SAMViK Præsenterer Gunbuster

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: SAMViK Præsenterer Gunbuster

Indlægaf l.mathiasen » ons 11. jan 2012 19:39

SsjGogo skrev:Det er lidt trist, at ikke flere kan samle sig om en serie. Folk må nok have for travlt og mangler derfor overskud.

Jo det er meget trist og overvejede også at surt råbe så kan det også være lige meget og smække med den virtuelle dør, men indtil videre håber jeg så på at de næste projekter bliver mere aktive, ellers kommer vi nok ned på en serie af gangen igen.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: SAMViK Præsenterer Gunbuster

Indlægaf l.mathiasen » tors 12. jan 2012 15:45

episode 5

Må være underligt at komme tilbage på jorden efter et par måneder og der er gået 10 år for alle andre, sådan er det når man flyver tæt på lysets hastighed.

egentligt finder jeg ikke det gigantiske slag mest interessant her, men mere Amano's nedbrud da Coach nok er død inden de når tilbage og Noriko's medhørende heroiske tale :)

Billede
Se Totoro og Nausicaä

Da Nausicaä egentlig er en pre-Ghibli film var de nødt til hyre en masse freelancere, deriblandt en ung ukendt animator ved navn Hideaki Anno ;)

Wiki "One notable animator was Hideaki Anno, who later directed Neon Genesis Evangelion. Anno was assigned to draw the challenging God Warrior's attack sequence, which according to Toshio Suzuki is a "high point in the film""
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: SAMViK Præsenterer Gunbuster

Indlægaf l.mathiasen » fre 13. jan 2012 15:35

Et af de mest episke slag nogensinde i anime, bruge planeter som våben :)

Og nej det er ikke for at spare penge det er i sort/hvid, snare tværtimod med teknikken brugt var den måske endda dyrere at lave end at bruge farve, men ingen farver var episke nok til at fremstille det slag.

En hjemtur på 12 tusind år, må være lidt mærkeligt når man er tilbage på Jorden :P
Ved ikke helt om den hilsen på Jorden til sidst er en lille ting fra Jung med kyrilliske bogstaver der jo er kendt for at vende omvendt eller om de ikke helt forstår nuværende bogstaver i fremtiden, jeg kan knap nok forstå gotiske bogstaver fra 100 år gamle bøger, så 12 tusinde år ændrer nok en del!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: SAMViK Præsenterer Gunbuster

Indlægaf M.Mikkelsen » søn 15. jan 2012 14:51

^I hert fald i den version jeg så, var den lys-hilsen bare normal katakana, selvom man normalt ikke ville skrive okaeri nasai med katakana. Har dog ofte set ting skrevet med katakana for effekt, så virker nok. Tror desværre ikke gainax tænkte så meget over at sprog nok ændrer sig på 12000 år. Eller også kan det tænkes at dem på jorden blev nød til at finde en professor i sproghistorie for at kunne lave meddelelsen rigtigt. :p

Men ok, så fik jeg da set Gunbuster færdig for anden gang. Kunne egentlig bedre lide den denne gang end første, nok fordi jeg havde lavere forventninger. Fra episode 4 af, hvor serien hvirkelig viser sit sande ansigt som den supermecha OVA den er, er alle kampe virkelig underholdende og godt skruet sammen. Dejlig storlået på alle leder, lige det man har brug for i en kort OVA som denne. Episode 3 og 4 (førend til sidst i episoden) er der lidt meget klynkeri fra Noriko's side, men uden det ville der ikke være samme pay-off, når hun endelig tager sig sammen til at gå ud og gøre det supermechapiloter gør bedst, sprænge ting i luften på spektakulær vis.

Fjenderne i serien er lidt underlige, synes ikke helt "galaksens antistof imod den menneskelige virus" er forklaring nok, havde fortrækket lidt mere. Men de fungerer da. Kan godt lide hvordan serien viser tidsproblemerne, hvor Noriko f.eks. føler sig ensom grundet at hun er uden for jordens normale tidsstrøm. Synes også det er ganske sjovt at f.eks. et sort hul bliver brugt som våben. Må sige at serien er ekstremt optimistisk hvad angår menneskers evne til at udvikle teknologi og gøre det hurtigt. Men den tilhører lidt "mennesker er superseje og kan overkomme alt" genren af sci-fi. Nogen gange kan jeg godt lide den slags historier, de kan være forfriskende og har en hvis eskapistsk tiltrækning. Desværre tror jeg ikke de er helt realistiske, bare se på vores (manglende) svar på nuværende miljøproblemer.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster