Danske Anime-DVD'er

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Amaimon
Chunin
Chunin
Indlæg: 133
Tilmeldt: fre 29. jul 2011 11:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Jigoku

Danske Anime-DVD'er

Indlægaf Amaimon » søn 7. aug 2011 16:27

Jeg har for noget tid siden købt nogle danske anime-DVD'er, og er faktisk pænt sur...
Problemet med dem er underteksterne... De danke dvd'er med Fruits Basket har så dårlige undertækster at jeg næsten får mere ud af at se serien uden. Jeg kan ikke holde ud at se på de danske undertækster, så jeg skifter dem over til engelsk i stedet. For det første mangler mange af sætninger helt, de er simpelthen ikke blevet oversat. For det andet er de timet dårligt, så de ikke helt passer til billederne... og for det tredje har de oversat mange ting helt forkert. de oversætter faktisk -Kun, -Chan, -Sama og alle de andre tiltaleformer, så Sohma-kun bliver til Unge Sohma O_o GRAH! helt ærligt, det er ikke alt der KAN oversættes-.-
Og så er det at jeg snart ikke kan se hvorfor man skulle købe DVD'erne mere. Den samleboks jeg købte med Hellsing, der er lyden forsinket på den ene DVD -.- Selvfølgelig vil jeg gerne støtte tegnerne og firmaerne, men hvis det man kan finde gratis online, som er lavet af amatører, er af bedre kvalitet end det man kan købe, så er det temmeligt svært at se logiken...
En veninde jeg har har købt en engelsk dvd med Black Cat, og den er heller ikke uden problemer... selve billedkvaliteten er enormt dårlig, og det der står på bagsiden af dvd'en som info om serien er noget være sludder... som om de ikke har set serien overhovedet-.-

Nå, men alt dette brok fører mig til et spørgsmål: Har du/i købt anime-dvd'er, og hvad har din/jeres oplevelse af dem været? De eneste jeg har fundet som var gode, er filmene... bla. Miyazaki's... Men hvad har du/i oplevet?
If a fangirl suddenly starts smiling, don't ask her what she is thinking about. Trust me, you don't want to know... (MUHAHAHA!!!)

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Danske Anime-DVD'er

Indlægaf Hecko X » søn 7. aug 2011 19:33

Jeg tror det første folk gerne lige vil høre er helt præcist hvor du har købt dine DVD'er? Jeg husker fx at have købt Fullmetal Alchemist over eBay som teenager, hvor underteksterne var total dårligt engelsk, så det var ret tydeligt et rip-off.

Brugeravatar
Amaimon
Chunin
Chunin
Indlæg: 133
Tilmeldt: fre 29. jul 2011 11:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Jigoku

Re: Danske Anime-DVD'er

Indlægaf Amaimon » søn 7. aug 2011 19:58

Hecko X skrev:Jeg tror det første folk gerne lige vil høre er helt præcist hvor du har købt dine DVD'er? Jeg husker fx at have købt Fullmetal Alchemist over eBay som teenager, hvor underteksterne var total dårligt engelsk, så det var ret tydeligt et rip-off.

Hellsing er købt i Gamestop, de andre er købt i TP-musik, så det skulle undre mig at de havde ulovlige dvd'er.
If a fangirl suddenly starts smiling, don't ask her what she is thinking about. Trust me, you don't want to know... (MUHAHAHA!!!)

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Danske Anime-DVD'er

Indlægaf l.mathiasen » søn 7. aug 2011 20:02

Jeg husker godt de mange dvd udgivelser for en 4-7 år siden med meget tilfældig dansk tekst, de er skam fuldt legale. Mener det var et eller andet svensk firma der udgav de forskellige titler. Det var noget værre lort, det var ligefrem en befrielse da det stoppede igen. Jeg troede dog at de titler var forsvundet fra markedet for flere år siden, men åbenbart ikke.
Siden det er et svensk firma, bruger de nok samme metode som man gør med blandt andet Simpsons, oversætter hurtigt til svensk, hvorefter de danske oversættelser bare er et afskrift af de svenske uden tanke for hvad der reelt bliver sagt.
Husker stadig min Ånden i Skalden oversættelse :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Danske Anime-DVD'er

Indlægaf Kiwi » søn 7. aug 2011 20:10

Jeg har primært region 1 skiver i min samling, og har sjældent oplevet problemer med oversættelsen. Dog virker det til at dub og tekster bliver oversat hver for sig. Kan være lidt irriterende på en serie som Ergo Proxy der har et fint engelsk dub men tekster og lyd passer hat. De få region 2 serier jeg har er for det første UK udgivelser, og for det andet er det rimeligt populære titler (Escaflowne, Cowboy Bebop, Tenchi Muyo og Fruits Basket). Bortset fra en defekt skive har jeg ikke oplevet nogen problemer, har dog ikke haft mulighed for at sammenligne dem med US udgivelser.
Den eneste danske udgivelse jeg har er Porco Rosso, den blev specifikt købt på grund af det danske dub og den har ikke skuffet.

Der var en enkelt serie jeg blev ret skuffet over (kan dog ikke lige komme på hvilken). Kan bare huske den var i widescreen og yderst lækkert billede i de fansubs jeg nåede at se, DVD'en var i 4:3 og lidt for "støvet" i farverne... Der følte man sig lidt snydt.

Brugeravatar
Amaimon
Chunin
Chunin
Indlæg: 133
Tilmeldt: fre 29. jul 2011 11:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Jigoku

Re: Danske Anime-DVD'er

Indlægaf Amaimon » søn 7. aug 2011 20:16

Så det lader til at det bare er det danske dvd marked der har et problem-.- de dvd'er jeg har de rer zone 1 er også fine nok, så jeg må vel bare skaffe mig en zonefri dvd afspiller så jeg rent faktisk kan se dem^^;; *damn you Faraos!*
Købte en dvd boks med hele 1. season af Inuyasha i Faraos, og de sagde at jeg godt kunne se den på en almindelig dvd afspiller... -.-
If a fangirl suddenly starts smiling, don't ask her what she is thinking about. Trust me, you don't want to know... (MUHAHAHA!!!)

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Danske Anime-DVD'er

Indlægaf Kiwi » søn 7. aug 2011 20:21

Hvilket mærke / model er din DVD afspiller? Jeg havde eksempelvis en Marantz DV 7600, der kunne man gå ind i service menuen og gøre den kodefri med fjernbetjeningen. Fulgte bare en instruktion på nettet ;-)

Brugeravatar
Amaimon
Chunin
Chunin
Indlæg: 133
Tilmeldt: fre 29. jul 2011 11:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Jigoku

Re: Danske Anime-DVD'er

Indlægaf Amaimon » søn 7. aug 2011 20:47

Min er en samsung... something...
If a fangirl suddenly starts smiling, don't ask her what she is thinking about. Trust me, you don't want to know... (MUHAHAHA!!!)

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Danske Anime-DVD'er

Indlægaf Etex » søn 7. aug 2011 23:12

Det irretere mig at de sjældent udgiver serierne færdigt. Det er ikke så meget for min egen skyld, da jeg bar kan købe de fleste på engelsk online. Men mest for den næste generation af anime fans.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Danske Anime-DVD'er

Indlægaf SomethingPurple » man 8. aug 2011 01:49

Jeg vil gerne henvise til vores turorial omkring køb :)

http://animanga.dk/index.php?option=com ... &Itemid=54
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster