Anbefaler tråden

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Pacman
Jonin
Jonin
Indlæg: 321
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 13:58
Køn: Mand
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Anbefaler tråden

Indlægaf Pacman » søn 8. maj 2011 16:46

Med inspiration fra "Vi anbefaler" og "Anbefalet event" fra henholdsvis J-popcon og SVS laver jeg denne tråd.
Kort fortalt poster man en anime man gerne vil anbefale andre her samt en beskrivelse hvorfor.
Og så hvis man leder efter noget nyt at se kan man gå her ind og se hvad der er anbefalet.

Jeg anbefaler
Ergo Proxy
Det er en sci-fi anime. Som mange andre har beskrevet den så forstil jer 'Blade runner' + 'x-files' + 'csi' blandet godt sammen.
Der er en del psykologiske ting ind over det.
Det tager lidt tid før handlingen virkelig går i gang men den er værd at holde fat i.
Hovedpersonen Rei arbejder som kriminal efterforsker i dette store dome. Under en efterforskning støder hun ind over et bæsen kendt som en 'Proxy'. Som hun vil efterforske nærmere finder hun hurtigt ud af at modstanden er stor.
Samtidig bliver en person ved navn Vincent hele tiden blandet ind over
Rei vil finde ud af hvad denne proxy er og er sikker på Vincent har noget med det at gøre.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf SsjGogo » man 9. maj 2011 10:42

Dejligt initiativ Pacman!

Jeg vil også anvende lejligheden til at henvise folk til vores Wiki, hvor folk kan læse nærmere om de pågældende serier, eller selv tilføje en given artikel! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf nodokasa » man 9. maj 2011 15:47

Jeg vil stjæle lidt plads her og lige foreslå: Hvad med, om man lavede en liste over animes som kan ses af nybegyndere? Jeg har ofte svært ved at anbefale, hvad potentielt "Fresh Meat" bør se.
Dette kunne eventuelt forstærkes i form af et "newbie friendly" eller lignende kategori i Wiki'en.
Min første anime var Nadeisco - og den er ikke ligefrem newbie friendly (jeg hader stadig den uduelige kaptajn...).
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf l.mathiasen » man 9. maj 2011 16:12

Nå du siger Nadesico og kaptajn gætter jeg på at det er Martian Successor Nadesico, som egentlig er ret begynder venlig indenfor mecha/spaceopera genren, der ville den originale Gundam bare skræmme folk (med mindre de er trekkies for så er de vant til at kede sig).

7chan har faktisk en liste https://7chan.org/a/src/126557482566.jpg jeg siger ikke at jeg er enig i deres liste, men bare sådan mere til inspiration til hvis der skulle lave en liste her, har også en manga liste man også kan lade sig inspirere af https://7chan.org/a/src/126588399138.png
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf SsjGogo » man 9. maj 2011 16:13

Nogle rigtig gode ideer, som jeg vil smide forbi vores Wiki moderator! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf nodokasa » man 9. maj 2011 16:56

l.mathiasen skrev:Nå du siger Nadesico og kaptajn gætter jeg på at det er Martian Successor Nadesico, som egentlig er ret begynder venlig indenfor mecha/spaceopera genren, der ville den originale Gundam bare skræmme folk (med mindre de er trekkies for så er de vant til at kede sig).

Arh, mon dog. Nu er jeg trekkie og jeg bryder mig ikke om særligt mange Gundam-serier, fordi de mangler alt det Star Trek har; Plausible videnskabelige forklaringer. Jeg be'r virkelig ikke om meget her, bare lidt! Selv Eureka Seven havde det - i alt for meget Gundam er det bare antaget at "sådan er det bare". :/

7chan har faktisk en liste https://7chan.org/a/src/126557482566.jpg jeg siger ikke at jeg er enig i deres liste, men bare sådan mere til inspiration til hvis der skulle lave en liste her, har også en manga liste man også kan lade sig inspirere af https://7chan.org/a/src/126588399138.png

Hm, jeg synes godt nok ikke hverken eller af disse lister er helt troværdige - plus der er ingen relation til denne sides wiki.. Men brugbar er den da. :-p
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf Kiwi » man 9. maj 2011 16:57

Hade Yurika? Noooooooo.... ;-) Synes Nadesico er rigtig fed. Den holder stilen hele vejen igennem, og kan være dramatisk uden at gå emo. Meeeen ligefrem kalde den en god begynder anime? Det var også en af de første animes jeg så. De første 10 minutter var ok, men så gik den da ellers helt i selvsving. Synes ikke humoren kan kaldes begynder venlig, og historien fortælles også på en lidt bizar måde. Jeg ville ihvertfald hellere anbefale Robotech til en begynder der er interesseret i en mecha anime ;-)

Men en rigtig god ide med lidt newbie tags på serien, kunne måske også være smart med en tutorial der fortalte lidt om anime. Man skal jo lede folk langsomt ind, så har de nemmere ved at blive hooked. En overdosis får dem bare til at løbe skrigende væk.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf SsjGogo » man 9. maj 2011 17:03

Godt forslag med Tutorials! Det vil jeg kigge ind til!
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf nodokasa » man 9. maj 2011 17:14

Kiwi skrev:Hade Yurika? Noooooooo.... ;-) Synes Nadesico er rigtig fed. Den holder stilen hele vejen igennem, og kan være dramatisk uden at gå emo. Meeeen ligefrem kalde den en god begynder anime? Det var også en af de første animes jeg så. De første 10 minutter var ok, men så gik den da ellers helt i selvsving. Synes ikke humoren kan kaldes begynder venlig, og historien fortælles også på en lidt bizar måde. Jeg ville ihvertfald hellere anbefale Robotech til en begynder der er interesseret i en mecha anime ;-)

Men en rigtig god ide med lidt newbie tags på serien, kunne måske også være smart med en tutorial der fortalte lidt om anime. Man skal jo lede folk langsomt ind, så har de nemmere ved at blive hooked. En overdosis får dem bare til at løbe skrigende væk.

Man behøver jo heller ikke ligne emo for at være emo. Lidt a lá Shinji fra NGE (nu træder jeg folk over tæerne.. :-P). Han ser "normal" ud, men er verdens største tudeprins.
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf SsjGogo » man 9. maj 2011 17:26

Så er der en lille tutorial! :)
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster