Anime Sommer 2016

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Anime Sommer 2016

Indlægaf Gama » tors 21. jul 2016 23:44

meh, jeg er så skuffet over Berserk.. Det er ufatteligt at en manga som efterhånden er kendt for at være en af de bedste mangas lavet nogensinde, ikke kan animeres ordenligt...

Animationen er i det mindste bedre i D.gray man, men animationen er stadig rådden, sååå indtil videre er jeg bare skuffet :P

Forhåbentlig kan taboo tattoo gøre det hele lidt bedre :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

SkiDes
Chibi
Chibi
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 12. aug 2016 18:00
Køn: Kvinde

2016 Sommer Anime

Indlægaf SkiDes » fre 12. aug 2016 18:38

Jeg kan godt lide 91 Days og Servamp, men ikke Taboo Tattoo eller Tales of Zestiria the X.

Jeg syntes ikke, at jeg kunne lide 91 Days fordi jeg har set anime som den før. De ligner som de har meget potential, men er blevet gøre dårligt. Denne finder jeg spændende, og han dræber virkelig mennesker! Jeg hader anime, som taler igen og igen om venskabets magt, uf! +o(

Det er en ting, som irriterer mig om Servamp - nogle gange Mahiru er Yugiohs Téa/Anzu, men en mand-dreng-barn ??? (jeg er ikke sikker, hvor gammel han er).

Jeg har ikke set Taboo Tattoos hele første episode, fordi det var så kedeligt! - og kampscenerne sucked. :zzz:

Tales of Zestiria the X er dårligt, bare dårligt. Efter en episode har vi ikke stadig mødet hovedkarakteren - DISAPPOINTMENT. >:(

Har nogen set disse anime? Hvad er jeres mening? Kan nogen anbefale nogen anime fra denne sommer?

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2016

Indlægaf nielsm » fre 12. aug 2016 22:02

SkiDes: Jeg flyttede dit indlæg ind sammen med resten af snakken om denne sæson :)


Af de nye serier ser jeg: Sweetness & Lightning, Amanchu, New Game, Konobi (billedkunstklubben), Momokuri, Orange, Taboo Tattoo

Desuden har jeg set ReLIFE færdig.

Jeg er gået i stå med Naria Girls og Mononokean, men skal nok give Mononokean et par afsnit mere, for den er jo ikke dårlig.
Naria Girls til gengæld fungerer ikke særlig godt, improv-sektionerne holder slet ikke lige så godt som dem i Tesagure, og det er dem som skulle bære det hele. Jeg ville hellere se en helt straight magisk-pige serie med den samme baggrundshistorie, karakterdesign osv. end en mislykket parodi.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2016

Indlægaf nielsm » lør 13. aug 2016 07:25

Momokuri episode 14: Hvori Kurihara undlader at tage et billede af Momo.

SkiDes
Chibi
Chibi
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 12. aug 2016 18:00
Køn: Kvinde

Re: Anime Sommer 2016

Indlægaf SkiDes » lør 13. aug 2016 22:30

Nielsm: Tak.

Er ReLIFE godt? Jeg var ikke sikker om den fra beskrivelsen.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2016

Indlægaf nielsm » søn 14. aug 2016 19:39

ReLIFE er god ja. Det er mest af alt en komedie, med noget let drama. Oplægget kan godt få det til at lyde som om det er en voksen mand der jagter 10 år yngre piger, og det er overhovedet ikke tilfældet, næsten tvært imod.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2016

Indlægaf Kiwi » tirs 16. aug 2016 16:20

Jeg ser / har set:

Amanchu!
Rigtig god "comming of age" serie. Hovedpersonen er uden tvivl Teko, som på en stille og rolig måde udvikler sig som menneske ved at lære at dykke. Tempoet er dog lavt og bi-personerne sker der ikke meget for.

This art club has a problem!
Er vel en standard "mennesker der fiser rundt og laver ting". Den er umiddelbart ikke interessant nok til at holde mig vågen et helt afsnit, men der er ingen vildt irriterende karakterer med i den.

Alderamin on the Sky
Her venter jeg rent faktisk på det næste afsnit. På trods af temaet er den er ikke action mættet, men bygger stille og roligt en troværdig verden og karaktererne i den op. Det kan være den bliver for repetitiv i længden, men indtil nu har jeg nydt den.

Qualidea Code
Ligger højt på Crunchyrolls popularitets liste. Jeg har forsøgt at nå igennem første afsnit to gange, men hovedpersonerne irriterer mig mildt sagt...

Rewrite
Virker lidt som venstrehåndsarbejde. Niels nævnte i sin kommentar at det ville være svært at samle de forskellige pigers ruter, og det virker heller ikke vildt elegant udført (virker til at pigerne får hvert deres afsnit hvor deres baggrund "afsløres"). Serien er dog stadig god, og jeg regner med at se den færdig.

Relife har jeg endnu til gode, men den er sat i køen :-)

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2016

Indlægaf nielsm » ons 17. aug 2016 20:28

Okay det kan godt være jeg dropper Taboo Tattoo, den er i hvert fald ved at blive lidt trættende efterhånden.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2016

Indlægaf l.mathiasen » ons 24. aug 2016 20:48

Food Wars
Billede
Alices mor, naturligvis med forfærdelig japansk.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2016

Indlægaf Kiwi » fre 26. aug 2016 18:53

Food Wars er nu ganske fin :-)

Under en sommerforkølelse fik jeg set ReLife, og jeg synes også den er rigtig god. Søde karakterer og god humor.
Angående slutningen:
Spoiler: vis
Jeg er meget spændt på hvordan de forestiller sig en eventuel sæson to. Eksperimentets "alle glemmer dig når perioden er overstået" og firmaet der virker til at tage let på hvordan forsøgspersonerne har det, kunne resultere i en melodramatisk sæson to. Som Niels siger er dramaet i serien meget let, og det passer fint med den overordnede atmosfære. Hvis den bliver mere alvorlig, kunne det være svært at holde stilen.


Taboo Tattoo forsøger vidst at gå lidt ned af Full Metal Panic vejen, ihvertfald hvis man skal dømme efter det sidste afsnit jeg så. Havde ikke lige forventet så meget harem / fanservice af den serie. Set i afsnit fem:
Spoiler: vis
Hvad sker der lige for skurken? Så vidt jeg husker har hun nakket sin far og mor, og blev generelt fremstillet ret ondskabsfuld i de første afsnit. Lidt svært at se hvorfor helten skulle tro på at hun har rent (ihvertfald renere end amerikanerne) mel i posen.

Jeg skal nok kede mig meget for at se videre.

Ellers er jeg kommet lidt bagefter med de serier jeg ser. Overvejer at starte på Orange, men vil gerne kunne se alle afsnit på en gang. Synes det var dejligt at historien ikke blev hakket i små stykker i ReLife.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster