Alting bliver F / The Perfect Insider

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Alting bliver F / The Perfect Insider

Indlægaf nielsm » søn 29. nov 2015 12:34

Subete ga F ni naru (Alting bliver F/Det hele bliver F) med engelsk (under)titel The Perfect Insider er en noitaminA-anime der kører lige for tiden. Historien er et mord-mysterie med datalogiske undertoner, og er baseret på en roman.

Kan ses på Crunchyroll

Den centrale person i historien er Magata Shiki, et geni der som ung dræber begge sine forældre. Hun bliver dog erklæret psykisk syg i gerningsøjeblikket og dømmes til anbringelse. Hun lader sig låse inde i en isoleret bolig i et forskningsenter på en isoleret ø, og bor der i nu 15 år. I løbet af de 15 år er den eneste kontakt hun har med omverdenen videomøder, og ingen mennesker kommer ind eller ud af hendes bolig.

Her ankommer vores hovedpersoner til øen og forskningscenteret, blandt andet for at have et videomøde med professor Magata. Dog har de andre personer på forskningscenteret ikke kunnet få kontakt med professoren i en uges tid. Det er meget usædvanligt, og de beslutter sig sammen for at åbne for den isolerede bolig. Lige før de kan det sker der dog det mest uventede: Døren til boligen åbner sig, og ud kommer en robotvogn kørende. På den står liget af Magata Shiki, iklædt en bryllupskjole, og med både arme og ben amputeret.

Og det er her mysteriet starter, dog ikke helt før endnu et mord finder sted.


Ud over at have en ganske velskrevet historie, har denne anime også nogen grafisk flotte OP og ED animationer.

Her skriver skaberede af ED animationen om værktøjer og ideer: http://baku89.com/article/2394

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Alting bliver F / The Perfect Insider

Indlægaf supergummibear » man 30. nov 2015 00:21

Jeg er også meget betaget af især seriens OP, for sangen er egentlig meget catchy :D og animationen fungere overraskende godt og giver nogle små hints til hvad serien handler om. Dog er sangen jo så lidt malplaceret da melodien er ret poppede, og det synes jeg måske ikke passer så godt til en mørk og mystisk thriller/krimi serie :/

Jeg må sige at historien virkelig tager sin tid om at komme i gang. Hovedpersonerne Nishinosono og Saikawa-sensei har jeg haft utrolig svært at vænne mig til, mest af alt fordi de begge to er sådan lidt mærkelige :S

Det mest fascinerende er nok Shiki Magata selv, både hvordan hun er/var og tænker/tænkte, ja til de folk der læser med, i har jo nok regnet ud at jeg har mine egne teorier om hvor vidt hun nu er død eller ej :p
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Alting bliver F / The Perfect Insider

Indlægaf nielsm » lør 19. dec 2015 11:13

Så er serien slut og jeg har også fået set afslutningen. Den var vel okay, ikke dårlig, men umiddelbart heller ikke værd at mindes for andet end stilen.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Alting bliver F / The Perfect Insider

Indlægaf JoaCHIP » lør 19. dec 2015 12:10

supergummibear skrev:Dog er sangen jo så lidt malplaceret da melodien er ret poppede, og det synes jeg måske ikke passer så godt til en mørk og mystisk thriller/krimi serie :/

Jeg synes nærmest mere det er reglen end undtagelsen, at OP og ED er noget super catchy pop som slet ikke passer til indholdet.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Alting bliver F / The Perfect Insider

Indlægaf supergummibear » lør 19. dec 2015 23:57

JoaCHIP skrev:
supergummibear skrev:Dog er sangen jo så lidt malplaceret da melodien er ret poppede, og det synes jeg måske ikke passer så godt til en mørk og mystisk thriller/krimi serie :/

Jeg synes nærmest mere det er reglen end undtagelsen, at OP og ED er noget super catchy pop som slet ikke passer til indholdet.


Tja det er sådan lidt forskelligt synes jeg :/ nogen gange matcher OP og ED meget godt med serien de repræsentere.
Andre gange er det helt ved siden af og det fungere ved nogen serier men langt fra alle, som jeg også synes er lidt tilfældet her, men det er jo op til den enkelte at afgøre.

Jeg synes ikke det giver mening i det her tilfælde, da seriens temaer er ret så mørke og dystre, (vi taler trods alt om en serie hvor et lig i en brudekjole kommer rullende ind på et bord uden arme og ben!).
Det kan også være at OP´en skal udtrykke karakternes underlige personaer, i så fald passer melodien egentlig ret godt til serien, problemet er bare at det næsten går hen og overskygger selve indholdet i serien.

Jeg har også fået den set færdig og giver nielsm ret i at det ikke er noget, man som sådan kommer til at huske for andet end stilen.
Der er ikke så meget at sige om den, hvis man er til psykologiske krimi/ thrillers så er det da okay men ikke noget man behøver at se :p
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Alting bliver F / The Perfect Insider

Indlægaf nielsm » søn 20. dec 2015 09:10

OP sangen virker dog til at være tematisk, selvom musikken er meget upbeat.

Jeg har ikke læst eller lavet en detaljeret oversættelse, men det grundlæggende tema i sangen, som forøvrigt hedder "talking", er at føle behov for at tale med en bestemt anden person. Teksten udtrykker usikkerhed på sig selv, og noget fantaseren om hvordan det kunne gå. Der er vist også nogen afsnit der fokuserer på at lytte til partneren og få fortalt alle de ting man gerne vil forstå ved ham/hende.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 33 gæster