Hvilken anime beglor du for tiden?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf nielsm » søn 2. aug 2015 18:48

Baby Steps er stadig en top serie, der tager både sin sport (tennis) og seerne seriøst.

Det er ikke altid den mest imponerende animation, da det trods alt er produceret til public service tv og ikke for at sælge merchandise, men når de faktisk vil vise noget så kan de også. Det synes jeg det seneste afsnit (nummer 18 i 2. sæson) illustrerede rigtig godt. Det sidste point i en afgørende kamp fik en finpudsning i animationen, men særligt kameraføringen og farverne stod ud. Det lykkedes dem virkelig at illustrere intensiteten i det hele, så man var nødt til at sidde på kanten af sædet.
Det måske vigtigste var dog, at jeg syntes de undgik de almindelige anime-tricks med at gentage ting tre gange, og lave lange ophold med nærbilleder mens der egentlig burde ske en masse. I stedet sker tingene bare, river en med, og pludselig er det slut og kampen er afgjort.

Baby Steps er absolut en anime jeg vil anbefale. Igen, den tager både sport og seer seriøst. Der er ikke nogen som bare kan ramme perfekte og nærmest umulige skud hver eneste gang, alle er hvor de er på grund af en kombination af træning, kropsbygning, og mental indstilling, og der er aldrig én attribut der bare slår de andre.
Og så føler jeg hverken at blive talt ned til eller talt over hovedet. Man får forklaret elementer i sporten og de omkringliggende forhold som det er nødvendigt og når det er nødvendigt, men heller ikke mere end det. Det sætter jeg pris på.
Ud over det er der (heldigvis) også ting ud over sporten, som heller ikke bliver overset, men heller ikke tager overhånd, men alligevel både har betydning og skrider fremad.
Baby Steps er velskrevet og velkomponeret.

Så derfor, se Baby Steps!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf JoaCHIP » søn 2. aug 2015 21:18

Ja, man bliver nærmest lidt hooked på tennis af at se den. Og historien fænger ganske godt, så jeg synes også den er værd at se.

Og så er det iøvrigt muntert at se folks reaktion, når man siger "jeg ser tennis-anime for tiden". Nogle måber, men de fleste lader som om de ikke hørte én. :D
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Duzell
Jonin
Jonin
Indlæg: 411
Tilmeldt: man 29. jul 2013 11:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf Duzell » fre 18. sep 2015 08:10

I øjeblikket har jeg gang i Angel Links og Ragnarok the Animation :)

Brugeravatar
inabahare
Jonin
Jonin
Indlæg: 463
Tilmeldt: ons 11. sep 2013 17:19
Køn: Mand
Geografisk sted: Børkop

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf inabahare » lør 26. sep 2015 02:40

Startede Shimoneta for 1.5 timer siden.
Kæft det er godt.
Sono chi no sadameee
JOOOOOOOOOOOO JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Brugeravatar
Naiera
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1209
Tilmeldt: man 2. sep 2013 00:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf Naiera » lør 26. sep 2015 03:13

Umaru-chan er slut :'(

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf Shadari » søn 4. okt 2015 15:49

Owari no serepht (Y) :pira
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
inabahare
Jonin
Jonin
Indlæg: 463
Tilmeldt: ons 11. sep 2013 17:19
Køn: Mand
Geografisk sted: Børkop

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf inabahare » søn 4. okt 2015 19:50

Så udkom første episode af Onepunch man sku. Nu har jeg noget at se igen ^^

Syntes dog at introen manglede lidt umf.
Sono chi no sadameee
JOOOOOOOOOOOO JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Brugeravatar
Koneko-the-baka
Chibi
Chibi
Indlæg: 36
Tilmeldt: tors 1. dec 2011 16:22
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Korsør - Denmark

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf Koneko-the-baka » tors 28. jan 2016 19:34

Jeg er en bette kende sær med min måde at se anime på. Jeg ser op til 10 serier på samme tid og blander genre godt og grundigt undervejs. Men jeg vil gerne dele min mening om de nuværende 10 serier som jeg er igang med og skal prøve at gøre det ok kort (og spoilerfrit), selv om guderne må vide det er svært. Elsker anime og elsker at skrive (om anime). :p

Sooo, here we go!

Koneko's super duper spektakulære liste over nuværende anime serier ;D

Attack on Titan (er ved episode 10 ud af 25)
Super fed serie. Elsker stilen og intensiteten de lægger for dagen.
Rating: 7,5 ud af 10 (indtil videre)

BLEACH (er ved 307 ud af 366)
Den serie har fulgt mig i laaang tid. Den er rigtig god, men somme tider en tand langtrukken (for ikke at sige ofte). En rigtig klassisk action anime, med gode twist. Velfortalt og flot.
Rating: 7 ud af 10 (indtil videre)

D N Angel (er ved 19 ud af 26)
Sød, romantisk og fantasifuld serie, med et strejf af magi. Tegnestilen er ret klassisk for shoujo serier,
Rating: 7 ud af 10 (indtil videre)

Gintama (er ved 54 ud af 265)
Den serie er jeg simpelthen vild med. Den er hamrende morsom, random og så er jeg meget spændt på at nå videre med plottet. Oveni al det er Gin altså omtrendt den bedste karakter nogensinde.
Rating: 8 ud af 10 (indtil videre)

Inuyasha (er ved 32 ud af 167)
En tæt på legendarisk anime serie. Den blander eventyr, komedie, action og en smule kærlighed, på den absolut fedeste måde. Karakterne er helstøbte og det hele er tegnet klassisk, men rigtig flot. Jeg holder også meget af Ranma ½ serien og elsker stil og tegnestil.
Rating: 8 ud af 10 (indtil videre)

Kamisama Hajimemashita (er ved 2 ud af 13)
Nu er jeg ikke nået så langt i denne labre sag. Men kan allerede nu sige at jeg kan lide hvad jeg ser. Tomoe er en rigtig skøn karakter: snu, beregnende, direkte og lidt led. Men håber og regner med en del udvikling af ham løbende. Alt i alt glæder jeg mig til at følge både Nanami og Tomoe fremover og også videre i sæsonnerne.
Rating: 8 ud af 10 (indtil videre)

Kateikyoushi Hitman REBORN! (er ved 87 ud af 203)
Denne serie bliver bare bedre og bedre. Den startede i mine øjne en smule plat og gennemskueligt. Men med episoderne er blevet langt bedre nu og forventer kun at det fortsætter i samme stil. Det glæder mig at se hvor meget Tsunayoshi kan udvikle sig endnu, for er allerede ret imponeret over ham.
Rating: 6,5 ud af 10 (indtil videre)

Kill ala Kill (er ved 22 ud af 25)
Denne serie har vist sig at være lidt af et episk eventyr. Glæder mig til at finde ud af hvordan det hele slutter. Handlingen går af en noget snørklet og snoet sti med masser af smækre passager.
Rating: 8 ud af 10 (indtil videre)

Silver Spoon (er ved 9 ud af 11)
Den er smukt tegnet og god for et godt grin. Jeg elsker den måde de griber om landbrugs metoderne og lærdommen på skolen. Det giver et meget godt billede af de Japanske landbrugsskoler eller om ikke andet, en af dem.
Rating: 7,5 ud af 10 (indtil videre)

Zettai Karen Children (er ved 42 ud af 51)
En meget sjov, til tider tankeprovokerende og fantasifuld serie. Føler lidt at handlingen er set før. Ikke så nyskabende der, men den er underholdende. Helt klart værd at se hvis man har brug for en humoristisk pause imellem mere alvorlige serier (det kender jeg i hvert fald fra mig selv).
Rating: 6 ud af 10 (indtil videre)
De varmeste hilsner

KONEKO :3

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf nielsm » tors 28. jan 2016 19:38

Kun 10? :D
Jeg er vist i gang med 22-24 forskellige serier fra den nuværende sæson...


Men der er altså mere end 11 afsnit af Silver Spoon, faktisk er der lige så mange flere i sæson 2, så glæd dig!

Molly-chan
Chibi
Chibi
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn 24. jan 2016 18:55
Køn: Kvinde

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf Molly-chan » tors 28. jan 2016 20:08

Jeg er i gang med Lucky Star, som en meget sød (og måske lidt hjernedød) serie. Dog har den en forfærdelig start, som jeg tror skræmmer mange væk.
Og jeg er også igang med Madoka Magicka, en meget piget og Sailor Moon agtig Anime -i starten. Den tager en fantastisk drejning i episode 3 tror jeg, og jeg elsker at den blander den tegnede stil med noget andet, når de er inde i en anden verden med hekse


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster