Anime forår 2016

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Anime forår 2016

Indlægaf l.mathiasen » tirs 22. mar 2016 14:31

Så er næsten tid til alle de nye anime-serier der kommer her til april, og der er mange serier denne gang, jeg gider ikke engang tælle dem, så det må i selv gøre her https://www.livechart.me/spring-2016/tv

Jeg vil gerne se Macross Delta, men kommer man jo nok ikke til at se den lovligt, for det bliver nok stoppe af ejendomspekulanterne der ejer Robotech og er en indblandet i en stor skattesag i Italien sammen med Berlusconi familien (jep meget fair sætning af mig!).
Amazon har købt rettighederne til at vise noitaminA serier de næste par år, så vi kommer nok heller ikke til at se Kabaneri of the Iron Fortress lovligt, og det ville ellers havde været sjovt at se om det rigtigt er en steampunk version af Attack on Titan med zombier.
Ace Attorney får en animeserie denne sæson, om den holder uden for sit spilunivers må tiden vise, men det er i hvert fald en meget kendt titel.
Der er også nogle meget ventede fortsættelser på vej som for eksempel Ushio and Tora, og JoJo's Bizarre Adventure (sikkert også Sailor Moon Crystal, men det er vist mest folk der ikke er animefans der følger den).
Der er naturligvis også de sædvanlige light novel fantasy skole serier ingen kan se forskel på, hvilket får en til at savne tiden dengang moe serierne var moden,

Jeg vil anbefale folk at kigge listen igennem og fortælle hvilke serier de tror der bliver gode, for med det antal titler, har vi vist brug for en del øjne for at finde alle guldkornene.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Anime forår 2016

Indlægaf Manna » tirs 22. mar 2016 16:44

Well jeg er trash, så jeg kommer nok til at se Super Lovers på et eller andet tidspunkt. Egentlig vil jeg gerne have mere af mangaen, sådan lidt hurtigere end nu, men man kan jo ikke få alt xD Så bliver det spændende om jeg kan lide det, jeg har ikke fundet ret meget BL hvor jeg synes anime vinder over manga :P
~Queen of the night~

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime forår 2016

Indlægaf nielsm » tirs 22. mar 2016 17:36

Flying Witch.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime forår 2016

Indlægaf SsjGogo » tirs 22. mar 2016 21:20

En fesen sæson (i min optik) - men Koutetsujou no Kabaneri lyder spændende - selvom den så ikke er tilgængelig, jf L.Mathiasens indlæg :(

En "Magi" spin-off - hold nu op!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime forår 2016

Indlægaf SomethingPurple » tors 24. mar 2016 02:25

Tror ikke jeg kan huske der har været en sæson, hvor jeg forud har været interesseret i så mange serier.

Forsættelser


Ushio og Tora anden sæson
Denne nye anime-udgave af en shonen manga fra 90'erne, var en af sidste års gode overraskelser, og selvom jeg frygter, at sidste del måske ender med at blive for komprimeret, ser jeg frem til det endelige opgør med Hakumen no Mono og ikke mindst til mere tsundere Tora.

JoJo's Bizarre Adventure Part 4: Diamond Is Unbreakable
I min bog er mere Jojo er altid godt, men I modsætning til de tidligere sæsoner, har jeg ikke læst den her del af sagen i mangaform, så handlingen er ukendt land for mig denne gang, dog er jeg ikke i tvivl om, at Jojo endnu en gang nok skal levere tonsvis af gakket humor, action og farverige karakterer.

Terra Formars: Revenge
Terra Formars er faktisk ikke særlig god, det eneste manga gør bedre end anime, er at den er pæn tegnet, mens animen er noget billigt animeret bras. Terra Formars er på mange måder old school på den forkerte måde, en serie der mest kører på vold og død, og hvor de fleste kvindelige karakterer mere eller mindre kun eksisterer som noget, der skal motivere de mandlige karakter. Serien er også ret berygtet for, at dens muterede kakerlakker har en uheldig lighed med sorte mennesker, og selvom den del måske bare kommer af; at de baseret på Homo Erectus, så det svært at se bort fra, at den måde de fremstilles på, ligner meget den måde, man før I tiden, fremstillede folk fra Afrika på, som nogle vilde og blodtørstige væsner, som man ikke kunne tale til fornuft og derfor måtte lade sine våbnene tale.

På trods af alt det her, kommer jeg nok til at se fortsættelsen, nogle gange har man bare brug for noget hjernedødt underholdning, og det hul udfylder Terra Formars fint, til trods for sin elendige animation, tynde historie og uheldige racisme.

Concrete Revolutio: The Last Song
Hændelserne i første del, foregik ikke kronologisk, og det var til tider lidt af et puslespil at finde rundt i handlingen, men som brikkerne faldt på plads, blev det en ganske god og interessant serie, og man begyndte at kunne se, hvorfor forfatteren bag serien krediterede" Watchmen", som sin inspiration. Håber så bare serien holder niveauet i anden del og ender i et tilfredsstillende klimaks.

Rin-ne 2 sæson
Den her serie er nok mere end noget andet bevis for, at Rumiko Takahashi ikke har flere skud i bøssen, de samme kærlighedsforviklinger, som har præget alle hendes serier, denne gang kombineret med et uoriginalt shinigami plot. Seriens personer er dog ganske sympatiske og selvom humoren virker noget gammeldags og benytter mange gentagelser, så har serien dog en vis charme, og første sæson fungerede som en god pause mellem de mere tempofyldte heller krævende serier.

Magi: Adventure of Sinbad
Teknisk set ikke en fortsættelse, men en prequel, der følger Sinbad før han blev den person vi møder i Magi, første sæson af Magi var ikke mere end ok i min bog, men sæson 2 var overraskende bedre, og jeg så endelig gerne en fortsættelse til hovedserien. Sinbad var dog en af de personer, som allerede var et godt element fra første sæson, og selvom jeg foretrækker voksen Sinbads udseende, så hans personlighed meget den samme i prequelen, selvom han er yngre. Jeg har set den korte Sinbad ova serie, så jeg spændt på om de starter forfra, heller om de første 4 episoder bare er ova episoderne i ny indpakning.

Serier jeg ser mest frem til


Joker Game
En spionserie der starter dagene op til 2. verdenskrig, kunne være problematisk på mange måder, men nu er bøgerne bag serien ikke skrevet af en højredrejet, seksuelt frustreret, pro-militær otaku, så spion-netværket er sat i verden for at bekæmpe den militaristiske ledelse i Japan, og den er ikke fyldt med waifuer. Det i hvert fald, hvad jeg har læst mig frem til. Det er en produktion IG produceret serie og deres A hold tilmed, så man kan forvente animationen er helt i top, ud fra promo-videoerne virker serien også flot og stemningsfuld, dialogen fatter jeg ikke så meget af, men nu det også sjældent at japanske promo'er fortæller ret meget om historien, så det gør nok ikke så meget, største plus for mig, er dog at serien har voksende hovedpersoner.


Bungou Stray Dogs
Lige siden jeg først hørte om mangaen, håbede jeg, at der var nogen, der ville udgive den på engelsk, da den lød som noget for mig, det endnu ikke sket, men en anime af Bones er ikke et dårligt bytte. Serien opererer med fortolkninger af flere kendte japanske forfattere, der har overnaturlige kræfter baseret på deres forfatterskab. Serien tager sin begyndelse, da seriens hovedperson reder Dazai Osamu fra at begå selvmord. (Kunne man forestille sig den mand lave andet), og det er efte sigende en velfortalt og spændende historie, så helt klart en af de serier jeg ser mest frem til. Anden del kommer til efteråret.

Kabaneri of the Iron Fortress
En serie, som har fået øgenavnet "Attack on Titans with Trains" nok ikke helt ufortjent når man læser plottet og ser promoerne, at det er samme studie og samme instruktør som stod bag Titan gør heller ikke sagen bedre, jeg er dog glad for vi igen ser en steampunk baseret anime, de alt for få. Den ser også ret flot ud, og tilbagemeldingerne fra en biografvisning af de første 4 episoder i Japan er positive, det lyder dog til plottet først rigtig går i gang omkring episode 4, som ender med en stor cliffhanger. Så selvom serien måske lugter alt for meget af Titan ripp-off, ser jeg frem til den.

Haven't You Heard? I'm Sakamoto
Mangaen er meget populær i Japan, både hos læsere og kritikere, derfor var det også overraskende, at forfatteren valgte at slutte serien efter kun 4 bind, og endnu mere overraskende, at den får en anime nu, og dog måske ikke så overraskende alligevel, da serien jo er lidt af fænomen, Sakomoto har således allerede fået sin egen figur, og det ikke så tit det sker for den her slags serier og slet ikke før animen er udkommet. Konceptet i denne komedie er meget enkelt, Sakamoto er lige startet i "gymnasiet", og nogle af klassens andre elever er ude efter ham, men Sakamoto har en evne til at vende alting om, så alle deres forsøg på mobning, opnår ikke andet end at få ham til at se mere cool ud. Det gør ikke så meget at det er Deen, der står bag, det tydeligvis ikke en serie, der har brug for et stort budget for at fortælle sin historie og instruktøren har stor erfaring med at lave komedier, Shinji Takamatsu har således instrueret serier som Gintama, Ixion Saga DT og Daily Lives of Highschool Boys.


Andre serier med potentiale


Mayoiga
Denne originale serie om en flok unge mennesker, der drager til en eftersigende utopisk by for at komme væk fra en verden i forfald, har nogle gode folk bag sig, dog er mit forhold til Okada Mari, at hun kan skrive ret gode ting, men også ret dårlige ting, de fleste af hendes serier ligger dog til den gode side og det er mest, når hun har laver originalt indhold til allerede eksisterende serier, at det går helt galt. I værste fald forventer jeg et underholdende trainwreck, dog kan det godt give mig bange anelser, at de kort før animationsproduktionen gik I gang, gik ud og indsamlede penge gennem crowdfunding, men hvem ved, måske var det bare et stunt og ikke fordi de var underfinansieret. Pengene fik de i hvertfald, så en vis interesse for serien må man antage findes.

Ace Attorney
Spillet om en heroisk advokat i et korrupt system, der med sine juridiske evner forsvarer de svage og forsøge at opklare forbrydelser i retssalen, er meget velanset og populært i både Japan og Vesten, produktionen ser dog noget billig ud og de fleste anime spil-adaptioner har ikke været særlig gode, og Yuki Kajiwara er da godt nok fejlcastet som aldrig før, så mine forventninger er ikke så store, men det dog en serie jeg alligevel er ret sikker på jeg kommer til at se.

My Hero Academia
Mangaen bag er åbenbart den nye store Shonen Jump serie, og selv i USA har de første bind rangeret på bestseller-listerne, jeg er dog ikke helt sikker på, at det min type shonen, ud fra at den beskrives som en af de mest "pure shonen" i lang tid, men den bliver animeret af Bones med flere af deres gode veteraner i spidsen, så animation delen skulle være i top i det mindste, og folk, hvis mening jeg vægter, omtaler den positivt.

Kuma Miko: Girl Meets Bear
Normalt ikke en serie, som jeg umiddelbart ville tage et kig på, men efter at have set promo-videoerne fra serien, synes jeg den virker ret nuttet og sød på en god måde måde,(læs ikke kun nuttet og sød på otaku-måden). Så regner med at se mindst en episode.

Twin Star Exorcists
Endnu en Jump baseret anime, som umiddelbart ikke virker som noget særligt, forfatteren bag er dog ham, der lavede den overraskede sjove shonen komedie Bimbogami Ga! Som jeg godt kunne lide, og efter sigende starter serien lidt typisk ud, for derefter at tage nogle vilde drejninger, er så måske lidt skeptisk over for, hvad folk der umiddelbart kun læser shonen betegner som vild, men jeg er villig til at give den en chance alene på grund af forfatteren.

Tonkatsu DJ Agetarou
Aner ikke om det her ender med at blive en af de korte serier på ca. 12 min pr episode, men et eller andet sted føler jeg, at jeg nødt til i det mindste at prøve en anime om knægt, der gerne vil være DJ. Det er da i det mindste et præmis, der ikke er set før I anime, så vIdt jeg ved.

Kuromukuro
P.A. Works er nok det studie, som producerer flest serier direkte til anime mediet. Deres serier har dog indtil videre, for det meste været drama, nogle gange krydret med lidt fantasy heller sci-fi elementer. Seriens instruktion bliver dog håndteret af Tensai Okamura, hvis mest kendte værk nok er "Darker than Black", så det, at Kuromukuro virker til være P.A. Works første rigtige actionfyldte serie, burde ikke være noget problem. Plottet lyder dog som noget man har set før, men sådan er det næsten altid, og ofte kan gode karakterer og en god udførelse løfte en tynd historie. Så chancen for en god og underholdende mecha-serie er bestemt til stede.


Shounen Maid
Ok, da jeg først hørte titlen på denne anime, gjorde jeg den fejl at tro det var en dårlig Yaoi, og kan forestille mange andre har gjort det samme, og det var faktisk først for for nylig, at jeg fandt ud af den er baseret en almindelig, tam shojo manga, og skulle være både sød og charmerende, og ikke den der perverse, shotacon ting jeg af en eller anden grund troede den var.


Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge
En serie som jeg helt havde overset og kun blev opmærksom på, da jeg så den være blandt de serier japanerne så mest frem til. Det virker dog til at være en af de serier, som i de forkerte hænder kunne virke kedelig i animeret form, og derfor hjælper det ikke at instruktøren ikke er den mest erfarne, og at Silver link ikke er blandt de bedste studier, så jeg er en smule skeptisk, men jeg er villig til at give den en chance.

Kiznaiver
Okada Maris anden originale serie denne sæson, denne gang i samarbejde med studio Trigger, det studie som blev startet af de sidste gode folk fra Gainax, Så håber serien i det mindste byder på en vis stil, promoerne har dog ikke rigtig solgt mig, men nu får man som ikke japansktalende jo heller ikke meget ud af at se klip med personer, der siger ting man ikke forstår. Umiddelbart giver serien mig mindelser om K, og det ikke ligefrem positivt, regner med det en serie, som falder og står med sine karakterer, og hvem ved måske overrasker handlingen.

Flying Witch
Det svært ikke at komme til at tænke på Kiki, når man læser om denne serie, den se dog hyggelig ud, så håber på en god og afslappende slice of life serie med sympatiske personer, i det mindste ser den ud til at være fri for flere af de elementer, som har forpestet den her genre i nyere tid, og den virker mere gammeldags i udtrykket, hvilket jeg ser som et stort plus i det her tilfælde.

Big Order
Forfatterens tidligere serie "Future Diary" var da underholdningene om ikke andet, og folk siger den her serie minder lidt om "Code Geass" så i værste fald er der tale om et underholdende trainwreck.

Serier jeg giver en chance, selvom jeg ikke umiddelbart er positivt indstillet


Super Lovers
Er ikke en stor fan af BL, hvor der en stor aldersforskel, og slet ikke når den ene stadig er teenager, buksemyndig heller ej. Udbuddet af BL-anime er dog ret sparsomt, så føler næsten jeg i det mindste må give de få serier, der udkommer en chance, tvivler også på den kan være værre end Junjo Romantica(ja ja, jeg ved godt den reelt ikke er den værste BL/Yaoi, men det er den i min bog den værste succesfulde en af slagsen).

Macross Δ
Snød lidt og så previewet, Elma har allerede redegjort for, hvorfor vi ikke får macross at se lovligt i Vesten, så ingen grunde til at træde mere i det, dog vil jeg sige at, hvis serien ikke tager sig meget sammen senere hen, så går vi heller ikke glip af meget, første episode vidner nemlig om en Macross serie med endnu mere idol indflydelse, en hel idol-gruppe denne gang, som også fungerer som en kampenhed, hovedkaraktererne på både den mandlige og kvindelig front virker alt for stereotypiske, overfladiske og irriterende, så intet umiddelbart at hente der heller. Da det trods alt er Macross, giver jeg alligevel en chance for forbedre sig og så må vi se om den leverer i sidste ende.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime forår 2016

Indlægaf nielsm » man 28. mar 2016 15:45



Tonkatsu-stegning og DJ'ing er jo nærmest det samme!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime forår 2016

Indlægaf nielsm » tirs 29. mar 2016 16:45

http://www.crunchyroll.com/lineup

Så er Crunchyroll begyndt at fylde Lineup siden ud.
Indtil videre er der tre serier tilgængelige for Danmark: Space Patrol Luluco, Anne-Happy (Unhappy), og Re:ZERO.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime forår 2016

Indlægaf SomethingPurple » tirs 29. mar 2016 19:06

De har også Joker Game, Jojo og Teraformars, de blev annonceret til en af weekendens coner, men er åbenbart ikke kommet op på siden endnu.

Edit: og nu har de også Bungo Stray Dogs.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2016

Indlægaf l.mathiasen » man 4. apr 2016 20:27

https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2016

Indlægaf l.mathiasen » tirs 5. apr 2016 13:53

Jeg har fået set første episode af serien Hundred, og jeg er imponeret! Det er lykkedes dem at lave den mest uoriginale anime baseret på en light novel nogensinde. Hvis man lavede et light novel druk spil, ville man ende til udpumpning inden op sangen var færdig. Vi har simpelthen nået peak light novel anime, der kan simpelthen ikke laves noget mere uopfindsomt end denne serie. Det er som den sidste tid hos Romerriget, hvor de vidste at det var slut, og fra nu af kan det kun gå ned af bakke. Tid til at hilse på vores nye overlords for dårlig anime, nemlig serier baseret på mobilspil!

I stedet for et klip fra serien har jeg fundet noget mere spændende og overraskende end Hundred
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster