Anbefaler tråden

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf Kiwi » man 9. maj 2011 17:35

Rigtig god beskrivelse SsjGogo. Lang nok til at få får en masse relevant info, men ikke lang nok til at man ikke gider læse færdig ;-)

Har aldrig set Evangelion, men den emo jeg elsker at hade er Edge fra Star Ocean: Last Hope (spillet). En overglad julegris den første del af spillet, og så går han ellers totalt i spåner.... Den engelske stemmeskuespiller gør det heller ikke ligefrem bedre. Ellers et ok spil indtil da.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf SomethingPurple » man 9. maj 2011 22:09

Der er rigtig mange gode forslag som jeg også ville havde valgt på den liste du linkede til l.mathiasen, kunne godt være jeg måske kunne finde på at lave en liste med wiki henvisning og lidt kommentarer en gang i fremtiden som kunne blive sticky i anime forumet, eller blive en turorial.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Burgundy
Chunin
Chunin
Indlæg: 153
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 21:22
Køn: Mand

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf Burgundy » tirs 10. maj 2011 17:22

The girl who lept through time, hvis man endnu ikke har set den endnu, burde man få fingre i den nu! :)

Det er en anime bygget omkring "the butterfly effect", ligesom filmen, haha. xD
Men er ganske god og kan varmt anbefales.

Samt kan jeg også varmt anbefale, Beck (Mongolian chop squad), en mega god serie omkring kærligheden for music, man får et godt indblik omkring inhouse bands og hvorledes vejen kan foregå, samt lidt ekstra selvfølgelig. tilsæt lidt romance, drama og slice of life, og vi har en serie, som er super fra start til slut.
Billede

Brugeravatar
Nashayla
Jonin
Jonin
Indlæg: 209
Tilmeldt: man 9. maj 2011 19:49
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf Nashayla » tirs 10. maj 2011 23:37

Jeg anbefaler Pompoko(Pom Poko), en utroligt genial film baseret på legenden om tanukis fra Tama Hill(Tama=klunker). Tanukis er betragtes som skadedyr og er den art der ligner vaskebjørne i Japan og i filmen har de store klunker som de bruger som våben. Filmen har stort set kun fortolkninger hvilket er optimal materiale hvis man er i den boldgade, kan anbefales til alle aldre da det alt i alt er en sjov anime *_*

Billede
俺の温州蜜柑は何時も結構 ♥ 食べたいですか? :D

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf Kiwi » ons 11. maj 2011 20:32

Jeg vil gerne anbefale Saber Marionette J, det er en 25 afsnit lang serie fra 1996. Set i forhold til alderen er den flot produceret, godt animeret, flotte klare farver og god lyd.

Seriens setting er lidt usædvanlig, idet den foregår på en planet hvor alle mænd er kloner og kvinder er upersonlige robotter. Otaru får vækket tre specielle robotter med såkaldte "maiden circuits" der gør at de kan vise følelser, og bliver roddet ind i historie der vil afgøre planetens fremtid.

På trods af at serien holder en meget humoristisk stil med masser af slapstick, har den faktisk et godt bagved liggende plot der skrider naturligt frem. Romantikken er rent faktisk romantik og ikke "tre piger der slås om en dreng", og på trods af den humoristiske tone føler man virkelig at figurerne vokser i forhold til hinanden.

Brugeravatar
Pacman
Jonin
Jonin
Indlæg: 321
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 13:58
Køn: Mand
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf Pacman » ons 11. maj 2011 20:35

Jeg vil gerne anbefale My ordinary Life

Serien er næsten lige begyndt for et par uger siden.
Den er et slice of life/school life, serie.
Jeg har svært ved selv at finde en direkte rød tråd i serien endnu da den er ret så random.
Underholdene er den og skulle jeg sammenligne med noget ville jeg sige Lucky star + Azumanga Daioh + Exel Saga.Så har man lige godt hvad den her anime er.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf nielsm » ons 11. maj 2011 20:40

Pacman skrev:Jeg vil gerne anbefale My ordinary Life

Serien er næsten lige begyndt for et par uger siden.
Den er et slice of life/school life, serie.
Jeg har svært ved selv at finde en direkte rød tråd i serien endnu da den er ret så random.
Underholdene er den og skulle jeg sammenligne med noget ville jeg sige Lucky star + Azumanga Daioh + Exel Saga.Så har man lige godt hvad den her anime er.

Absolut, det er nok den bedste komedie den her sæson.
Jeg vil kalde den for en revy, det er bare en række sketche med et fast persongalleri, og hvert afsnit har også generelt nogen faste elementer. Sjippetovsscene, Helvetica Standard, sten-saks-papir, med videre. Jeg vil sammenligne den mere med Azumanga end med Lucky Star, men sammenligningen falder stadig lidt til jorden i begge tilfælde.

Brugeravatar
Amaimon
Chunin
Chunin
Indlæg: 133
Tilmeldt: fre 29. jul 2011 11:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Jigoku

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf Amaimon » lør 30. jul 2011 19:33

Jeg anbefaler Rurouni Kenshin :) serien har et par OVA'er kaldet Samurai X som kan ses uden at have set resten af serien, men jeg vil her anbefale selve serien.
Det er en ældre serie som handler om en Rurouni, wandering samurai, i Meiji æraen. Man følger ham og Kamiya Kaoru, den kvinde han har slået sig ned hos, og deres forhold, samt Kenshins (hovedpersonen) kamp mod sin egen fortid og de fjender der medfølger denne^-^
Gammel men god :)
If a fangirl suddenly starts smiling, don't ask her what she is thinking about. Trust me, you don't want to know... (MUHAHAHA!!!)

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf Kiwi » lør 30. jul 2011 21:59

Amaimon skrev:Jeg anbefaler Rurouni Kenshin :)

Godt nok også en fed serie, Kenshin er nok en af de sejeste anime karakterer jeg endnu har set.

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf nodokasa » ons 3. aug 2011 18:10

Jeg vil gerne anbefale Iblard Jikan.
Det er vel egentlig ikke en anime som så, det er bare ca. 30 minutters stille musik, rolig animation og ellers ikke rigtig noget...
Men det er så super flot lavet, så afslappene, som noget kan være, at det er anbefalelsesværdigt. :-)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster