Gyo (ADVARSEL! Meget underlig manga)

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Gyo (ADVARSEL! Meget underlig manga)

Indlægaf Crystal Dragon » ons 7. mar 2012 09:01

Jeg har netop færdiggjort en manga jeg hørte kort om fra min side kammerat i klassen at det var den mest f**ked up manga han har læst.
Challange accepted, tænkte jeg. ;D
Nu nævner jeg lige at jeg har set Elfen Lied OG læst hele manga'en, læst en del Hellsing og set Gantz... Men dette er ikke bare et spørgsmål om at der er folk der bliver på grafisk vis myrdet i denne manga. Nej nej nej, da jeg læste den stod jeg tilbage med en meget underlig følelse af.... "what the freak did I just read?"
O_O
Jeg må advare jer, dette er den mest syge og underlige manga jeg har læst. Der er ikke sexscener med så hvis dem under 18 ikke er for sarte så kan de sagtens også læse den, der er dog nudity i den, men så også det.
Den er bare stadig... stadig.... underlig... og syg.
Den er skrevet af Ito Junji som også er kendt for at skrive underlige horror manga'er, men dette er den første jeg har læst og ved gud jeg vil ønske jeg ikke havde xD
Men den er simpelthen for underlig til ikke at fortælle om.
Er der andre der har læst om den? Hørt om den? Fortæl om jeres meninger omkring den for jeg er virkelig at a loss for words omkring den.

En kort beskrivelse af handlingen:
Tadashi og Kaori er på ferie sammen ved en hytte de har lånt af Tadashi's onkel, som et hyggeligt lille kærestepar, og det hele er fint og idyllisk.
Men pludselig lægger de mørke til en forfærdelig stank i huset og finder en fisk i huset. Men denne fisk er underlig, fordi den har ben der gror ud af kroppen på den.

Men hvis I tør, så værsgo at læse:
Billede

PS. Har også set Anime'en samme dag og den er lige så underlig, men den er faktisk værd at se fordi den er en smule anderledes end manga'en. Men i dén er der sexscener.
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
Judeau93
Genin
Genin
Indlæg: 83
Tilmeldt: fre 29. jul 2011 19:08
Køn: Mand
Geografisk sted: Sydjylland, Vejen

Re: Gyo (ADVARSEL! Meget underlig manga)

Indlægaf Judeau93 » tirs 17. apr 2012 13:42

I dare myself too read it!~ xD

Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: Gyo (ADVARSEL! Meget underlig manga)

Indlægaf Vincent » tirs 17. apr 2012 14:11

Den er meget underlig, tror ikke der er så meget andet at sige om Gyo, men jeg synes nu at Junji Ito har lavet mere skræmmende manga f.eks. Tomie eller Uzumaki eller for den sags skyld The Enigma of Amigara Fault som er en bonus historie i Gyo. Er man dog til det mærkelige frem for det skræmmende er der også Hellstar Remina.

Når alt kommer til alt så er Uzumaki den jeg synes er bedst, og den er bestemt også mærkelig, mens Gyo i høj grad "bare" er mærkelig :)
Billede

Brugeravatar
Nashayla
Jonin
Jonin
Indlæg: 209
Tilmeldt: man 9. maj 2011 19:49
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Gyo (ADVARSEL! Meget underlig manga)

Indlægaf Nashayla » tirs 17. apr 2012 18:24

Haha, den manga har jeg læst :3 Men hvis vi snakker om underlige mangaer så har jeg læst /læser Shingeki no Kyojin og Karakuri Circus :3 Mærkeligt nok tænkte jeg på Hollows fra Bleach da jeg læste Shingeki no Kyojin :3 Hvor Karakuri Circus har ødelægt min barndom m. dukker og den *ucked total op med alkemi .
俺の温州蜜柑は何時も結構 ♥ 食べたいですか? :D

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Gyo (ADVARSEL! Meget underlig manga)

Indlægaf Crystal Dragon » tirs 24. apr 2012 08:50

Vincent skrev:Den er meget underlig, tror ikke der er så meget andet at sige om Gyo, men jeg synes nu at Junji Ito har lavet mere skræmmende manga f.eks. Tomie eller Uzumaki eller for den sags skyld The Enigma of Amigara Fault som er en bonus historie i Gyo. Er man dog til det mærkelige frem for det skræmmende er der også Hellstar Remina.

Når alt kommer til alt så er Uzumaki den jeg synes er bedst, og den er bestemt også mærkelig, mens Gyo i høj grad "bare" er mærkelig :)

Efter jeg havde læst Gyo blev jeg facineret af Ito Junji så jeg gik også igang med mange af hans andre værker og har læst alle dem du nævner - og ja, jeg er enig om at Uzumaki er bedre, i forhold til storytelling. Min yndlings er også Uzumaki, plus at jeg også ser de filmatiseringer eller anime der bliver lavet efter manga'en.
The Enigma of Amigara Fault er nok den der har haft den største shockeffekt på mig, men kan stadig bedst li Uzumaki (med Uzumaki er der lavet en live-action spillefilm baseret på den men den går slet ikke i dybden som manga'en og er ret kort i forhold til hvad man får serveret i manga'en)
Selv "The Cat's Diaries: Yon & Moo" er pænt underholdende. Jeg elsker Ito Junji's værker og vil da gerne anbefale dem alle sammen varmt. Har ikke læst alle hans værker eller set alle filmatiseringerne endnu men glæder mig til det og har en del Tomie film at tygge mig igennem.
:3
Nogen må da give mig ret i at Ito Junji har et talent når det kommer til skræmmende visuelle effekter.
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Gyo (ADVARSEL! Meget underlig manga)

Indlægaf LiseR » tirs 24. apr 2012 14:37

Jeg PRØVEDE at læse Uzumaki, men jeg kunne ikke, den var simpelthen for fucked up og gav mig syge syge tanker.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Gyo (ADVARSEL! Meget underlig manga)

Indlægaf Crystal Dragon » tirs 24. apr 2012 19:01

LiseR skrev:Jeg PRØVEDE at læse Uzumaki, men jeg kunne ikke, den var simpelthen for fucked up og gav mig syge syge tanker.

You didn't try hard enough! -w-'
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Gyo (ADVARSEL! Meget underlig manga)

Indlægaf LiseR » tirs 24. apr 2012 23:09

Well, nu er jeg i forvejen disponeret for psykoser, så jeg holder mig bare til små ponier og Uzumakier af den slags der går i orange :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster