Hvilken anime beglor du for tiden?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf JoaCHIP » tors 23. feb 2017 19:44

Har lige afsluttet Hai to Gensou no Grimgar (fantasy halløj af nogenlunde acceptabel kvalitet), og er nu gået i gang med Demi-chan wa Kataritai som indtil videre har en ganske herlig humor.
RYST OG NYD!

BATTOMAN
Chibi
Chibi
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 25. feb 2017 14:59

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf BATTOMAN » lør 25. feb 2017 15:17

Er også selv lige blevet færdig med "grimgar of fantasy/illusions and ash" det var et super gennemført take på "caught in a game" genren, og havde en god balance imellem hverdag og action, ser frem til sæson 2 (som ikke er bekræftet endnu tror jeg).

Er ellers lige blevet færdig med kekkai sensen også, action, monstre og magi i "New York" - fed action, og karaktererne gror på en uden man egentlig føler der bruges tid på karakterportrættering. Nemt fordøjelige 12 episoder.

Ongoing har jeg Onihei, edo Japan når det er bedst. Velproduceret. Det er sværdkampe og kriminalitetsbekæmpelse i det gamle Japan.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf nielsm » lør 25. feb 2017 16:45

Ja, Grimgar var interessant i og med at hovedpersonerne faktisk var ret slatne og dårlige til de de lavede. Noget ret andet end de typiske superhelte man ser i lignende ting.

BATTOMAN
Chibi
Chibi
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 25. feb 2017 14:59

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf BATTOMAN » lør 25. feb 2017 17:31

nielsm skrev:Ja, Grimgar var interessant i og med at hovedpersonerne faktisk var ret slatne og dårlige til de de lavede. Noget ret andet end de typiske superhelte man ser i lignende ting.


Ja, dog var de lidt for slatne mentalt, mistede lidt tålmodigheden xD

Men ja. Det er lidt noget andet og serien gør det godt med at hinte mod deres potentiale uden de bliver vildt OP alt for hurtigt.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf JoaCHIP » man 27. feb 2017 11:15

BATTOMAN skrev:Ja, dog var de lidt for slatne mentalt, mistede lidt tålmodigheden xD

Hah! Men altså... på kun 12 afsnit kom de allerede til at være medium bad-ass, så jeg synes nu ikke det gik langsomt igen.

Det var egentlig et pudsigt univers fordi...
Spoiler: vis
Man fik aldrig nogen hints om hvorfor de ikke kunne huske deres fortid, eller hvilket sted de oprindeligt kom fra. Man fik heller aldrig svar på hvad de der goblins og monstre var, eller hvorfor de nærmest så ud til at være i gang med at bygge en civilisation op. Og hvorfor var der en underjordisk verden? Der var utroligt mange ubesvarede spørgsmål. Jeg er ret sikker på at der nok kommer en sæson II.
RYST OG NYD!

Kamo
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:23
Geografisk sted: Paozu-bjerget

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf Kamo » tirs 28. feb 2017 08:33

Jeg er i gang med Detective Conan for tiden. Det er et længere projekt (især når man kun er på afsnit 74 ud af over 800 xD) ...

Jeg har egentlig altid været stor fan af seriens manga, men det er først nu, jeg rigtig er kommet i gang med animeen. Personligt synes jeg, det overvejende er en virkelig fed serie. De mysterier, der er taget direkte fra mangaen, er for det meste utroligt spændende og uforudsigelige, og så får de selvfølgelig en til at tænke med selv. Filler-afsnittene er meget "hit and miss". I starten havde de en slem vane med, at der kun var én mistænkt, og at det så for Conan handlede mere om at finde ud af, hvordan han/hun begik mordet (der sker næsten ikke andet end mord i serien xD). Det var fint til en afveksling, og det var da også meget interessant i seriens første spillefilm, men i noget tid var det næsten alle afsnittene, der var sådan. Og så bevæger serien sig ret langsomt med hensyn til plot, men det kan jeg egentlig godt leve med. I det hele taget synes jeg, at det er en fed serie indtil videre.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf JoaCHIP » tirs 28. feb 2017 13:56

Kamo skrev:Filler-afsnittene er meget "hit and miss".

Jeg mener ikke der bør være ét eneste filler-afsnit overhovedet. Men det er nok uundgåeligt når man har fået den absurde idé at lave 800 afsnit på en ugentlig deadline.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
anne995a
Chibi
Chibi
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 17. okt 2016 21:39

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf anne995a » ons 8. mar 2017 12:54

jeg er lige blevet færdig med bongou no stray dogs fantastisk anime :) plus min husband i med i den Dazai så bare hold jer væk :p

jeg ser den på Crunchyroll
:3

Brugeravatar
inabahare
Jonin
Jonin
Indlæg: 463
Tilmeldt: ons 11. sep 2013 17:19
Køn: Mand
Geografisk sted: Børkop

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf inabahare » tirs 11. apr 2017 21:21

Attack on Titan sæson 2 startede i sidste uge. Elsker det. Specielt introen. Billede
Sono chi no sadameee
JOOOOOOOOOOOO JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf JoaCHIP » ons 12. apr 2017 19:48

Efter en længere række ny anime (hvoraf 80% kan opsummeres med: "unge pige kæmper med sin identitet og med dét at blive voksen"), har jeg kastet mig over en lidt ældre kending: Monster. Den er dejligt alvorlig, og det har jeg savnet.

Nu vi snakker alvorlig, jeg fik set Angel's Egg for ikke så længe siden. Det er altså en syret oplevelse. Den er fra 1985, og selv efter den tids tempo må det have været en meget langsomtgående oplevelse for folk. Den har så roligt et tempo at det til tider føles helt virkeligt majestætisk - en følelse som ny anime stort set aldrig er i stand til at ramme. Der er endda en scene der bliver trukket så langt ud at man tror det er løgn. :O Ja det føles næsten mere som en kunstfilm eller en eller anden form for advarselsbesked til fremtidens (altså nutidens) alt for hæsblæsende fortælletempo, som ofte ikke lader én få en fod til jorden. (Skrækeksempler: Panty & Stocking, Noiseman Sound Insect, Mahou Shoujotai.) Jeg tror at 90% af nutidens anime-seere vil kede sig ihjel 50 gange undervejs. Men for de få, der præsterer at sætte pris på den, tror jeg det vil være en magisk rejse ind i en tidsløs dimension af tom kærlighed.

Jeg ved der er mindst én færing herinde som forstår den! ;)
RYST OG NYD!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 23 gæster