og så ind med 5-6 andre episoder, og jeg tror alligevel salgstallet for sæson 2 var over 10K.

Sneffe skrev:Satelight har ikke rigtigt vist mig at de kan animere noget i den kaliber som jeg godt kunne tænke mig af et spin-off af Haruhi serien

Jeg ærlig talt ikke Kyoto Animation havde lyst til at lave den her. De virker at være gået væk fra kontraktarbejde fra de store forlag, og i stedet finder projekter hvor de selv bestemmer og tjener pengene.

Men du kan være tryg ved Satelight, for de fleste studier nu om dage ansætter freelancere til at lave arbejdet, så hvis forlaget ønsker en dyr stor produktion, så sørger studiet for at de dygtige folk er ansat på projektet. Ønsker man til gengæld noget billigt bras der bare skal sælge bøgerne, som for eksempel Lord Marksman, ja så laver studiet det. Det er jo Macross studiet, så de kan godt lave store produktioner, hvis det vel og mærke er hvad de bliver betalt for at lave (og der har jeg så mine tvivl, jeg tror ikke du skal forvente en god Haruhi serie, men giv forlaget skylden!) . Generelt kan man ikke rigtigt stole på et studionavn mere, da de fleste folk ikke er fastansatte, men ansat til et bestemt projekt.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår 2015

Indlægaf nielsm » søn 22. mar 2015 08:34

Der er vist en 12-15 ting der har min interesse der... argh.
Men den ene ting jeg glæder mig mest til er helt klart fortsættelsen af den forfejlede romantiske komedie, første del var fremragende og egentlig forfriskende nede på jorden. At ED-sangen var top-materiale hjalp også, desværre er jeg ikke sikker på om de kan nå den.

Andre fortsættelser jeg kommer til at se/se på:
Fate/Stay Night: UBW
Baby Steps
Nisekoi
Kiniro Msaic
Nagato Yuki-chan no Shoushitsu

Der er også Euphonium der sikkert kan blive sjov, selvom fortællekvalitet godt kan være ret hit-or-miss med Kyoto Animation.

Yamada og heksene har jeg læst en del af mangaen af, og ville nok læse mere hvis ikke det var fordi Crunchyrolls mangalæser er så dårlig til at huske hvor man er kommet til. I hvert fald tror jeg den kan blive underholdende.

Desuden:
Dungeon ni Deai o Motomeru no wa Machigatteiru Darou ka?
Etotama
Ore Monogatari!!

...og flere jeg nok kommer til at kigge på men ikke har nogen videre forventninger til eller ved nok om.

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Forår 2015

Indlægaf supergummibear » søn 22. mar 2015 14:13

l.mathiasen skrev:2. sæson af Haruhi er let nok at forklare, det var et franchise der tjente styrtende penge, problemet var bare at forfatteren ikke rigtig skrev nogle bøger, som man kunne sælge eller lave anime af, så de genudgav den første sæson, lavede samme episode 8 gange i bedste Groundhog Day stil, og så ind med 5-6 andre episoder, og jeg tror alligevel salgstallet for sæson 2 var over 10K.


Jo men hvis det bare var for at tjene penge kunne de jo bare have copy/pastet en af endless eight episoderne 8 gange også have sparet al det ekstra arbejde, der må have været i at lave de episoder, for i hver af episoderne i endless eight, er der jo mange små variationer, så som: farve og mønster skift på pigernes badetøj og yukata, og der er også ændringer i animationen, kamera vinkler og hvordan tingene er klippet sammen, samt hvordan Kyon håndterede situationen hver gang det gik op for ham, at han var i den her tids sløjfe. Så jeg tænker at der må der være lidt mere mening med galskaben?

Eller også er jeg bare en Harihu fan der ønsker at det alt skal have en mening, selv om det ikke har det *_*
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster