Hvilke ting i animeer finder du irriterende?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Hvilke ting i animeer finder du irriterende?

Indlægaf Oriolidae » lør 7. maj 2011 15:36

Intet er fejlfrit, især ikke animeer på lavbudget.

Så nu stiller jeg dig spørgsmålet, Hvilke ting i animeer finder du irriterende? Det kan være alt fra ting angående lyd til animation, personernes handlinger, noget kulturrelateret m.fl. Skyd løs og se om du er den eneste der er irriteret!
Note: Det må både være meget generelt, eller helt specifikt om én speciel anime.

*

Jeg bliver altid voldsomt irriteret når en person i en anime skal fremstå som talende flydende engelsk - og så lyder det simpelthen af h til - som om de har femten kartofler i munden. :(
Billede

Brugeravatar
Heterochromia
Genin
Genin
Indlæg: 67
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 14:22

Re: Hvilke ting i animeer finder du irriterende?

Indlægaf Heterochromia » lør 7. maj 2011 19:09

Oriolidae skrev:Jeg bliver altid voldsomt irriteret når en person i en anime skal fremstå som talende flydende engelsk - og så lyder det simpelthen af h til - som om de har femten kartofler i munden.

SO. TRUE.

Okay så.
Første og fremmest hader jeg fillers (hvilket også en grund til, at jeg ikke ser mainstream animer). Jeg finder gentagende plot linjer irriterende, og overbrugte storylines (Dreng lever et normalt liv -> møder en pige med superkræfter -> pige flytter ind -> pige og dreng får gode minder med hinanden -> de har nogen dårlige øjeblikke (bliver sur på hinanden over en misforståelse) -> de tilgiver hinanden, efter at have indset at de ikke kan leve uden hinanden -> de lever lykkeligt sammen). Personer, som er direkte hæmmende for andre karakterers udvikling (coughtsunderescough).
Selvom jeg finder dårlig grafisk kvalitet irriterende, må det afhænge af animes plot, om jeg vil se den. Dårlig grafik har dog en tendens til at tage fokuset fra animen.
Overdrevet fanservice står også på min liste over irriterende ting ved anime, hvilket også var en af hovedgrundende til at jeg droppede Queen's Blade efter første episode.

Jeg er ikke meget for generalisering, men jeg tillader mig i dette tilfælde at gøre netop det. Det overstående er meget generelt set, og speciale forhold er ikke taget ind i regnestykket. Det kommer vel også meget an på, hvilket humør man er i. For eksempel er jeg ikke meget til slapstick humour, og fortrække det mere realistiske frem for urerealistiske. Dog afholder det mig ikke fra at se noget slapstick humour anime - som jeg senere til dels fortryder, men også bruger som en beskæftigelse af, at det mere realistiske er min favoritgenre.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Hvilke ting i animeer finder du irriterende?

Indlægaf Kiwi » lør 7. maj 2011 19:57

Mandlige hovedroller der virker til at have et vådt franskbrød hvor de burde have en rygrad. Det bliver ikke bedre når visse af dem virker til at kunne lide afstraffelse.

Et eksempel er Keitaro, han er en taber af format og det pæneste tillægsord man kan bruge om ham efter 24 afsnit er: "uskadelig"... Af en eller anden bizar årsag er der alligevel en masse piger der godt kan lide ham, men hvem vælger han? Den psykotiske Haru, der kun kan opføre sig normalt når hendes briller er ødelagt (at se ting klart pisser hende tydeligvis af i ekstrem grad). Haaaallooo siger jeg bare....

En anden karakter jeg elsker at hade er Haruhi, hun er simpelthen "Queen Bitch of the Universe" (bogstaveligt talt endda). Den der søde scene hvor de går sammen ved togskinnerne... Uh, hun er bare så totalt nuttet når hun fortæller Kyon at hun er.... en led selvcentreret heks. Normale piger kan risikere at tjekke din telefon eller mail hvis de bliver jaloux, men ikke Haruhi... Hun går lidt anderledes til værks. Det er effektivt, men vidner ikke lige om at hun har den ringeste ide om koncepterne "venskab" og "kærlighed".

Puuuha... Godt at få luft ;-) Jeg er godt klar over det er meget populære serier, men de karakterer irriterer mig bare helt ekstremt. Heldigvis er smag og behag forskellige ;-)

Brugeravatar
Maldraedior
Chibi
Chibi
Indlæg: 36
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Vejle

Re: Hvilke ting i animeer finder du irriterende?

Indlægaf Maldraedior » søn 8. maj 2011 02:35

Det værste der kan ske i en anime for mig, er når de insisterer på at fortsætte en historie, som ellers er slut. Tag f.eks Death Note. Fed serie, men dem der har set den (jeg vil ikke skrive spoilers her) ved godt hvor jeg mener den burde være stoppet.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Hvilke ting i animeer finder du irriterende?

Indlægaf Kiwi » søn 8. maj 2011 07:28

Yeah, det er også hammer irriterende når det sker. Det gælder også hvis der kommer en OVA eller en anden form for remake der er dårligere end originalen. Man kan lide personerne, man kan lide universet, derfor ser man den. Men man sidder kun og bliver irriteret over at de slæber de ting man kan lide gennem sølet ;-)

Brugeravatar
tarmie
Chunin
Chunin
Indlæg: 132
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 23:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: Hvilke ting i animeer finder du irriterende?

Indlægaf tarmie » søn 8. maj 2011 11:50

selvom det lader til at forekomme mindre og mindre i nyere anime serier, kan dårlig animation give mig lyst til at rive al håret af hovedet. Det og dårlig klipning, kan ødelægge så utrolig meget.

Det er også som om a mange anime har loli-piger OVER DET HELE... Een kan da gå an, hvis man er til lidt underage fancervice, men i nogle serier går de da helt over gevind og hele persongalleriet pestår af piger der har proportioner som 13-årige,

Så er der klassikeren... Når en anime er lavet over en manga/spil/bog er det langt fra altid at der bliver vist ordentlig respekt for kildematerialet. Elendig animation, bizare valg af seiyuu, fillers og bratte tumpede slutninger, har fået mig til næsten at droppe andet end originale anime serier. Jeg foretrækker alligevel manga over anime, så hvorfor skuffe mig selv mere end nødvendigt.
Yeah Whatever Fine

Brugeravatar
ILoveCake
Jonin
Jonin
Indlæg: 453
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 17:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Køge

Re: Hvilke ting i animeer finder du irriterende?

Indlægaf ILoveCake » søn 8. maj 2011 12:10

For ikke at trække det ud, erklærer jeg mig enig i alt det ovenstående.
Story of Leopardess ~

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Hvilke ting i animeer finder du irriterende?

Indlægaf Oriolidae » søn 8. maj 2011 12:27

ILoveCake skrev:For ikke at trække det ud, erklærer jeg mig enig i alt det ovenstående.

Haha. :P Det slap du let omkring.
Billede

Brugeravatar
Burgundy
Chunin
Chunin
Indlæg: 153
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 21:22
Køn: Mand

Re: Hvilke ting i animeer finder du irriterende?

Indlægaf Burgundy » søn 8. maj 2011 17:31

Oriolidae skrev:
Jeg bliver altid voldsomt irriteret når en person i en anime skal fremstå som talende flydende engelsk - og så lyder det simpelthen af h til - som om de har femten kartofler i munden. :(


ah ja, det er så nitten når det sker, har set det alt for ofte, det er bare pinefuldt. xD

Maldraedior skrev:Det værste der kan ske i en anime for mig, er når de insisterer på at fortsætte en historie, som ellers er slut. Tag f.eks Death Note. Fed serie, men dem der har set den (jeg vil ikke skrive spoilers her) ved godt hvor jeg mener den burde være stoppet.


Ah ja, den skulle være stoppet der, det at forlænge den, gjorde serien fra en 10/10 til 8.5/10.

Men grunden er jo desværre som vi ser ofte ved visse andre manga'er (som har sluttet) hvor deres ende, var lidt mere "speciel".




Jeg er nok mere irriteret når de prøver at tvinge folk sammen på en meget unaturlig måde, når man måske allerede har kreeret et godt par inden, muligt ved uheld, men som så prøver at tvinge en ændring i det, har set det et par gange, kan bare ødelægge en serie for mig, ved ikke om andre har bemærket sådan en ting før også?
Billede

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvilke ting i animeer finder du irriterende?

Indlægaf nodokasa » man 9. maj 2011 15:43

Hah, ja. Death Note.. Ja. Øh. Den skulle være sluttet, ja, men... Det kunne man bare ikke rigtig. Det gør ikke serien ære, synes jeg. Ideen til slutningen som helhed synes jeg var fin, men udførelsen var ringe.

Ellers er jeg også enig i det meste af det, der bliver sagt her... Men man skal passe på - mange gode anime baserer sig på ting, der generer os. Dead Leaves/FLCL er to meget gode anime, der ikke har specielt "god" animation - lige ledes bruger GTO også mange scener hvori ansigter forvrænges/ændres til en meget sær stil, men det virker super fedt.

Flydende engelsk er nok den eneste, jeg kan se mig helt enig i - specielt i Detroit Metal City (som på japansk-engelsk bliver til "Ded-roid-o Metarr Shity"), er der karakterer der skal forestille at snakke engelsk.. Og de stinker til det.

En anden ting, der generer mig er - helt generelt - når anime bliver afbrudt før tid fordi mangaen ikke er færdig - eller fordi der ikke er nok fans også videre. Det er så meget en skam. :(
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster