Nu sidens kode er kommet trygt ind i dette årtusinde, er det tid til vores årlige kåringer af vores favorit-anime for det forgangene år. Mange af kategorierne er blevet pensioneret, så det er lettere for folk at udfylde, så jeg håber flere vil skrive deres årsfavoritter og deltage i diskussionen. Der er også en lille ændring med hvilke anime der kan blive nomineret, de behøver ikke være startet i år, men de skal være afsluttet i 2015! Har en anime fra tidligere år ikke været tilgængelig for et vestligt publikum før 2015, så må den også godt skrives på folks lister.
Kategorierne er som følger:
Bedste stykke musik i en anime:
Bedste mandlige rolle:
Bedste kvindelige rolle:
Mest skuffende anime:
Mest positivt overraskende anime:
Dårligste anime:
Sidst men ikke mindst top 5 over årets bedste anime i rækkefølge (og det var 5, ikke 40 gummibear )
Anime året 2015
Redaktør: Willow
- l.mathiasen
- Le Critique
- Indlæg: 3147
- Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
- Kontakt:
- supergummibear
- Jonin
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
- Køn: Kvinde
- Geografisk sted: Et sted i verden
Re: Anime året 2015
l.mathiasen skrev:Sidst men ikke mindst top 5 over årets bedste anime i rækkefølge (og det var 5, ikke 40 gummibear )
Hahahah Ja ja ja, så må jeg da nok hellere holde mig til 5 ....... MÅSKE
I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me
- l.mathiasen
- Le Critique
- Indlæg: 3147
- Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
- Kontakt:
Re: Anime året 2015
Det ser ud til at jeg skal åbne ballet i år, så ok da. Jeg synes det har været et godt år, med meget forskelligt seværdigt anime, jeg har selv været mest til komedier denne gang, hvilket mine valg også afspejler.
Bedste stykke musik i en anime:
Himouto! Umaru-chan https://www.youtube.com/watch?v=b6-2P8RgT0A
Bedste mandlige rolle:
Saitama fra One-Punch Man
Bedste kvindelige rolle:
Ougi Oshino (Hvis Ougi tæller som kvinde?) fra Owarimonogatari
Mest skuffende anime:
Gundam Reconguista in G
Mest positivt overraskende anime:
Yamada-kun and the Seven Witches
Dårligste anime:
Valkyrie Drive: Mermaid
TOP 5
5 Food Wars: Shokugeki no Soma
4 Yamada-kun and the Seven Witches
3 Yurikuma Arashi
2 One-Punch Man
1 Shirobako
Kommentarer
Mest skuffende anime:
Jeg havde sådan glædet mig til den Gundam serie, endelig en ægte Tomino serie efter nogle meget dårlige forsøg de senere år. Men han burde nok havde nydt sit otium i stedet for. Jeg tror desværre ikke rigtigt nogen forstår den historie, men lad os huske Tomino for sine gode værker i stedet, og så se Iron-Blooded Orphans i stedet, det er nemlig den Gundam serie vi har ventet på!
Dårligste anime:
Det kan godt være at Cross Ange var en gang plat overdrevet fanservice uden megen tanke bag, men selv på en dårlig dag er det team der står bag, bedre end Arms på deres bedste. Lad mig sige det på denne måde, Valkyrie Drive er ikke lavet på Arms bedste dag, langt fra! Sjældent at jeg må opgive en anime på grund af min krop stritter så meget imod at jeg får kvalmefornemmelser,
Bedste stykke musik i en anime:
Himouto! Umaru-chan https://www.youtube.com/watch?v=b6-2P8RgT0A
Bedste mandlige rolle:
Saitama fra One-Punch Man
Bedste kvindelige rolle:
Ougi Oshino (Hvis Ougi tæller som kvinde?) fra Owarimonogatari
Mest skuffende anime:
Gundam Reconguista in G
Mest positivt overraskende anime:
Yamada-kun and the Seven Witches
Dårligste anime:
Valkyrie Drive: Mermaid
TOP 5
5 Food Wars: Shokugeki no Soma
4 Yamada-kun and the Seven Witches
3 Yurikuma Arashi
2 One-Punch Man
1 Shirobako
Kommentarer
Mest skuffende anime:
Jeg havde sådan glædet mig til den Gundam serie, endelig en ægte Tomino serie efter nogle meget dårlige forsøg de senere år. Men han burde nok havde nydt sit otium i stedet for. Jeg tror desværre ikke rigtigt nogen forstår den historie, men lad os huske Tomino for sine gode værker i stedet, og så se Iron-Blooded Orphans i stedet, det er nemlig den Gundam serie vi har ventet på!
Dårligste anime:
Det kan godt være at Cross Ange var en gang plat overdrevet fanservice uden megen tanke bag, men selv på en dårlig dag er det team der står bag, bedre end Arms på deres bedste. Lad mig sige det på denne måde, Valkyrie Drive er ikke lavet på Arms bedste dag, langt fra! Sjældent at jeg må opgive en anime på grund af min krop stritter så meget imod at jeg får kvalmefornemmelser,
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord
Re: Anime året 2015
Jeg har - næsten - ikke set Anime i 2015, pga familieforøgelse, flytning, arbejde m.v. og desværre også en manglende lyst.
Med andre ord så duer jeg ikke til en top 5 liste.
Jeg er dog rigtig glad for, at One Punch Man er på listen hos en garvet Anime rotte, da det er en af de mest spændende karakter jeg har stødt på længe (læser mangaen).
Generel er serien præget af fed, knastør, japansk humor og bør ses/læses af alle. *fanboy out*
Med andre ord så duer jeg ikke til en top 5 liste.
Jeg er dog rigtig glad for, at One Punch Man er på listen hos en garvet Anime rotte, da det er en af de mest spændende karakter jeg har stødt på længe (læser mangaen).
Generel er serien præget af fed, knastør, japansk humor og bør ses/læses af alle. *fanboy out*
www.gogonoter.dk
Re: Anime året 2015
Så meget anime har jeg ikke set i år men ud fra det jeg har set giver jeg følgende personlige vurdering:
Bedste stykke musik i en anime: Afslutningstemaet til Death Parade
Bedste mandlige rolle: Saitama
Bedste kvindelige rolle: Kumiko Oumae
Mest skuffende anime: Tokyo Ghoul √A
Mest positivt overraskende anime: Hibike Euphonium
Dårligste anime: Har ikke fulgt med i nogle serier som jeg syntes der var decideret dårlige. Jeg droppede Nagoto-yuki chan no shoushitsu, fordi jeg ikke brød mig om den. Jeg så den dog ikke færdig, så om den bliver bedre skal jeg ikke kunne sige. Det skal nok også tages med at jeg er rigtig glad for den oprindelige serie, hvilket gør min holdning uhyre subjektiv.
Top 5
1. One Punch Man
2. Shigatsu wa kimi no uso (startede i efterårssæsonen 2014 men sluttede i marts 2015)
3. Death Parade
4. Hibike Euphonium
5. Shirobako
Bedste stykke musik i en anime: Afslutningstemaet til Death Parade
Bedste mandlige rolle: Saitama
Bedste kvindelige rolle: Kumiko Oumae
Mest skuffende anime: Tokyo Ghoul √A
Mest positivt overraskende anime: Hibike Euphonium
Dårligste anime: Har ikke fulgt med i nogle serier som jeg syntes der var decideret dårlige. Jeg droppede Nagoto-yuki chan no shoushitsu, fordi jeg ikke brød mig om den. Jeg så den dog ikke færdig, så om den bliver bedre skal jeg ikke kunne sige. Det skal nok også tages med at jeg er rigtig glad for den oprindelige serie, hvilket gør min holdning uhyre subjektiv.
Top 5
1. One Punch Man
2. Shigatsu wa kimi no uso (startede i efterårssæsonen 2014 men sluttede i marts 2015)
3. Death Parade
4. Hibike Euphonium
5. Shirobako
- supergummibear
- Jonin
- Indlæg: 343
- Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
- Køn: Kvinde
- Geografisk sted: Et sted i verden
Re: Anime året 2015
Når jamen så pyt da Så holder jeg mig slavisk til reglerne denne gang...
Bedste stykke musik i en anime: Kuroko no Basket 3 (OP 7 – Memories)
Bedste mandlige rolle: Mika (Mikaela Hyakuya) - Owari no Seraph
Bedste kvindelige rolle: Yona - Akatsuki no Yona
Mest skuffende anime: Aldnoah.Zero 2
Mest positivt overraskende anime: Yamada-kun to 7-nin no Majo
Dårligste anime: Absolute Duo
Top 5 over årets bedste anime:
5. Death Parade
4. Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
3. Shirobako
2. Gakkou Gurashi
1. One Punch Man
Bedste stykke musik i en anime: Kuroko no Basket 3 (OP 7 – Memories)
Bedste mandlige rolle: Mika (Mikaela Hyakuya) - Owari no Seraph
Bedste kvindelige rolle: Yona - Akatsuki no Yona
Mest skuffende anime: Aldnoah.Zero 2
Mest positivt overraskende anime: Yamada-kun to 7-nin no Majo
Dårligste anime: Absolute Duo
Top 5 over årets bedste anime:
5. Death Parade
4. Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
3. Shirobako
2. Gakkou Gurashi
1. One Punch Man
I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me
- l.mathiasen
- Le Critique
- Indlæg: 3147
- Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
- Kontakt:
Re: Anime året 2015
Jeg ville egentlig vente på at der kom flere svar inden jeg kommenterede noget, men de lader vente på sig, og så ender det med at jeg glemmer hvad jeg vil sige.
One punch man ser som forventet ud til være universelt elsket. Men det er også den mest animeagtige anime længe.
Shirobako er lidt mere overraskende, da selv om det var en populær anime, er det jo arbejdspladskomedie som nok ikke ville give meget mening for især de yngste fans.
Jeg synes også at både sneffe og supergummibears valg er gode anime, men der har jo også været mange gode at vælge imellem. Men ingen Jojo indtil videre!
One punch man ser som forventet ud til være universelt elsket. Men det er også den mest animeagtige anime længe.
Shirobako er lidt mere overraskende, da selv om det var en populær anime, er det jo arbejdspladskomedie som nok ikke ville give meget mening for især de yngste fans.
Jeg synes også at både sneffe og supergummibears valg er gode anime, men der har jo også været mange gode at vælge imellem. Men ingen Jojo indtil videre!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord
- nielsm
- Missing-Life
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
- Køn: Mand
- Geografisk sted: 輪場
- Kontakt:
Re: Anime året 2015
Top 5:
1. Shirobako
2. Hibike! Euphonium
3. Hello!! Kiniro Mosaic
4. Koufuku Graffiti
5. Yuru Yuri 3 HAI!
Mest positivt overraskende: Tesagure! Bukatsumono spin-off
Mest skuffende: Aldnoah Zero S2
Dårligste (jeg har set): Danchigai
Bedste mandlige rolle: Tarou (Shirobako)
Bedste kvindelige rolle: Shirayuki (Akagami no Shirayukihime)
Bedste stykke musik: Shiawase Graffiti (Koufuku Graffiti, preview sangen)
1. Shirobako
2. Hibike! Euphonium
3. Hello!! Kiniro Mosaic
4. Koufuku Graffiti
5. Yuru Yuri 3 HAI!
Mest positivt overraskende: Tesagure! Bukatsumono spin-off
Mest skuffende: Aldnoah Zero S2
Dårligste (jeg har set): Danchigai
Bedste mandlige rolle: Tarou (Shirobako)
Bedste kvindelige rolle: Shirayuki (Akagami no Shirayukihime)
Bedste stykke musik: Shiawase Graffiti (Koufuku Graffiti, preview sangen)
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster