Anime Forår: Attack of the Sequels

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf supergummibear » lør 12. aug 2017 01:07

Hov! Har da haft begyndt på det her sæson indlæg så længe nu, at jeg helt havde glemt at det var på min computer, så måtte hellere lige gøre det færdigt - efter at jeg meget forsinket endelig blev færdig med de serier jeg fulgte i foråret :p

Spoiler: vis
Boku no Hero Academia 2
Todoroki vs Deku var coooool 8D anden halvdel bliver noget anderledes end den første lader det til. "Tournament-arken" var virkelig god og highligthet var klart kampen mellem Midoriya og Todoroki, selv om Bakugou totalt ufrivilligt stjæler spotlightet til sidst :D . Jeg glæder mig til at se mere $_$

Rokudenashi Majutsu Koushi to Akashic Records
Sæsonens obligatoriske Magic-highschool-serie, denne gang var harems helten en tilsyneladende doven og umotiveret lærer, som egentlig var sjov til at starte med, indtil plottet går i vejen og han bliver nødtil at opfører sig som alle andre harems helte alligevel ;D

Jeg forstår stadig ikke Sistine´s frisure? (har ikke lige et bedre ord for det... - jo måske; valg af hårpynt?) men altså er det et hårbånd, hvor enderne stritter ud i siderne af håret, som skal ligne katteører eller er det reelt set katteører? Hvis det er en del af hårbåndet, hvorfor er de så ikke også blå? De kunne også være en del af håret, men de ser meget anderledes ud i formen end resten af håret og minder mere om sløjfer, men de har jo samme farve som håret så.... ARrrrrrrrrrrrGGG >:( >:( ! HVAD ER DET? Jeg giver OP! xD

Og hvad sker der for skoleuniformernes design? Helt ærligt hvem vil dog gå i skole et sted, hvor man er tvunget til at gå sådan rundt?! - De piger må da fryse og lide af massiv blærebetændelse konstant, - Hov ! Det kunne da også være horn! Ej, de bevæger sig altså når hun reagere på ting omkring hende, så det må være en del af hendes krop og Glenn kalder hende også for Shiro neko (hvid kat) såååå ??? ER hun et dyr eller hvad? ??? hvorfor har hendes forældre så ikke også ører?? ??? Okay STOP :# jeg lader den ligge nu.

Handlingen er den samme som i alle andre typer anime serier af den slags, så det gider jeg ikke rigtigt at gøre noget ud af. Har man set en, har man set dem alle. Hvorfor så jeg den egentlig færdig? Det var nok Sistine´s mystiske karakterdesign jeg bare ikke kunne fatte xD

Shingeki no Kyojin 2
Wauw vi får "allerede" en tredje sæson i 2018 ;D - mon det holder stik ? Jeg tvivler... synes at jeg kan erindre at noget lignede blev lovet med sæson 2 og den har vi først fået nu XD
Var den så de 4 års ventetid værd ?? Tja, når man kun får 12 episoder, så skal de virkelig leve op til noget kan man sige... Det gør de også til dels, for dem som ikke er blevet trætte af at vente og er gået over til mangaen istedet (mig selv inkluderet) har 2. sæson været mindst lige så spændende som den første. Desværre stiller sæsonen flere spørgsmål end den besvarer, hvilket er meget frustrerende.. vi får endda vist den skide nøgle i OP´en, så HVORFOR får vi ikke et svar på hvad der gemmer sig i den kælder!! - Jeg læser mangaen hvis ikke der er en specifik dato for hvornår sæson 3 starter til januar!

Jeg kunne godt lide at man fokuserede meget mere på bipersonerne, for dem har vi længe manglet en den baggrundsviden om, nogle af dem har længe opført sig lidt suspekt, så det var godt at få det lidt mere på plads. OP´en: "Shinzou wo Sasageyo" er sindsygt god - selvom den mangler de random tyske ord. "JEEEEEEEEAGER" - Jeg siger det bare... :p

Eromanga Sensei
Åh kære Japan, hvad er det nu, der er så fascinerende ved imoutos? Jeg ved det ikke og det ser heller ikke ud til at serien her, ved det :/
Spørg dig selv: Har du lyst til at se 12 episoder om en lillesøster der tegner frække billeder til sin papbrors light novels?
Svaret er definitivt NEEeeeeeeeeeeeeJ!!! >:(

Selv om det for nogle ganske få udvalgte mennesker, måske lyder interessant er det, det ikke, det er faktisk ret så kedeligt endda. SPOILER(hvis man kan kalde det, det) *_* Vi bruger 12 episoder på at få lillesøsteren ud af værelset og det eneste fremskridt der til sidst er, at hun åbner vinduet og vinker farvel til sit papbrors loli harem? (en kombination af 2 ord der skræmmer mig, at jeg overhovedet kender) som han får dannet sig undervejs... for det er jo så realistisk (indsæt ruller-med-øjene-emoji)..(sorry for alle de parenteser).

Jeg fatter bare ikke imouto konceptet - hvorfor er incest blevet en TING?! :o Jeg troede vi var over den her fase? Efter Oreimos frygtelige og f*ked up slutning (Ayase for the WIN btw. ;) ) men helvedet forsætter åbenbart... :sur: Hvorfor stopper man ikke den syge mand - der tydeligvis må have de vildeste fantasier om sin egen søster i SPJÆLDET ?!?!?! Og hvorfor laver man endda en anime ud af det - SÅ STOP DET DOG!! Suk... og det værste er at det nok er en af sæsonens mest sete anime serier - IGEN HVORFOR???

Jeg ved godt at de teknisk set ikke er i familie, da man jo med det samme får det skåret ud i PAP (hæhæ.. var for oplagt til at lade vær´ *_* ). Men hvad er så hele ideen med det?? Hvorfor skal det så behandles som om at de er det? Er det igen for at udforske en eller anden syg fantasi nogle få udvalgte mennesker har eller hvad?? I princippet er det jo en åndsvag form for rollespil de har gang i, hvorfor er det en ting at lade som om man er i et forhold med sin egen SØSTER!? !? :O Puha..... det var godt at få det ud af systemet.. lad nu bare vær med at se eromanga sensei.
PLEASE? :p

Saenai Heroine no Sodatekata ♭
Bedre end sin forgænger, hvilket jeg ikke havde forventet at jeg skulle skrive. Jeg synes ikke at animationen var lige så god her, men man har da valgt at følge pigernes ansigter i stedet for deres ben og andre mere "interessante" kropsdele, og det er helt klart en forbedring :D 2. sæson er også noget mere følelsesladet, så det passede godt ind. Så har man set den første sæson, kan man glæde sig lidt mere til den her.

Shuumatsu Nani Shitemasu ka? Isogashii desu ka? Sukutte Moratte Ii desu ka?
Hvorfor skal de titler være så lange?? Der er fra starten af lagt op til drama og tragedie, og det får vi også i meget høj grad. Jeg synes ikke det var for meget, men for nogle vil det helt klart være det. Serien var okay, jeg kunne især godt lide karakterne, der var lidt mere at tage fat på, end der normalt er i overfladiske lightnovel omsætninger, men den her er en af de lidt bedre af slagsen. Selv om slutningen godt kunne bruge et afsnit mere, til lige at forklarer de sidste løse ender.

Seikaisuru Kado
Kado: the right answer var en meget abstrakt oplevelse, for det første er den jo computer animeret ikke at det er dårligt, men det er noget jeg har det lidt stramt med. For det andet har hele første afsnit (bortset fra de sidste 5 minutter) intet med resten af historien at gøre. Det kan måske kede nogen, jeg syntes det var en interessant måde at introducere karakterne på, da vi på den måde får et godt indblik i hvordan især hovedpersonen Shindo er/tænker, inden historien går igang.
Selve de ideer som kado kommer med f.eks. hvad sker der hvis mennesker ikke behøver søvn? Er egentlig nogle interessante tanker og det bliver bare mere og mere abstrakt, ja hvis jeg ikke vidste det bedre, så tror jeg næsten at det er en anden livsform der har fundet på det - ej spøg til side ;D Kado er en lidt anderledes anime oplevelse, men klart et kik værd, jeg synes det er en af sæsonens mere kreative serier.

Fukumenkei Noise
Over-the-top urealistisk Shojou drama, er du ikke til det så lad vær´ *_* Jeg er Yuzu-Nino shipper :pirat: Momo kan begrave sig selv i rabatten!
Det er et typisk trekants drama med en meget forvirrende historie, bare se om i kan følge med her:

Pigen Nino leder efter sin barndoms ven nr. 1 Momo som pludselige måtte flytte, istedet møder hun på sin nye skole Yuzuriha, hendes barndoms ven nr. 2, der spiller i et band. Nino bliver medlem af bandet for at komme tættere på Momo igen, da han også arbejder i industrien som sangskriver. Fik jeg det hele med? Når jo! De går alle 3 på samme skole, Yuzu vil skrive sange til Nino og det vil Momo faktisk også, men nu da hun er havnet i Yuzu´s band er det der hun synger, men hun vil helst være på god fod med Momo og have ham til at hører hende/anerkende hendes sang, men hendes følelser for ham, får hende hele tiden ud i en emotionel ubalance, hvilket får Nino til at f*cke en hel del op og især hendes venskab med Yuzu bliver hele tiden sat på prøve, og det er generelt svært for Yuzu i forvejen, da han faktisk har noget af et chrush på hende. :S :S
Så i kort udgave Yuzu->Nino->Momo.

Hvis man tror at serien når til nogen konklusion på det punkt må jeg skuffe jer, da det er en af de der kendte "læs videre i mangaen" slutninger. Men historien er generelt noget af en bøvlet omgang, som i nok kan læse... Jeg vil dog give points til Nino´s voiceactor, hun gør det virkelig godt (Y)

Zero kara Hajimeru Mahou no Sho
Hahahaha godt forsøgt Whitefox! ;D Enhver der kun lige når at læse titlen halvt, tror selvfølgelig at den her serie har noget at gøre med sidste års Re:zero kara hajimeru isekai seikatsu, men det har den slet ikke! De eneste lighedspunkter der er at de er fra samme studie og begge foregår i en fantasi-agtig verden - meget forskellige verdener til med.
Zero kara hajimeru Mahou no Sho handler om Heksen Zero der sammen med Youhei, (en lejesoldat besat af en forbandelse der gør ham til en slags dyr, i hans tilfælde en hvid tiger, ikke noget der bliver gjort så meget ud af..) vandre ud for at finde en magisk bog. Så kort kan det gøres..
Er den noget værd? Ikke rigtigt hvis man spørger mig. Der var mange ting ved historien der ikke rigtigt gav mening, forholdene mellem karakterne virkede ikke troværdig på mange punkter, måske fordi vi bruger for lidt tid på det, plottet var noget grumset og jeg syntes måske generelt ikke at historien var særlig interessant, hekse mod hekse mod hekse - ja selv i en forsimplet udgave lyder det underligt, den var ikke et hit for mig, skal vi bare sige det sådan, måske er historien bedre i dens oprindelige form det skal jeg da naturligvis ikke udelukke :/

Re:Creators
Det er rart at vide at selv hvis du river en mahou shojou ud af det univers hun kommer fra, vil hun stadig være en mahou shojou !!
Props til Mamika 8D Jeg er stadig ikke fan af tempoet i serien, mange ting går for langsomt og karakterne taler meget - for meget, jeg er faldet i søvn flere gange, så jeg synes at der sker for lidt og det er lidt trist for jeg er vild med konceptet. Det er lidt ærgerligt at skaberne ikke har kunne få licenser til nogle rigtige anime karakterer, i stedet for at folkene har skulle designe nogle særskilt til serien. Det kunne være så coolt at se f.eks. Asuna fra SAO kæmpe mod Madoka fra Madoka Magica (det var lige de to, jeg syntes der lignede nogle af karakterne mest), men så ville flere fans nok være utilfredse, for hvilken side skulle så vinde? Jeg ved stadig ikke helt hvilken rolle Souta (hovedpersonen?) spiller i hele historien, men han er der vel af en grund?? :/ Serien er spændende engang imellem, jeg kan godt lide Magane selv om hun er noget af en speciel personlighed.... >:)

Berserk 2017
Hvisker: "Skal vi ikke bare gøre som om den ikke eksisterer og at jeg ikke har set den, bare fordi jeg ikke gider læse mangaen?!"

Sakura Quest
Jeg har ambivalente følelser her, på den ene side kan jeg godt lide ideen, problemet er lidt at den er lidt for kedelig udført nogle gange. Jeg tror at skaberne har været lige lovligt sikre på sig selv og deres plot, og har tænkt " det her er realistisk, nede på jorden og ligner lidt Shirobako - fans vil elske det". Problemet er bare at det ikke er Shirobako. Jeg er fan af anime, og ikke hvordan man puster liv i en død by. Det er altså ikke nok at fylde serien ud med søde moe piger, var de i det mindste interessante, så havde serien måske noget af "hænge" fast på, men de er mindst lige så uinteressante som døde køer - sorry. Ingen af dem har noget drama omkring sig, de havde alle sammen drømme og ambitioner den gang de kom til byen, men nu er det som om det bare er en ting der er gået totalt i baggrunden, alt bliver fokuseret rundt om at få den her by til at "blomstre" op igen og det bliver meget langtrukket, når hver ark bare indeholder en ny måde, hvor på de kan få flere folk til byen på. Gaaab.. de eneste lyspunkter er alle de sjove byboere og så Sandels random engelsk der får mig til at se previewet for hvert kommende afsnit, hver gang. xD

Natsume Yuujinchou Roku
Åh mere Natsume, hvad vil man mere? Hvorfor kan serien ikke bare blive ved med at køre en gang om ugen, ind til jeg dør? :3 Men nej.. nu hvor animeen har indhentet mangaen går der nok nogle år, før vi får mere Natsume igen - snøft snøft :'( ... Mon ikke at den næste sæson kommer til at hedde: Natsume Yuujinchou Nana? (nana = 7 , det ville give god mening, men hvem ved :p ).

Tsuki ga Kirei
En sød og ærlig kort serie om en dreng og en piges første kærlighed - Kawaii! Ikke noget vildt eller voldsomt, bare stille og rolig, sød slice-of-life.

Oushitsu Kyoushi Haine
Handler om en så kaldt royal tutor kaldet: Haine Wittgenstein, som har fået til opgave at undervise fire prinser, så en af dem engang kan blive en værdig efterfølger som konge af Grannzreich.
Der er comedy og bishounens for alle pengene, i Ouran host club-lignende stil. Så hvad enten man kan begejstre sig for den intelligente Bruno, den flirtende men lidt overfladiske Licht, den lidt klodsede og tsundere Leonhard eller dyre-elskeren Kai, der bare er alt for god til denne verden :engel:
Alle har de deres egne stjernestunder og langt det meste er meget underholdende. Hen mod enden kommer der endda lidt plot, men det er karakterne, der med hver deres excentriske personligheder totalt styrer serien. Jeg krydser fingerne for en mulig sæson 2, meget snart. Den amerikanske dub er også vellykket, hvis man er mere til det.

Little Witch Academia (TV)
Little Witch Academia forsvandt desværre lidt i mængden, på grund af andre mere hypede serier og det er en skam, for det er en af årets bedste serier i min optik! Den er i hvert fald allerede nu i min top 3 over serier fra 2017 og jeg er altså startet på sommerens serier (HVORFOR ER DER INGEN DER TALER OM WELCOME TO THE BALLROOM??), så jeg tror virkelige at efterårs sæsonen skal have mange gode serier for at det ændre sig.

Jeg vil ikke sammenligne Little Witch Academia med Harry Potter selv om det er meget oplagt, da begge foregår påååå ta da da daaaaaar.... en magisk skole - hvis ikke det lyder bekendt så læs lige mit indslag om Akashic Records igen ;P For det er ikke ligefrem nyt, men hvor mange andre fejler på dårlig verdens opbygning eller fordi de er harems/ecchi serier som ikke fokuserer meget på plottet, så har Little Witch Academia gjort mange ting anderledes og det er der kommet en lidt mere vestlig inspireret serie ud af - HELDIGVIS.

Jeg kan godt lide at Trigger holder dem til en lidt mere gammeldags måde at styre plottet på, hvor det stille og roligt kommer tættere på, frem for at hver afsnit er totalt historie fokuseret. Det giver seerne rig mulighed for bare at udforske/blive bekendt med universet og dets karakterer, før de også skal fokuserer på historien. Det er godt nogle gange bare at få et sjovt tilfældigt filler afsnit hvor der ikke skal tænkes så meget på helheden, hvilket også gør serien ideel for yngre seer. Akko er en hovedperson man fra starten af kan identificere sig med, og resten af karakterne er mindst lige så interessante. Det lyder simpelthen så sjovt når de japanske stemmer skal sige Andrew det bliver til "ANDORYUUU" :D :D

Little witch academia er underholdende og magisk på den gode måde. Slutningen er en af Triggers bedste, den giver mulighed for en fortsættelse, men det er ikke en man absolut behøver. Little Witch Academia kan derfor varmt anbefales!! (Y)

Kenka Banchou Otome: Girl Beats Boys
Kan en reverse -harem serie med episoder på en gennemsnitlig varighed af 9 minutter, nå at fortælle en historie om en pige, der giver sig ud for at være hendes tvillingebror, for at han kan blive den nye boss på skolen? JA, det kan den godt og der er endda tid til både OP og ED. Det er måske knapt så "flashy" som meget andet, til gengæld er historien kort og hurtig fortalt, og kamp scenerne fungere faktisk også, det er imponerende, hvis man tænker over hvor lidt tid skaberne har haft at gøre med.
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf JoaCHIP » lør 12. aug 2017 13:05

Herlig anmeldelse. :)
Af dem der har jeg kun set Little Witch Academia, som jeg også godt ku' lide.
RYST OG NYD!

AkaXIII
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1052
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 11:06

.

Indlægaf AkaXIII » ons 16. aug 2017 16:37

.
Senest rettet af AkaXIII fre 20. okt 2017 23:37, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf SomethingPurple » man 18. sep 2017 23:52

Bedre sent end aldrig som man siger.

Alice & Zoroku
Efter en fin intro, gik første del af serien i en retning, jeg ikke synes var videre god, for så i sidste halvdel at løfte sig op, og fortælle en ganske fin historie i sidste ende, med en fin visuel og metaforisk brug af alice i eventyrland, som stod i skærende kontrast til første halvdels mere actionfyldte og kluntede fortælling fyldt med dårlig cgi.

Anonymous Noise
Selvom jeg ikke kan kaldes en pige mere, har jeg stadig en forkærlighed for shoujo, selv den mere chessy og over melodramatiske slags, alligevel så synes jeg Anonymous Noise var ganske forfærdelig, jeg kunne simpelthen ikke snuppe den kvindelige hovedperson og hendes sangstemme, som blev hyldet som noget særlig, var bogstavelig talt larm, og hendes fiksering på hendes barndomsven ulidelig at være vidne til.

Atom the Beginning
Mit første indtryk af serien var, at den var en langt bedre Tezuka prequel end “Young Black Jack”, bare ikke en serie, som havde noget særligt at byde på, men så skal jeg ellers love for, at serien tog fart hen mod slutningen og blev ganske interessant på et sci-fi-filosofisk plan, og stillede en masse interessante spørgsmål om kunstig intelligens på ganske fin og rørende måde.

Attack on Titan
AOT er stadig fin pulp-underholdning, selvom det giver en lidt bitter smag, at se den her del i animeret form, når man er bekendt med den seneste udvikling i mangaen. Jeg synes Eren er en irriterende hovedperson, der bruger det meste af tiden på at være vred, så at denne sæson mest fokuserede på forholdet mellem Ymir and Krista var et stort plus i min bog. Jeg undre mig dog en smule over, at de valgte at vise et af ymirs flashback nu, da det først kommer langt senere i mangaen, på et tidspunkt hvor de giver mere mening.
Selvom ventetiden på denne sæson var for lang, så det fornuftigt nok kun at lade denne sæson være på 12 episoder, så de kan starte næste sæson med oprøret og slutte af med kælderen, og på den måde få lidt tittan action ind i sæsonen, da der ikke rigtig er noget af den under oprøret. Det virker meget til at “oprøret” var der, hvor serien mistede nogle folk, det er dog her jeg for alvor synes AOT trådte i karakter og blev mere en bare en battle shounen, men en del folk læste tydeligvis AOT for action og mysterie delen og var ikke videre interesseret i den mere politiske og antikrigs retning serien begyndte at tage herfra.

Berserk
Læs mangaen i stedet, stadigvæk den værst animerede cgi serie, der lavet i nyere tid, hvis ikke nogensinde.

The Eccentric Family 2
Folkene på P.A. Works animationsstudiet lægger ikke skjul på, at denne serie er et kærlighedsarbejde, hvilket jeg så kun kan være taknemmelig for, da jeg aldrig havde troet, at jeg skulle se bog nummer 2 animeret, så mangler vi bare den sidste bog i trilogien, når forfatteren får den skrevet færdig. Temamæssig ligger anden sæson sig op af første sæson, nye karakterer bliver dog introduceret og der sker nye udviklinger, inklusiv en tur direkte i helvede helt bogstaveligt.

Grimoire of Zero
Langt fra en perfekt serie, der til tider havde en lidt for dum form for humor, men i modsætning til de fleste LN nu om dage, var der tale om en mere traditionel fantasy serie frem for isekai. Selvom serien formåede at fortælle en forholdsvis sammenhængende historie med et fint klimaks, så var det karaktererne, der gjorde serien seværdig, da de to hovedpersoner havde en rigtig god, sjov og nuttet kemi, uden den, ville serien bare havde været en forholdsvis banal affære.

ID-0
Jeg bliver aldrig en fan af denne form for cgi, og serien kunne godt havde brugt lidt flere episoder på at udvikle personerne, hvor flere aldrig rigtig blev mere end overfladiske klicheer, det var dog stadig en fin og underholdende lille sci-fi serie, der havde noget gammeldags over sig på en positiv måde.

Kabukibu!!
Kabukibu var måske nok på de fleste punkter en typisk klub-anime, men ligesom Showa Rakugo, så var det også en serie, der beskæftigede sig med spørgsmålet om, hvordan man gør en gammel kunstform relevant for et nutidigt publikum uden den mister sin sjæl og udtryk. Serien legede også lidt med lidt kritik af kønsrollerne og havde et fint persongalleri.

Kado the Right Answer
Toei er måske nok mest kendt for sine lange mainstream familie- og børneserier, men nogen gange giver de også plads til, at nogle af deres animatorer og instruktører kan lege med mediet, det har før ført til rigtig gode og originale serier som Mononoke og Kyousougiga. Kado virkede da også ved første øjekast ganske spændende og interessant, da hvad jeg troede var en serie om en forhandler, viste sig sig at være en sci-fi fortælling om et væsen fra det ydre rum, der ankommer til jorden og tilbyder menneskeheden uendelig energi. Desværre selvdestruerende serien hen mod slutningen i en blanding af klicheer og et par dumme plot twists.

Little Witch Ácademia
Må indrømme, at jeg aldrig rigtig forstod, hvorfor den første korte LWA film blev så populær, udover at være en flot animeret kortfilm med en smule charme, synes jeg ikke den var noget særlig, og da slet ikke forhold til en anden kortfilm fra samme animator træningsprojekt, Death Billard, men da den ligesom LWA fik sin egen serie, i form af Death Parade, skal jeg ikke klage. LWA er bestemt ikke en dårlig serie, og den er ganske fin og børnevenlig, selvom serie udgaven mangler lidt af den charme som den første korte film trods alt havde, og forsøget på et reelt plot i sidste halvdel var ikke helt vellykket. Men et kig værd på netflix, for dem, der ikke er så usikker på deres mandighed, at de bange for se noget, der måske først fremmest er målrettet de små pigebørn

Natsume's Book of Friends Sæson 6
Natsume er stadig Natsume og selvom der ikke er så meget nyt i denne serie i forhold til tidligere sæsoner, udover Natsumes stille personlige udvikling, er det stadig en serie som jeg ser med stor fornøjelse.

The Royal Tutor
Der ikke så meget sige om denne serie, udover at det var en fin lille sjov serie, som underholdt mig hele vejen igennem uden på nogen måde at være ekstraordinær på nogen måde.

Sword Oratoria: Is it Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon?
På trods af sin tåbeligere titel, er “Is it Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon?” en af de bedre LN-baseret serier, så jeg så faktisk frem til denne serie, som efter sigende skulle følge Ais og se begivenhederne fra hendes synsvinkel, men selvom jeg så serien færdig og den blev bedre hen mod de sidste episoder, så synes jeg ærlig talt serien var spild af tid, fremfor at fokusere på Ais som jeg troede, brugte serien en masse tid på et af de andre medlemmer af guildet, elverpigen Lefiya, og hendes usikkerhed og beundring af Ais, som blev håndteret på en måde, som var vildt irriterende og som havde karakter af dårligt udført yuri-bait.

Starmyu 2 Sæson
Jeg ikke meget for idol-serier, men starmyu-franchisen er en af mine guilty pleasures. Karaktererne er måske nok ligegyldige i både design og personlighed og animationen også billigere end andre idol-serier, men Starmyu har bare en sjov og underholdende cheesy faktor, som gør sig gældende i både historien og når karaktererne bryder ud i sang i diverse musical sekvenser og synger om deres sande følelser.

SukaSuka, What are you doing at the end? Are you busy? Can you save me?
En af de serier, hvor man fra starten af ved, at serien ender i tragedie, men hvor det rejsen derhen man følger. Problemet er bare, at jeg aldrig fik et ordentligt forhold til personerne og at det hele virkede alt for konstrueret og designet, så selvom slutning blev eminent udført, så var det bare svært at føle meget sorg over det der skete.

Tsuki ga Kirei: As the Moon, So Beautiful
Kærliglighedsserier, der foregår på skolen er ikke noget nyt fænomen, alligevel formår Tsuki Ga Kirei at skille sig ud, ved simpelthen at være helt nede på jorden, uden mange af klicheer eller melodrama, som normal præger genren. Selvom efterspillet måske er lidt for eventyragtigt, så er Tsuki ga Kirei en af de mest realistiske kærlighedshistorier som anime-mediet har disket op med og er ganske charmede og nuttet i alt sin enkelthed.

Yowamushi Pedal: New Generation
Selvom jeg synes serien stadig er en fin og underholdende sports-serie, så var jeg ikke så vild med, at meget af fokuseret i denne sæson lå på de nye medlemmer og den nye holdkaptajn, for selvom serien i den grad formåede at gøre den nye holdkaptajn til en inspirerende og beundringsværdig figur, så savnede jeg lidt mere fokus på Onoda, men årets løb var godt undervejs, da denne sæson sluttede og det så ud til at nu igen var Onodas tur til at brillere, så jeg ser frem til den kommende sæson.


Serier jeg så noget af, men droppede:

The Laughing Salesman
Sagrada Reset
Sakura Quest
Love Tyrant
Eromanga Sensei

Serier som først afsluttes i næste sæson, venter jeg med at bedømme til de færdige.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf nielsm » ons 20. sep 2017 19:21

Så sluttede Sakura Quest.
Det er lidt en særling, og den var meget langsom hele vejen igennem, noget der gjorde det svært at holde fast i den i starten, men jeg er glad for jeg holdt ved og fulgte den til ende. Det er naturligt at sammenligne den med P.A.Works' to andre serier i samme meta-serie, Hanasaku Iroha og Shirobako, og særligt efter Shirobako havde jeg og nok også andre formentlig forventninger som Sakura Quest ikke kan indfri, men jeg syntes den til gengæld kunne nogen andre ting.
Sakura Quest følger pigen Yoshino der efter sin uddannelse flytter til Tokyo for at prøve at opnå sin drøm om spændende og unikt arbejde; hun er tilknyttet et PR-agentur, men får aldrig nogen gode jobs. Hun er heller ikke særlig tændt på det job hun bliver tilbudt i den lille by Manoyama, der ligger langt ude på landet, hvor hun bliver hyret til at fungere som turistambassadør i et år, som "dronning af mini-nationen", og hun sværger højt og bredt at hun vil sige op så snart det viser sig hvor håbløst det er.
Det som selvfølgelig sker i stedet er at Yoshino alligevel involverer sig i byens promoveringsaktiviteter, skaber venner, gradvist kommer til at synes om stedet, og hjælper med at genfinde en næsten død bys kultur og historie. Der er i høj grad tale om en socialrealistisk anime, der fortæller om hvordan små samfund kan stable sig selv på benene igen og forny sig ved at tage imod og acceptere omverdenen.
Som sagt er tempoet lavt, og fortællingen lægger ud med det ene forfejlede forsøg efter det andet, men det hjælper alt sammen med at etablere karaktererne og samfundet, og det er naturligt siden der vitterlig ikke er nogen til at vejlede dem. Der er kun de aldrende indbyggere, som bare kender til det de har gjort de sidste 50 år, hvor de nye perspektiver udefra hjælper med at bringe livet og gnisten tilbage. De mange nederlag bliver efterhånden til succeser, og det kulminerer med en stor sejr for det lille samfund. Det er det Sakura Quest handler om, og det er den rejse man skal være indstillet på som seer.
Alt i alt: Den er svær, absolut ikke for alle, men for mig det hele værd.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster