Anime efterår 2015

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Anime efterår 2015

Indlægaf l.mathiasen » søn 27. sep 2015 20:08

Kulden, blæsten og de nøgne træers tid er over os, og for os seere af japanske tegnefilm betyder det jo en ny sæson fyldt med nye serier vi kan beklage os over!
Listen over de kommende anime kan i se på dette link https://www.livechart.me/fall-2015/tv

Jeg har naturligvis et par stykker peget ud allerede som jeg regner med at se, og håber på at i andre fortæller hvad i skal se, så vi kan inspirere hinanden.
One Punch Man Alle alfanørderne siger mangaen er god, jeg har så ikke læst den endnu men vælger at tro på dem!
Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans De seneste Gundam serier har mildest talt været elendige, men når instruktøren og manuskripforfatteren begge tidligere har arbejdet på Toradora og Anohana, og hver for sig har arbejdet på mange store titler, så skylder man næsten at tjekke den ud
Owarimonogatari Ja det er endnu en Monogatari anime, ikke så meget at sige her.
Yuru Yuri San☆Hai! AKARIN! Man er vel en dirty otaku!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime efterår 2015

Indlægaf nielsm » søn 27. sep 2015 20:15

To anime jeg ved med sikkerhed bliver gode:
  • YuruYuri San☆Hai!
  • Teekyu 6
Der er også Tamayura film 3, men jeg har ikke set film 2 endnu så det må vente lidt.

Så er der en jeg er rimelig sikker på bliver god:
  • Haikyuu!! 2
Samt også ARIA the Avennire, men den har virkelig en arv at løfte, og så er det jo en OVA der kommer i små bidder, så jeg er varsom.

En enkelt fortsættelse jeg i hvert fald også kommer til at se:
  • Noragami Aragoto

Og så en masse andre, der lyder måske-værd-at-se ud fra beskrivelsen:
  • A Corpse is Buried (etc.etc.)
  • Comet Lucifer
  • Concrete Revolutio
  • Gakusen Toshi Asterisk
  • Heavy Object
  • Shomin Sample
  • Star Mu
  • Subete ga F ni Naru
  • Taimadou Gakuen 35 Shiken Shoutai
  • JK-Meshi!
  • Komori-san wa Kotowarenai!
  • Onsen Yousei Hakone-chan

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime efterår 2015

Indlægaf nielsm » søn 25. okt 2015 10:28

Foreløbig status:
Jeg har set alle de ovenstående bortset fra ARIA the Avennire (ikke udkommet endnu), StarMu (gider nok alligevel ikke), og Taimadou Gakuen (bør give den en chance snart).

Har droppet Sakurako-san/Beautiful Bones, og formentlig også JK-Meshi.

Specielt positive indtil videre:
- Haikyuu 2
- Alting bliver F/The Perfect Insider
- Comet Lucifer
- Rakudai Kishi (god i forhold til præmissen)

Diverse anime der dog spdcielt er godt:
- FLCL

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime efterår 2015

Indlægaf SsjGogo » søn 25. okt 2015 16:36

One Punch Man er en genial komedieserie, især hvis man i forvejen er glad for den japanske humor, som i serien både er underspillet og ekstremt overspillet, at det går op i en højere enhed.

Serien er dog også en anelse monoton - hvilket bliver spændende at se, hvordan det går i Anime format!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime efterår 2015

Indlægaf nielsm » lør 31. okt 2015 10:06

Concrete Revolutio er heller ikke værst, har i hvert fald nogen farverige karakterer, men historien er lidt svær at følge med i indtil videre.

Her er en der har prøvet at stille tingene i kronologisk rækkefølge: http://anitay.kinja.com/making-sense-of-the-concrete-revolutio-timeline-so-far-1738566900

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime efterår 2015

Indlægaf supergummibear » lør 6. feb 2016 00:17

Hov det er vidst en smule sent... *_* Efteråret var en lidt sløv sæson, der ikke bød på særlig meget som var interessant at se, bortset fra et par gode sequels og selvfølgelig ONE PUNCH MAN! 8D

Comet Lucifer (kun set 6 afsnit)
Billede
Det kan godt være at serien er blevet bedre efter de første 6 afsnit, men jeg tvivler… Faktisk var den ikke så dårlig, den havde bare en meget typisk handling – dreng møder mystisk pige -> pigen har mystiske kræfter og …en sten slange -> Og BOOM pludselig er der kæmpe mechaer over alt! :S
Okaaaaaay måske er det ikke helt sådan (jeg sprang et par uvigtige trin over :p ) MEN NÆSTEN!
Plottet var mig bare for kedeligt, men det er dog bedre end det efterhånden obligatoriske ”high school elever med magiske våben plot”. :/

Dance with Devils
Billede
“Sing with Devils” - ville klart have været en bedre titel, eller måske “tilfældige udbrud af sang - Devils Edition”. For man kunne godt have signaleret det der MUSICAL element i serien, lidt bedre. (Det kan da også være mig, der er lidt tungnem og ikke lige havde set linket mellem sang og dans, det skal jeg da selvfølgelig ikke kunne sige ;D ). I starten kom det i hvert fald meget bag på mig at karakterne pludselig begyndte at synge, også fordi det virkeligt bare kommer ud af den blå luft.
Det er et af de bedre reverse harems fra 2015, selv om titlen får en til at tænke på Diabolik Lovers, men så dårlig er den dog ikke :p Hovedpersonen er stadig ikke den hurtigste knallert på havnen, men hun udvikler sig lidt hen ad vejen og tager faktisk en del handling i de sidste par afsnit. Herrerne i serien er stadig meget stereotypiske, men da der ikke er så mange af dem, er de lette at adskille fra hinanden om ikke andet. Der til kommer at nogle af dem faktisk har en mere solid baggrunds historie, jeg tænker især på den såkaldte ”bror” til Ritsuka (hint hint, nej det er ikke at spoile, for det er pænt meget åbenlyst fra starten af :p ).
Handlingen er ikke den bedste, men historien hænger da nogenlunde sammen. På musik fronten overrasker serien mig, mest fordi jeg måske heller ikke rigtigt kan se linket mellem djævle og sang, men skaberne har fået det til at fungere, mange af sangnumrene har sådan en undertone at melodrama og mystik, som passer meget godt til serien. Selvfølgelig var jeg ved at dø af grin, da Chihuahua hunde koret kommer på i omkvædet af Loewens præsentations sang, men hvem ville ikke være det, når en person midt i en sang forvandler sig til en langhåret Chihuahua der hyler op med månen.
Kort sagt: Er du til sang og reverse harems er det lige noget for dig ;) Men ellers så hold fingerne væk xD

Diabolik Lovers - more Blood
Billede
Ja jeg har simpelthen tvunget mig igennem endnu en blodsugende sæson af diabolik lovers, og det bliver altså stadig ikke rigtigt bedre af det :P Yui burde længe være død af blodmangel, med alt det blod de vampyrer hele tiden suger ud af hende. Sæsonen havde dog lidt mere handling end den forgangne. Selv om det langt fra kan rede noget som helst.
Kort sagt: LAD VÆR!

Digimon Adventure tri 1 - Saikai (REUNION)
Billede
Tja siden jeg nu har ventet så længe på Digimon tri, skulle det da lige nævnes at jeg endelig fik set den første del af Digimon tri filmrækken. Og det var faktisk ikke så tosset! :O Ja de trælse og alt for lange 3D animations sekvenser hvor dyrene bare ”digi-evolver” (kan faktisk ikke huske om det var det man oversatte begrebet til på dansk, men mener det var noget i den stil :/ ), tog sin tid, men var gjort helt i den gamle adventure series ånd. Meget af musikken fra den gamle serie var også bibeholdt, hvilket jo kun var med til at glæde en nostalgitosse som mig *_* .
Designet af karakterne var gjort mere ”voksent”, de vilde farver var meget nedtonet og det er tydeligt at man igen forsøger at ramme de gamle fans af serien, det vil sige = mig :D og det er egentlig lykkes til fulde (kan kun tale på egne vegne her :P). Historien er nok det eneste store punkt jeg sådan er lidt i tvivl om jeg skal skrive noget til endnu, da første film bare har været et stort ”build up” til det der senere skal ske i de senere film. Jeg glæder mig dog til resten og kan klart anbefale filmen til alle gamle digimon fans, da et gensyn med Tai, Agumon og resten af holdet sikkert også vil glæde dem. :) (Y) (Y)

Gakusen Toshi Asterisk
Billede
Bedre kendt som The Asterisk War, hvilket ikke rigtigt siger særlig meget om serien, krig er der i hvert fald ikke noget af. Til gengæld byder serien på en masse 2 mands kampe med store upraktiske våben, og et meget typisk harem plot, med den sædvanlige harem helt og som igen skal hjælpe alle sine damer :P Selv om de egentlig burde kunne forsvarer dem selv, da de alle sammen tilhører skolens bedste elever inden for det her våben konkurrence halløj (ja serien gør ikke det store ud af at forklarer os hvordan de her våben fungere, så jeg regner med at det ikke er så vigtigt). Jeg skulle hive mig igennem de første mange afsnit, da der hele tiden bliver lagt op til at de skal kæmpe mod andre skoler i den her konkurrence, men faktisk er det kun de sidste 4 afsnit der egentlig omhandler det. Resten af tiden går Ayato (protagonisten) rundt og lærer alle de kvindelige stereotyper at kende og deres motiv for at være med i konkurrencen.
Kort sagt: Kedelig vimser-rundt-med-magiske-våben-harem-serie du ikke gider spilde din tid på – manner jeg fatter ikke at de gider lave en sæson 2 af det gøjl, suk nogen må jo kunne lide det -_-

Heavy Object (set 12 episoder)
Billede
(Indsæt dårlig joke om ”tunge objekter” her :p ) Heavy Objects er en rigtigt Michael Bay serie, den indeholder action, kæmpe robotter, smukke kvinder, terrorister, skudsekvenser, gidseltagning, massedrab og fremfor alt EKSPLOSIONER!! I princippet består serien af en masse mini arks på 2-3 afsnit. Hver gang bliver Qwenthur og Havia sendt på en ny umulig mission, som de alligevel på en eller anden måde formår at komme helskinnet igennem, om end det kun er sådan lige på kanten. På en eller anden måde kan jeg godt lide vores småperverse helte, de to er et sjovt duo, der gør at serien faktisk er sjov at se. *_*

K: Return of Kings
Billede
K serien har altid været lidt en mærkelig affære, mest fordi jeg som sådan ikke aner hvilken demografi den egentlig retter sig imod? Ikke desto mindre er serien en fryd for øjnene da alt ser så godt ud, animationen er god og farverne er utrolig levende og smukke at se på.
Jeg kan huske at jeg syntes historien i første sæson var ret så spændende, desværre er den knapt så god i den her sæson. Et lille råd til de folk der går lige fra sæson 1 til sæson 2, husk at se filmen K:Missing Kings ind imellem, da sæson 2 referere en helt del gange til de hændelser der sker i filmen. Ikke at filmen er så særlig god (”ninja” scenen er klart den bedste *_* ), men den binder de to sæsoner godt sammen.

Tilbage til sæson 2. K serien har altid haft en træls måde at prioritere sine karaktere på, da den nærmest gør det omvendt af hvad man et vant til. Det jeg mener er at serien fokusere mere på den brede mængde af bi-karakterer end sine hovedpersoner. Normalt ville man jo antage at de karakterer man får præsenteret enkeltvis i starten med hver deres baggrunds historie, og specielle personlighed ligesom er hovedpersonerne, i K´s tilfælde burde det være Shiro, Kuroh og Neko, da de også har en del indflydelse på begivenhedernes gang. I sæson 1 fylder de da også en del, men i sæson 2 er det faktisk de 3, der får mindst tid på skærmen! :( Ja jeg ved godt det er en mindre detalje for de interne kampe og konflikter mellem de forskellige klaner fylder meget i denne sæson, og der skal jo også være tid til de mange panty shots af Awashima og Neko (det er her jeg virkelig er forvirret omkring seriens målgruppe :S ), men det er bare ikke særlig spændende, og det er nok det der er 2. sæsons store problem, handlingen fungerer ikke! Der er mange huller som ikke giver mening, og det er en skam for karakterne er ikke dårlige, så det er lidt synd at den skal fejle på noget så banalt som en dårlig historie, jeg havde ellers glædet mig meget til serien, som i det mindste slutter nogenlunde okay.
Kort sagt: Har du set første sæson, skal du ikke glæde dig for meget til anden sæson.

Lance N´ Masques (set 4 afsnit)
Billede
De fire afsnit jeg så var egentlig okay… det fangede mig bare ikke, handler om en moderne ridder ved navn Youtarou, som bliver ven med den her lille pige, der bor helt alene i en stor villa, kun omgivet af de maids der passer og vedligeholder stedet. Historien går så på at pigen Makio bliver reddet af Youtarou forklædt som den her mystiske ridder, da han har et ”den-hvide-ridder” kompleks. Hver gang et menneske er i nød ændre han personlighed (fra typisk normal anime protagonist til den typiske ridderlig harem helt) han forklæder sig og bliver til ”KNIGHTO! LANCER! ” – eller det er i hvert fald hvad Makio kalder ham, hun ved ikke at det i virkeligheden bare er Youtarou, for hans personlighed er jo helt anderledes. I hvert afsnit kommer der flere kvindelige karaktere til, forholdet mellem Youtarou og Makio udvikler sig ikke og jeg tvivler på at hun nogensinde finder ud af, at Youtarou er den ridder der reddede hende. Så jeg opgav bare fordi plottet afveg mere og mere fra sit udgangspunkt af, og der ikke sker noget der rigtigt er relevant for historien. Animationen var ikke den bedste, og selve tegnestilen var heller ikke mig, så der var ikke noget der afholdt mig fra at afbryde den, karakterne er ellers meget søde.

Noragami Aragoto
Billede
Endnu en god sæson af Noragami, jeg ville bare ønske at der var flere afsnit, det går så hurtigt når det kun er 12 episoder. Bisshamon arken var virkelig god. Dejligt at se at både tegnestil og musikken var som den plejer at være og at OP og ENDs sangene var lavet i samme stil som i første sæson. Noragami er stadig virkelig god, kan ikke rigtigt skrive så meget negativt om den, andet end at arken bagefter Bisshamon var længe om at komme i gang.
Kort sagt: Noragami er stadig nice 8) .

One Punch Man
Billede
ONE PUUUUUAAAAAAANNNCH !!! Ja hvis OP´en ikke gør en hyped, så ved jeg ikke hvad der gør :P
Hvorfor får den serie ikke den omtale den har fortjent !!? :/
One Punch Man er det mest episke, fedeste, sejeste, niceste og mest fantastiske jeg har set i år 2015 (og så kan der da vidst heller ikke komme flere gode tillægsord på den sætning) ;)

Superhelte konceptet har for mig været en død fisk de sidste mange år. Bl.a. fordi film industrien bliver ved med at producere film med mere eller mindre, mere og mere intetsigende helte (host host ANT-MAN ;D ), der alle følger næsten samme formel. Så det er vildt godt at se at der endelig er noget, der viger helt fra mængden! $_$
I bund og grund handler One Punch Man, om en mand der kan besejre alt, i et enkelt slag med sine bare næver – OG DET ER DET! Der er ikke andet i det. De første par afsnit er lidt episodiske, Saitama (vores HERO) besejre det ene store monster efter det andet og det går langsomt op for seerne, at der virkelig ikke findes noget han ikke kan klarer. Efter dette begynder det mere underliggende plot at vise sig og det er kun med til at hæve seriens potentiale, da de ting som Saitama som Helt må stå model til, virkelig er uretfærdige (ordsproget den hest som bedst fortjener havren, må tit nøjes med hø, giver i hvert fald god mening her). :(

Helt ærlig selv hvis serien var blevet ved sit episodiske plot, som i starten. Havde jeg alligevel været tilfreds. For det er utrolig morsomt at man inden kampen går i gang kan sidde og smågrine af modstanderen, som man bare ved bliver smadret godt og grundigt, så snart Saitama dukker op >:) >:) .
Spoiler: vis
Synes stadig at en af de fedeste scener er der hvor Saitama bider Sonics sværd over med tænderne! (gad vide hvilken tandpasta han bruger?? :/ )Billede
Tilbage på sporet, historien udvikler sig i en retning jeg ikke havde regnet med, gad vide hvad det hele ender med? Et svar man desværre ikke får i serien indtil videre, så vi må bare håbe på at der kommer en sæson 2 på et tidspunkt. :)
Saitama er helt klart en af mine nye ”all time” ynglings anime karaktere! Mest af alt fordi han hverken er født med sin superkraft, ej heller har han fået den via en tilfældig hændelse. Nej han har trænet sig til den, så meget at han faktisk er blevet skaldet! Dertil kommer at han bare er en Helt - for SJOV, han har ikke noget underligende motiv for at være en Helt, han er ikke drevet af hævn eller pligt eller har et frelserkompleks. Han gør det fordi han synes det er sjovt. Modsat Genos (hans cyborg lærling) der har et bestemt motiv og noget han gerne vil opnå.

Jeg er vild med animationen og musikken, især åbnings sangen er bare for meget, men det er det, der bare gør at den passer perfekt til seriens overvældende awesomeness, der er det ikke bare nok med en normal upbeat j-pop sang, nej der skal skrig og skrål til!
Saitama er min HELT!!
Kort sagt: SE DEN NU !!! Eller nej, gem den til engang hvor du mister lysten til at se anime eller mener at du har set alt det der er værd at se, for det har du ikke så længe du ikke har set ONE PUUUUUUUUUUUUAAAAAAANNCH MAN! 8D 8D 8D

Owari no Seraph: Nagoya Kessen-hen
Billede
Owari havde en vildt kedelig første sæson, men der har altid været et eller andet omkring serien, som jeg ikke kan beskrive, men det har gjort at jeg alligevel mente at jeg skulle give sæson 2 en chance… Og det var vidst vildt godt at jeg gjorde det for 8) DAMN ITS GOOD eller det blev det i hvert fald. Sæson 2 var fuld af alt det sæson 1 manglede, bl.a. gode kampe, og mere fokus på nutiden frem for fortiden, og ja der skete bare noget hele tiden, de forbandede cliffhangers mange af episoderne havde, gjorde det godt nok hårdt at vente en hel uge ind imellem, så til dem der ikke har set den endnu, i er heldige at i ikke skal vente så længe mellem afsnittene. Det var også en god afslutning sæsonen havde. Jeg glæder mig til at se mere, selv om der jo nok går lidt tid, inden vi for mere Owari at se, men jeg kan vente! :'( (eller sådan da… måske bare et enkel kig i mangaen :p ).
Kort sagt: Opgiv ikke Owari bare fordi første sæson var kedelig, for sæson 2 retter 100% op på det (Y) (Y)

Sakurako-san no Ashimoto ni wa Shitai ga Umatteiru
Billede
Det kan gøres kort: Øv bare endnu en episodisk krimi serie, med flotte farver og nogle gode men bittersøde historier :/

StarMyu (High School Star Musical)
Billede
Så… jeg tror at jeg bliver nød til at indrømme noget her… Jeg kan godt lide musicals og jeg kan også godt lide pretty boys/bishounens, så en serie der kombinere de to ting, hvor musikken er god og tegnestilen ikke er rædsom, er jo nærmest et lille mirakel i mine øjne $_$ Ja plottet er desværre ikke noget særligt, og det ender nøjagtigt som man forventer, men karakterne har personlighed og de kan synge uden det lyder forfærdeligt. I første afsnit sad jeg nærmest med hænderne helt oppe ved ørene, viskede til mig selv: ”åh nej lad dem ikke synge! :O ” Men det lyder okay og det bliver bare bedre og bedre. Musiksekvenserne er næsten en oplevelse for sig, nogen gang danser karakterne rundt i bedste idol stil og andre gange er de nærmest lavet som en lille musikvideo, hvor karakterne synger eller danser rundt på steder hvor det egentlig ikke giver mening, men det gør ikke noget *_* Come on, i en af sangene sidder Nayuki på en delfin mens de sammen flyver op mod stjernerne - just saying that´s so cute <3 Eller Tsukigami´s dansen rundt på vand og blomster, jeg elsker den sang! Når tilbage på sporet… :p
Kort sagt: Er du til sang og pretty boys, så er StarMyu et must watch ;-)


Taimadou Gakuen 35 Shiken Shoutai
Billede
Serien har mange af de same problemer som Asterisk War, det er en kedelig harems serien uden meget handling.
Hmmmm…. nu når jeg tænker over det så har efterårs sæsonen faktisk haft utrolig mange harems serier på programmet: - Gakusen Toshi Asterisk, Hidan no Aria AA, Lance N´ Masques, Rakudai Kishi no Eiyuutan, Taimadou Gakuen 35 Shiken Shoutai. Når så er det nok derfor jeg ikke rigtigt synes at der har været meget at komme efter i den her sæson :P
Taimadou har nogle lidt mere troværdige karaktere, i bund og grund er de lige så kedelige som i Asterisk, men der er alligevel lidt mere ved dem, måske er det fordi de hver får dedikeret et eller 2 afsnit som virkelige er fokuseret omkring dem, derefter er det kapitel ligesom lukket og de spørgsmål omkring karakteren, som vi måtte have er besvaret og vi behøver ikke vide mere. Serien tager heller ikke sig selv særlig seriøst, de scenarier og klichér karakterne kommer ud for, har man som seer længe gennemskuet inden de finder sted og serien gør ingen ting for at skjule det. Fanservicen går serien heller ikke stille med, men det er okay i forhold til at det er den type serie som serien nu engang er :p
Kort sagt: Kan godt ses, hvis du bare skal have noget støj i baggrunden, mens du æder dine cornflakes :3
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster