anime vinter 2018 eller Cardcaptor Sakura tråden!

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

anime vinter 2018 eller Cardcaptor Sakura tråden!

Indlægaf l.mathiasen » tirs 2. jan 2018 13:17

2018 har mange klassiske titler der vender tilbage, hvilket jeg tolker som et bevis på at streamingrettigheder er blevet en bedre forretning end at sælge blurays til otaku. Som tråden afslører er den første af gamle klassikere der får premiere er serien Cardcaptor Sakura: Clear Card


En liste over sæsonens anime kan findes her https://www.anime-planet.com/anime/seasons/winter-2018
Blandt ældre anime der får en ny serie er også Basilisk.

Den nye serie flest folk snakker om er vist Violet Evergarden, som jeg forstår Netflix ligefrem vil som den bliver udgivet i Japan (i nogle lande i hvert fald)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: anime vinter 2018 eller Cardcaptor Sakura tråden!

Indlægaf JoaCHIP » tirs 2. jan 2018 13:48

Hmm... den har en noget andet "flavor" end den oprindelige carp captor sakura, har den ikke?
Måske sådan lidt mere "generisk"?
RYST OG NYD!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: anime vinter 2018 eller Cardcaptor Sakura tråden!

Indlægaf nielsm » tirs 2. jan 2018 16:46

Billede

Jeg skal da vist til Antarktis i dag.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: anime vinter 2018 eller Cardcaptor Sakura tråden!

Indlægaf nielsm » tirs 2. jan 2018 21:09

Antarktis rapport: Den var cool nok.

Billede

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: anime vinter 2018 eller Cardcaptor Sakura tråden!

Indlægaf nielsm » søn 7. jan 2018 10:54

Billede

Den nye Cardcaptor Sakura er præcis som jeg husker originalen, det vil sige teknisk endnu bedre på alle punkter. Karakterdesign, farvedesign, scenelayout, storyboarding, musik og lyd, stemmelægning, ALTING er fuldstændig som det skal være.
Det manglede også bare, det er det som en af de mest skelsættende og generelt bedste anime i historien fortjener.

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: anime vinter 2018 eller Cardcaptor Sakura tråden!

Indlægaf supergummibear » tirs 9. jan 2018 02:23

Sora yori mo Tooi Basho / A Place Further Than The Universe kan jeg også godt lide, men hvilket eventyr vi her skal ud på, har serien ikke givet os mange hints om endnu, så det bliver interessant at se hvad der er i vente, samt om de virkelig når til Antarktis inden sæsonen er forbi. :p

Cardcaptor Sakura: Clear Card-hen
Spoiler: vis
altså min nostalgi-"glæde"plejer for det meste at gå tabt hvad omsætninger af gamle serier angår, men da dette er en direkte sequel som jeg i forvejen har læst en del af mangaen til, har jeg lidt blandede følelser her... Jeg holder virkelig af den gamle Cardcaptor Sakura serie og har virkelig været ude på noget af en emotionel rejse med de her figurer, i hvilket format og form de nu end har optrådt i (hvad enten det har været film, serie, ova eller manga). Og jeg var egentlig endelig der hvor jeg havde accepteret, at nu var der ikke mere materiale, som jeg kunne opsluge omkring de her karakterer og havde endelig sluppet dem igen... trust me, min "CLAMP-fase" var utrolig lang. Ja det var en direkte "fase" for mig (jeg var og er mærkelig okay *_* ). Så at skulle vende tilbage til noget jeg egentlig følte var ret så afsluttet er lidt underligt...

-Når tilbage til emnet ifølge det jeg har læst af mangaen følger første episode historien ret så slavisk, så håber på at vi kan undgå de typiske "filler-fælder", såsom strand episoder og skole festivaler, eftersom den gamle serie allerede var godt dækket ind med disse emner i forvejen.. ikke at det gør mig noget at se Tomoyo filme Sakura i endnu et yndigt maid kostume, men det har vi bare allerede været igennem. :p
Når det så er sagt så det dejligt at se at karakterne er vokset lidt, så man faktisk er i stand til at se at de nu er blevet lidt ældre - det er ikke meget (men jeg tager hvad jeg kan få). De fleste stemmer lyder som de originale, jeg er i hvert fald 100 % sikker på Tomoyo´s er den samme som i den gamle serie, og det betyder utrolig meget for mig (Tomoyo-chan Kawaii!). Jeg er ikke så stor fan af farve paletten, da det hele er meget pastel med mange pinke og lilla nuancer og lidt mange lys effekter, det hele bliver mig faktisk for lyst (hvis det giver mening?) jeg savner derfor lidt flere kontraster.
Og er det Maaya Sakamoto´s stemme der igen synger introen ? - Til wiki P -> ifølge den så JA! NICE :) ikke at sangen var den bedste men dejligt at man virkelig har forsøgt at bibeholde så mange ting som muligt.
Hov! ville skrive 3 linjer ikke en halv SIDE! STopper for nu xD

Andre ting jeg har set lidt af:

- Citrus: efter at jeg faktisk blev lidt positivt overrasket over Netsuzou TRap, er jeg frisk på mere yuri, har hørt den her skulle være god, indtil videre er der ikke meget der fanger men lad os se, den får et afsnit mere..

- Grancrest Senki: hmmmmmmmmm ja der er jeg lidt på bar bund, for det ligner noget generisk fantasy gøjl og det er fra A1- pictures så jeg er noget skeptisk, men det virker ikke som et harem show, hvilket jo altid er en god ting :P

- IDOLiSH7: COME ON?! SÅ STOP DOG DET IDOL BULLSHIT !! Jeg fatter det ikke, hvorfor lave præcis samme serie som alle andre? Kan man i det mindste ikke prøve at gøre tingene bare lidt anderledes ? Jeg er træt at drenge idol serier, eller bare idol serier generelt. Hmmmm måske jeg burde lave en tråd omkring hvordan vi "fikser" den form for serier eller hvordan vi slår dem ihjel engang for alle, nok er jeg love live fan, men bare fordi man har givet best girl 2 afsnit i den nye sæson så skal man ikke tro at man slipper for kritik her fra >:)

- Kokkoku: jeg fattede ikke meget af det jeg så, men jeg vil gerne se mere. Jeg får Ajin med tidsrejse elementer vibes fra den af, men det er virkelig bare et gæt... :/

- Sanrio Danshi: Nogen gange støder man på ideer hvor man ikke er helt sikker på om de er geniale eller katastrofale, ofte ligger de to ting meget tæt op af hinanden, og hvordan en sådan idé først og fremmest opstår og senere endda godkendt er udenfor min fatte evne. I læser titlen og tænker Sanrio - det har man hørt/set et sted før ikke? Bingo! FUCKING HELLO KITTY!! (undskyld mit sprog xD )

- Yuru Camp△: jeg får lyst til at campere og jeg HADER camping - behøver jeg sige mere? :D

- Gakuen Babysitters: okay helt ærligt hvordan skal jeg dog ikke kunne lide det her!? Godt nok kan børn være krævende og provokerende men i den fiktive anime verden bliver børn oftest skildret i et herligt lys, enten ved at være mega sjove og pisse irriterende eller være totalt søde og uskyldige englebasser :engel: nogen gange endda det hele på en gang... Jeg prøvede meget ihærdigt på at hade serien, men uanset hvordan jeg prøvede, endte første episode med at smelte en lille bitte afkrog af mit hårde kolde kyniske kokoro, som jeg helt havde glemt at jeg stadig havde...
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: anime vinter 2018 eller Cardcaptor Sakura tråden!

Indlægaf nielsm » lør 13. jan 2018 20:36

Antarktis: Fungerer rigtig godt. Sjov. Jeg håber farverne bliver mindre grønne når de forhåbentlig snart kommer ud på rejse.

Violet Evergarden: Eh første afsnit var ret sløvt og ret tørt. KyoAni får nogen ekstra chancer, men lige nu er jeg ikke særlig positiv.

Koizumi elsker ramen: Lækkert.

△: (Y)

Märchen Mädchen: Den kan måske blive underholdende nok, første afsnit var ikke helt dårligt i hvert fald.

Hakumei & Mikochi: Pænt og afslappende, men alligevel virkede det lidt sløvt på mig. Måske så jeg det bare på et forkert tidspunkt.

Toji no miko: Lidt fjollet, okay underholdning.

Takunomi: Piger der drikker og spiser er helt i orden. :nom:

citrus: DRAMA! Anderledes (fra hvad jeg ser mest af) på en god måde.

DARLING in the FRANXX: lol trigger
okay første afsnit var ikke alt for imponerende, det blev lidt bedre da der endelig kom monsterangreb og robotterne kom frem

POP TEAM EPIC: ^o^ :retarded:

Slow Start: Slow. Første afsnit var helt i orden, men jeg fandt også ud af at det er dårligt at se samme aften som POP TEAM EPIC, Citrus og Martsløve. Så jeg venter med andet afsnit til i morgen.

Colors: Karaktererne sagde mig ikke særlig meget så den er på kort line.

Drillemester Takagi: Den var faktisk ubehagelig for mig at se så jeg gjorde ikke første afsnit færdig.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: anime vinter 2018 eller Cardcaptor Sakura tråden!

Indlægaf SsjGogo » søn 14. jan 2018 13:52

Uden at have set den - virker præmissen for Takagi meget mærkelig.

Måske har de ikke samme problem med mobning i Japan, eller er det måske moralen i serien - at mobning er skidt.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: anime vinter 2018 eller Cardcaptor Sakura tråden!

Indlægaf nielsm » tors 18. jan 2018 21:25

Beatless: Hvis du har brug for en anime som i hvert fald ikke er Chobits. (Cho-beat(s)less?)

△: Vidunderlig afslapning.

Animearktis: Gode karakterer jeg kun kan holde af, dygtigt sammenstrikket komedie og alligevel seriøs og bundet i realisme. (Så længe man lader sig overbevise om at fire teenagepiger kan komme ud for de utrolige sammentræf der lader dem komme sammen på en ekspedition mod sydpolen.)

Violet Evergarden: Ganske vist er den pæn, og det virker interessant nok det de vil fortælle, men fortælleformen virker urimeligt stiv og uinspirerende. Jeg kan ikke identificere med karaktererne. Måske burde jeg egentlig bare se Hyouka og Euphonium igen.

Ramen til Koizumi:
Billede

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: anime vinter 2018 eller Cardcaptor Sakura tråden!

Indlægaf nielsm » fre 19. jan 2018 15:36

Billede
Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster