cykling anime - Nasu: Summer in Andalusia

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

cykling anime - Nasu: Summer in Andalusia

Indlægaf l.mathiasen » man 19. sep 2011 18:56

I anledning af VM i landevejs-cykling som vi alle er glade for er i Danmark i denne uge, med mindre man bor i København og ikke interessere sig for cykling og har en times transport ekstra hver dag for at komme hjem, vil jeg bruge muligheden til at præsentere den bedste cykel-anime jeg kender.
Der er ikke så mange cykel-animeer, da landevejs-cykling er en meget lille sportsgren i Japan, de har dog haft en tour rytter sidste år mener jeg det var, så der er nogle der dyrker det. Til gengæld er de gode til banecykling og har noget i retning af 50 cykelbaner hvor man kører væddeløb på (en af 4 sportsgrene hvor man må spille om penge i Japan).

Nasu: Summer in Andalusia
Produceret af Madhouse og bærer tydeligt præg af der er Ghibli-folk indblandet.
Foregår under en hvad kalder en sprint-etape i Vuelta Espana i Andalusien, som er det sydligste område i Europa på en varm dag (varm er ikke det samme som dansk varm :P)
Man følger Pepe, der er i udbrud med nogle andre ryttere og det taktiske spil der er meget af i landevejs-cykling, jeg vil mene at den er meget tro omkring hvordan et cykelløb ser ud fra rytterens synsvinkel, så hvis du vil gerne have et realistisk billede af cykelløb som en anime-film på 50 min så er det denne titel du leder efter :)
Jeg synes der er meget drama i den her anime-film.

Den har også en fortsættelse Nasu: A Migratory Bird with Suitcase som teknisk set ikke er en film men en ova, men også god :)
Den foregår så under endagsløbet Japan Cup der foregår i oktober, så europæiske hold kan godt sende sekundære ryttere afsted for lige som at vise flaget for sponsorer som Shimano for eksempel. Chris Anker vandt løbet i 2009, men det har ikke så meget med animeen at gøre :D
Ruten i den her anime er sikkert noget de fleste ryttere hader, man kører på samme rundstrækning masser af gange, med en kæmpe bakke på ruten og når jeg siger bakke, mener jeg ikke danske bakker :P
Den går også mere i dybden med livet som cykelrytter, dit hold står til at lukke, du bor i en kuffert etc.


Nasu udkom i adskillelige europæiske lande hvor cykling er store sportsgrene, desværre generelt en ret ukendt anime sådan generelt.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: cykling anime - Nasu: Summer in Andalusia

Indlægaf SomethingPurple » tirs 20. sep 2011 00:19

Nasu er to rigtige gode små film også selvom man ikke er til cykling, så synes man bør gøre sig selv den tjeneste at prøve at se dem, så lange er de jo heller ikke.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster