De 50 bedste anime'er fra det 21. århundrede

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: De 50 bedste anime'er fra det 21. århundrede

Indlægaf SomethingPurple » ons 31. aug 2011 00:45

SsjGogo skrev:@Niels, Lars og Helle

Men denne tråd, samt "kanon" tråden er måske et lille hint til os, hvordan man får folk til at diskutere serier mere. Man skal bare angribe dem på deres smag! :D


Det der foregår i denne tråd er ikke, hvad jeg vil kalde diskussion af serier ^_^
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: De 50 bedste anime'er fra det 21. århundrede

Indlægaf l.mathiasen » ons 31. aug 2011 00:48

SomethingPurple skrev:
SsjGogo skrev:@Niels, Lars og Helle

Men denne tråd, samt "kanon" tråden er måske et lille hint til os, hvordan man får folk til at diskutere serier mere. Man skal bare angribe dem på deres smag! :D


Det der foregår i denne tråd er ikke, hvad jeg vil kalde diskussion af serier ^_^

Jeg har bare gang i at beklage mig over et eller andet som så ofte før, har allerede glemt emnet :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: De 50 bedste anime'er fra det 21. århundrede

Indlægaf SsjGogo » ons 31. aug 2011 09:19

Nej det er ikke en direkte diskussion, men der sker langt mere action og anime-relaterede inputs end i de andre tråde, hvor Tordenskjold soldaterne forsøger at holde gang i emnet. :D
www.gogonoter.dk

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: De 50 bedste anime'er fra det 21. århundrede

Indlægaf Kiwi » ons 31. aug 2011 13:25

niz skrev:Jeg har set 18 af de titler - hvoraf jeg mumlede "desværre", da jeg talte igennem ca. 3 gange.
Specifikt:
Shakugan no Shana
Infinite Stratos
Zero no Tsukaima

Resten var sådan egentlig rimelig gode... Men placeringerne, og valgene er da... Forkerte? :)

Infinite Stratos var da pure awesomeness! Specielt deres måde at introducere Charlotte på var virkelig velgennemtænkt. Det kom simpelthen som lyn fra en klar himmel!

Jeg mangler serier som Last Exile, RahXephon, Ouran High School Host Club, Nodame Cantabile og Kuragehime.
Hvis listen giver et reelt billede af hvad det japanske publikum ønsker, skal vi nok ikke forvente der kommer færre af "ups! Der var et plothul, det fikser vi lige ved at vise lidt fanservice" serierne.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: 50 tilfældige anime fra dette århundrede

Indlægaf l.mathiasen » ons 31. aug 2011 15:09

Kiwi skrev:
niz skrev:Jeg har set 18 af de titler - hvoraf jeg mumlede "desværre", da jeg talte igennem ca. 3 gange.
Specifikt:
Shakugan no Shana
Infinite Stratos
Zero no Tsukaima

Resten var sådan egentlig rimelig gode... Men placeringerne, og valgene er da... Forkerte? :)

Infinite Stratos var da pure awesomeness! Specielt deres måde at introducere Charlotte på var virkelig velgennemtænkt. Det kom simpelthen som lyn fra en klar himmel!
Jeg følte mig så dygtig da jeg gennemskuede at Charlotte var en pige, tegnene var så godt gemt :D
Håber stadig på en spin off med Charlotte og den tyske loli Laura. Så kan vi kalde den Sky Girls eller Strike Witches eller noget i den retning :)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: De 50 bedste anime'er fra det 21. århundrede

Indlægaf Kiwi » ons 31. aug 2011 17:49

Yeah, holdet bag Infite Stratos mestrer virkelig at udtrykke sig subtilt. Faktisk synes jeg den var ok, men nok mest fordi den var kikset på en meget charmerende måde ;-)

Lige netop det med figurerne og hvor ens de er forstår jeg heller ikke helt. Hvordan kan serierne være så populære, når man knapt kan kende de forskellige figurer fra hinanden?
Dertil... Nummer et i "styrken af karaktererne": Railgun?!? Nu må jeg nok indrømme at jeg aldrig har fået set den færdig, så det kan jo være der sker masser af karakter udvikling i anden del. Men fra mit synspunkt er den milevidt fra serier som Nodame Cantabile og Kuragehime, når det kommer til karaktererne.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster