Anime Vinter 2016

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Anime Vinter 2016

Indlægaf supergummibear » lør 6. feb 2016 01:28

Når.. var der ikke engang oprettet en tråd endnu for anime vinteren 2016, det laver jeg da hermed om på så :p

For det viser sig at jeg faktisk har haft så meget tid denne måned, at jeg næsten har kunne nå at lave et preview af de serier jeg følger i denne sæson! :) Og hvilken sæson start, de fleste serier har faktisk formået at give et godt førstehåndsindtryk (Y)

Active Raid: Kidou Kyoushuushitsu Dai Hakkei
Billede
I Active Raid følger vi i en nær fremtid en politienhed kaldet Unit 8, der benytter sig af såkaldte Will Wears (mecha lignede rustninger) til at bekæmpe kriminalitet med. Minder om en blanding mellem Psycho Pass og Tiger and Bunny, tvivler dog på at historien er lige så god, indtil videre har den kørt på en episodisk ”skinne” (hæ hæ… okay den var dårlig, de kører faktisk rundt i en togvogn *_* ).

Ajin
Billede
Burde jeg læse mangaen? Eller burde jeg lade vær? Ajin er spændende, gider ikke engang rette en øv kommentar til computer animationen, for den er ikke så dårlig som den plejer at være, men Polygon Pictures bliver aldrig mit ynglings anime studie, det er helt sikkert :(

Akagami no Shirayuki-hime 2
Billede
Oh the fluffy feelings is back! Og jeg elsker det, hmm har dog på fornemmelsen at tegnestilen har forandret sig nogle steder…

Ansatsu Kyoushitsu 2
Billede
Mere Assassination Classroom det bliver sikkert godt. I starten synes jeg at serien var meget mærkelig, og ja det er den faktisk stadig, men på den gode måde. Karma´s engelsk i afsnit 5 var bare guld! *_* Assassination Classroom er en af de der serier, som du enten elsker eller hader. Jeg kan godt lide den, jeg elsker at der er gjort så meget ud af karakterne, det er den eneste serie der faktisk formår at gøre et klasselokale mere levende end det egentlig er. Koro-sensei styrer jeg forstår slet ikke at de ikke har flere kvaler med at skulle slå ham ihjel? :p

Ao no Kanata no Four Rhythm
Billede
Lad jer ikke narre i OP´en ser alt jo fantastisk ud, så kommer man ind i serien og ser at næsten alle fly sekvenserne er erstattet med virkelig kantet computer animation, der bare slet ikke passer ind i serien. Skoene ville jeg ellers gerne eje! Dog ville jeg aldrig tage en nederdel på når jeg skulle ud og flyve… SUK - Anime Logic, I guess… *_*

Boku Dake ga Inai Machi
Billede
Også kaldet Erased. Serien er vidst ”THE SHIT” i denne sæson, og jeg forstår virkelig godt hvorfor! :O :O Tidsrejser og plottwist rundt om alle hjørner, jeg er klar. Hvis du ikke ved hvilken serie du skal se i denne sæson, så er Erased mit bedste bud! (Y)

Bubuki Buranki
Billede
Endnu en computer animeret anime serie, som faktisk heller ikke er dårlig, den er bare sådan lidt meeeh, skal man vælge mellem den og Ajin så ved jeg godt hvilken en der vinder. Selvom karakterdesignet er meget fint :)

Dagashi Kashi
Billede
“I'll take you to the candy shop
I'll let you lick the lollipop
Go 'head girl, don't you stop
Keep going 'til you hit the spot (woah)… ;D

Jamen det er jo det jeg har manglet hele mit liv! En anime om… SLIK, ja altså det er da interessant at hører om alle de mystiske former for slik der findes i Japan, men ligefrem og lave en anime om det? *_*

Dimension W
Billede
Den dans i OP´en altså :D Serien forgår i en fremtid hvor man har fundet ud af at der eksisterer en 4. dimension kaldet dimension W, som åbenbart rummer uendelig mængder af energi ressourcer, som menneskene kan gøre brug af via specielle fusionsreaktorer, såkaldte Coils, hvilket gør at det meste kører på energien fra disse Coils af, i stedet for strøm eller brændstof. Da denne teknologi primært er ejet af firmaet New Tesla Energy, begynder der jo hurtigt at komme illegale Coils på markedet og det er så her vores hovedperson Kyoma kommer ind i billedet. Han er nemlig en ”collector” (og i gætter aldrig hvad han laver da ;D ), sammen med den mystiske kvindelige robot Mira, bliver de sendt ud for at konfiskere diverse illegale Coils og evt. finde ud af hvor disse kommer fra. Indtil videre har serien budt på meget varierede afsnit, som alle på hver sin måde har været meget gode. Skaberen af Dimension W er den samme som mangaen: King of Thorn, jeg har kun set filmen, men ud fra den, kunne serien godt gå hen og blive lidt mere kompleks end man først lige havde forventet.

Divine Gate
Billede
Et meget overaskende bidrag til sæsonen, jeg troede det ville blive endnu et ”teenager-kaster-med-magiske-våben-ting” og ja det er det også… MEN VENT! Der er mere, karakterne er faktisk lidt interessante! Hovedpersonen har tilsyneladende myrdet sine egne forældre! Serien har lidt sin egen stil, men den er egentlig okay. :/

Durarara!!x2 Ketsu
Billede
Er det mig den er gal med eller er Durarara faldet lidt i tempo? Altså jeg skal være den sidste til at klage over det, for det var godt nok svært af følge med en overgang hvor serien blev ved med at introducerer nye karaktere. Men nu virker det til at serien er tilbage på rette kurs 8)

GATE: jieitai Kanochi nite, Kaku Tatakaeri 2
Billede
SKAL VI DA IKKE SNART UD OG SKYDE DEN LORTE DRAGE? :p Jeg kunne faktisk skrive det samme om GATE 2 som jeg lige har nævnt ved Durarara, der er kommet meget mere styr på serien nu, første sæson ved svær at blive klog på men efter at der er kommet styr på sprogbarrieren og den politiske vinkel er gået lidt i baggrunden, er serien endelig begyndt på at udvikle sine karaktere lidt (Y)

Hai to Gensou no Grimgar
Billede
Yeay mere af ”fanget-i-en-RPG-agtig-verden” anime, det bliver man jo aldrig træt af (host host)… Seriens tempo er måske ikke det sværeste at følge med i, der bliver virkelig taget EN dag af gangen. Men farverne åh de er så flotte <3 ! Seriens akvarel ligende stil er jo lige mig! Den minder mig lidt om Your lie in April, det gør tonen desværre også lidt og det er skidt, der står nærmest død og fortvivlelse skrevet hen over det hele... ja det lyder mystisk når alt er så flot og farverigt, men noget siger mig at det hele ikke kan vare ved… uanset hvad, så tror jeg at det bliver en af de bedre serier i denne sæson, men den tager lidt tid om at komme i gang. :/

Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru
Billede
En musikklub der løser mysterier… tjo hvorfor ikke, gåderne er da meget opfindsomme. I hvert et afsnit kommer der en karakter mere til klubben og det er jo heller ikke dårligt når de ”tilfældigvis” står og mangler medlemmer. Hovedpersonerne Haruta og Chika har begge et crush på den samme lærer, hvilket da er med til at få folk til at trække på smilebåndet fra tid til anden. :p

Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo!
Billede
Yeay mere af ”fanget-i-en-RPG-agtig-verden” anime, det bliver man jo aldrig træt af (host host)… EJ den her gang er det faktisk mega sjovt! :D Serien ligner en kedelig lavproduceret harems serie, men komedien er spot on og det er nok mere en parodi serie end så meget andet. Kazuma får i hvert fald sit at se til, med den lorte gruppe han der er havnet i, det skal den eksplosionsbesatte ærke-magiker Megumin, den masochistiske korsridder Darkness og den mildest talt uduelige Gudinde Aqua nok sørge for.

Luck & Logic
Billede
Det første afsnit var meget godt, men derefter har den bare været kedelig-_-

Musaigen no Phantom World
Billede
Et ord: “LIMBO!” Kyoani lav nu bare noget mere Haruhi eller Full Metal Panic! i stedet for det der gøjl. Serien er ligesom alle andre serier kyoani laver, flot at se på men intet andet, det er en kedelig episodisk ”monster-of-the-week” serie / harem som ikke er værd at bruge tid på, men som vi alle ser i smug alligevel, fordi den loli bare er for cute eller fordi Mai´s meget mystiske magiske hånd besværgelser virkelig ikke burde være i sådan en serie *_*

Nijiiro Days
Billede
Rainbow days, er en kort serie omkring 4 unge knægte og deres gymnasie tid, den minder en del om kimi to boku, meget hyggelig og lidt sjov :3

Norn9: Norn + Nonet
Billede
Hmm Shojou om unge mennesker med specielle evner der bor på et luftskip kaldet Norn, har ikke helt gennemskuet om det bare er et reverse harem i forklædning endnu, men givet at serien er en omsætning af et Otome spil, så tror jeg det nok. Indtil videre er seriens farvepalette det der siger mig mest. Men hvorfor de insisterer på at rende rundt i skole uniformer, når de ikke går i skole er mig en gåde? -_-*

Prince of Stride: Alternative
Billede
Hmm hvor er det nu at jeg har set det henne før? :/
Billede
NÅR JA! *_* Manner hvor ville jeg være pigefornærmet hvis jeg var et lille anime studie i Kyoto lige nu ;D :P
Prince of stride er god, jeg havde ikke forventet det helt store når det hele bare drejer sig om løb, men der er gjort noget ud af det og løbe scenerne er faktisk noget af det bedste ved serien, men ja det er sådan set bare Free uden vand :P

Sekkou Boys
Billede
Gid man da nogen gange kunne være en flue på væggen, for jeg ville virkelig gerne have været til stede under salgspitchen til Sekko boys. Helt ærligt jamen hvordan er man overhoved kommet på den idé altså? :D Statuer der gerne vil være idoler! Det ikke kun lyder dumt, det er dumt, men også meget sjovt. S-E-K-K-O B-O-Y-S! Efter den ending sang er der vidst ingen der kan være i tvivl om hvordan man staver det xD

Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu
Billede
Okay så Rakugo er åbenbart en form for gammel stand up eller historie fortæller i Japan og det er det serien handler om, egentlig ret så interessant. Første afsnit er 45 minutter i stedet for de normale 23/24 minutter, der kan virke lidt langt, men er man først over det så begynder historien rigtigt at gå i gang ;)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2016

Indlægaf l.mathiasen » lør 27. feb 2016 18:12

Har helt glemt at skrive i denne tråd, så må hellere komme i gang.
De anime jeg godt kan lide denne sæson er som følger (lige en note, jeg har ikke taget mig sammen til at begynde på Erased endnu, selv om den nok er den mest roste anime denne sæson)

KonoSuba: God's Blessing on This Wonderful World!
Med den engelske titel kan man jo godt regne ud af det er noget tåbeligt light novel adaption. ydermere er det en af der fanget i en fantasy verden ting, og produceret af Studio Deen, så den har alt imod sig! Men den er virkelig sjov, og personerne er så uduelige som eventyrer at man sidder og griner meget af tiden, aldrig har et unwanted harem været så unwanted, og alligevel så god! Parodier går ofte tabt i japanske medier, og jeg tror simpelthen det er forlagsredaktørernes skyld, for det går fint hvis en ting har været selvudgivet først, hvilket denne serie har.
chuunibyou-magiker best girl!

Dagashikashi Dagashi Kashi? Daga Shikashi?
Da jeg var barn, var der faktisk stadig få af den slags slikbutikker tilbage her i landet (hvor de gerne var i træskur og man ringede på klokken og de kom ud fra deres egentlige butik som frisør eller tøjhandler eller noget )og de er også en anormalitet i det morderne Japan. Men det er ikke nostalgisk tilbageblik på en tid som almindelige Tokyo otaku alligevel aldrig har oplevet, men da serien har waifu bait nummer 1 denne sæson, hyperaktive Hotaru som burde skære kraftigt ned på sit sukkerforbrug, så er de alligevel godt underholdt. Jeg mistænker slikproducenter for at havde betalet for serien, så otaku vil gå købeamok mens de drømmer om deres Hotaru!
Ifølge wikipedia gemmer der sig i navnene på hovedrollen og hans far, tallene 9 og 8, altså det antal generation i slikbutikken de selv er.
Saya best girl!

Haruchika
Jeg er faktisk ikke sikker påp om jeg kan lide denne serie, eller jeg bare godt kan lide hovedrollen. Jeg troede det var sådan en musikserie, men det er det ikke rigtigt, nå pyt, Chika best girl naturligvis

Myriad Colors Phantom World
Jeg kopierer bare hvad Gummibear skrev selv om det nok bliver et andet studio der kommer til at lave den nye FMP
supergummibear skrev:Et ord: “LIMBO!” Kyoani lav nu bare noget mere Haruhi eller Full Metal Panic! i stedet for det der gøjl. Serien er ligesom alle andre serier kyoani laver, flot at se på men intet andet, det er en kedelig episodisk ”monster-of-the-week” serie / harem som ikke er værd at bruge tid på, men som vi alle ser i smug alligevel, fordi den loli bare er for cute eller fordi Mai´s meget mystiske magiske hånd besværgelser virkelig ikke burde være i sådan en serie

Hvad er der ellers at sige, tja de 5 faser? https://en.wikipedia.org/wiki/Wu_Xing
Best girl er vel Ruru?

Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu
Jo yngre man er jo mindre er sandsynligheden for at denne anime er for dig, en anime der tager sig tid til at fortælle sin historie uden de store virkemidler, Ganske som sit emne om historiefortællere i Showa perioden. Det er faktisk ikke den første anime om Rakugo fortællere, Joshiraku kom for et par år, men er dog en helt anderledes anime. Jeg er glad for at selv i et medie som anime, hvor pengene bestemmer næsten alt, kan der en gang imellem blive plads til anderledes historier som ikke har den store salgsværdi.
Best girl m/k. De er alle sammen best girl!

Det var vel det, der er naturligvis også de serier jeg faktisk ikke ved om jeg stadig ser, og fortsættelser, korte ting, Ajin som jeg måske kommer til at se på netflix når den en gang kommer etc..
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2016

Indlægaf nielsm » søn 28. feb 2016 21:02

Ugens højdepunkter:
Grimgar (ikke grim, faktisk ret flot, når de ikke behøver bevæge sig alt for meget)
KonoSuba
BokuMachi
Teekyuu

Andre store plusser:
Dimension W (univers+karakterer+temaer er godt, men historierne er mærkelige)
Shirayuki
Galko (nej ikke kogalskab)
AoKana (vellykket for en fantasisport og værende fra en VN)
Haikyuu
Haruchika (mest for Chikas øjne)
Kouya

Og jeg ser også:
Utawarerumono (afsløringerne i episode 17 var meget WTF)
GATE (alt for meget politik og prinsesse)
Komugi
Phantom World
OjiMashi
IshiBou
Sushi Police
Luck & Logic
Dagashikashi
Heavy Object
Pandora

17 med fuld-længde afsnit, 3 med 7-8 min afsnit, og 2 ultrakorte...
LAVER JEG ANDET END AT SE ANIME???

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2016

Indlægaf nielsm » søn 6. mar 2016 15:08

Billede
Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2016

Indlægaf l.mathiasen » tirs 22. mar 2016 14:33

KonoSuba er slut, den var meget sjov, der kommer heldigvis en sæson 2. Man var ikke i tvivl om det var Studio Deen der stod bag da produktionen i eps 9 gik galt, og animationen var mildest talt elendigt, men humoren reddede det alligevel.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2016

Indlægaf nielsm » søn 10. apr 2016 13:06

Jeg fik også set Komugi R færdig i dag. Den har ikke rigtig noget med det gamle Komugi at gøre ud over navn og nogen få designs, men i sig selv er det en sød, fjollet og okay underholdende magisk pige serie.

Så mangler jeg lige Dimension W og Heavy Object, og skal finde ud af om jeg egentlig gider se resten af Pandora.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster