Gi' det lige en chance...

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Gi' det lige en chance...

Indlægaf Manna » tirs 14. apr 2015 09:55

... måske det bliver bedre!

Der kan være mange grunde til at kaste sig over nye serier, det kan være at beskrivelsen lød spændende, man har fået den anbefalet af en ven, eller måske lå serien inden for en genre du elsker.
Men efter du har klikket play, og set lidt, er det bare som om du ikke rigtig bliver fanget, måske virker det rodet, hovedpersonen er direkte irriterende, eller måske er det bare lidt fladt og anti-klimatisk.

Du tænker at du lige vil give den en chance, men hvor meget/lidt skal der egentlig til før du giver op på en serie?
~Queen of the night~

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Gi' det lige en chance...

Indlægaf Tanerion » tirs 14. apr 2015 10:23

Har endnu ikke droppet en serie 8)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Gi' det lige en chance...

Indlægaf Gintoki » tirs 14. apr 2015 10:41

Det er ret forskelligt hvor længe jeg ser en serie før end jeg opgiver den :/
Det afhænger dels af hvor mange afsnit der er i serien samt hvilket tempo tingene foregår i, nogle anime'er sker der jo ikke vildt meget i pr. episode medens andre har ret meget tempo på, så jeg har ikke noget decideret antal afsnit jeg ser før end jeg vælger at droppe en serie.
Er desuden ret large med den slags og har p.t. kun droppet meget få serier :3
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Gi' det lige en chance...

Indlægaf supergummibear » tirs 14. apr 2015 17:40

Jeg plejer at give det meste en chance, der er meget få ting jeg har droppet (pt. 4 serier) og det er meget forskelligt hvor mange afsnit jeg ser inden jeg dropper det, som hovedregel ser jeg gerne tre afsnit af de korte serier (dem på 12-13 afsnit) mens ved længere serier er det svært at sætte et antal på, det kommer an på animationen og karakterne.

Ja det er meget hårdt sagt men det er de to faktorer der altid afgør det for mig :p Så må plottet være lige så underligt det egentlig vil, med mindre at jeg fra starten af, kan se hvordan historien ender, det gider jeg ikke rigtigt *_*

Nogen gange sætter jeg dem også på pause ( ved mig er det nok = næsten droppet ) bare med det håb om at jeg en skønne dag, når jeg har brugt min tid på alle de serier jeg virkelig gerne vil se, så kan vende tilbage til de serier der knapt var så "interessante" ;D
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
LightningHei
Jonin
Jonin
Indlæg: 449
Tilmeldt: fre 4. jan 2013 23:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Hvide Sande
Kontakt:

Re: Gi' det lige en chance...

Indlægaf LightningHei » tirs 14. apr 2015 17:59

Det er meget forskellig for mig, det kommer an på hvor dårligt jeg synes serien virker. Normalt plejer jeg at se 3 episoder før jeg træffer en beslutning. Men der har også været mange gange hvor jeg kun har set 6 minutter, hvor det så viser sig for over hovedet ikke at være noget for mig selvom, at beskrivelsen lød spændende :P
I'm not a drunk pedofile!

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Gi' det lige en chance...

Indlægaf Sneffe » tirs 14. apr 2015 19:37

Hvorvidt jeg fortsætter med at se serien eller stopper er afhængig af hvorfor jeg ser serien. Hvis det er fordi en af mine venner har anbefalet den, så ser jeg den færdig uanset hvad jeg synes om den. Men hvis det blot er en serie som jeg lige faldt over så kan jeg finde på at droppe den efter få minutter. Generelt forsøger jeg dog, at give serier en chance og hvis de er 12-13 episoder så færdiggør jeg dem stort set altid. Det er School Days et perfekt eksempel på xD

Brugeravatar
Mathias
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1269
Tilmeldt: søn 13. jul 2014 20:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Gi' det lige en chance...

Indlægaf Mathias » ons 15. apr 2015 14:38

Ser for det meste 1-3 episoder af en serie inden jeg beslutter mig.

Syntes ikke jeg bare kan stoppe inden den har fået en chance for at vise hvad den har at tilbyde, hvilket den burde kunne klare i den første episode, hvis jeg så er lidt i tvivl ser jeg den næste for at beslutte mig.

Samme regel jeg følger med tv serier for det meste, se en episode, hvis der var noget der tiltalte mig, se mere.

Bøger og Manga læser jeg for det meste det første kapitel eller to, igen syntes jeg den skal have en chance for at vise hvad den har at tilbyde inden jeg beslutter mig.

Spil er for det meste en times tid, kommer lidt an på spillet, siden kortere spil for det meste kræver kortere tid for at danne en mening, hvor store spil kan være lidt mere langsomme i at starte op.

Så setup, altså hvad noget handler om, hvem der med etc. og så næste episode til at se hvad de bruger det setup til, det er for det meste nok til at jeg kan beslutte mig om jeg kan li noget eller ej :)
I am not childish! Do you honestly think a CHILD could afford all these plushies?


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster