For 10 år siden...

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

For 10 år siden...

Indlægaf nielsm » søn 27. mar 2016 20:29

Hvad kom der af ny anime for 10 år siden, forårssæsonen 2006? Lad os tage en tur i tidsmaskinen!

Gakuen Heaven
Det er noget med en masse glitrende smukke drenge i en skole...

Fushigiboshi no Futagohime Gyu!
Fortsættelsen af en børneserie med to små princesser.

Spider Riders: The Heroes of Oracle
Det ligner også en børneserie, en slags super sentai?

Digimon Savers
Mere Digimon.

Youkai Ningen Bem
Absolut ingen anelse. Vist en remake af en meget gammel ting?

Kiba
En knægt og noget kampsport og sådan noget. Måske værd at kigge på.

Soul Link
Endnu en anime baseret på et hentai spil. Sikkert noget harem-bras.

ARIA The Natural
Anden sæson af ARIA, den første var super chill! Helt klart noget at se på.

School Rumble 2
Mere School Rumble!

Suzumiya Haruhi no Yuuutsu
Et eller andet med en mærkelig klub, og så en pige i maid-kostume? Eh...

Gintama
Mangaen er vist rimelig populær i Japan.

Joshikousei: Girl's High
Øh... handler om nogen piger i skolen?

Simoun
Et eller andet med nogen piger der flyver i nogen maskiner og kæmper med en fjende. Ser ud til at være ret yuri-agtigt.

Strawberry Panic
Det er så på en skole, men også noget med måske lesbiske piger.

Utawarerumono
Hvordan fanden udtaler man det... noget baseret på et spil? Det ser ud som om alle sammen har dyreører?

Air Gear
Øhhh... rulleskøjter.

Glass no Kantai
Vi har vist en Space Opera her. Der er sikkert nogen der er interesserede ud fra det.

Higurashi no Naku Koro Ni
Baseret på et spil, det virker lidt indviklet.

Love Get Chu
Lyder til at være noget med en pige der gerne vil være seiyuu.

Disgaea
Anime af det rimelig populære JRPG. Ser ud til kun at blive en kort serie på 12-13 afsnit :(

Nana
Shoujo baseret på en manga, der vist er ret populær også. Noget med de spiller i band. Sikkert værd at tjekke.

Ouran Koukou Host Club
Host Club, det lyder lidt frækt!

Renkin San-kyuu Magical? Pokaan
Det er vist nogen piger der alle sammen er overnaturlige væsener af en art. Ser lidt sexet ud.

.hack//Roots
Kan de virkelig blive ved med at lave mere .hack? Der er vist også en ny spil-serie der passer sammen med den her anime.

Inukami!
Noget med nogen... hundepiger?

Princess Princess
Drenge der ligner piger. Nope.

Witchblade
Det er vist en amerikansk tegneserie...

Zegapain
Så! En ny mecha fra Sunrise!

Ah! My Goddess: Sorezora no Tsubasa
Det er vist en fortsættelse af de AMG anime der har været før.

Ring ni Kakerou
Boksning.

xxxHOLiC
Baseret på en CLAMP manga, der også er ret populær. Noget med en fyr der bliver hjælper hos en heks, fordi han vil have hjælp af hende til at slippe for at blive generet af diverse ånder. Parallel historie med Tsubasa Chronicle.

Tsubasa Chronicle 2
Fortsættelse. Sådan en slags krydsning mellem alle mulige Clamp serier, hvor de rejser mellem verdener for at finde tabte minder.

Nishi no Yuki Majo
Også lidt et mysterie, noget med en heks.

Saiunkoku Monogatari
Ser ud til at være en historisk-agtig kærlighedshistorie.

Black Lagoon
Action med pistoler og piger i tætsiddende tøj.

Himawari!
Pige-ninjaer, komedie.

Oban Star Racers
Racerløb, i rummet.

Sasami: Mahou Shoujo Club
Wow, mere Sasami? Var de ikke stoppet med Tenchi tingene for længe siden?

Juuousei
Øhm, sværd?

The Third: Aoi Hitomi no Shoujo
Science fiction, kæmpe robotter, og noget med overmennesker.

Kamisama Kazoku
Ligner en komedie.

Kishi Houkou Demonbane
Og slutter af med en ting mere baseret på et hentai spil. Det ser ud til at der er nogen voldelige scener i det her også.


Der er måske nogen jeg har overset.


så sådan så sæsonen altså ud for 10 år siden. Der var faktisk mere end jeg lige havde troet.

Men hvor meget af det husker du faktisk i dag? Hvilke ting er fuldstændig gået i glemmebogen?
Og hvilke ting lød måske som de mest tiltalende før de begyndte?

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: For 10 år siden...

Indlægaf psyg » man 28. mar 2016 01:03

der var faktisk overaskende mange gode serier den sæson :D
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: For 10 år siden...

Indlægaf l.mathiasen » man 28. mar 2016 15:04

Her er sæsonens serier stillet op med billeder og beskrivelser og sådan http://anichart.net/archive/spring-06
Det var sådan lige et par år før industrien brød sammen da anime-boblen sprang og finanskrisen startede (de 2 ting hører makroøkonomisk nok sammen, men hvad ved jeg om det) så der er masser af serier. Der var også større forskel på sæsonerne dengang, så der kom masser af serier forår og efterår, og langt færre sommer og vinter (og med færre serier var der naturligvis færre gode serier, så de var kendt som de dårlige sæsoner. Nu om dage er der ikke den store forskel på sæsonerne, selv om nogle vil påstå det).

Jeg kan se at det var sæsonen hvor vesten lærte begrebet light novel at kende med Haruhi Suzumiya, og det var jo nyt og smart og sejt, desværre løb man hurtigt tør for gode light novels, og vi nu om dage skal udsættes for elendige Ayn Rand kloner (og de har den frækhed at fjerne den ene ting man kunne rose ved Ayn Rand væk, tog!). Inukami samme sæson var også baseret på en light novel, men det er kun os med meget god smag der husker den *host*.
Personligt synes jeg der var en Haruhi i sæsonen der var mere interessant end Suzumiya, nemlig hende fra Ouran High School Host Club, for man skal jo havde et skud shoujo en gang imellem.
Jeg kunne jo egentlig blive ved med at snakke om gode titler den sæson, for der er faktisk ret mange, men jeg vælger bare at springe til den anime jeg tænker var vigtigst den sæson, nemlig den om de unge kvinder i nummer 707, Nana! Noget så specielt som en anime lavet de unge kvinder og som tog dem seriøst, og en hel generation af kvindelige fans vil sikkert stadig sige at den var en af deres favoritserier.

Til sidst et klip fra en serie der ikke var blandt de bedste eller vigtigste den sæson, nemlig Princess Princess, hvor de unge "damer" synger Cutie Honey sangen, og ja det var en Deen serie.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: For 10 år siden...

Indlægaf nielsm » man 28. mar 2016 22:26

Ja der var nok meget større udsving i antallet af serier hver sæson den gang. Til gengæld var der mange flere ting der blev lavet som halvårs-serier (24-26 afsnit) frem for enkeltkvartals-serier som vi mest ser nu.
Læg mærke til at jeg i mit rollespil hvor jeg forsøgte at skrive seriebeskrivelserne som var det faktisk 2006 (var der nogen der overhovedet læste det??) pointerede at det var uventet at Disgaea kun var en kort serie, for normalt ville man da vente at sådan et stort spil-franchise fik en "fuld-længde serie".

Og føj for den lede hvor er Princess Princess grim.

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: For 10 år siden...

Indlægaf Sneffe » man 28. mar 2016 23:53

For mig er den mest iøjnefaldende serie Haruhi Suzumiya no Yuutsu, som var en af de serier, der fik mig ind i anime miljøet. Derudover er der selvfølgelig Black Lagoon og Higurashi no Naku koro ni som begge er gode serier.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: For 10 år siden...

Indlægaf l.mathiasen » tirs 29. mar 2016 01:37

nielsm skrev:Læg mærke til at jeg i mit rollespil hvor jeg forsøgte at skrive seriebeskrivelserne som var det faktisk 2006 (var der nogen der overhovedet læste det??)

Jo vi læste det og synes det var sjovt :)
nielsm skrev:Og føj for den lede hvor er Princess Princess grim.

Ja!

Sneffe skrev:For mig er den mest iøjnefaldende serie Haruhi Suzumiya no Yuutsu, som var en af de serier, der fik mig ind i anime miljøet.
Jeg husker faktisk da den kom med første eps eller hvad det nu var. Hvor vi var meget fascinerede over at man kunne starte en anime sådan. Og man snakkede om den længe
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: For 10 år siden...

Indlægaf Sneffe » tirs 29. mar 2016 10:19

l.mathiasen skrev: Jeg husker faktisk da den kom med første eps eller hvad det nu var. Hvor vi var meget fascinerede over at man kunne starte en anime sådan. Og man snakkede om den længe


Netop den første episode var den der virkeligt fangede mig. Jeg synes den var så hylende morsom at jeg var nødt til at se mere. Det endte med at jeg så det hele i et huk og fandt nogle år senere til min store glæde ud af at der eksisterede en film :)

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: For 10 år siden...

Indlægaf JoaCHIP » tirs 29. mar 2016 18:25

Her er hvad jeg har set af anime, som er lavet i år 2006:

  • Hoshizora Kiseki (iiihhh altså, romantisk)
  • Utawarerumono (fik jeg stavet det rigtigt? og ja, de har dyre-ører)
  • Mushishi (totalt zen shinto-oplevelse)
  • Ergo Proxy (sej sci-fi... sej-fi?)
  • GitS - Solid State Society
  • KemonoZume (pænt cool stil med jazz og graffiti)
  • Black Lagoon (helikopter-scenen! lol!)
  • Haruhi (behøver den nogen forklaring?)
  • Toki wo Kakeru Shoujo (jeg elsker sådan noget tids-halløj)
  • Death Note (også en kendt én)
  • Tekkon Kinkreet (studio 4C får mig hver gang, og så endda med et soundtrack af Plaid)
  • Welcome to the NHK (den her var en mental-social mavepumper)
  • Pale Cocoon (fed nok stemning, men den flyttede sig måske ikke så meget igen)
  • Jyuu-oh-sei (som desværre stoppede midt i handlingen, og det gør mangaen åbenbart også.)
De to sidste var vel de svageste jeg så fra 2006, men selv de to var bestemt ikke dårlige.
Så ja, de er faktisk allesammen værd at se! 2006 var intet mindre end et festfyrværkeri for anime-nørder. Helt vildt.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: For 10 år siden...

Indlægaf SsjGogo » tirs 29. mar 2016 19:27

Jeg troede Mushishi var fra 2005 - men kan nok passe at den er fra 2006, hvilket var som en af de årgange i vinbranchen, hvor mange ting gik op i en højere enhed.

Welcome to the NHK ... ja, en af dem jeg så en del år efter udgivelsen, hvor jeg selv var på et mørkt sted i mit liv. Jeg ved ikke om serien trøstede eller ødelagde mere, men det er en af dem jeg hiver frem, når folk råber Pokemon i hovedet på mig ift min glæde for Anime.

Death Note er også som en Dostojevskij (Forbrydelser og Straf) på amfetamin.

Tak for nostalgien Niels!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: For 10 år siden...

Indlægaf JoaCHIP » tirs 29. mar 2016 20:03

SsjGogo skrev:Death Note er også som en Dostojevskij (Forbrydelser og Straf) på amfetamin.

Ha ha, det er sgu ikke engang løgn. Der ku' også være et strejf af Rodio Raskolnikov over den blege hovedperson.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster