Anime Forår: Attack of the Sequels

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

AkaXIII
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1052
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 11:06

.

Indlægaf AkaXIII » tirs 23. maj 2017 13:23

.
Senest rettet af AkaXIII fre 20. okt 2017 23:43, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf nielsm » søn 28. maj 2017 15:42

l.mathiasen skrev:
nielsm skrev:Penta-post GETTO! -_-*

Eromanga Sensei, serien ingen af naturligvis ser, men mærkeligt nok ved alt om hvad der foregår alligevel!

Elf er Best Girl.


On a different topic, må hellere lige komme med en halvvejs opdatering.

Sådan ser mit skema hos Senpai ud lige nu:
Billede

Akashic Records: Super dramatisk, men det er svært at tage rigtig seriøst. Pigernes uniformer er stadig til at ryste hovedet ad, men fortællemæssigt fungerer den okay.

Fukumenkei Noise: Dramaet er så overdrevet at det næsten er til at grine ad. Teenagere der reagerer ret overdrevet teenager-agtigt på situationer en teenager normalt aldrig kommer i. (Jeg tror vi har en målgruppe der.) Der er aldrig nogen store overraskelser, men performancen er god og det holder mig fast.

SukaSuka: Det er spændende at lære om verden, og (næsten) alle er søde.

Sakura Quest: Jeg kan tilgive at det går lidt langsomt, siden den er planlagt til et halvt års længde. Fokus er stadig uklart og som tilskuer er det til tider smertende klart hvad de gør forkert. Det er svært at give Sakura Quest rigtig gode ord med på vejen, og jeg følger den nok mest fordi jeg har tiltro til at P.A.Works kan få noget godt ud af det i det lange løb.

Smuk Måne: Jeg har ikke fået set det nyeste afsnit endnu så vil ikke kommentere på den lige nu.

Saenai Heroine ♭: Hvorfor ser jeg dog stadig det her skrammel...

Kabukibu: Meget formularisk i fortællemåden. Jeg kan i og for sig godt lide historien de fortæller, og emnerne der bliver taget op, det er bare lidt tørt til tider. Stemmelæggernes arbejde er dog godt og redder en del.

Hinakos Noter: Hvorfor ser jeg dog stadig det her skrammel...

KADO: Nu begynder der at komme nogen mere spændende emner i spil. Seriøs transhumanisme?! Jeg mangler dog at få set det nyeste afsnit endnu. Animationen fungerer godt og de rammer en behagelig stil med 3D'en.

DanMachi Sword Oratoria: To episoder bagud.

Re:Creators: For helvede dreng tag dig nu sammen. Nu ender alting i en lortesituation jo...

Eromanga-sensei: Nej det er egentlig udmærket underholdning med en harem-komedie der ikke trækker på en masse fantasy/magi. (Så længe man ser bort fra at slutmålet for historien er at få de to papsøskende i seng med hinanden.)

ID-0: Fortsat en stærk, original sci-fi. Den stiller måske ikke helt så mange åbne spørgsmål som den kunne slippe af sted med, men samspillet mellem parterne er alt i alt godt. Også god 3D animation her, som ser godt ud og ikke akavet.

Uchouten Kazoku S2: Fortsat godt drama med forfrisket mytologi!

Alice & Zouroku: Første halvdel blev fint afrundet, og anden halvdel lægger ud med nogen virkelig varmende afsnit.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf psyg » tirs 13. jun 2017 01:05

lol Japan
Re-creators episode 9 spoiler: vis
Billede
Billede
Billede
Billede
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf l.mathiasen » ons 21. jun 2017 14:52

Billede sådan, rettet det her for jer!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf nielsm » søn 2. jul 2017 14:24

Orv jeg har fået set meget anime i går og i dag!

Jeg har endelig fået afsluttet nogen af serierne, Alice & Zouroku og KADO.

Alice & Zouroku holder den samme gode stil og tone hele vejen igennem og giver alt i alt en sjov, sød og (for det meste) flot fortælling. (Vi ser bort fra biljagt-scenerne i første afsnit.) Kraftig anbefaling!

KADO startede godt men den skiftede noget retning undervejs og så kom pludselig det skumle twist. Jeg fortryder ikke at have brugt tid på den, men sidder alligevel mentalt med hovedet begravet i hænderne over den måde de kørte i mål. Det kunne godt virke som om nogen var kommet til at skrive sig ind i et hjørne og bare måtte have en vej ud. Dog skal den have ros for rigtig god brug af 3DCG hele vejen igennem.

De næste par dage kommer nok til at stå på Tsuki ga kirei, Fukumenkei Noise, SukaSuka, Uchouten Kazoku, Akashic Records, Kabukibu, Sword Oratoria, ID-0, og Eromanga-sensei. Og efter dem kan jeg så indhente Sakura Quest og Re:Creators, og så rigtig gå i gang med den nye sæson... ugh.

Der var også et bonus-afsnit af Demi-chan som kom op på Crunchyroll for nylig. Usædvanligt at de får den slags, men jeg klager ikke :) Det var ganske sjovt. De introducerede også en ny karakter helt til sidst, som jeg ikke har set i mangaen endnu!

Brugeravatar
Naiera
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1209
Tilmeldt: man 2. sep 2013 00:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf Naiera » søn 2. jul 2017 16:58

l.mathiasen skrev:
Spoiler: vis
Billede
Sådan. Har rettet det her for jer!


Jeg følger ikke det mindste med i igangværende sæsoner, så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad det er for en serie? Og hvorfor hjælper det at slette Kirino?

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf l.mathiasen » søn 2. jul 2017 18:29

Naiera skrev:
l.mathiasen skrev:
Spoiler: vis
Billede
Sådan. Har rettet det her for jer!


Jeg følger ikke det mindste med i igangværende sæsoner, så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad det er for en serie? Og hvorfor hjælper det at slette Kirino?

Det er Eromanga Sensei, om en dreng og sin (pap)lillesøster, baseret på en historie fra forfatteren der også lavede Oreimo, hvis figurer så havde en cameo, og Kirino er worst girl, så væk med hende! #teamkuroneko
Det vil naturligvis være let at sammenligne de 2 serier og sige hvis man kan lide den ene, så kan man nok også lide den anden, og siden jeg er doven vælger jeg egentlig bare at gøre det, men den har også lidt Himouto! Umaru-Chan over sig.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Naiera
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1209
Tilmeldt: man 2. sep 2013 00:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf Naiera » søn 2. jul 2017 21:55

Nåh, den har jeg hørt om. Den skal jeg selvfølgelig have en dag. Jeg ser i øvrigt Oreimo 2 på Blu-ray for tiden ;)

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf nielsm » tors 6. jul 2017 16:56

Det var så Fukumenkei Noise afsluttet: Det er en temmelig standard "shoujo drama" type historie, ret tydeligt rettet mod et teenager publikum med de temaer den dækker. Fortællemæssigt er den okay, ikke noget mesterværk, men jeg synes at musik-delene (som må siges at være centrale) er ganske veludførte. Serien slutter med nogen typiske "det her er kun begyndelsen!" scener, så der er sikkert en masse mere manga de vil sælge, men jeg ville nok ikke være foruden lyden her :) Specielt syntes jeg koncerten i sidste afsnit var rigtig stærkt produceret i både billede og lyd.
Alt i alt en anbefaling, hvis man ellers kan udstå genren.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf nielsm » ons 12. jul 2017 14:48

Flere ting afsluttet!

Tsuki ga kirei - alt i alt en helt almindelig historie om nogen helt almindelige teenagere, sat i nutiden. Som sådan ikke noget særligt, men den var velfortalt hele vejen igennem. Hvis man har lyst til den historie så er den helt klart værd at se.

Eromanga Sensei - efter at have tunet mig ind på hvad det giver og hvad det er, accepterede jeg uhyret. Hvis man vil have en historie om en 12-årig pige der tegner frække illustrationer til sin 3 år ældre papbrors light novels, og brorens harem af andre LN-forfattere der er piger på samme alder, med alt hvad det indebærer, så er det her afsindig godt håndværk.

Uchouten Kazoku - det var helt i orden. Der blev vist godt nok udeladt nogen ting, og Crunchyrolls oversættelse var mærkelig på nogen punkter, men alt i alt fint afrundet.

Akashic Records - lol


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster