Anime forår 2016

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2016

Indlægaf l.mathiasen » tirs 26. apr 2016 14:32

Hvis du ser High School Fleet og vil havde din egen tøjhaj, så er det et Ikea produkt, som jeg desværre ikke kan finde på den danske hjemmeside. Men de har den i Sverige
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/produ ... L%C3%85HAJ
Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Anime forår 2016

Indlægaf Manna » lør 7. maj 2016 18:04

De fleste shoujo serier med 15-17 årige piger har som regel første kys et godt stykke inde i serien. Så kommer 12-Sai. Chiccha na Mune no Tokimeki flyvende ind fra siden, 12 år og første kys i første episode. Altså kan vi konkludere at jo ældre du bliver, jo sværere bliver det at komme over første kys-udfordringen ;D

(Also jeg er slet ikke target audience til den serie, men shhhh!! :#)
~Queen of the night~

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime forår 2016

Indlægaf nielsm » lør 7. maj 2016 18:31

Manna skrev:De fleste shoujo serier med 15-17 årige piger har som regel første kys et godt stykke inde i serien. Så kommer 12-Sai. Chiccha na Mune no Tokimeki flyvende ind fra siden, 12 år og første kys i første episode. Altså kan vi konkludere at jo ældre du bliver, jo sværere bliver det at komme over første kys-udfordringen ;D

(Also jeg er slet ikke target audience til den serie, men shhhh!! :#)

Den serie er fuldstændig antitesen til "standard" manga/anime romance :) Efter "kom nu bare i gang!" princippet.

(Jeg har set de to første afsnit, det er ikke en jeg holder til at se fast men den ser ud til at være rigtig god til målgruppen.)

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Anime forår 2016

Indlægaf Manna » lør 7. maj 2016 19:32

nielsm skrev:Den serie er fuldstændig antitesen til "standard" manga/anime romance :) Efter "kom nu bare i gang!" princippet.

(Jeg har set de to første afsnit, det er ikke en jeg holder til at se fast men den ser ud til at være rigtig god til målgruppen.)


True, jeg manglede lidt noget let og casual jeg kunne se når jeg f.eks. spiser morgenmad, eller bare skal have lidt tid til at gå, og der passer den vældig fint ind :)
~Queen of the night~

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Anime forår 2016

Indlægaf Gama » lør 7. maj 2016 22:48

Boku no Hero Academia virker så meget til at være den bedste anime i år for mig, den er så lige ud af landevejen at det er fantastisk :)

Ellers synes jeg det virker til at være en sløv omgang hvis man som mig ikke er for meget til de der slice of life/lille pige animes :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Anime forår 2016

Indlægaf Manna » søn 8. maj 2016 12:56

Gama skrev:Ellers synes jeg det virker til at være en sløv omgang hvis man som mig ikke er for meget til de der slice of life/lille pige animes :)

Der er da ellers Bungou Stray Dogs, med 50% silly faces, og Super Lovers, med 50% mangel på næser ;D
~Queen of the night~

Brugeravatar
Dorpoh
Chibi
Chibi
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn 27. mar 2016 21:12
Køn: Mand
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Re: Anime forår 2016

Indlægaf Dorpoh » søn 8. maj 2016 23:57

l.mathiasen skrev:Hvis du ser High School Fleet og vil havde din egen tøjhaj, så er det et Ikea produkt, som jeg desværre ikke kan finde på den danske hjemmeside. Men de har den i Sverige
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/produ ... L%C3%85HAJ
Billede



Haha, omg jeg overvejer det rent faktisk så sej den haj er :D

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anime forår 2016

Indlægaf JoaCHIP » tirs 10. maj 2016 23:31

Billede
Praise the fluffy shark!! :D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime forår 2016

Indlægaf nielsm » fre 20. maj 2016 07:12

l.mathiasen skrev:Hvis du ser High School Fleet og vil havde din egen tøjhaj, så er det et Ikea produkt, som jeg desværre ikke kan finde på den danske hjemmeside. Men de har den i Sverige
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/produ ... L%C3%85HAJ
Billede

Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime forår 2016

Indlægaf Kiwi » man 30. maj 2016 09:58

Jeg er ret glad for Haven't You Heard? I'm Sakamoto. Humoren er ret speciel, men rammer generelt altid plet. Synes godt man kan genkende lidt af samme stil som i Ixion Saga DT (jeg ville dog ikke have bemærket det, uden at Somethingpurple havde nævnt det var samme instruktør).

l.mathiasens kommentar omkring Hundred er "spot on". Den er så generisk at jeg knapt kan huske hvad der skete i det sidste afsnit jeg så. Synes dog stadig den er bedre end "den med telefonmasterne der danser Limbo" (selvom lige nøjagtig den scene var genial). Næh, jeg holder mig til Asterisk War i den genre. Den er heller ikke specielt unik, men holder dog et højere bundniveau.

Jeg vil også melde mig ind i "Flying Witch er kanon" klubben. Søde karakterer og et godt realiseret univers.

Kiznaiver forsøger at opbygge et mystifistisk univers, og virker ret fed i starten. Karakterne er interessante, og den har en forfriskende stil. Dog synes jeg den trækker indledningen ud for længe.

Big Order, Re:Zero, Tanaka-kun, God Eater og Cebreus har jeg set et par enkelte afsnit af. Jeg er ikke rigtig blevet fanget af nogen af dem, men vender nok tilbage hvis de bliver rost af andre ;-)


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster