Anime sommer 2015

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Naiera
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1209
Tilmeldt: man 2. sep 2013 00:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime sommer 2015

Indlægaf Naiera » tirs 25. aug 2015 12:10

Jeg faldt tilfældigvis over Himouto! Umaru-chan på Hulu i nat. Hold da helt kæft, hvor er det sjovt! :D

Det kan godt være at det er på et billigt grundlag (hovedpersonens transformation til en chibi slacker), men jeg tror, at det holder hele vejen, i hvert fald for mig ;)

Billede

Brugeravatar
Naiera
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1209
Tilmeldt: man 2. sep 2013 00:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime sommer 2015

Indlægaf Naiera » tors 27. aug 2015 13:01

Billede

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime sommer 2015

Indlægaf supergummibear » tors 8. okt 2015 00:18

Sommer sæsonen er slut, jeg har ikke set så meget af denne sæson, så si´ endelig til hvis der er noget jeg er gået glip af ;-)

Akagami no Shirayukihime
Billede
OHHhhh what is this fluffy feeling inside me? It makes my heart go doki Doki!! *_* Jeg tror ikke at jeg kan klare at skulle vente helt til januar med at se næste sæson af Akagami no Shirayukihime. Den er så … så … sååååå FLUFFY <3 ! Ja det nok en lidt underlig måde at beskrive det på… Men den så fiiiiiiin og sød og nuttet og hjertevarm og og den giver mig lyst til hente dynen, så jeg kan drømme mig ind i dens univers, hvor prinser er prinser og selv en borgerlig rødhåret pige kan få job på slottet som farmaceut. Jeg er godt nok lidt hooked på serien, det må jeg ærlig indrømme, den har bare noget mildt og charmerende over sig. :) :)

Kort sagt: Alle der er til sød romantik i bedste Disney stil, kan sagtens få glæde ud af den. :)


Aoharu x kikanjuu
Billede
Jeg har meget blandende følelser over for den her serie. Plottet er egentlig meget godt, med den her pige der bliver medlem af et team der går til … (Ja jeg kender egentlig ikke fagtermerne for det) men det er sådan noget hvor de skyder hinanden med legetøjs pistoler. Det eneste problem er så, at de i det her team har reglen om at de ikke vil have nogen kvinder med, og vores hovedperson er tilfældigvis en pige, der ligner en dreng utrolig meget, så selvfølgelig ender hun i den her gruppe ved en fejltagelse. Så plottet har jeg ikke rigtigt noget imod.

Problemet kommer når vi kommer til det her legetøj (pistolerne/skyde våbnene), for en ting er at det i bund og grund er ufarligt og mere skal ses som en form for sports-art. En anden er hvordan tingene så udspiller sig på feltet, når de forsøger at skyde hinanden… Kald mig sart eller mærkelig, men jeg synes at serien bliver lidt for alvorlig i forhold til at det i bund og grund, bare er legetøj de render rundt med. Jeg ved godt at tingene sagtens kan gøre ondt, ved sådan noget som softguns. Men her bliver karakterne nærmest besat og går amok på folk, som om de faktisk vil slå dem ihjel, og det virker bare lidt for alvorligt i forhold til at det igen, bare skal være leg og sjov. Jeg har intet imod at de skyder vildt og voldsomt omkring sig og nakker alt inden for en radius af 10 kilometer i alle andre serier, men det skal altså passe til serien. Hvilket det bare ikke gør her, da alt andet er meget lyst og muntert, så fungere det bare ikke at karakterne overreagere så meget som de gør. Det kan også godt være at meningen med al den overdramatisering faktisk skal være en parodi eller sådan noget, i så fald kan jeg måske bare ikke se det sjove i det. :/

Kort sagt: Karakterne er meget sære, og der er mere drama end action, men plottet fejler ikke noget, og slutningen er ikke rigtigt, en slutning.


Charlotte
Billede
Hold nu op! Det tog tid før de havde lyst til at forklare hvorfor serien hed Charlotte. Serien bliver nok den nye Angel beats, (ja det er sikkert at overdrive, men jeg synes mindst at den er lige så god, hvis ikke bedre). Det der starter som en simpel ”slice of life” serie, udvikler sig hurtigt og bliver noget mere dramatisk og medrivende. Jeg kan ikke rigtigt sige så meget negativt om den, historien var gennemtænkt, karakterne sympatiske, animationen fin, og musikken var også ret god. (Y) (Y) (Y)

Kort sagt: SE DEN! Helst så hurtigt som muligt, eller jeg stopper pizza sauce i jeres mad! (dårlig reference, som folk kun forstår hvis de har set serien, altså endnu en grund til se den).


Classroom Crisis
Den tager lang tid om at gå i gang. Jeg forstod aldrig sådan rigtigt hvordan alt forretnings halløjet og politikken hang sammen med den der specielle ”raket-ingeniør-klasse”. Noget af det skyldes sikkert min egen uopmærksomhed, da serien virkelig var kedelig i starten. Men det bliver ved med at være et side plot, som bare ikke bliver forklaret ordenligt. Desværre kan man sige, for serien ender faktisk med at blive helt god til sidst. Man bliver også lidt forvirret pga. karakterne, da de i starten fokusere utrolig meget på læren Kaito Sera for den her klasse og hvordan har er som person, også skifter de mere og mere over til at det handler om den her nye elev kaldet Nagisa Kiryu, der også skal fungere som Kaito´s chef (jeg ved det lyder mærkeligt :p ). Den forklarer også ting om nogle karaktere, som man egentlig slet ikke gad vide noget om, men fordi den gjorde det, endte man alligevel med at synes om karakterne. Slutningen var som sagt god og forholdsvis tilfredsstillende. :)

Kort sagt: Er du frisk på en lille serie, om al mulig raket snak som du ikke aner noget om, politik og forretnings møder som du ikke får noget ud af og et godt drama, med tilfældige flyve sekvenser i rummet så er serien sikkert okay.


Dragon Ball Chou
Billede
Serien er ikke over endnu, men ville alligevel dele billedet for det er godt nok ikke hverdag at man ser Son Goku i en TRAKTOR!! :D


Gakkou Gurashi!
Billede
Endnu en vildt fed serie!!! :O Første afsnit vare bare fantastisk! (eller måske er det også bare fordi, at jeg er meget glad for den bestemte ”undergenre” som serien virkelig skjuler godt i starten). Det er en utrolige god moe/loli serie, måske en af de bedste overhovedet. Karakterne er søde, men ikke dumme, hyldest for bedste loli i år, må uden tvivl gå til Kurumi, mest af alt fordi hun faktisk kan finde ud af at binde sine rottehaler op, sådan så de ikke går hende i vejen, når hun arbejder og fordi hun slæber rundt på ”shovel-sama” og der med godt kan forsvarer sig selv. Detaljen med at intro´en ændre sig fra afsnit til afsnit er bare genialt. 8D

Kort sagt: Hvis du vil have en oplevelse, så lad vær med at læse om serien inden du ser den, bare sæt dig hen og se første afsnit.


Gangsta.
Jeg forventede noget Gungrave lignede noget, og det var det faktisk også på nogen punkter, man havde fokuseret lidt på de forkerte ting, hvilket er en skam. For det kunne have været en god gangster serie, hvis bare historien havde gjort mere ud af karakterne og miljøet, i stedet for kun at have fokus på hovedpersonerne og de her ”Twillights”.

Kort sagt: Se den hvis du godt kan lide gangster film, for det er der en del af, men der er desværre også en del urealistiske kampe på hustage, og besøg ved undergrunds lægen, der ikke altid er lige spændende.


GATE: Jieitai Kanochi nite, Kaku Tatakaeri
Billede
Gate, var okay.. ikke helt det sword art online rip-off jeg troede det ville være, set ud fra tegnestilen der nærmest også er Identisk. Den havde sine kedelige afsnit, og handlede lidt mere om hvordan den japanske regering håndterede problemet med den her port, der bare lige pludselig åbner sig midt i byen og hvilke problemer der opstår når to helt ukendte nationer støder på hinanden. Og det var ikke altid lige interessant, jeg ville personligt gerne have set lidt mere til Itami og hans soldaterkammerater, da den del faktisk var mest underholdende. En sjov ting ved serien var hvordan man havde valgt, at forklare sprog barrieren til seerne, med de skiftende kameravinkler der næsten kunne få en til at tro, at karakterne alligevel snakkede samme sprog, selvom de ikke gjorde det.

Kort sagt: Nogle afsnit er meget kedelige… Og HVEM I AL VERDEN DØBER SIN DATTER PINA CO LADA!? xD


God Eater
Billede
#GIGARØDEUPRAKTISKEARMBÅND jeg mener hvordan kan de overhovedet få tøjet over armbåndet altså? *_* Ja God Eater er ikke færdig endnu, men med den fart den har på, bliver den det da vidst heller aldrig. Så derfor tænkte jeg, at jeg lige ville komme med nogle ord omkring den også… :p
God Eater starter med at have et meget typisk plot, men skaberne formår at gøre det meget interessant alligevel ved at tilføje små nye ting hen ad vejen, men derfor forstår jeg stadig ikke hvorfor alle karakterne skal rende rundt med sådan et kæmpe armbånd? Jeg mener de kan vel knapt nok udføre daglige gøremål med det der på håndledet altså :D


Jitsu wa Watashi wa…
Billede
Lad mig gøre det kort: Traditionel, uskyldig monster-harem serie, der følger bogen til punkt og prikke. Sød, men ikke noget man sådan vil huske længe fremover. Tegnestilen er det, der får serien til at skille sig lidt ud fra normen. :p


Overlord
Billede
Overlord er endnu en af de anime serier, der handler om at være fanget i et MMORPG. (Man burde efterhånden gøre disse serier til sin helt egen genre, men hvad skulle man så kalde dem? Når… et side spring). Overlord viser at os i sandhed at selv om udgangspunktet i en historie er noget, man har hørt før er det ikke ensbetydende for at de alle slutter samme sted. Her er det meget tydeligt at protagonisten er strandet alene i spillet og faktisk mere er en antagonist, desværre kører serien så ikke ad den helt onde vej, men fokusere igen lidt mere på de ting som også gjorde sig gældende i Log Horizon. Eksempelvis det med ikke at ville flygte fra spillet, men mere hvordan karakterne finder ud af at leve i den her nye verden. Også det med at NPC ´erne der nu er levende mennesker bliver håndteret på en lignede måde som i Log H. selv om det da bestemt ikke er alle væsner vores hovedperson er lige velkomne overfor. Der skal lige nævnes at hovedpersonen også får fusket lidt rundt med en af NPC´erne inden spillet bliver levende og det har noget af et sjovt udfald i karakterens personlighed (taler om Albedo hvis folk skulle være i tvivl ;) ). Det eneste problem er, at serien springer meget let hen over en del og ikke er så grundig med at forklarer tingene.

Kort sagt: Er du ikke blevet træt af ”fanget i spil” animeserier endnu, så tjek endelig Overlord ud ;) .


Prison school
Han må virkelig gerne vil have de figurer…. OMFG DET GJORDE HAN BARE IKKE!! :O Suk han må i sandhed elske de figurer (->indsæt græder af grin smiley her :D ). Normalt hører Prison School til den type af anime jeg ikke vil røre med en ildtang, men jeg trængte til at grine her forleden og havde hørt at den jo skulle være ih og åh så sjov. OG det var DEN! Jeg har næsten rullet rundt på gulvet af grin, mest af alt på grund af de mildest talt usandsynlige og nærmest umulige scenarier, de her drenge havner i! Jeg mener man skal nærmest have et uheld på størrelse med solen, for at være så uheldig altså. Jeg er dog meget glad for at jeg så den censurerede udgave, da al den nøgne hud, nok ville blive min sippede sjæl lidt for meget.

Kort sagt: Den er fucking funny! Men ecchi- delen bliver hurtigt for meget.


Ranpo Kitan: Game of Laplace
Billede
Trist at den skulle have så få afsnit, jeg ville gerne have set mere. Karakterne var interessante, selvom jeg stadig er meget i tvivl hvor vidt Kobayashi virkelig er en dreng *_* . En forholdsvis spændende detektiv serie, hvor alle morderne på en eller anden måde, havde noget med hinanden at gøre alligevel, selv om det ved første øjekast ikke ser sådan ud. En ting der gjorde serien lidt speciel var den måde serien introducerede sine karaktere på, ved at de alle sammen starter med bare at være silhuetter indtil de bliver præsenteret for seerne. I det hele taget havde serien en del stilistiske elementer, der gjorde at dialogen blev skubbet meget mere i forgrunden, og fik en til at tænke lidt mere over de ting karakterne sagde, end man ellers ville gøre.

Kort sagt: Lille detektiv drama som har nogle interessante figurer, men en lidt rodet historie. (Y)


Rokka no Yuusha
Billede
Da jeg så første afsnit af serien frygtede jeg at det ville blive en rigtigt dårlig serie, der havde mere fan service end plot, min frygt blev derefter forstærket, i det at jeg opdagede at studiet Passione stod bag produktionen af serien. Passione er kun kendt for en anden serie og det er Rail wars, hvilket sådan set må være den værste serie et animestudie kan have i sin portfolie. Så jeg havde ikke nogen forventninger til serien overhovedet.
I de første 3 afsnit sker der heller ikke så meget, men hvad der så derefter følger er en seriøs omgang gætteri og spekulationer, falske anklager og paranoia, et sødt sub plot, unikke karaktere (og det ikke kun af udseende) og interessante kampe. Rokka no Yusha har så meget at byde på, mest fordi man hele tiden er tvunget til at vurdere alt hvad karakterne siger og gør, hele tiden ændres det lys man ser karakterne i. Plottet er spændende og man føler selv at man bliver involveret i historien, i det man som seer selv forsøger at finde frem til hvem den ”falske” Helt egentlig er. Karakterdesignet var meget kreativt og selv det at man havde 2 openings og endings til at skifte ud imellem, var noget der ikke blev gjort uden omtanke. Skal jeg tvinge mig selv til at sige noget dårligt om serien, må det være slutningen og det er kun de sidste par minutter af det allersidste afsnit som jeg virkelig er utilfreds med, men hvem er ikke det? Jeg var totalt klar til bare at smække hovedet ned i bordet af ren og skær arrigskab, men det holder forhåbningerne om en mulig fortsættelse oppe! :D

Kort sagt: Absolut et must watch!! (synes jeg) (Y) (Y) (Y) .


Ushio to Tora
Billede
Jeg ved ikke hvad der går galt for mig, men jeg afbrød serien efter de første 4 afsnit. Det episodiske plot sagde mig bare ikke noget og karakternes design, brød jeg mig bare ikke om, og så havde jeg lige set Re-kan og Kyoukai no Rinne der begge havde et lignede plot, så det kedede mig lidt. Også kunne jeg ikke lide farveskemaet, ja det er en åndsvag grund til ikke at kunne lide en serie, men det blev mig bare lidt for dystert og mørkt at se på, til trods for at serien jo har en del sjove øjeblikke. Men måske bliver serien bedre efter nogle flere afsnit? Nu må vi se, hvis jeg får tid så giver jeg den måske en chance mere...


Working!!!
YES YES OG YEEEEEEEES! Endelig skete der noget imellem karakterne! :D Det har vi jo også bare ventet næsten 3 sæsoner på xD Working er stadig sjov og meget underholdende og sæson 3 er nok den mest tilfredsstillende sæson hidtil. Jeg er glad for at skaberne er så vedholdende med stilen, i forhold til openings og endings, da det fungere godt.
Kort sagt: Har du set de første 2 sæsoner af Working, kan du godt glæde dig til den her :) .
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster