Bedste vinter, forår, sommer og efterårsserie
Gosick,Steins;Gate, Mawaru-Penguindrum, Chihayafuru den var egentlig meget let
5 bedste anime serier, i ikke bestemt rækkefølge,
Steins;Gate, Mawaru-Penguindrum, Chihayafuru, Mirai Nikki, Gosick virker til at jeg foretrækker serier på de 24-26 episoder
Bedste ongoing serie
pas, ser ikke rigtigt de serier med mindre man tæller ova med for så er det jo nok Gundam Unicorn.
Bedste film
Mardock Scramble, Arrietty var lidt småkedelig, Redline var mere form end indhold, Towa no Quon klikkede bare ikke for mig, og jeg må med skam indrømme at jeg ikke har set Macross Frontier 2 endnu
Bedste mandlige person
Okabe fra Steins;Gate må være mit umiddelbare bud
Bedste kvindelige person
Yuno fra Mirai Nikki vinder nok, men ikke uden kamp fra TOSHINO KYOKO YuruYuri, Chihaya Chihayafuru, Victorique Gosick, Charlotte IS
Bedste Par eller Duo en svær en Daikichi/Rin, Alex/Waver, Nezumi/Sion, Nyanko/Natsume, Homura/Madoka, alle comboer fra YuruYuri, må nok blive
Yuno og YukiDårligste Anime en kategori med mange mulige vindere i år
We, Without Wings, Kaitou Tenshi Twin Angel i var begge tæt på, men ikke tæt nok, vinderem eller taberen må være
Manyuu Hiken-chou intet plot og bryster på størrelse med rundetårn, en rigtig oppai anime, og og at det ikke skal være løgn, tv udgaven var så censureret at man kun så en hvid blok over hele skærmen det meste af tiden.
Mest skuffende anime Der må jeg sige
Guilty Crown Jeg havde forventet en neoklassiker, men fik mehh
Mest positiv overaskende anime
Steins;Gate et spil jeg ikke kendte og et lille budget, alligevel kiggede jeg med uge efter uge.
Bedste Drama
Mawaru-PenguindrumBedste komedie
Boku wa Tomodachi ga Sukunai, ikke sikker på om det er en parodi på harem, eller bare en sjov harem, men æseldragt med hestehoved fortjener belønning.
Bedste ecchi
Infinite Stratos med Mayo Chiki! og ironisk moe på 2. pladsen
Bedste Moe selv om lille Yune i Paris var nuttet må
YuruYuri og pigerne der vinde. Havde Hanasaku Iroha været halvt så lang havde jeg nok valgt den, men jeg gik død i den og satte den på pause...
Bedste scene eller øjeblik. jeg er sikker på at hvis jeg havde set Macross Frontier film 2, ville jeg komme med en meget god scene, men må nok komme med Survival Strategy fra
Mawaru-PenguindrumBedste animation, lidt unfair når der er en Ghibli film med, så tror jeg nøjes med at tage den animation jeg synes var bedst fra serier.
Mawaru-Penguindrum den have et par grimme episoder, men generelt, gennemtænkte bagrunde, meget bevægelse etc, kunne også godt lide animationen i det jeg så af Tiger & Bunny, men jeg strandede tidligt i serien, så jeg ved ikke hvordan den blev senere.
Bedste BGM musik
Mawaru-Penguindrum er mine øjne den eneste vinder af denne her, der er stemningsmusik der påvirker dig uden du opdager det overhovedet opdager det. Andenpladsen må gå til Mirai Nikki, der har en virkelig skræmmende baggrundsmusik sine steder, hvor man sidder halvskræmt uden at vide hvorfor indtil man opdager det er stemningsmusikken.
Bedste OP
YuruYuri Kan godt være den er lige så nihilistisk som selve serien, men kan lide den
Bedste ED Gray Wednesday fra
Mawaru-Penguindrum så smuk
Nu er sangene fra den serie generelt behagelige at lytte til
Bedste Slutning, jo jeg er jo glad for at Usagi Drop stoppede før mangaen, men det var nok ikke lige det der menes
Gosick slutter lidt for let,
Steins;Gate vinder da jeg er i tvivl om det skal være den eller Mawaru-Penguindrum og den sidste har jeg lige set så i fairness vinder den jeg husker mindst af.