Anbefaler tråden

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Pacman
Jonin
Jonin
Indlæg: 321
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 13:58
Køn: Mand
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Anbefaler tråden

Indlægaf Pacman » søn 8. maj 2011 16:46

Med inspiration fra "Vi anbefaler" og "Anbefalet event" fra henholdsvis J-popcon og SVS laver jeg denne tråd.
Kort fortalt poster man en anime man gerne vil anbefale andre her samt en beskrivelse hvorfor.
Og så hvis man leder efter noget nyt at se kan man gå her ind og se hvad der er anbefalet.

Jeg anbefaler
Ergo Proxy
Det er en sci-fi anime. Som mange andre har beskrevet den så forstil jer 'Blade runner' + 'x-files' + 'csi' blandet godt sammen.
Der er en del psykologiske ting ind over det.
Det tager lidt tid før handlingen virkelig går i gang men den er værd at holde fat i.
Hovedpersonen Rei arbejder som kriminal efterforsker i dette store dome. Under en efterforskning støder hun ind over et bæsen kendt som en 'Proxy'. Som hun vil efterforske nærmere finder hun hurtigt ud af at modstanden er stor.
Samtidig bliver en person ved navn Vincent hele tiden blandet ind over
Rei vil finde ud af hvad denne proxy er og er sikker på Vincent har noget med det at gøre.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf SsjGogo » man 9. maj 2011 10:42

Dejligt initiativ Pacman!

Jeg vil også anvende lejligheden til at henvise folk til vores Wiki, hvor folk kan læse nærmere om de pågældende serier, eller selv tilføje en given artikel! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anbefaler tråden

Indlægaf nodokasa » man 9. maj 2011 15:47