Cowboy Bebop?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Mr. Gonge
Chibi
Chibi
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 14:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Thy

Cowboy Bebop?

Indlægaf Mr. Gonge » ons 17. aug 2011 21:25

Er der nogle her inde der har styr på om der vil blive lavet en live action film baseret på Cowboy Bebop? har hørt lidt rygter om at Keanu Reeves skal spille spike, men jeg ved ikke om der overhovedet er hold i noget af det?? -_-*

Mvh Jakob ???
Mada Mada dane!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Cowboy Bebop?

Indlægaf l.mathiasen » tors 18. aug 2011 01:18

Mener vi har snakket om det på forum på et tidspunkt egentligt, men gider ikke finde det.
Først og fremmest, Hollywoodproducenter har rettigheder til mange ting, sidst jeg talte var der omkring 35 projekter mere eller mindre (mest mindre) i gang fra Japan, en 20 skandinaviske ting etc. Et sted med 90% og 99% bliver aldrig til noget, heldigvis fristes man til at sige :P
De 2 mest realistiske projekter taget fra Japan, lige nu er Noir som tv-serier der vil blive vist næste sommer og Battle Angel Akita når James Cameron ikke kan malke flere penge ud af Avatar (tror selv han blev overrasket over den smølfeklons succes), så den ser vi nok om 5-8 års tid. Der skal nok blive filmatiseret noget andet i mellemtiden (og der er sikkert et projekt fra Japan der skal snart laves eller er ved at blive lavet lige nu, gider bare ikke lige tjekke :P ), men ved ikke hvad endnu.
Tilbage til Cowboy Bebop, det er et projekt der er gået op og ned i 3 år, med nye manuskripter og beskåret budget.
Det sidste jeg egentlig husker at have hørt for et par måneder siden, der lød Keanu Reeves ikke så optimistisk, men han har tidligere været mere pessimistisk omkring det. Så jeg gætter på at den sikkert ikke kommer, men ikke det mest usandsynlige live action projekt. Men han er vel at være dobbelt så gammel som Spike efterhånden :P
http://splashpage.mtv.com/2011/04/05/co ... nu-reeves/

Jeg ville egentlig også linke en liste over anime amerikanske selskaber "overvejer" at producere men kan ikke finde en lige nu.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Cowboy Bebop?

Indlægaf SsjGogo » tors 18. aug 2011 09:00

Keanu Reeves havde lavet et færdigt manuskript, men omkostningerne til produktionen oversteg en millard - derfor måtte han omskrive manuskriptet.

Han har udtalt, at han vil læne sig så meget op ad den originale serie som muligt, og derfor har projektet taget evigheder.

Som ekstra guf kan det nævnes, at Leonardo DiCaprio har sikret sig rettighederne til Akira, og at James Cameron planlægger at filmatisere Battle Angel. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Cowboy Bebop?

Indlægaf Oriolidae » lør 20. aug 2011 21:47

l.mathiasen skrev:Først og fremmest, Hollywoodproducenter har rettigheder til mange ting, sidst jeg talte var der omkring 35 projekter mere eller mindre (mest mindre) i gang fra Japan, en 20 skandinaviske ting etc. Et sted med 90% og 99% bliver aldrig til noget, heldigvis fristes man til at sige :P

Hvis du her hentyder til at de fleste live action-film (baseret på anime/manga) er et flop, så kan jeg ikke være mere enig... Dukker hovedet, af frygt for at blive slået ned af nogen. :$ Men det er heller ikke overraskende når man tager budgetterne i betragtning.
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Cowboy Bebop?

Indlægaf SsjGogo » man 22. aug 2011 08:10

Oriolidae skrev:
l.mathiasen skrev:Først og fremmest, Hollywoodproducenter har rettigheder til mange ting, sidst jeg talte var der omkring 35 projekter mere eller mindre (mest mindre) i gang fra Japan, en 20 skandinaviske ting etc. Et sted med 90% og 99% bliver aldrig til noget, heldigvis fristes man til at sige :P

Hvis du her hentyder til at de fleste live action-film (baseret på anime/manga) er et flop, så kan jeg ikke være mere enig... Dukker hovedet, af frygt for at blive slået ned af nogen. :$ Men det er heller ikke overraskende når man tager budgetterne i betragtning.



Hold nu op, Dragon Ball filmen var jo kun "mildest talt ringe". :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Cowboy Bebop?

Indlægaf SomethingPurple » lør 27. aug 2011 01:16

Jeg kan ikke se, hvorfor folk er så meget imod amerikanske filmatiseringer af anime og manga, det værste der kunne ske var at en rent faktisk kunne være god eller få succes, og flopper de gør de jo ingen skade, de folk der går en bue uden om originalen efter filmen ville alligevel i første omgang ikke ville have set til dens side.

Indtil videre har der kun været to amerikanske film bygget på anime og manga:

Dragon ball som havde et lille budget og var temmelig ringe og ikke særlig trofast over for originalen og som floppede i biograferne.

Speed Racer som havde et stort budget og faktisk var ret trofast over for originalen,men som også floppede, nok fordi ingen husker originalen som også med nutidens øjne er ret fjollet og dårlig :p

Ser vi på alle tegneseriefilmatiseringerne findes der også mange stinkere imellem, men alligevel også ganske habile og gode film imellem og jeg kan ikke se hvorfor det samme ikke skulle kunne gælde anime og manga filmatiseringer.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Cowboy Bebop?

Indlægaf SsjGogo » lør 27. aug 2011 13:47

SomethingPurple skrev:Jeg kan ikke se, hvorfor folk er så meget imod amerikanske filmatiseringer af anime og manga, det værste der kunne ske var at en rent faktisk kunne være god eller få succes, og flopper de gør de jo ingen skade, de folk der går en bue uden om originalen efter filmen ville alligevel i første omgang ikke ville have set til dens side.

Indtil videre har der kun været to amerikanske film bygget på anime og manga:

Dragon ball som havde et lille budget og var temmelig ringe og ikke særlig trofast over for originalen og som floppede i biograferne.

Speed Racer som havde et stort budget og faktisk var ret trofast over for originalen,men som også floppede, nok fordi ingen husker originalen som også med nutidens øjne er ret fjollet og dårlig :p

Ser vi på alle tegneseriefilmatiseringerne findes der også mange stinkere imellem, men alligevel også ganske habile og gode film imellem og jeg kan ikke se hvorfor det samme ikke skulle kunne gælde anime og manga filmatiseringer.



Glem ikke den fantastiske Streetfighter med Jean-Claude Van Damme, der dog ikke direkte er baseret på en anime eller mange, men spil. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Cowboy Bebop?

Indlægaf l.mathiasen » lør 27. aug 2011 18:11

SsjGogo skrev:Glem ikke den fantastiske Streetfighter med Kylie Minogue, der dog ikke direkte er baseret på en anime eller mange, men spil. :)

Rettet :)

Der er faktisk udgivet en Streetfighter - The Legend of Chun-Li som er så dårlig at den har fået sin egen Cracked artikel http://www.cracked.com/article_18605_7- ... -ever.html
Ifølge Wikipedia har hende der spiller Chun-Li faktisk kinesiske aner, så det er ikke helt whitewash :P

SomethingPurple skrev:Indtil videre har der kun været to amerikanske film bygget på anime og manga:

Der er også Fist of the North Star, men den var elendig til at begynde med.
The Guyver er der også, kender ikke mangaen og kender ikke den amerikanske film.
[troll]Løvernes Konge, Disney´s Atlantis og Black Swan er der da også[/troll]

SomethingPurple skrev:Jeg kan ikke se, hvorfor folk er så meget imod amerikanske filmatiseringer af anime og manga

Som sådan har jeg ingen problemer med at de køber rettigheder, så tjener producenten da alligevel en skilling her og der. Jeg har et problem med dårlige adaptioner, havde ingen problemer med den amerikanske version af Brødre for eksempel.

Det der skræmmer i dette tilfælde er nok alle de amerikanske versioner af japanske gysere eller en Shall We Dance? hvor man jo af gode grunde ikke kan oversætte den japanske kultur der er vigtig for disse film.
Faktisk eksemplet Cowboy Bebop tror jeg der kan lade sig gøre hvis gjort rigtigt, tror jeg også en Death Note kan.

Det er såmænd ikke kun Hollywood der gør det, til tider har man i både Frankrig, Italien og Indien været kendt for at gøre det, Sommer I Tyrol er jo også oprindeligt en tysk produktion og svenskerne og nordmændene har deres egne versioner af Olsen Banden.

I anime og manga sammenhænge lige ud fra min hukommelse, fransk Lady Oscar (ok den giver mening), fransk/canadisk Crying Freeman som man godt kan tillade sig at springe over :P Astro Boy filmen, den er vel teknisk set en HongKong produktion beregnet til det amerikanske marked.
Derudover en lang række forskellige asiatiske produktioner hvor især Dragon Ball: The Magic Begins er nævneværdig fordi den er elendig at den morer mig, især med det engelske dub :)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Cowboy Bebop?

Indlægaf JoaCHIP » søn 28. aug 2011 13:28

SomethingPurple skrev:Jeg kan ikke se, hvorfor folk er så meget imod amerikanske filmatiseringer af anime og manga, det værste der kunne ske var at en rent faktisk kunne være god eller få succes, og flopper de gør de jo ingen skade, de folk der går en bue uden om originalen efter filmen ville alligevel i første omgang ikke ville have set til dens side.

De seneste Hollywood-remakes jeg har set, har ikke gjort særligt meget ud af at nævne, at de var en remake af noget andet - andet end måske lige at nævne et eller andet udenlandsk navn på den oprindelige forfatter (hvilket typisk ikke får den almindelige seers opmærksomhed.)

På den måde genererer de her remakes ingen opmærksomhed om originalerne. Fremover kan vi risikere at når man nævner titler som Akira eller Battle Angel Alita, vil folk bare sige "Nåeh den der lamme møgfilm af James Cameron / Michael Bay / Spielberg?" Det kan godt ærge mig lidt. :sur:
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Cowboy Bebop?

Indlægaf Oriolidae » søn 28. aug 2011 16:41

SomethingPurple skrev:Jeg kan ikke se, hvorfor folk er så meget imod amerikanske filmatiseringer af anime og manga, det værste der kunne ske var at en rent faktisk kunne være god eller få succes, og flopper de gør de jo ingen skade, de folk der går en bue uden om originalen efter filmen ville alligevel i første omgang ikke ville have set til dens side.

Jeg har intet imod amerikanske filmatiseringer som sådan, men jeg kan ikke udstå dårligt skuespil og kiksede scener. Det er sådan set ikke så forskelligt fra hvad jeg ville hade i en bog, en anime, en (ikke bog-baseret) film eller lign. Der er bare en generelt lav standard indenfor live action-film baseret på anime og manga, fordi budgettet jo netop oftest er dårligt - og også skuespillet.
Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster