Anime i danske medier

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Anime i danske medier

Indlægaf JoaCHIP » tors 3. sep 2015 14:17

Så diffust kunne det formuleres. Min første undskyldning for den her tråd er at poste det her link:

http://politiken.dk/ibyen/_film/ECE2824 ... ogensinde/

Sjovt at han har Metropolis 2001 med. Jeg synes faktisk også den var fantastisk, men jeg synes egentlig ikke man ser den nævnt særligt mange steder. Og så er der nogle titler på hans liste, jeg nok lige skal checke ud... samt et par andre, jeg bare tror jeg springer over med det samme. :jul:
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime i danske medier

Indlægaf SsjGogo » tors 3. sep 2015 15:31

Også lidt en bombastisk titel på artiklen. Metropolis er en virkelig flot tegnefilm, men at den er så højtrangerende er overraskende, men han har også andre Disney film med, som overrasker.

Wall-E synes jeg personligt burde stå længere oppe, men det er en smagssag.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Anime i danske medier

Indlægaf Tanerion » tors 3. sep 2015 17:07

Kunne ud fra teksten se ud som om denne "ekspert" tror at Tezuka instruerede Metropolis selv om han havde været død i årevis da den blev lavet. Filmen har kun de mest grundlæggende ting til fælles med Tezukas manga.
Og så blander han også Mighty Atom og Astroboy og kalder ham Atomboy. Privatdetektiven havde heller ikke en søn men en nevø.

Men ellers er jeg glad for at se den på listen da jeg selv godt kan lide den film :)
Købte den på DVD samme dag som min ældste niece blev født så den er ret speciel.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime i danske medier

Indlægaf SomethingPurple » tors 3. sep 2015 18:04

Lidt sjovt Metropolis ligger så højt, set i lyset af, at den i de fleste anime kredse regnes for at være ret dårlig, og selvom jeg måske ikke synes den er helt så slem som mange gør den til, så ville jeg nemt kunne finde et hav af anime film som jeg ville sætte foran, men nu kan man nok ikke forlange at folk udenfor miljøet har det helt store kendskab til anime.

Men må indrømme jeg også er uenig i hans andre valg, faktisk er de eneste film jeg ville beholde et sted på min liste være wall-E og Nightmare Before Christmas.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster