AniMangas Top 10 Manga - liste

Snak om tegneserier fra Japan, og andre i samme stil

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

AniMangas Top 10 Manga - liste

Indlægaf SsjGogo » man 26. mar 2012 18:25

Kære alle

Afstemninger plejer at afføde nogle hyggelige debatter på AniManga - hvorfor jeg tænkte, at prøve en af de store af slagsen.

Dette vil foregå i to trin.

1) I kan hver især nominere 2 serier (kun manga) - til dette har I 10 dage, dvs. til og med den 5. april.

2) Når de 10 dage er gået, laver vi en afstemning og laver en top 10 liste.

I kan nominere alle de serier I vil - men overvej det grundigt - god historie, karakterudvikling, indflydelse m.m. kan indgå i denne vurdering. Sørg også for at se, hvilke serier de andre har nomineret, så vi ikke får gengangere.

Det bliver spændende!

Jeg nominere selv en serie sidste dag, hvor jeg laver afstemningslisten.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: AniMangas Top 10 Manga - liste

Indlægaf nielsm » man 26. mar 2012 20:12

Mine to nomineringer:

Yotsuba&!
En fremragende komedie/afslapningslæsning. Mottoet er "Enjoy Everything" og der bliver fulgt helt til dørs.

Mahoraba
Egentlig kun fordi den har den sødeste, rareste og generelt bare bedste slutning det kan være muligt at give en historie.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: AniMangas Top 10 Manga - liste

Indlægaf *Wish* » man 26. mar 2012 20:25

Min første nominering har dog haft stor indflydelse, da den angiveligt har været med til at udbrede manga og anime til vesten. Det drejer sig om Akira, som er en meget spændende og utrolig fængende serie. Der er en interessant setting og et bredt persongalleri. Jeg havde meget svært ved at sætte mig ned med bind 1, men efter 5 sider (eller sådan noget) havde den revet mig totalt med, og jeg læste de 4 bind, jeg havde lånt på biblioteket samme aften. De efterfølgende bind blev lånt af kun 2 omgange, tror jeg, på trods af, at jeg skulle slæbe dem hjem med bussen efter gymnasiet. (Den danske udgivelse er på 19 bind.)

Næste nominering er min yndlingsmanga NANA. Det er en utrolig medrivende dramaserie, som jeg har et helt specielt forhold til. Aldrig havde jeg tudet et helt bind igennem, før jeg læste det sidstudgivede bind af NANA. Der er et bredt og interessant persongalleri, og jeg kan virkelig godt lide, hvordan den behandler de forskellige personers forhold til hinanden - også bipersonernes imellem. Desuden har Ai Yazawa formået at skabe et dragende univers (i hvert fald for piger og unge kvinder).

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: AniMangas Top 10 Manga - liste

Indlægaf LiseR » man 26. mar 2012 22:22

Naruto
Måske hverken original eller nyskabende, men populær, udbredt og en udmærket, sine steder rigtig god, historie med flere gode figurer.

Fullmetal Alchemist
Fordi ARMSTRONG.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: AniMangas Top 10 Manga - liste

Indlægaf ReficulNatas » tirs 27. mar 2012 08:24

Jamen, så føler jeg mig jo nødt til at nominere mine to favoritter..
(Hvorfor kan jeg kun vælge to? *sadface*)

Death Note
Fordi det er en god historie, som fanger på trods af at kampscenerne foregår via intelligens, og ikke via sværd og vold.

Mirai Nikki
Fordi Yuno er freaking sej, og slår dig ihjel hvis du ikke er enig :P
Haha, jk, jk.. Det er en god fortælling, som jeg ikke var i stand til at ligge fra mig, da jeg var startet på den..
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
BurnYourCosmos
Genin
Genin
Indlæg: 56
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 01:31
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: AniMangas Top 10 Manga - liste

Indlægaf BurnYourCosmos » tors 29. mar 2012 21:16

Tager bare mine to yndlings mangaserier.
ADVARSEL! Major spoilers hvis ikke I har læst dem.

One Piece
One Piece er den mest geniale serie der er blevet opfundet, så er det sagt. Pirater er i sig selv ikke så udbredt i manga/anime verdenen (har i hvert fald kun hørt om få andre der omhandler pirater, og det er endda himmel eller rum pirater). Så det er meget kreativt. Elsker hele idéen bag djævlefrugter og at dem der spiser dem rent faktisk får en svaghed så de ikke 'bare' er overpower hvis deres frugt er rigtig stærk. Plottet i One Piece er det jeg elsker mest, der er så mange ting vi stadig ikke har fundet ud af (såsom det med Void Century, aka. det som er Robins mål at finde ud af - det er nok den ting som vi ikke ved så meget om som jeg er mest interesseret og betaget af). Også alle de følelser der er lagt i det. Nogen af hovedpersonernes fortide er jo til at tude over! Og der hvor Luffy og co. står ved Enies Lobby og Luffy får Robin til at skrige at hun vil leve, uff, det er fandme en af de stærkeste øjeblikke mit mangaøje nogensinde har bevidnet. Så smukt. Også dengang de holdt deres krydsede arme op som et farvel til Vivi, så kært. Eller da søde lille Chopper forlod Drum Island og Kureha græd.. Eller da Ace døde. D: Der er så mange rørende steder i One Piece, og alle hovedpersonerne er fantastiske på hver deres måde - Luffy er en eventyrlystig ballademager, Zoro er en badass dovnerik, Nami er en manipulerende tyv, Usopp er en skideskæg bangebuks, Sanji er en awesome womanizer, Chopper er et ARGHSÅFUCKINGCUUUTE&KÆRT rensdyr (som hader at få komplimenter! Det er så sødt), Robin er intelligent, hot(vigtig detalje..) og dyster (gud jeg elsker når hun kommer med de dér makabre facts XD), Franky er en SUPAAAH fighting machine!! og Brook er et skelet med en fucking afro (hans skull jokes er også overdrevet geniale). Zoro og Robin er mine yndlings hvis nogen skulle undre sig!
Dog holder jeg også meget af en del bipersoner/fjender - Buggy, Crocodile, Lucci(CP9 generelt, de er så seje hele bundtet, udover Spandam), Smoker, Moriah, Ace (snøft..), Whitebeard (snøft x1000), Jinbe, Mihawk, Otohime, Law, Kid, Hawkins, Drake, Bonney (burde nok stoppe inden denne liste bliver for lang.. XD).
Ingen topper One Piece for mig, og tvivler på nogen serie kommer til det. Den kommer til at fortsætte i 10 år hvis ikke mere, så der er en masse at se frem til, og jeg vil sgu læse den indtil den er slut, om jeg så er 30 til den tid. Tvivler på min kærlighed for manga/anime nogensinde vil ophøre alligevel.

JoJo's Bizarre Adventure
Også en alt for epic serie og den er alt for ukendt udenfor Japan hvis du spørger mig. JJBA kunne også have godt af at få et awesome spil. Måske et PS3 spil.. *Drømme*
Anyway, elsker også alt ved JJBA. Især de mærkelige måder personerne står på nogengange. XD
I hver part er der en ny handling og et nyt mål for hovedpersonerne og det kan jeg også lide, så det ikke er ensformigt overhovedet. Tegnestilen er unik og synes kun den bliver bedre med tiden. Min yndlings part er klart Part 3 og så Part 6, men synes de alle sammen har noget fantastisk over sig. Part 5 var så nice med mafia og det hele, og Part 4 nød jeg virkelig også. Hmm, Part 1 og Part 2 er nok dem jeg brød mig mindst om, nok fordi der skete så meget mere i de 4 andre, og at de andre var længere, men synes stadig de to første var herlige også. Er ikke så langt i Part 7, men følger skam med på den nye Part 8 (nye og nye, der er i hvert fald ikke så mange chapters endnu, men den er jo også monthly, og translatorne er vist lidt bagud).
Jotaro (Part 3 hovedperson) og Jolyne (Part 6 hovedperson) er mine favoritter fordi førstnævnte bare er så damn badass. Elsker badass karaktere. Sådan med den cool attitude og awesome skills i kamp. Jolyne er nok den JoJo der går allermest igennem, og føler svigt fra sin far (som btw. er Jotaro) samt bliver smidt i spjældet selvom hun var uskyldig. Hun er en af mine yndlings manga piger, næstefter Robin fra OP. :)

Brugeravatar
Nashayla
Jonin
Jonin
Indlæg: 209
Tilmeldt: man 9. maj 2011 19:49
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: AniMangas Top 10 Manga - liste

Indlægaf Nashayla » fre 30. mar 2012 00:25

Kaitaishinsho 0
En interessant supernatural doctor manga som ikke deler koncentrationer af andre mangaer.

Buster Keel
En fed fantasy manga som jeg aldrig bliver træt af at genlæse. Fantasi verden minder mig ofte om den i Blazer Drive hvor tegnestilen minder mig om Hiro Mashima's:D
俺の温州蜜柑は何時も結構 ♥ 食べたいですか? :D

Brugeravatar
tsukanoto kishimoto
Chunin
Chunin
Indlæg: 128
Tilmeldt: ons 16. nov 2011 20:24
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Grenaa
Kontakt:

Re: AniMangas Top 10 Manga - liste

Indlægaf tsukanoto kishimoto » lør 31. mar 2012 11:16

chobits og grimms manga :3
Happy Hearts/Singles Awareness/Valentines/Youdon'thavearelationship day xD

Brugeravatar
NekoMaliChan
Jonin
Jonin
Indlæg: 487
Tilmeldt: ons 2. nov 2011 18:47
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Vester Hornum (Mikro by. Hvis i kender den får i et kram!) :D

Re: AniMangas Top 10 Manga - liste

Indlægaf NekoMaliChan » søn 1. apr 2012 11:43

LOVE HINA!!
Fordi den er underholdende som bare pokker og fordi man ikke kan andet end at elske næsten alle characters i den!! :D
Man kan relatere (sort of) til Keitaro lige meget om man er mand, kvinde, pige eller dreng, - alle har prøvet at kæmpe for noget de ved er umuligt, og alle har på et eller andet tidspunkt følt sig som lidt af en taber xD

Derudover ville jeg have nomineret Death Note, men den er allerede nomineret, så jah... det var vel alt fra mig xD

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: AniMangas Top 10 Manga - liste

Indlægaf Etex » søn 1. apr 2012 20:18

Bleach
Fordi' jeg kan!

High School of the Dead
Det er sådan jeg forestiller
mig tingene er omkring
mig, når jeg er i skole!
Senest rettet af Etex søn 1. apr 2012 20:24, rettet i alt 1 gang.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)


Tilbage til "Manga"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster