Hvorfor ser du anime?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvorfor ser du anime?

Indlægaf Shadari » tors 26. mar 2015 17:07

SsjGogo skrev:Tror bare vi skal gøre op med, at AniManga ikke er Facebook, og heller aldrig bliver det.

(Y) *_*
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Thomaz
Chibi
Chibi
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 00:30
Køn: Mand
Geografisk sted: So-called North.

Re: Hvorfor ser du anime?

Indlægaf Thomaz » tors 26. mar 2015 17:50

Jeg har ellers lagt op til at jeg kunne tage Facebook-tørnen og gøre det, om det bliver accepteret er jo en anden ting ;)

Men det er vist ikke on topic det her :D
Dette indlæg er officielt sponsoret af Thomaz - because you're worth it

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Nåja, jeg fik jo aldrig svaret på spørgsmålet...

Indlægaf JoaCHIP » tors 2. apr 2015 01:38

gezar skrev:... har jeg rigtig svært ved at regne historien ud, efter at have set de første par minutter, noget jeg ellers er ret skarp til ved vestlige film og serier. Jeg sætter i høj grad pris på denne uforudsigelighed, da det er et krav for at holde mig fanget.

Yes. Der ramte du også et af de mest vigtige punkter for mig, nemlig historier der rent faktisk kan overraske mig.

gezar skrev:Variationen, der er jo noget for alle

Jeg synes måske det er blevet lidt sværere på det sidste, men jeg er enig. En af mine venner formulerede det så rammende: "Anime er ikke en genre. Det er nærmere en slags medie som kan formidle alle genrer."

Andre grunde: Jeg synes altid man kan mærke hvilken kultur og religion filmskaberne tilhører. For typiske Hollywood-films vedkommende synes der at være tre religioner vis livssyn udpensles igen og igen: Kristendom (alt er sort/hvidt, godt/ondt), Scientology (som regel noget med en "chosen one" som er et overmenneske), eller jøderne (og dem har jeg næsten lettere ved at genkende på udseenet end på noget religiøst, omend de synes at dele den her sort/hvid verdensopfattelse med de kristne).

I japanske film kan ting godt være i en gråzone, fordi de har flere guder som ikke nødvendigvis er enige. Det giver tilsyneladende en meget mere farverig opfattelse af verden. En film kan også godt slutte uden en happy ending derovre.

Og endnu en vigtig grund: Alt for mange amerikanske film synes at være lavet for pengenes skyld, og ikke for at være gode film, kunstværker eller på nogen måde nyskabende.

Og der er flere grunde til at jeg er glad for anime: De antager ikke at jeg er en komplet idiot som skal have alting skåret ud i pap... hvorimod jeg nærmest synes at hollywood-filmene taler ned til mig.

Nåja, og så har jeg altid været glad for tegnede ting lige siden jeg var barn, og min morfar kastede sig ud at blive tegner/maler. Så der er mange grunde. :)
RYST OG NYD!

Molly-chan
Chibi
Chibi
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn 24. jan 2016 18:55
Køn: Kvinde

Re: Hvorfor ser du anime?

Indlægaf Molly-chan » lør 9. jul 2016 09:53

Variationen er fantastisk.
Og så elsker jeg at det er så mange badass piger der ikke har brug for prinsen på den hvide hest
(mængden af de modsatte typer irriterer mig til gengæld +o( )

Brugeravatar
Akikuza
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 22. jan 2017 18:40
Køn: Mand

Re: Hvorfor ser du anime?

Indlægaf Akikuza » søn 22. jan 2017 22:30

Jeg ser anime, fordi nogle serie kan påvirke mig emotionelt mere end film eller spil.
Så synes jeg også, at mange animes har nogle meget interessante koncepter, som man sjældent ser andre steder.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvorfor ser du anime?

Indlægaf JoaCHIP » man 23. jan 2017 20:56

Molly-chan skrev:Og så elsker jeg at det er så mange badass piger der ikke har brug for prinsen på den hvide hest

Hey, det er faktisk en god pointe. Meget (dårlig) anime - og amerikanske film for den sags skyld - har tit nogen stereotype kønsroller, men anime byder heldigvis også på seje piger, hvilket er en forfriskende afveksling.

Selv hos Ghibli er der gode eksempler: Bare se Nausicaa eller prinsesse Mononoke.

De to hovedpersoner i Kurau (en sci-fi) er også atypiske som bare pokker. Og Misato (fra Evangelion) er også sej.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster