Hvilken anime beglor du for tiden?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf SsjGogo » ons 12. apr 2017 21:34

Angels Egg er en klassiker og kan varmt anbefales. Men det er også et stykke symbolik, som skal nydes derefter.

Jeg er stor fan af koreanske film, hvor det langsommelige og udstrakte fylder - så hos mig ramte den plet.

Oshii er bare en dygtig instruktør!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf Tanerion » tors 13. apr 2017 19:18

JoaCHIP skrev:Jeg ved der er mindst én færing herinde som forstår den! ;)

Der er ikke meget at forstå men den kan fortolkes på mange måder. Jeg er ellers ikke typen der normalt kan lide anime der gør den slags men Angel's Egg er bare afslappende og tempoet er perfekt til det den prøver at opnå.

Hvis I vil se Oshii skrue tempoet helt ned så tjek Gosenzo-sama Banbanzai!
Kan ikke huske hvor ofte jeg faldt i søvn og måtte spole et par minutter tilbage for at få alt med første gang jeg så den serie.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf Gama » tors 8. jun 2017 09:59

The Twelve Kingdoms..

Jeg ser sjældent Anime, og slet ikke nogle af de nye da jeg simpelthen ikke synes de har noget at tilbyde... Men nu kom jeg lige i tanke om Twelve Kingdoms, og den er ligeså fantastisk som ejg husker den :) Generelt er den meget langsomt paced, hvilke jeg egentlig også hader, men det gør ikke rigtigt noget i den her sjovt nok.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf JoaCHIP » tors 8. jun 2017 19:02

Twelve Kingdoms er fantastisk! :)
Og det gør mig egentlig ikke noget at slutningen er som den er.

Er for tiden på vej gennem Monster, men jeg får ikke set særligt mange afsnit af gangen, så det går langsomt.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf Gama » fre 9. jun 2017 10:55

JoaCHIP skrev:Twelve Kingdoms er fantastisk! :)
Og det gør mig egentlig ikke noget at slutningen er som den er.

Er for tiden på vej gennem Monster, men jeg får ikke set særligt mange afsnit af gangen, så det går langsomt.


Og det er den bare!! Nah, hvis noget, så er det jo fordi man hier efter mere!

Monster er også fantastisk, jeg foretrækker dog mangaen :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf JoaCHIP » lør 24. jun 2017 11:33

Ved ikke hvordan jeg havnede med at se den her, for jeg var egentlig træt af små hylende pigestemmer, men jeg tror det var deres lille pilot-afsnit der solgte mig...

Billede
Little Witch Academia - af Arai Hiroki
RYST OG NYD!

artemisthemp
Chibi
Chibi
Indlæg: 13
Tilmeldt: man 11. jan 2016 11:03
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf artemisthemp » ons 12. jul 2017 11:09

Er lige fortiden i gang med at, se de nye show fra denne season af Anime med lidt Basilisk når jeg har bruge for en pause.

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf kaas » fre 11. aug 2017 07:15

På en længere hjemtur fra USA fik jeg gjort gensyn med FLCL og Adolescence of Utena. Begge holder stadig, uden tvivl.

Så fik jeg også lige nået at se den allersidste forestilling i Nordkraft med Minder fra i går, som egentlig er en rigtig sød film, når det kommer til stykket. Den oversælger lidt sin fortælling om det idylliske, egalitariske bondesamfund versus det undertrykkende, hierakiske bysamfund (det er Ghibli, for fanden), men alt i alt en solid film. Den er spækket med små klip, der næsten synes at være animeret med det formål, at skaberne ville finde ud af, hvordan man bedst kunne animere lige netop dén situation. Fortællermæssigt behøver de strengt taget ikke at være der, men filmen er bestemt bedre på grund af dem.

Brugeravatar
YukiSans
Chibi
Chibi
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 18. apr 2017 11:36
Køn: Kvinde

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf YukiSans » tirs 26. sep 2017 10:54

Jeg ser en Anime der hedder School living Club som handler om nogle 4 skole elever.

Den er rigtig god og kan anbefales! (Y)
Senest rettet af YukiSans fre 29. sep 2017 17:26, rettet i alt 1 gang.
YukiSans

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Hvilken anime beglor du for tiden?

Indlægaf Sneffe » tors 28. sep 2017 18:33

YukiSans skrev:Jeg ser en Anime der hedder School living Club som handler om nogle 4 skole elever spoiler (...).
Den er rigtig god og kan anbefales! (Y)
Spoiler: vis
Billede


Jeg må erklære mig enig. Men du bør virkelig ikke smide sådan en spoiler selv om det allerede bliver klart i slutningen af episode 1. Jeg så selv animeen uden at vide det til at starte med og det gjorde oplevelsen meget bedre.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster