Anime Forår: Attack of the Sequels

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf SomethingPurple » lør 1. apr 2017 22:48

Forårssæsonen begyndte i dag med det, der i den grad kendetegner denne sæson, en masse fortsættelser.

En komplet liste over sæsonens anime findes her https://www.livechart.me/spring-2017/tv



Forsættelser jeg regner med at se:
Attack on Titan sæson 2
Berserk (2017)
My Hero Academy sæson 2
Rage of Bahamut: Virgin Soul
Natsume´s Book of Friends sæson 6
The Eccentric Family 2

Nye serier jeg er interesseret i at tjekke ud:

The very lovely tyrant of love
En harem Death Note parodi som jeg næsten føler jeg må se mindst en episode af.

Sagrada Reset
Baseret på en af af light novel serier, som virker til at være med målrettet den brede befolkning fremfor kun otakusegmentet.

Re:Creators
En original serie skabt af forfatteren til Black lagoon og instruktøren af Fate/Zero.

Alice & Zouroku
En alternativ form for magisk pige anime som umiddelbart lyder lidt mørk ud fra noget af beskrivelsen, men som virker mere som en feel good historie om venskabet mellem en lille pige og en gammel bitter mand.

Tsuki ga Kirei
En original "gymnasie dannelses" anime, hvis kvalitet jeg intet aner om, men som jeg mener er et kig værd for sit originale udgangspunkt.

KADO: The Right Answer
konceptet virker som noget for mig, så er spørgsmålet bare hvor dårlig CGI´en er.

Sakura Quest:
Efter at have kastet sig over anime branchen med Shirobako, er turen nu kommet til, at P.A. Works kigger på turistbranchen, så må man håbe denne serie er lige så god som Shirobako.

The Royal Tutor
håber på den her serie er reelt sjov og ikke kun en hul omgang bishounen fanservice.

Fukumenkei Noise
Jeg har altid haft en forkærlighed for shoujo, og denne serie virker til at have fokus på andet end bare romance.

Atom: The Beginning'
Efter den forfærdelige Young Black Jack fra sidste år, er min tiltro til nye prequels om Tezukas karakterer ikke stor, serien har dog en masse kendte og gamle sci-fi anime folk bag sig.

Kenka Banchou Otome: Girl Beats Boys
Det meste otome baseret anime er noget bras, så mine forventninger er ikke store, men jeg har en forkærlighed for gender bender shoujo, så måske er jeg heldig at denne serie hører til en de sjove og underholdende otome serier.

Kabukibu!
Jeg forventer ikke nogen Showa Rakugo, der trods alt tale om en skole kabuki-klub drevet af teeangere,alligevel giver seriens omdrejningspunkt mig tiltro til at serien er noget jeg vil elske.

Warau Salesman New
Virker til at være en af de serier, hvor folk anskaffer sig sig noget, som så får uforudsete konsekvenser for dem, som jeg altid har haft en forkærlighed for. Serien skulle også have en del sort humor som jeg også elsker.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf nielsm » søn 2. apr 2017 09:32

Sådan så mit skema hos senpai ud i går:

Billede

Jeg ved ikke hvorfor de ikke har den leende sælger på der endnu.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf nielsm » man 3. apr 2017 21:38

Nå, første to indtryk:

Den Leende Sælger: Ganske vist er stilen i OP'en god, men så snart man kommer til selve episoden gik det ned ad bakke. De gammeldags karakterdesign fungerer slet ikke for mig. Den eponyme sælger Moguzo har ganske vist nogen slående indtrædender i flere scener, men historierne fortalt (der var to episoder i første afsnit) får det bare til at falde til jorden. Der var ikke noget rigtig nyt ved noget i historierne, de var temmelig forudsigelige og tørt fortalt. Typiske historier om hybris, ikke noget man ikke har set før. Jeg vil give serien et afsnit eller to mere, men den er på kort line.

Alice & Zoroku: Det kan altid føles udfordrende at give sig i kast med et dobbeltafsnit, som det første af denne anime, men her var det godt givet ud. De to ting jeg først bed mærke i var karakterdesignene, og så stemmen for den gamle mand Zoroku. Designene har en simpel og "uskyldig" streg, men er meget fængende og udtryksfulde. Og Zorokus stemme er lækkert ru og giver et rigtig godt indtryk af en mand der har været mange ting igennem i sit liv. Historien de tager fat i er som sådan ikke noget nyt (heller ikke her), en hemmelig forskningsanstalt har udviklet nogen supermennesker og en af dem undslipper blah blah, så det er det fortællemæssige der er vigtigt, og der synes jeg A&Z lykkes at præsentere sin fortælling så det er let at følge, uden at afsløre for meget for hurtigt, men efterlader lige den rigtige mængde mysterier til at holde seeren fast. Det er heller ikke så tæt pakket at der ikke er tid til at dvæle lidt ved stemningerne.
Hvis jeg skal komme med et minus, så er det den 3D grafik de bruger i biljagt-scenerne. Den er fæl, og ligner noget de har hentet i slut 90'erne.
Men indtil videre en stærk anbefaling her fra.

Brugeravatar
Faun
Chibi
Chibi
Indlæg: 13
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 21:46
Køn: Kvinde

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf Faun » tirs 4. apr 2017 15:50

Jeg er pænt psyched omkring Attack on Titan sæson 2.
Vi har ventet så længe...

DETVARALTJEGHAVDEATSIGEHEEEJ!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf nielsm » ons 12. apr 2017 17:49

Efter en uge hvor jeg næsten ikke kunne tage tid til at se anime, har jeg fået glukket noget mere.

Den Leende Sælger: Droppet halvvejs gennem andet afsnit.

Fukumenkei Noise: Skole-band anime. På næsten alle måder vil jeg beskrive den her som "rå". Middelmådig CG, karakterdesign der tydeligt deformerer på mærkelige måder når de drejer hovedet osv., og lidt forhastet historiefortælling. Og så når hovedpersonen synger: Det er ikke rigtig rent, og det fungerer afsindig godt, for der er stadig den rigtige power bag, som virkelig giver en god følelse af en usleben diamant. Jeg var ikke oprindelig rigtig interesseret i den ud fra beskrivelse og billeder, men blev hurtigt suget ind da jeg faktisk så den. Jeg tror jeg kommer til at se den til ende!

Love Kome: Nej. Ikke pæn, ingen god stemmelægning, ingen god komedie. Intet at komme efter.

Sakurada Reset: Det var en ret så tør oplevelse. Første afsnit er næsten bare snakkende hoveder med forskellige irrelevante baggrundssituationer. Oplægget interesserer mig dog så den får to afsnit mere, til slutningen af første delfortælling.

Sakura Quest: Jeg ved efterhånden hvad man kan forvente i produktionskvalitet fra P.A.Works' originale serier, så ingen videre positive eller negative overraskelser på det punkt. Sammenlignet med Hanasaku Iroha og Shirobako, som den her tematisk skal høre sammen med, synes jeg dog ikke starten var helt så velgjort. Men det er P.A.Works så de får lang line at løbe på :)

En smuk måne/Tsuki ga kirei: Egentlig bare en typisk teenageromance, men jeg var faktisk overrasket over det visuelle her. Animationen lader til at være en stor del CG og det hele passer faktisk godt ind og der er intet som føles specielt stift. Tværtimod var der rigtig god brug af kameravinkler og kropssprog, og jeg glæder mig til at se mere.

Renai Boukun/Love Tyrant: Fjollet, i høj grad reference-baseret komedie, men det var underholdende nok. Den får et par afsnit mere til at vise sit værd, i hvert fald.

Hinakos Noter: Lidt langsom i det, en del fremmedskam, men alt i alt ganske sød. Jeg kan rigtig godt lide kostumedesignet (af mangel på bedre ord for karaktererne hverdagstøj.)

Re:Creators: Flot, hæsblæsende, og medrivende. Det er helt i orden at vende "isekai" på hovedet og i stedet hive en bunke LN karakterer ind i den moderne verden, superkræfter inkluderet. Jeg glæder mig i hvert fald meget til næste afsnit.

Eromanga-sensei: Ja jeg indrømmer jeg så den :# Historien er faktisk velfortalt, der er bare lige det at man fra starten kan gætte at det skal ende med incest. Også selvom det er en papsøster. Der var også den måde kameraet hvilede på søsteren... +o( Fortællingen som sådan kunne egentlig være interessant, den bliver bare ødelagt af det twist som forfatteren vist har gjort til sit varemærke.


Nu mangler jeg at se...
Alice & Zouroku ep 2, Sukasuka, Kabukibu, Uchouten Kazoku S2, Kenka Banchou Otome, Kado, ID-0, Bahamut

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf nielsm » tors 13. apr 2017 18:00

Kenka Banchou Otome: Den sagde mig ikke så meget, jeg prøver nok et par afsnit mere, men eh...

Sakura Quest ep 2: Nu er der bedre gang i den og mange flere muligheder!

Sakurada Reset ep 2: Stadig enormt tør fortælleform, som virkelig trækker historien ned. Der er noget interessant at komme efter, så jeg fortsætter for nu, men der er en vis risiko for at jeg bare ender med at glemme at se den på et tidspunkt.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf nielsm » ons 19. apr 2017 16:46

Den uduelige magiske underviser (Akashic Records): Jeg kan ikke tage den seriøst, men som en action-komedie fungerer den også fint. (Særligt pigernes skoleuniformer gør det umuligt at tage det seriøst. Kan nogen bekræfte at det må være ubehageligt at have på en hel dag?) Jeg har egentlig ikke så meget positivt at sige, men der er heller ikke noget som decideret frastøder mig, så indtil videre passer den fint ind i min uge som lidt ekstra underholdning.

Fukumenkei Noise: Episode 2 var lige lovlig meget flashback. Jeg håber de kommer ind i en bedre rytme med episode 3, for den har altså godt potentiale.

Sukasuka: Hvad laver jeg om tirsdagen? Har jeg nogen planer? Skal jeg se en anime? Ja, den her!

Smuk måne: Efter episode 2 stadig en godt tempo og god stemning.

Saenai Heroine ♭: På den ene side kan jeg godt lide interaktionerne mellem karaktererne. På den anden side får den måde kameraet bliver ført på mig til at føle mig som en lurer.

Kabukibu: Enormt meget standard "jeg vil lave en ny klub på skolen!" historie, bare med kabuki som emne. Den er okay, men der er ikke enormt meget bid i den efter de første to afsnit.

Renai Boukun: Jo den kan måske blive lidt trættende i længden. Ser i hvert fald episode 3 med.

Hinakos Noter: Okay de må måske godt sætte tempoet lidt op i forhold til ep 2.

Kado: På den ene side ret interessant. På den anden side ret tør eftersmag. Der må gerne komme lidt mere gang i den i episode 3.

DanMachi Sword Oratoria: Det er da mere interessant end den originale serie, at følge nogen som har et etableret party med faktisk kompetente medlemmer.

Re:Creators: Jeg kan i hvert fald stadig godt lide konceptet. Jeg håber bare de ikke glemmer at have det sjovt mellem al dramaet og kampene.

Eromanga-sensei: +o(

Uchouten Kazoku S2: Mere af det samme, og det er godt.

Alice & Zouroku: Episode 2 var rigtig sjovt og hyggelig. Episode 3 lagde også godt ud, men jeg håber ikke der kommer alt for meget ulykke...

ID-0: Spændende oplæg til noget transhumanistisk sci-fi, og 3D animationen af det hele fungerer ganske godt.

Nu venter jeg så på dagens tre afsnit, hvoraf to risikerer at blive droppet.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf nielsm » søn 23. apr 2017 16:42

Smuk måne: Helt klart en af mine favoritter. Det er vitterlig en banal romance, men det bliver fortalt meget gribende, så man føler man kommer rigtig tæt på hver enkelts oplevelse. Episode 3 fortsatte med den stærke kinematografi, men da jeg så den med høretelefoner kunne jeg ikke undgå at lægge mærke til også lydarbejdet. Lydsiden er også meget naturalistisk, med en masse lækre detaljer i baggrunden, og skuespillerne har alle en meget naturlig stemmeføring, og det hjælper alt sammen med at føre en ind i fortællingen.
Den sidste scene i episode 3 var dog noget ekstra særligt:
Spoiler: vis
Fra starten er det tydeligt at scenen er sat for en kærlighedserklæring, med de to alene om aftenen, i fuldmånens skær. Kotarou tænker selvfølgelig på den berømte "Månen er smuk i nat" oversættelse af "I love you", og prøver at sige det men når ikke længere end tsuki (Månen)... men så gør Akane den færdig! Hun lader ikke til at være bekendt med den ekstra betydning, men det er måske ikke så vigtigt for Kotarou. Det er i sig selv enormt sødt, men det som virkelig afrunder det både morsømt og rørende er hvordan han så ændrer sit tsuki og får fremstammet tsukiatte, "skal vi komme sammen"!
Og så går tæppet ned hvor de begge ser rødmende på hinanden, uden et ord mere. Det var en god afslutning!


Saenai Heroine ♭: Der var lidt mere reelt drama i andet afsnit, og lidt mindre luren... i hvert fald fra seerens synspunkt. Der var en del luren karaktererne imellem. Det er dog lidt svært for mig nu at holde med nogen af dem, og så bliver det hele lidt ligegyldigt at se på.

Kado: Øhm, altså episode 3 bekræftede da nogen ting for mig, og der kom da nogen potentielle konfliktpunkter. Der kom ikke sådan rigtig gang i den.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf nielsm » søn 14. maj 2017 10:06

Penta-post GETTO! -_-*

Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår: Attack of the Sequels

Indlægaf l.mathiasen » søn 14. maj 2017 12:42

nielsm skrev:Penta-post GETTO! -_-*

Eromanga Sensei, serien ingen af naturligvis ser, men mærkeligt nok ved alt om hvad der foregår alligevel!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster