Anime efterår 2016

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Anime efterår 2016

Indlægaf l.mathiasen » ons 28. sep 2016 13:44

Nyanbo har tyvstartet sæsonen. så det er vel tid til sæsontråden vi altid glemmer igen :P
Sæsonen ser faktisk meget spændende ud, der er en del serier jeg gerne vil se, men Nyanbo gør det onde ved os og minder os med det samme om hvad vi aldrig kommer til at se, nemlig en Yotsuba&! anime
Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
CovertTuna
Chibi
Chibi
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 15. sep 2016 22:05
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf CovertTuna » ons 28. sep 2016 18:29

Skole < Anime / Skole > Anime... What to do?...

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf nielsm » lør 1. okt 2016 17:29

Første afsnit af Bloodivores set. Det var ret kedeligt, der var masser af situationer der burde have været spændte, men det var de bare ikke.
Biljagten i starten viser et speedometer der står på over 300 km/t, men animationen af bilerne og alt andet får det til nærmere at ligne 50 km/t. Ikke godt.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf nielsm » lør 1. okt 2016 20:40

Izetta: Den Sidste Heks har et temmelig godt første afsnit og lover rigtig godt. Absolut en anbefaling fra min side.
Særligt bed jeg mærke i at de faktisk portrætterer europæisk kultur og natur ret autentisk. Der er sikkert gale detaljer man kan bide sig fast i, men det er tilstrækkelig overbevisende for mig. Det er også en af de anime hvor man ser "Wolfgang Amadeus Mozart" i krediteringen i slutningen af afsnittet. (Det er dog en japaner der synger den arie de bruger, så helt autentisk er det ikke. De kunne altså godt lige have licenseret en optagelse fra Deutsche Grammophon synes jeg!)

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf nielsm » søn 2. okt 2016 23:15

Jeg har set Idol Memories og fortryder det. Bør undgås.

AkaXIII
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1052
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 11:06

.

Indlægaf AkaXIII » man 3. okt 2016 21:54

.
Senest rettet af AkaXIII fre 20. okt 2017 23:56, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
CovertTuna
Chibi
Chibi
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 15. sep 2016 22:05
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf CovertTuna » man 3. okt 2016 22:20

Jeg glæder mig så meget til Bungou Stray Dogs anden sæson :DBillede

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf nielsm » ons 5. okt 2016 21:23

Lidt flere ting set:

Show By Rock S2 er jeg lidt usikker på. Det er samme stil umiddelbart, men det virker mere rodet. Jeg giver den et par afsnit mere for at se hvordan de klarer at fortsætte en historie der ellers var fint afsluttet.

Bordtennispiger (Shakunetsu no takkyuu musume/Schorching Ping Pong Girls) virker okay, ikke noget banebrydende, og det er også svært at give en fuldstændig bedømmelse ud fra første afsnit. Der er en god risiko for at karaktererne kan blive meget anstrengende med tiden, det tror jeg er den primære faldgrube her.

Teekyuu S8 er stadig Teekyuu, så det er godt.

Nastumes Vennebog 5 er mere af det vi kender og elsker, ikke meget at sige :)

Nazotokine virker til at være rettet mod børn, og formentlig bygger på ordspil og ordlege der er upraktiske at oversætte uden at fuldstændig genopfinde dem. Jeg var ikke imponeret over første afsnit, og så vidt jeg kunne se så var den første gåde, hovedpersonen skulle løse, præsenteret under rulleteksterne, uden at blive oversat af Crunchyroll. Den så ud til at være en samling hiragana tegn der så skulle sættes sammen til en sætning...

Kaijuu Girls er egentlig ikke særlig sjov, jeg giver den afsnit 3 med, men den får meget kort line.

www.working bliver nok sjov. Jeg har ikke set nogen af de andre Working serier, men det skal jeg måske få gjort!

Kiitarous youkai billeddagbog har jeg svært ved at bedømme ud fra første afsnit, men super morsom var den ikke så jeg er skeptisk.

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf Gama » lør 8. okt 2016 13:29

Drifters er serien jeg følger, mest fordi jeg læser den.. Indtil videre virker den udemærket, jeg er så ked af at de igen har valgt den her slags "flow" animation i action scenerne, men det må åbenbart være populært... Resten er dog skide flot, og den har sådan et moderne old school look :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime efterår 2016

Indlægaf nielsm » tors 13. okt 2016 20:56

FLIP FLAPPERS er ret flippet, måske ikke så afflappende, men kan i hvert fald anbefales.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster