Axis Powers Hetalia

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Svanefrost
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: ons 25. maj 2011 16:34

Re: Axis Powers Hetalia

Indlægaf Svanefrost » tirs 16. aug 2011 17:27

l.mathiasen skrev:racistisk

Den der har jeg også undret mig en del over i animeen - alle er hvide, men i mangaen er både Egypt, Seychelles, Cuba og nogle andre faktisk mørke O.o Mener faktisk også Spain er lidt mørkere i huden. Der har anime-udgaven fejlet for groft.
Dette er en signatur :>

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Axis Powers Hetalia

Indlægaf l.mathiasen » tirs 16. aug 2011 18:06

Svanefrost skrev:
l.mathiasen skrev:racistisk

Den der har jeg også undret mig en del over i animeen - alle er hvide, men i mangaen er både Egypt, Seychelles, Cuba og nogle andre faktisk mørke O.o Mener faktisk også Spain er lidt mørkere i huden. Der har anime-udgaven fejlet for groft.

Ganske normalt kun at have folk der ser nordeuropæiske ud i anime selv om den foregår i Japan, så det var ikke lige det jeg mente.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Svanefrost
Chunin
Chunin
Indlæg: 183
Tilmeldt: ons 25. maj 2011 16:34

Re: Axis Powers Hetalia

Indlægaf Svanefrost » tirs 16. aug 2011 18:35

l.mathiasen skrev:
Svanefrost skrev:
l.mathiasen skrev:racistisk

Den der har jeg også undret mig en del over i animeen - alle er hvide, men i mangaen er både Egypt, Seychelles, Cuba og nogle andre faktisk mørke O.o Mener faktisk også Spain er lidt mørkere i huden. Der har anime-udgaven fejlet for groft.

Ganske normalt kun at have folk der ser nordeuropæiske ud i anime selv om den foregår i Japan, så det var ikke lige det jeg mente.

Nej, men det indgår vel også lidt i den racistiske del :)
Dette er en signatur :>

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Axis Powers Hetalia

Indlægaf SomethingPurple » tors 1. sep 2011 01:36

l.mathiasen skrev:
Svanefrost skrev:
l.mathiasen skrev:racistisk

Den der har jeg også undret mig en del over i animeen - alle er hvide, men i mangaen er både Egypt, Seychelles, Cuba og nogle andre faktisk mørke O.o Mener faktisk også Spain er lidt mørkere i huden. Der har anime-udgaven fejlet for groft.

Ganske normalt kun at have folk der ser nordeuropæiske ud i anime selv om den foregår i Japan, så det var ikke lige det jeg mente.

hvad er det så du mener for jeg kan ikke se serien er racistisk kun fordomsfuld og det er altså ikke det samme. *_*

Personlig synes jeg serien er fin, hvis man tager den for hvad den er og det er ikke en kilde til historie. :p
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Axis Powers Hetalia

Indlægaf l.mathiasen » tors 1. sep 2011 14:07

SomethingPurple skrev:hvad er det så du mener for jeg kan ikke se serien er racistisk kun fordomsfuld og det er altså ikke det samme. *_*

Havde du ikke havde ventet 2 uger ville jeg kunne komme med et langt fyldestgørende svar, men nu har jeg jo glemt emnet igen og gider ikke genfinde de oplysninger jeg havde klar hvis nogle skulle have spurgt dengang.
Så derfor bliver det noget kort makværk i stedet :P.
Den bruger sig i mangaen af stereotyper der er af folk i flere lande betragtet som meget racistisk overfor dem og derfor blev serien også trukket fra koreansk tv blandt andet.
Jeg husker da at vi i Danmark for nogle år siden havde problemer på grund af et par tegninger selv, eller for eksempel Jens Jørgen Thorsens Jesusfilm projekt der aldrig blev til noget.
Hetalia ville ikke i Danmark ryge under racismeparagraffen, jeg kunne bare forsiden af Trykkerifrihedselskabet finde ting man i Danmark betragter som mere racistisk og stadig være inden for lovens rammer, men kulturer betragter ting forskelligt.
http://www.crunchyroll.com/anime-news/2 ... f-air-base Ifølge dette link fra i forgårs kan man læse at det japanske forsvar godt ved at serien kan virke kontroversiel og derfor ikke tilladt at cosplaye ved et arrangement på en militærbase.

Hvis du har flere spørgsmål sp, så tag en tidsmaskine 14 dage tilbage hvor jeg kan huske svaret :p
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster