Anime vinter 2017

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Anime vinter 2017

Indlægaf l.mathiasen » lør 31. dec 2016 13:58

Ja så er det jo lige ved og næsten vi skriver 2017 og det betyder i denne sammenhæng nye anime vi kan klage over, for de er ikke så gode som i gamle dage!
Faktisk allerede i dag er det tid til den årlige nytårsgave fra Aniplex til nørderne, så fra ca kl 17 kan vi se en eller anden ting fra Fate/ universet
http://www.daisuki.net/anime/detail.FateGrandOrder.html (ja vi kan også se den om et par dage når vi er blevet ædru igen)

Det ser ud til at der er flere spændende nye titler sammen med et par gamle kendinge der vender tilbage, men i kan jo selv kigge på listen for at se hvad der er for jer, og så skrive det her i tråden https://www.livechart.me/winter-2017/tv
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime vinter 2017

Indlægaf nielsm » lør 31. dec 2016 15:27

Ting jeg med sikkerhed kommer til at se:
KonoSuba 2 (første sæson var genial)
Demi-chan (mangaen er god)

De her lyder lovende:
Little Witch Academia (de originale korte produktioner var i hvert fald veludførte)
Maidragon (den får mange anbefalinger og det er Kyoto Animation så næsten garanteret at være pæn)
Gabriel Dropout (det er en Manga Time Kirara ting)

Overvejer men ikke helt solgt:
Youjo Senki (stilen tiltaler mig ikke rigtig)
Urara Meirochou (præmissen lyder svag)
Piacevole (mangaen fangede mig ikke)

Overraskende lidt, sammenlignet med det forgangne år.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anime vinter 2017

Indlægaf JoaCHIP » søn 1. jan 2017 22:53

nielsm skrev:Little Witch Academia (de originale korte produktioner var i hvert fald veludførte)

Uhh ja, jeg så også deres lille proof-of-concept film (var der flere end én?) og den ku' jeg sgu godt lide. (Y)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Naiera
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1209
Tilmeldt: man 2. sep 2013 00:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime vinter 2017

Indlægaf Naiera » man 2. jan 2017 03:12

Der kom en OVA senere. Jeg har dem begge på blå, men har endnu ikke fået set Enchanted Parade :P

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Anime vinter 2017

Indlægaf Manna » man 2. jan 2017 19:16

Jeg ved at jeg kommer til at se sæson 2 af Super Lovers, og jeg er umiddelbart også fristet til at se Kuzu no Honkai. Og mon ikke nok jeg tager et enkelt afsnit af Akiba's Trip *_*
Derudover overvejer jeg at se Demi-chan og Fuuka, mangaen er egentlig okay men jeg går altid i stå (lige pt driller min app også, så jeg læser ikke rigtig manga for tiden)
~Queen of the night~

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime vinter 2017

Indlægaf l.mathiasen » man 2. jan 2017 21:29

I efterårssæsonen startede jeg først med at se anime efter en 5-6 uger, hvilket var et godt valg, så slap jeg for at blive udbrændt i dårlige serier der ikke holdt 6 eps. Så havde andre lige som udrenset de dårlige ting for mig, så det gør jeg også denne gang. Men ellers virker det til at jeg kommer til at se nogle af de samme ting som Nielsm denne gang og naturligvis Yowamushi Pedal, jeg skal have mit cykelfix!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime vinter 2017

Indlægaf nielsm » fre 6. jan 2017 16:27

Nå den første ting jeg så var AKIBASRTIP, den var bedre end ventet. Spækket med referencer der mest lugter af product placement, men det er til at overleve. Jeg kan ikke påstå at jeg skraldgrinede, men underholdt var jeg, og karaktererne gik mig i hvert fald ikke på.


Okay faktisk prøvede jeg at se Forest Fairy Five før den, men det var så fælt at jeg stoppede efter et par minutter. Ikke pænt, ikke sjovt, ikke charmerende. Bare +o(

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime vinter 2017

Indlægaf nielsm » søn 8. jan 2017 20:38

Jeg har set flere af de nye ting.

Masamune-kuns hævn: Her ser vi skolelivet fra øjnene af den lækre fyr der ellers oftest er en biperson eller ligefrem antagonist i andre historier. Her har han så bevidst arbejdet for at skabe det image, selvom baggrunden for at have gået den vej så ikke er spor nobel: Da han var lille (og tyk) afviste en rig/snobbet pige hans kærlighedserklæring, og han vil have hævn. Jeg er ikke fuldstændig solgt på om den vil være rar at se i det lange løb, men indtil videre er dramaet okay, og den er også pæn nok.

Fuuka: Både afsnit 1 og 2 udkom samtidig på Crunchyroll, og nu har jeg set begge. Det er endnu en romcom-drama ting i skole, der er så en masse gamle og nye bekendtskaber og tydeligt optræk til trekantsdrama. Der er også musiktema, hvor hovedpersonerne starter en musikklub/band på skolen, samt hovedpersonens barndomsveninde er en landskendt popsanger. Og nævnte barndomsveninde har hele tiden gået og været lun på hovedpersonen og nu mødes de nok igen. Umiddelbart virker det til at blive spændende at følge, og musikken er heller ikke værst.

Demi-chan: Lad os endelig ikke kalde dem "monster-piger" som den officielle engelske titel vil. Det er netop en af de pointer der bliver givet i første afsnit: De nævnte "monstre" er bare mennesker der er lidt anderledes (naturmagiske) og vil hellere kaldes for demi'er. Og ud over det behandles som alle andre. Jeg har fulgt med i mangaen og det er en rigtig vellykket oversættelse til animationsmediet, meget kraftig anbefaling.

Urara Meirochou: Vist ment primært som en CGDCT anime, sat i en lettere magisk, klassisk japansk by (vel omkring Meiji-perioden) med nogen piger der skal uddanne sig som seersker. (Nej stavekontrol, ikke syersker.) Efter første afsnit er jeg ikke helt solgt på karaktererne, de irriterer mig, men jeg har før i andre serier at det hurtigt bliver bedre. Masser af farver.

Ting jeg ikke har fået set endnu: Schoolgirl Strikers (meget lave forventninger), Idol Incidents (også meget lave forventninger), elDLIVE (ingen ide om hvad jeg skal forvente)

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime vinter 2017

Indlægaf nielsm » tirs 10. jan 2017 19:06

Fået set lidt mere...

Gabriel DropOut: God underholdning, karaktererne spiller fint sammen, pæn. Alt hvad der skal til for en god CGDCT anime.

Idol Incidents: Kedelig og gav meget lidt mening. Dropper.

Schoolgirl Strikers: Egentlig ganske pæn, men der mangler en del knald på, ikke noget der fangede mig. Dropper, men kan måske give den en chance mere hvis internettet finder noget der kan overbevise mig.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster